Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Olen asentamassa kypäräkameraa ja sen vaatiman kiinnityskohdan haluaisin nyt putsata kunnolla. Hieman epäilyttää millä tuota pintaa kannattaisi puhdistaa jottei kypärää vaurioita?
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  2. #2
    Ei siinä varmasti ole mitään kovin kummoista poistettavaa. Rasva lähtee pois astianpesuaineella jonka jälkeen huutelu pesuainejäämistä.
  3. #3
    Lainaa alexz kirjoitti Katso viesti
    Olen asentamassa kypäräkameraa ja sen vaatiman kiinnityskohdan haluaisin nyt putsata kunnolla. Hieman epäilyttää millä tuota pintaa kannattaisi puhdistaa jottei kypärää vaurioita?
    Olen omia C3:ia ainakin putsannut vastaavissa tapauksisa ihan astianpesuaineella tai sitten voimakkaammalla Bangillakin (Rasva/Kiilto), joka poistaa juuri rasvaa tehokkaasti. Rasvahan se pahin on, joka estää sitä tarraa kiinnittymästä. Ei se pinta pilalle mene jos nätisti pyyhkäisee eikä hankaa liikaa.
    https://reissu.org
  4. #4
    Omista Agv:n komposiitti kypäristä taisin pyyhkäistä kevyesti jarru cleanerillä kostutetulla rätillä, paino sanalla KEVYESTI
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  5. #5
    Jarrucleanerilla ja asetonilla lähtee rasva takuulla, mutta saattaa lähteä nopeasti myös maalit.
    Tuosta 3M:n ohjetta asiaan:

    http://solutions.3m.com/3MContentRet...bute=ImageFile

    Tuollakaan ei mainita noista muista rasvanpoistajista tarkemmin, mutta isopropanolia lienee bensan jäänestot nyt ainakin aika järjestelmällisesti. Kulkee myös mm. nimellä 2-propanoli.
  6. #6
    Lainaa alexz kirjoitti Katso viesti
    Olen asentamassa kypäräkameraa ja sen vaatiman kiinnityskohdan haluaisin nyt putsata kunnolla. Hieman epäilyttää millä tuota pintaa kannattaisi puhdistaa jottei kypärää vaurioita?
    Ohi otsikon...


    En oikein edes ymmärrä miksi kamera pitää olla kiinni kypärässä joka heiluu ja hyppii kuskin katseen mukaan, elokuvaa katsellessa ei noista sivuun katseluista ehdi rekisteröimään mitään. Omasta mielestäni parempi kiinnittää kamera pyörään. Kameran ollessa mahdollisimman alhaalla, tuntuma kuvassa ajoon/tiehen on myös parempi.

    https://www.youtube.com/watch?v=V8p5yIObETg


    no ehkä rata-ajossa katse on aika stabiiliisti suoraan.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  7. #7
    Lainaa Mrvexin kirjoitti Katso viesti
    En oikein edes ymmärrä miksi kamera pitää olla kiinni kypärässä joka heiluu ja hyppii kuskin katseen mukaan, elokuvaa katsellessa ei noista sivuun katseluista ehdi rekisteröimään mitään. Omasta mielestäni parempi kiinnittää kamera pyörään. Kameran ollessa mahdollisimman alhaalla, tuntuma kuvassa ajoon/tiehen on myös parempi.
    Samaa mieltä. Hirveätä katsella noita kypäräkameran kuvia, joissa maisema heiluu sinne tänne. Minä klikkaan heti muualle jos eteen sattuu.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  8. #8
    Lainaa Mrvexin kirjoitti Katso viesti
    Ohi otsikon...


    En oikein edes ymmärrä miksi kamera pitää olla kiinni kypärässä joka heiluu ja hyppii kuskin katseen mukaan, elokuvaa katsellessa ei noista sivuun katseluista ehdi rekisteröimään mitään. Omasta mielestäni parempi kiinnittää kamera pyörään. Kameran ollessa mahdollisimman alhaalla, tuntuma kuvassa ajoon/tiehen on myös parempi.

    https://www.youtube.com/watch?v=V8p5yIObETg


    no ehkä rata-ajossa katse on aika stabiiliisti suoraan.
    Itse en tykkää noista pyörään kiinnitetyistä videoista, koska niissä kamera heiluu ja tärisee. Huono kamera ja/tai huonot asetukset, sekä epäonnistunut editointi saattaa aiheuttaa tearingia, jota tuossakin videossa näkyy.

    Ylemmäs kypärään kiinnitetty kamera luo kuvaan inhimillisyyttä, normaalin ajon kuvakulmaa ja ajajan havainnot. Ikäänkuin itse ajaisi.
    https://www.youtube.com/watch?v=mDDsaFDM9I4
  9. #9
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Itse en tykkää noista pyörään kiinnitetyistä videoista, koska niissä kamera heiluu ja tärisee. Huono kamera ja/tai huonot asetukset, sekä epäonnistunut editointi saattaa aiheuttaa tearingia, jota tuossakin videossa näkyy.

    Ylemmäs kypärään kiinnitetty kamera luo kuvaan inhimillisyyttä, normaalin ajon kuvakulmaa ja ajajan havainnot. Ikäänkuin itse ajaisi.
    https://www.youtube.com/watch?v=mDDsaFDM9I4
    Varmasti makuasia tuo kameran sjoittelu, kuvan laatuhan minun contourissa, joka on 6-7 vuotta vanha ei ole verrattavissa nykyisiin kameroihin.
    Nykyään tärinät saa kunnollisella kameralla ja editorilla hoidettua pois. Tuo sinun video oli ihan priimaa kypärästä kuvattua..
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  10. #10
    Lainaa Mrvexin kirjoitti Katso viesti
    Varmasti makuasia tuo kameran sjoittelu, kuvan laatuhan minun contourissa, joka on 6-7 vuotta vanha ei ole verrattavissa nykyisiin kameroihin.
    Nykyään tärinät saa kunnollisella kameralla ja editorilla hoidettua pois. Tuo sinun video oli ihan priimaa kypärästä kuvattua..
    Makuasiapa hyvinkin...
    Joten pistämä linkki on näistä akhdesta huomattavasti enemmän minun makuun.
    Itse en viitsi katsoa lainkaan noita videoita, joista ei edes näe, että onko kuvattu dronella vai mp:llä...
  11. #11
    Silikonin ja rasvan poistoon maali- ja muovipinnoilta yhtä tehokas mutta turvallisempi kuin asetoni tai jarrukliineri on ksyleeni. Kypärään kuiten varmaan riittää ihan astianpesuaine.
  12. #12
    Kiitos vastauksista ja kommenteista

    Gopro:n kiinnitysmokkula on nyt kypärän leukaosassa. Ja miksi sen siihen halusin on yksinkertaisesti se että näin kamera kuvaa mahdollisimman samoin kuin mitä itse näkee. Kuten jo todettu kirjoituksissa aiemmin niin makuasia
    Kawasaki Z1000 - 2011
    Ex. Honda CB 600 F Hornet - 2010
  13.  
  14. #13
    Lainaa Amppa kirjoitti Katso viesti
    Silikonin ja rasvan poistoon maali- ja muovipinnoilta yhtä tehokas mutta turvallisempi kuin asetoni tai jarrukliineri on ksyleeni. Kypärään kuiten varmaan riittää ihan astianpesuaine.
    Olkaa varovaisia ksyleenin kanssa. Kokeilin kerran Org ratatarran liimajäämien poistoon pyörän "pleksistä". Hyvin lähti liima, sitten alkoi lähteä muovin pinta.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A