Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 110:sta
    En lytnyt keskustelua niin tst uusi

Tiedn kaksi laitetta pro oiler ja scott oiler. Jlkimmine alipaine toiminen ja tuo pro taitaa tunnistaa liikkeen.

Kenell kyseisi tai jotain muita laitteita asennettuna niin kommentteja toimivuudesta.

Itse miettinyt tuota scottoileria asennettavaksi omaan kulkupeliin.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta vliss...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
    Motorg ry, hallituksen jsen shyhander:n avatar
    Pyllpitj
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Espoo
    MotOrg ry jsen
    Sitten onn ehk vhemmn tunnetu tuo Tutoro Auto, siin on mekaanisesti pyrn trinst avautuva venttiili. Ei shkj tai alipaineita. Hieman ehk sdn kanssa tekemist, ainakin ittell rtuntuu viimeaikoina olleen joko liian kuivana tai liian mrkn, tosin olen asentanut sen satulan alle, niin joskus on hankala st isommalle/pienemmlle jos on tavaraa sidottu satulan plle.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
    Zuballe kiitos tutkitaan.
    kyll m oon sitten ktev niden laitteiden kanssa.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta vliss...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
    Scottoiler e-system tai uusi pro-oiler gps ohjattuna
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetn R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300
    Lainaa Jukka kirjoitti Katso viesti
    Scottoiler e-system tai uusi pro-oiler gps ohjattuna
    gps-ohjattu pro oiler toiminut vallan mainiosti, sotkuahan nill saa mutta ljy lhtee helposti kuivalla rtill.
    Valkyrie GL1500C F6C -97
    Mulla on ollut tuo Scotoiler muutaman vuoden. Hyvin on toiminut, kylmemmll kelill pit laittaa sst isommalle ja pinvastoin. Tytt on vhn hidasta mutta ei sit kovin usein tarvitse tehd. Ketjut on pysyneet hyvss kunnossa ja ljy on helpompi putsata takavanteesta kun ketju vahat.
    TDM 850 -95
    XL 1000 V -05
    Storm nytt myyvn ksikyttist OSCOa. Mnt vedetn yls, kun halutaan voitelu. Vittmn mukaan hitaassa vauhdissa tehtyn ljy ei roisku ketjulta ja pysyy vannekin puhtaana. Ei ole omia kokemuksia, joten mainostekstin perusteella tuo.
    Kannatti hert
    Oscosta kokemuksia kolmelta vuodelta ja ne on pelkstn positiivisia. Asennus on helppoa eik tarvii mitn piuhoja tms, toiminta on idioottivarmaa, tll tarkoitan sit ett rasvari toimii aina kun se idiootti huolehtii mnnn ylsvetmisest

Jos rasvauksen tekee kvelyvauhdissa niin ei se ljy roisku, roiskuminen alkaa kvelyvauhdit loppuu. Parhaiten se toimii, ja roiskuu vhemmn, kun muistaa kytt rasvaria juuri ennen kun pist mopon parkkiin. Silloin ljy levittyy lmpimille ketjuille ja imeytyy paikkoihin miss voitelua tarvitaan eik roisku heti taivaan tuuliin. ljyn kytn GL4 80W90 vaihteistoljy.

Spraypurkit ja muut tippakannut on "so last season", ei ole paluuta niiden kanssa lutraamiseen. Ei ole pakko uskoa vaan voi jatkossakin rasvailla ketjut tippakannulla

Elektronisista rasvareista mulla on vahva nkemys mutta ei lhdet sille linjalle ettei muutamilla mene lkitykset vrn kurkkuun
    Kyltason kurapyrilij.
    Mulla on pro oiler GPS ohjauksella, toimii hyvin. Pient tythn asennus vaatii jotta kaikki saa piiloon, virran saa helposti takavalolta tms mukana tulevilla laadukkailla rystjill.
    KTM 690 SMC 09--->SMC-R 2014
    Aina rakentelu mieless.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Minulle riitt pyhkysy ljysell rtill, niin ett pinta ja x-renkaat kosteat. Talvella vaihdan eturattaan. Kun alkaa nyki kaarteissa, niin ketjukin menee vaihtoon.

Viimeksi hankin 10m rullan 530 ketjua. Pari ketjua omiin pyriin ja loput tuttaville.

Mittasin edellisen ketjun kuluman, ja satkun kuluma tappia kohden on jo ihan huomattava kuluma koko ketjupituutta ajatellen!

