Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    IBA Finland järjestää 5. – 6.8.2017 Hyväntekeväisyysajon, jonka ajotarkastusmaksujen tuotto käytetään Oulun yliopistollisen sairaalan syöpälasten hyväksi. Konkreettisena tavoitteena on 150 rautaperseajoa kyseisenä viikonloppuna. Tämä mahdollistaa osaston hankkimaan käyttöönsä tarvitsemansa kipupumpun. Rahat saadaan kokoon luovuttamalla näiden ajojen ajotarkastusmaksujen tuotot hyväntekeväisyyteen. Tämä on matka-ajosta pitävälle motoristille loistava tilaisuus osallistua ajamalla hyväntekeväisyyteen.

    http://www.motouutiset.fi/fi/moottor....htm?ref=front


    Miltäs kuulostas, että saatasko pirkanmaalta porukka kasaan?
    Ite olisin ekakertalainen ja yksin liikkeellelähtö tuntuu vähän jänskältä. Eli ajo/suunnittelu seuraa ois kiva saada. Ja haitaks ei varmaan olis jos mukana olis kokemustakin.
    rane77(ät)moottoripyora.org
  2. #2
    Hienoa, mukaan vaan. Itse voisin kiinnostuneille jossain välissä kertoa omia mielipiteitä mitä kannattaa huomioida, mitä välttää. Joitain ajoja on takana, ehkä vinkkejä voisin jakaa. Isoja kimppoja ei kannata kerätä, pienporukalla 2-3 menee helpommin, itse ajelen mieluiten yksin. Hommahan onnistuu millä tahansa vehjeksellä, millä matkanopeuden saa 80-90 km/h. Ja matkahan etenee ajamalla, ei taukoja pitämällä, elikäs bensaa mopolle ja pähkinää/vettä apinalle ja takas tienpäälle.
  3. #3
    Tämä kuulostaa hyvälle. Täytyy tarkastella ajokunnon kehittymistä kesän mittaan ja jos kroppa tuntuisi kestävän niin taidanpa olla mukana
    BMW K1200rs
  4. #4
    Itse olen tähän ajatellut osallistua mikäli selkä kestää (käyn testaamassa tuon kesäkuussa Nordkapin kierroksella).
    Kawasaki Versys 650 2008
    Yamaha xj 600 1999
    Jingcheng 250-6 2007
  5. #5
    Entä löytyisikö Seinäjoen seudulta lähtijöitä? Valmiita hyviä reittejä moneen suuntaan löytyy paljon.
  6. #6
    Olispa hienoa jos Turku /Rauma sektorilta löytyis RP veteraani vetämään niin olis ainakin yksi lähtijä innostunut lähtemään ja on Nord cap käyty ja ajettu yli 1200km yhtä soittoa -tankkaukset eikä tuntunut ollenkaan pahalta
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  7. #7
    Turku/Rauma suunnalta löytyy kokemusta vähintäänkin tarpeeksi. Voin sen verran ennakkoon pelata, että ensi viikonlopun kokouksessa epävirallisesti otan asiaa esille ja eri puolilla maata voivat kiinnostuneet keskenään suhmuroida. Hienoa, että motoristit puhaltelevat yhteiseen hiileen
  8. #8
    Voisi harkita. Mahdollisesti vapaata tuolloin.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  9. #9
    Alustavasti voisi kiinnostaakin. Olen tuota ajatellut aina silloin tällöin, mutta en ole ollenkaan varma kestääkö mun perse tuota. 800 kilsaa päivässä on on tuntunut raskaalta, tuntuu että persus puutuu.

    Ajatuksen tasolla tuo kiinnostaa kuitenkin ja lähtökohtaisesti niin että jos matka ei sitten millään tunnu maistuvan, lyödään hansakat tiskiin siinä vaiheessa kun pyörä on vielä tiellä ja omassa hallinnnassa. Pienessä porukassa, mulla on pieni tankki eli parin sadan kilsan välein on lähes pakko tankata, 250 taitaa olla maksimi jos matkanopeus on alle satasen.

    Oulusta noilla spekseillä alustava ehkä. Tuntuu tuo naku vähän raskaalta vetää vuorokausi yhtä soittoa vaikka halua oliskin.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  10. #10
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, sivustovastaava, MotOrgBike-vastaava Pekksu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Feb 2012
    Macho Fantastico
    MotOrg ry jäsen
    No hemmetti, täähän ois makee juttu! Harmillisesti vain kauden ainoa Botnia samaan aikaan.

    Viime kesänä tuli reissun päätteeksi rykäistyä Narvikista suoraan himaan ja ei nyt niin hirveästi jäänyt enää kilometrejä puuttumaan, kun kotipihassa matkamittarin lukema oli 1318km. Ajatus jäi kytemään, että josko tulevalla kaudella kokeilisi varsinaisen rautaperseajonkin suorittamista.
    Viime reissulla olisi riittänyt aika vielä ajaa puuttuvat kilometrit, mutta hyväksytyn leimaa se ajo ei olisi saanut, kun Pohjois-Ruotsissa saattoi vauhtia olla hieman yli sallitun.
    Lahjomaton myyttinen sankarihahmo

    YZF-R6R -06
    &
    FZ6-S -05
  11. #11
    Suhmuroin mielelläni kun vain tietäisi minne ja kenen kanssa siis toi RP jutun tiimoilla
    Viimeksi muokannut: 750cc; 18.04.2017 klo 23:44.
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  12. #12
    Lainaa OH6ZZ kirjoitti Katso viesti
    Entä löytyisikö Seinäjoen seudulta lähtijöitä? Valmiita hyviä reittejä moneen suuntaan löytyy paljon.
    Voisihan tuota ajatella mukaan lähtöä jos lähtijöitä löytyy.
  13.  
  14. #13
    Ainakin Porista ja Oulusta lähdössä jonkinmoinen kimppa-ajo,
    näihin mahtuu mukaan ja ilmoittautumisohjeet linkin viestiketjussa:
    http://keskustelu.ibafinland.fi/view...php?f=3&t=2627
    BMW R1200GSA,
    Piaggio Hexagon180,
    M72,
    KTM 1290 SuperAdventure,
    Honda Monkey 125,
    BMW R1200GSA