Onko ketjun ulkopinnan voitelulla suurempaa merkityst ketjun "kulumisen" suhteen?
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Onko ketjun ulkopinnan voitelulla suurempaa merkityst ketjun "kulumisen" suhteen?
    En nyt tied mit "ulkopinnalla" tarkoitat, mutta x-rengasketjun oleellisin rasvauskohta on rullan ja holkin vli, jossa tapahtuu liikett aina kun ketjurulla kohtaa rattaan. Sinne ei rasva rtill pyyhkimll mene, ellei rtti ole valuvan mrk ljyst. Asiasta on havaintokuva ja enemmn keskustelua oheisen linkin takaa lytyvss ketjurasvakeskustelussa.

http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6305407

Mit tulee tuohon mainitsemaasi sadasosamillin kulumaan per linkki, niin tulikohan sinulle siin yksikkvirhe? Meinaan esimerkiksi Kawasakin manuaali kertoo, ett 525-tyypin ketjun hylkysraja on 319,5mm mitattuna 20 tapin matkalta yljuoksusta, kun ketjun alapuolelle on ripustettu 10kg punnus. Tuosta tulee minun laskuopillani ketjun standardimittaan nhden 0,1mm kuluma per tappi.
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    En nyt tied mit "ulkopinnalla" tarkoitat, mutta x-rengasketjun oleellisin rasvauskohta on rullan ja holkin vli, jossa tapahtuu liikett aina kun ketjurulla kohtaa rattaan. Sinne ei rasva rtill pyyhkimll mene, ellei rtti ole valuvan mrk ljyst. Asiasta on havaintokuva ja enemmn keskustelua oheisen linkin takaa lytyvss ketjurasvakeskustelussa.

http://www.moottoripyora.org/keskust...=1#post6305407

Mit tulee tuohon mainitsemaasi sadasosamillin kulumaan per linkki, niin tulikohan sinulle siin yksikkvirhe? Meinaan esimerkiksi Kawasakin manuaali kertoo, ett 525-tyypin ketjun hylkysraja on 319,5mm mitattuna 20 tapin matkalta yljuoksusta, kun ketjun alapuolelle on ripustettu 10kg punnus. Tuosta tulee minun laskuopillani ketjun standardimittaan nhden 0,1mm kuluma per tappi.
    Taidan ottaa toisen oluen ja laskea uudestaan.....

120 lenkki x 0,1mm => 12mm, eli 1,2 cm

Eli ketjuissa on todellakin pienist kulumisista kysymys!

Scottoiler v-system tuplanokilla toiminut loistavasti. Englannista muistaakseni tilasin ja maksoi n. 70. Todellakin hintansa vrti. Kertaakaan en ole tarvinnut ketjuja kiristell, pyrn Busa.
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Tlt kaverilta saa kehittjn kamaa.

Linkki: http://www.mccoi.de/

Ketjurasvarit ja jne. tmn kaverin kehittmi.

Lainaa kottis kirjoitti Katso viesti
    mukana tulevilla laadukkailla rystjill.
    Rystjt kuuluu vankilaan, ei shkjrjestelmiin.
    Kyltason kurapyrilij.
    Pro oilerista kokemusta, ei muista. Asennus suht helppo jos tykalut pysyy kdess, ei ydinfysiikkaa. Isommalla,250ml silill todellinen asenna ja unohda paketti. Pro oilerin jlkeen ketjujen st omaan mopoon tapahtuu vain rengasta vaihtaessa. Spray purkkeja kyttess ketjujen venyminen oli suurempaa.
    Kirjoitan kuitenkin mitn tietmttmn, joten suotta pahastut!
    Onkos tt ketn koestanu?

http://www.tutorochainoiler.com/

Kiinnostaisi nimenomaan sen vuoksi ettei tarvitsisi shkjen tai alipaineen kanssa leikki.
    Suzuki GSX-R 750 (1998) -> Suzuki SV 1000 (2003) -> Honda VFR 800 (2008) -> Kawasaki Z1000 (2010) -> Honda VFR 1200F (2010)
    Lainaa Iniz kirjoitti Katso viesti
    Onkos tt ketn koestanu?

http://www.tutorochainoiler.com/

Kiinnostaisi nimenomaan sen vuoksi ettei tarvitsisi shkjen tai alipaineen kanssa leikki.
    Mulla (ja ainakin shyhanderilla) toi Auto versio kytss jo useemman kesn. Suosittelen!
    Vhn stmist vlill (ljy notkeempaa lmpimll), mut hyvin pelaa ja ketju pysyy hyvn.
    Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
    Motorg ry, hallituksen jsen shyhander:n avatar
    Pyllpitj
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Espoo
    MotOrg ry jsen
    Kyll tuo minustakin on hyv laite. Puutteita siin on ehk tuo lmptilakontrollin puute ja jos se menee tyhjks niin pikkasen vaivalloinen letkuntytt (olen laittanut ohuen metallisen sukkapuikon kampeamaan keskiossaa yls) ja lisks sais olla joku extrabuust-mahdollisuus jolla sais rutikuiviin ketjuihin ljy. No se ehk liittyy tuohon tyttn. Stnupissa sis olla joku pykllys, niin pysyis paremmin krryill miss asennossa se on. Mutta ennenkaikkea ei vuoda parkkikselle ja tiputtelee ajossa. Periaatteessa asenna ja unohda. Paras asennuspaikka taitais olla jossain etukatteessa niin sais sdetty ajossa ja nkis jos on tyhjentymss Mulla se on satulan alla ja pikkasen liikaakin kytjaunohda
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
    the thrill seeker Bem-Ari:n avatar
    Liittyi Feb 2009
    Pirkanmaa
    MotOrg ry jsen
    Syksyll vrkkilin isoon Zetoriin tuo Scottoilerin e-laitteen ja reilun 5000 km:n kokemuksella vallan mainio kampe.
    Ei suttaa paikkoja ja voi unohtaa nuo spraypullojen kanssa touhuamiset.Ketjutkin nytt voivan hyvin.
    Pient opettelua tuon styksikn npelinti vaati,mutta kyttohjeen lukeminen auttoi.
    Suosittelen.Ei en syyt kardaanipyrn palaamiseen.
    <p>Man cannot live on beer only.
    Helkama,Sachs,Tunturi,Hnda,Kawasaki;Suzukeita 5kpl,pari Kawasakia,kaksBemaria,ZZR 1400 SE,Triumph Tiger 1200 XRT,nyt 2 Kawasakia ja BMW K1300 GT.
    Tilasin kokeeksi Loobmanin, http://www.loobman.co.uk/.

Katsotaan onko halvimmasta mihinkn kunhan paketti saapuu.
    Kawasaki AR125 -> Suzuki GSX750 -> Honda CBR1000 -> Suzuki TL1000S -> Aprilia RSV1000R -> Aprilia Tuono V4R
    Mulla on tossa Kotarissa Scotoilerin versio josta menee letku ilmanputsari koteloon. Se joko voitelee liikaa tai liian vhn. Tllset kokemukse siis 6000 kilsan tourneelta.
    <p>Mopoton Kelju</p>
    Oscosta kokemuksia kolmelta vuodelta ja ne on pelkstn positiivisia. Asennus on helppoa eik tarvii mitn piuhoja tms, toiminta on idioottivarmaa, tll tarkoitan sit ett rasvari toimii aina kun se idiootti huolehtii mnnn ylsvetmisest
    100% samaa mielt, yli 30tkm on advessa hyvin rasvannut
    Bensalla pestn pensselit, dieselill tehdn voimaa.
    M hommasin tuon Finnin mainitseman mccoi systeemin. Pit olla kyll vhn tee se itse miehen vikaa tuon laittamisessa ja laajemmasta kuin korkkari-saksan taidosta on hyty.

Piirilevyn sai juoteltua yhdess illassa ja sarjan mukana tulleet nallekarkit helpotti hommaa.

Isoin homma oli saksan ymmrtmisen lisksi pyrn (Speed Triple) asennuksessa lyt sopiva asennuspaikka ja lisihmetyst aiheutti se ett olin pumpun imupuolen letkun kytkenyt vrin. Olin laittanut letkuun ylimrisen laajennusosan ett menee helpommin pumpun inputtiin ja thn kohtaan ji ilma pyrimn eik kunnollista imua silin syntynyt.

Liiallista tee se itse meininki vhentkseni pdyin hommaamaan Scottoilerin dual injektorin. Mccoi sarjan mukan tulleiden neulojen viritteleminen luotettavasti tuntui vhn omiin taitoihin ja vapaa-aikaan nhden haastavalta ja nallekarkitkin olivat jo loppuneet tss vaiheessa.

Kotelon ledeille ja "hiekkatie" katkaisijalle itse, mutta ehk helpommalla pssee jos tilaa siihenkin osat tuolta mccoilta? Sadeanturia en ole viel jaksanut viritell paikalleen. Nopeusanturin tein Sigman anturista - nopeussignaalin olisi saanut pyrn omalta anturiltakin, mutta ajattelin ett psen helpommalla nin.

Pariin kertaan asennusprojektin aikana tuli mieleen ett thnkin kytetyn ajan puitteissa olisin mun ajokilometreill ketjut rasvannut manuaalisesti siihen asti kun olen siin iss ett pit saada isoilla laukuilla, stereoilla ja tuulisuojalla varustettu kardaanipyr. Mutta ilmeisesti useimmissa ketjunvoitelusysteemeiss tuo asennus vaatii vhn pnvaivaa - vaikka ilmeisesti "pyrkohtaiset" nippusiteet ja teipit tuleekin mukana?

Kytss tuo mulla ei viel hirven kauaa ole ollut mutta ensivaikutelma on hyv - ketjussa on ljy ja renkaalla ei. Mutta ilmeisesti enemmnkin sit ljy saisi ketjulla olla kun vanteelle asti ei roisku? Pit kokeilla viel eri sdill. Pistin varmuudeksi tiputtelun pienelle alkuun.

Itse asiassa miten ljyiset ketjujen pitisi olla, ett ne olisivat riittvsti voidellut? Selvsti ljyst mrt mutta ei niin ettei valu paikallaan ollessa? Mulla taitaa olla jotain vaihteistoljy kytss tuossa.
    Lainaa bozo kirjoitti Katso viesti
    Tilasin kokeeksi Loobmanin, http://www.loobman.co.uk/.

Katsotaan onko halvimmasta mihinkn kunhan paketti saapuu.
    Asennettu, jokunen sata kilsaa ajeltu ja hyvksi havaittu! Voin suositella lmpimsti. Eik ole hinnan kiroissa.
    Kawasaki AR125 -> Suzuki GSX750 -> Honda CBR1000 -> Suzuki TL1000S -> Aprilia RSV1000R -> Aprilia Tuono V4R
    Lainaa bozo kirjoitti Katso viesti
    Asennettu, jokunen sata kilsaa ajeltu ja hyvksi havaittu! Voin suositella lmpimsti. Eik ole hinnan kiroissa.
    Hyvin tuo toimii, kunnes tuon ljymisnapin jousi ei en riit palauttamaan ja venttiili j auki. Tm kvi minulla toisella kaudella. Eli jos haluat tuosta pitkikisen, kannattaa varmaan kytt irti ja putsata kunnolla joka talvi. Muutenhan tuo on ihan erinomainen laite jolla saa ktevsti pullonpohjat ties mit notkeampaa ljy hytykyttn. Omani meni tosin edellisen pyrn mukana vaihtoon ja en ole viel saanut kahdessa vuodessa aikaiseksi asentaa uutta
    ProOilerissa on vakiona, nkjn, sellainen ominaisuus, ett sytytt sen pisteen siihen ohjelmointinumeron jlkeen, jos takajarrua liikaa kytt. Toisin sanoen menett tiedon renkaan pyrimisest. Magneetti hvitt jostakin syyst magneettisuutensa lmmetessn. Valmistaja vhn kummeksui, mutta posti toi uusia magneetteja ja muutaman tuhat kilometri ne toimivatkin, vaan aina alkaa piiputtaan, jos takajarrua "liikaa" kytt.

Kertokaa mulle, miten jarruja kuuluis kytt. Ajan vuoristoalueella, koko ajan nousua ja laskua +/- 1500m. Moottorijarrutuskin on aika rajun kuuloista, ellei jarruilla avita. Mielelln kyttisin hieman takajarruakin.
    Kawasaki toimii, ainakin toistaiseksi
    Lainaa moottoristi kirjoitti Katso viesti
    ProOilerissa on vakiona, nkjn, sellainen ominaisuus, ett sytytt sen pisteen siihen ohjelmointinumeron jlkeen, jos takajarrua liikaa kytt. Toisin sanoen menett tiedon renkaan pyrimisest. Magneetti hvitt jostakin syyst magneettisuutensa lmmetessn. Valmistaja vhn kummeksui, mutta posti toi uusia magneetteja ja muutaman tuhat kilometri ne toimivatkin, vaan aina alkaa piiputtaan, jos takajarrua "liikaa" kytt.
    Kaikilla magneeteilla on ns Curie-lmptila jossa ne menettvt magneettisuutensa. Useimmilla magneeteilla se on yli 700 astetta, joten aika julman kuumaksi taidat jarrusi rkt siell vuoristossa. Jarrujen kytttapaan en osaa neuvoa, mutta erilaisten paremmin purevien jarrupalojen kokeilu voisi olla yksi vaihtoehto. Jos jarrutus on lyhyt ja tehokas, jarru ei lmpene niin pahasti, koska jhtymisaikaa mutkien vliin tulee lis.
  30.  
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Lainaa MikaM kirjoitti Katso viesti
    M hommasin tuon Finnin mainitseman mccoi systeemin. Pit olla kyll vhn tee se itse miehen vikaa tuon laittamisessa ja laajemmasta kuin korkkari-saksan taidosta on hyty.

Piirilevyn sai juoteltua yhdess illassa ja sarjan mukana tulleet nallekarkit helpotti hommaa.

Isoin homma oli saksan ymmrtmisen lisksi pyrn (Speed Triple) asennuksessa lyt sopiva asennuspaikka ja lisihmetyst aiheutti se ett olin pumpun imupuolen letkun kytkenyt vrin. Olin laittanut letkuun ylimrisen laajennusosan ett menee helpommin pumpun inputtiin ja thn kohtaan ji ilma pyrimn eik kunnollista imua silin syntynyt.

Liiallista tee se itse meininki vhentkseni pdyin hommaamaan Scottoilerin dual injektorin. Mccoi sarjan mukan tulleiden neulojen viritteleminen luotettavasti tuntui vhn omiin taitoihin ja vapaa-aikaan nhden haastavalta ja nallekarkitkin olivat jo loppuneet tss vaiheessa.

Kotelon ledeille ja "hiekkatie" katkaisijalle itse, mutta ehk helpommalla pssee jos tilaa siihenkin osat tuolta mccoilta? Sadeanturia en ole viel jaksanut viritell paikalleen. Nopeusanturin tein Sigman anturista - nopeussignaalin olisi saanut pyrn omalta anturiltakin, mutta ajattelin ett psen helpommalla nin.

Pariin kertaan asennusprojektin aikana tuli mieleen ett thnkin kytetyn ajan puitteissa olisin mun ajokilometreill ketjut rasvannut manuaalisesti siihen asti kun olen siin iss ett pit saada isoilla laukuilla, stereoilla ja tuulisuojalla varustettu kardaanipyr. Mutta ilmeisesti useimmissa ketjunvoitelusysteemeiss tuo asennus vaatii vhn pnvaivaa - vaikka ilmeisesti "pyrkohtaiset" nippusiteet ja teipit tuleekin mukana?

Kytss tuo mulla ei viel hirven kauaa ole ollut mutta ensivaikutelma on hyv - ketjussa on ljy ja renkaalla ei. Mutta ilmeisesti enemmnkin sit ljy saisi ketjulla olla kun vanteelle asti ei roisku? Pit kokeilla viel eri sdill. Pistin varmuudeksi tiputtelun pienelle alkuun.

Itse asiassa miten ljyiset ketjujen pitisi olla, ett ne olisivat riittvsti voidellut? Selvsti ljyst mrt mutta ei niin ettei valu paikallaan ollessa? Mulla taitaa olla jotain vaihteistoljy kytss tuossa.
    Mielenkiintoista! Systeemi hieno, mutta vaatii paljon harrastamista ja toteuttamisen iloa! Sen takia on jnnyt hankimatta. Itse olen osaksi luopunut nist ketjurasvari systeemeist ihan kytnnn syist.
    Olen moneen vuoteen, tn kesn kynyt enemmn ajamassa radalla, eik rasvarit sinne kuulu. Toisaalta o-renkaalliset ketjut eivt vaadi muuta kun ohutta pintavoitelua kitkan vhentmiseksi.
    ljy rttiin, takapyr ilmaan ja pyrhdys ja ketjussa ljykalvo!

Ketju ja vanne pysyy puhtaana. Ketju ei ker, hiekkaa eik likaa. Mielestni liimamaiset ketjusprayt ovat viho viimeinen keksint ketjujen voiteluun. Valimoteollisuudessa miss paljon hiekkaa ja ketjuja, niin jtetn mielummin voitelematta, koska kuluminen vhemp.

Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen