Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 113:sta
  1. #61
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Niinpä... Eihän tässä ole kukaan dissannutkaan kenenkään tapoja miten toimitaan vaan on tuotu esille erilaisia toimintatapoja ja mielipiteitä asioista. Hyviä perusteita myös mäkkärillä asiointiin löytyy. Ite en niitä suosi ja mielipide on senmukainen myös. Ei sen kummempaa
    Ei tässä kenenkään tavoista ollut kysymys. Oli vain tarkoitus antaa vinkki yhdestä paikasta joita löytyy ympäri Eurooppaa jopa maailmaa.

    Kaikkia muita keinoja voi täysin vapaasti käyttää ja useita kertoja reissaanneetkin osaavat jo.

    Jos itse arvioisin parhaita juttuja viimeisen kymmenenvuoden aikana mitä omatoimisessa matkailussa on tapahtunut, on juuri tuo hotels.com ja muut vastaavat.

    Tuon avulla ei tarvitse välttämättä, tietenkin voi ja yhä saa, varata majapaikkoja pitkälle etukäteen.
    Näyttää sen riskin että homma menee mönkään plus rahat hukkaan kun suunnitellun ja maksetun majapaikan alunperin 450 km siirtymästä on jäljellä illalla klo. 18:00 aikaan vielä 400 km.

    Tämä on mun tapa. En ikinä varaa majapaikkaa kuin vasta tuossa klo. 14:00 jälkeen. Jos luottaisin pelkästään mobiiliverkkojen toimintaan, tuo harvoin toimisi. Ainakin se olisi tullut hiton kalliiksi. Siksi se vapaa Wi-Fi on hiton kätevä.
    Toki sattuman varaisesti niitä on myös noilla tienvarsi huoltamoilla.

    Mieluusti kuulen parempia tapoja toimia


    Ihan oikea esimerkki viimekesältä. Olin varannut majoituksen parituntia aiemmin Sarajevoon Soukbunarin kaupunginosasta hiton kivan näköisen huoneen pienestä "perhe" pensionaatista...hintaakin huimat 15 eur yö.

    Sattui kämmi, saavuin paikalle n. 17:00... vettä tuli taivaan täydeltä, hirveä ukkonen...ketään ei paikalla. Talo pimeänä. Soitin "respaan" ja selvisi että paikan omistaja oli joutunut viemään äitiään jonnekin, en saanut selvää huonosta linjasta johtuen minne. Se selvisi että hän ehtisi paikalle vasta n. 2 tunnin kuluttua. Vettä tosiaankin tuli ja ajattelin etten kyllä jää odottelemaan, jotain muuta pitää keksiä. Peruimme "kaupat" yhteisymmärryksessä.

    Sitten hetkesi sormi suuhun, mutta vain hetkeksi...löytyihän se mäkkäri, vajaan viiden kilsan päästä. Siinä mukavasti lämpimässä padin kanssa surffailua ja löytyihän majapaikka...30 eur sadan metrin päästä Sebljistä.

    Jälleen kerran tuli pinnoja Mäkkärille  Toki tuosta olisi selvinnyt ilman mäkkäriäkin, mutta tuskin tunnissa olisin löytänyt sunnuntai-iltana samanhintaista majapaikkaa kaatosateessa.

    Plussaa tuossa oli että motellin pitäjä järkkäsi tuohon samaan hintaan pyörälle tallin....se tosin aiheutti seuraavana aamuna yllärin.
    IMG_0251.jpg
  2. #62
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Eli jos syö mäkkärillä, pelastuu mm:
    - kusilammikoilta lattialta
    - huonolta hygienialta
    - sateiselta ajosäältä
    - kalliilta majoitukselta
    - kypärän ja hanskojen riisumiselta

    On se mahtava paikka tuo mäkkäri.
    Kuuleman mukaan suojaa myös Hiv:ltä ja parantaa lepran.
    ZZR 1400
  3. #63
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Eli jos syö mäkkärillä, pelastuu mm:
    - kusilammikoilta lattialta
    - huonolta hygienialta
    - sateiselta ajosäältä
    - kalliilta majoitukselta
    - kypärän ja hanskojen riisumiselta

    On se mahtava paikka tuo mäkkäri.
    Olepa aika lapsellinen

    Koita keksiä ketjun kysymyksen asetteluun sopivia vinkkejä, eikä pelkkiä kliseitä
  4. #64
    Sellaista tapaa olen itse käyttänyt maksuvälineiden suhteen. Sen verran käteistä säästänyt matkan loppuun asti, että polttoaineet ja esim. lauttamaksut pystyisi maksamaan käteisellä. Ihan siltä varalta että kortti lakkaisi toimimasta tai löytäisi uuden omistajan. Ainakin käyttöoikeudet saattavat siirtyä laajemmalle käyttäjäryhmälle ja kortti suljetaan.
    Miten muut ovat tämän, sinänsä mitättömän, asian ratkaisseet?
    ZZR 1400
  5. #65
    Sama homma...pyrkiä aina maksamaan kortilla, mutta pitäen sellaisen käteisvarannon, pikkuseteleinä et pääsee johkin. Toki terve harkinta missä kaikkialla tuota korttiaan käyttää. Samoin, ei aina ole selviö että kortti toimisi.

    Onneksi nykyisin on jo melkein selviö tuo debit ominaisuus maksaessa eli ei tuu tuo Visan mahdollinen käyttövara täyteen. Samoin kandee todellakin tarkistaa korttinsa käyttö/hallinto-oikeudet . Samoin voiko korttia käyttää ulkomailla. Muistaakseni ainakin POP- visoissa oli jokin oletus rajoitteena?
  6. #66
    Lainaa Partisaani kirjoitti Katso viesti
    Sellaista tapaa olen itse käyttänyt maksuvälineiden suhteen. Sen verran käteistä säästänyt matkan loppuun asti, että polttoaineet ja esim. lauttamaksut pystyisi maksamaan käteisellä. Ihan siltä varalta että kortti lakkaisi toimimasta tai löytäisi uuden omistajan. Ainakin käyttöoikeudet saattavat siirtyä laajemmalle käyttäjäryhmälle ja kortti suljetaan.
    Miten muut ovat tämän, sinänsä mitättömän, asian ratkaisseet?
    Useammalla eri pankkiryhmien korteilla ja tosiaan käteisellä. Norwegian tyrkytti luottokorttia, muistaakseni MasterCard, ei kk-maksuja lainkaan. Olen tuota pitänyt varalla ja muutaman kuukauden välein tankannut tai ostanut jotain niin pysyypähän voimassa. Joskus kauan sitten liitin Visan S-etukorttiin, en tätäkään käytä yleensä muuten kuin varakorttina. Osa korteista ja käteisestä eri paikassa, ei häviä ainakaan kaikki kerralla.
    .
  7. #67
    Haloo ,on siellä varmasti parempia ja edullisiakin paikkoja syödä kuin mäkkäri
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  8. #68
    Lainaa mathev kirjoitti Katso viesti
    Haloo ,on siellä varmasti parempia ja edullisiakin paikkoja syödä kuin mäkkäri


    Kato, huomenta!

    Heräsit sitten talviunilta

    Ja heti skarppina asian ytimeen

    Juuri tuosta keskusteltiinkin. Parhaasta ja edullisimmasta paikasta syödä.

    Kerro oma ehdotuksesi.
  9. #69
    Jos tuota ajankäyttöä optimoi ruokailumielessä, niin hyvä jos yöpaikassa saa aamupalan, niin pääsee vatsa täynnä baanalle. Balttiassa/Itä-Euroopassa on tienvarsilla paljon lounaspaikkoja, joissa saa lounaan, limun ja kahvin 4-5 eurolla. Eivät välttämättä ole ABC-väriloistoa täynnä, vaan enemmänkin kotikutoisia paikkoja. Tankkilaukussa kannatta pitää pientä välipalaa ja etenkin vettä. Vaikkei olisi kovin lämminkään, niin nestettä kannattaa juoda.
  10. #70
  11. #71
    Tervehdys!
    Tänään pidettiin vähän pikku palaveria reissusta ja katteltii vähä mitä kautta painellaa menee ja minkälaisissa pätkissä. Ehkä porukka on vähän liian kirjaimellisesti ottanut kaikki, budjetit ja aikataulut. Budjettiin varataan se 1000€ jos menee yli, niin vaimo vetäsee pari kertaa sormille mut se kestetään. Sit se aikataulu. Mennään eka päivä kohtuu pitkä siivu. Sit toisesta päivästä eteenpäin fiiliksen ja säiden mukaan. Jos reissusta tulee 10pvä, ei se maailmaa kaada, eikä myöskää sekää jos tulee 6pvä. Kaikki elää ja mitään ei suunnitella tai varailla etukäteen. Päivällispaikassa sit katotaan mihkä jaksais vielä ajella vai jäädäänkö kyseiseen kylään ja sit laitetaa joku hotla varaukseen. Niin ja voi olla että käydään mäkkärissä jos mielikuvitus tai kokeilun halu loppuu .

    Itse ajattelin varata ainakin suurimman osan reissu budjetista käteisenä. En tie oonko vainoharhanen hullu vai mikä, mut näin oon yleensä aina ulkomailla toiminut. Toki jos raha on loppunu kesken, niin oon turvautunu korttiin.

    Kuinkakohan hyvin toi viamichelin pitää kutinsa ajan, bensakulujen, tiemaksun ja muiden systeemien kanssa?
    Viimeksi muokannut: bigtonza; 18.04.2017 klo 23:53.
  12. #72
    Lainaa TuppervaariNG kirjoitti Katso viesti

    Koita keksiä ketjun kysymyksen asetteluun sopivia vinkkejä, eikä pelkkiä kliseitä
    Eivät nuo mitään kliseitä ole, vaan täysiä naurettavuuksia (ja muuten sinun kertomia tietoja)

    Ps. meistä toinen ei tiedä klise- sanan merkitystä
    .
  13. #73
    Lainaa bigtonza kirjoitti Katso viesti


    Kuinkakohan hyvin toi viamichelin pitää kutinsa ajan, bensakulujen, tiemaksun ja muiden systeemien kanssa?
    Yllättävän hyvin, ajelin muutaman reitin mitä tullut pyörittyä tuollapäin, tietullit ja verot laski mun mielestä oikein. Sehän tuolla aikamielessä kannattaa muistaa että jos Saksassa osuu motarilla stauhun niin se on hiukan erilainen stau kun kehäykkösen pikkuruuhka aamusella eli voi joutua olemaan melkoisen paikallaan pari-kolme tuntiakin. Ja kannattaa pitää mukana yhtä täyttä juomapulloa just noita varten
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  14. #74
    Lainaa bigtonza kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys!
    Tänään pidettiin vähän pikku palaveria reissusta ja katteltii vähä mitä kautta painellaa menee ja minkälaisissa pätkissä. Ehkä porukka on vähän liian kirjaimellisesti ottanut kaikki, budjetit ja aikataulut. Budjettiin varataan se 1000€ jos menee yli, niin vaimo vetäsee pari kertaa sormille mut se kestetään. Sit se aikataulu. Mennään eka päivä kohtuu pitkä siivu. Sit toisesta päivästä eteenpäin fiiliksen ja säiden mukaan. Jos reissusta tulee 10pvä, ei se maailmaa kaada, eikä myöskää sekää jos tulee 6pvä. Kaikki elää ja mitään ei suunnitella tai varailla etukäteen. Päivällispaikassa sit katotaan mihkä jaksais vielä ajella vai jäädäänkö kyseiseen kylään ja sit laitetaa joku hotla varaukseen. Niin ja voi olla että käydään mäkkärissä jos mielikuvitus tai kokeilun halu loppuu .

    Itse ajattelin varata ainakin suurimman osan reissu budjetista käteisenä. En tie oonko vainoharhanen hullu vai mikä, mut näin oon yleensä aina ulkomailla toiminut. Toki jos raha on loppunu kesken, niin oon turvautunu korttiin.

    Kuinkakohan hyvin toi viamichelin pitää kutinsa ajan, bensakulujen, tiemaksun ja muiden systeemien kanssa?
    No niin...ainakin itsevarmuus on lisääntynyt tässä muutaman päivän aikana, kun aletaan jo naljailemaan.

    Yleisesti on tapana kun kysytään, niin vastataan kysymyksen mukaisesti.
    Tässä ollaan koitettu neuvoa ilmeisesti "ensikertalaista" asioissa mitä on hyvä ottaa huomioon .

    Mutta kun kerta tuo alkuperäinen budjetti ei ole enää niin euron päälle, eikä aikakaan mitä matkassa menee ole päivän päälle ...niin mitä väliä tuolla viamichelinillä on, pitääkö sekään ihan kutinaan

    Mutta kun kysytään, niin vastataan...tottakai sun kandee ottaa käteisenä matkabudjetti mukaan...pienenä huomionarvoisena seikkana....jos tuo reittisuunnitelma on vielä voimassa, matkan varrelle sattuu Puola, Tšekki , Tanska ja Ruotsi jotka eivät ole euromaita....kohtuullisen tyypillisesti kaikissa niissä voit maksaa euroilla kohtuullisen huonolla kurssilla ja vaihtorahat saat takaisin paikallisina kolikkoina ja seteleinä.

    Ihan mielenkiinnolla lukisin jonkinmoisen reissuraportin sitten syksymmällä kuinka kaikki menikään
  15. #75
    Lainaa TuppervaariNG kirjoitti Katso viesti
    No niin...ainakin itsevarmuus on lisääntynyt tässä muutaman päivän aikana, kun aletaan jo naljailemaan.

    Yleisesti on tapana kun kysytään, niin vastataan kysymyksen mukaisesti.
    Tässä ollaan koitettu neuvoa ilmeisesti "ensikertalaista" asioissa mitä on hyvä ottaa huomioon .

    Mutta kun kerta tuo alkuperäinen budjetti ei ole enää niin euron päälle, eikä aikakaan mitä matkassa menee ole päivän päälle ...niin mitä väliä tuolla viamichelinillä on, pitääkö sekään ihan kutinaan

    Mutta kun kysytään, niin vastataan...tottakai sun kandee ottaa käteisenä matkabudjetti mukaan...pienenä huomionarvoisena seikkana....jos tuo reittisuunnitelma on vielä voimassa, matkan varrelle sattuu Puola, Tšekki , Tanska ja Ruotsi jotka eivät ole euromaita....kohtuullisen tyypillisesti kaikissa niissä voit maksaa euroilla kohtuullisen huonolla kurssilla ja vaihtorahat saat takaisin paikallisina kolikkoina ja seteleinä.

    Ihan mielenkiinnolla lukisin jonkinmoisen reissuraportin sitten syksymmällä kuinka kaikki menikään
    Juu laitetaan vähän raporttia tänne si kesällä reissun päältä/ jälkeen. Lähinnä tarkoitin sitä että ei se maailmaa kaada jos nyt joku ei mene suunnitelmien mukaan. 1000€ budjetissa koitetaan pysytellä, 8päivän aikana koitetaan päästä lenkki käytyä. Syödään, juodaan ja nautitaan sallituissa määrissä. Kyllä olen huomioinut että kaikissa ei eurot käy.

    Hauska tuo komenttisi itsevarmuudesta. Aivan niinkun nöösipoika tässä tulis isojen poikien seuraan kyseleen nöyrästi apua, ja isäntä vastaa jos nyt oman egonsa suurudeltaan pystyy keskittymään tähän amatööriin ,joka ei ole ennen eurooppaan pyörällä lähtenyt. Ymmärrän kyllä että olet varmasti aika kokenut tällä keskustelu foorumilla, sekä prätkän päällä KIITOS AVUSTASI!

    Mutta tosissaan, kaikille paljon kiitoksia! täältä on tarttunut hyviä vinkkejä monen monta ja lisää saa tarjoilla, ihan mistä vaan mitä mieleen juolahtaa!
  16. #76
    Meidän kaikilla reissuilla on aina määränpää, johon ollaan menossa ja jossa viivytään aika xx. - olipa kyseessä sitten mopo-, tai automatka. Välillä etappeja, joiden majoitukset varataan yleensä edellisenä päivänä, tai sitten ei. Käytännössä 300-400 km on mukavaa, ylimenevät olosuhteista riippuen joko ok, tai sitten hanurista.
    Toki kukin voi ja saa minun puolesta nauttia pelkästä maantieajosta ja siitä, että reissun nähtävyydet ja kokemukset olivat lähinnä huoltoasemia. Ei vaan sovi meille
    Viimeksi muokannut: J@ck; 19.04.2017 klo 00:39.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  17. #77
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Useammalla eri pankkiryhmien korteilla ja tosiaan käteisellä. Norwegian tyrkytti luottokorttia, muistaakseni MasterCard, ei kk-maksuja lainkaan. Olen tuota pitänyt varalla ja muutaman kuukauden välein tankannut tai ostanut jotain niin pysyypähän voimassa. Joskus kauan sitten liitin Visan S-etukorttiin, en tätäkään käytä yleensä muuten kuin varakorttina. Osa korteista ja käteisestä eri paikassa, ei häviä ainakaan kaikki kerralla.
    MasterCardia tässä itsekin pohtinut varakortiksi, melko matalalla saldorajalla. Toimisi varana jos Visan käyttö jostain syystä estyy. Näyttää noita tietovuotoja sattuvan, vaikka varovainenkin pyrkii olemaan. Kaksi kertaa viimeisen kahden vuoden aikana mennyt kortti vaihtoon. Kerran tullut saldoraja vastaan (oli vähän alhainen silloin).
    ZZR 1400
  18. #78
    Hotels.comin pystyy nykyään maksamaan Paypalin kautta, suosittelen. Viime vuonna meni kortti pari kertaa vaihtoon ehkä juurikin Hotels.comin korrtitietovuotojen vuoksi. Tosin Itä-Euroopassa ajellessa Booking.comilla saa huomattavasti enemmän osumia, ja maksu yleensä vasta paikanpäällä.

    Muuten mukana on ruukannut olla Master, Visa debit ja tämän lisäksi varalta vielä työpaikan Eurocard.
  19. #79
    Mulla on kans Mastercard varalla ja ikäänkuin piilossa matkojen aikana muistaakseni 1500e rajalla. Kaks kertaa jopa tarvittu.
    Ekalla kerralla Fuengirolassa käteistä oli kakskymppiä rahaa, vakio debit/visa ei kelvannut edes automaattiin ja kiire oli lähteä, tosin myöhemmin päivällä kelpas, oli kait ollut joku katko oikeastikin.
    Toisella kerralla Albertvillen liepeillä joku halusi mun kukkaroa enemmän kuin minä, kiltisti annoinkin ja meni kortti ja viitisen kymppiä rahaa ja muuta pikkusälää, ei onneksi tuota mastercardia, ajokorttia ja henkilökorttia.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  20. #80
    Lisää vinkkejä (vaikka kaipa tämänkin tuppervaari lamettaa): itse kuljetan yhtä vanhaa lompsaa johon olen laittanut vanhoja kortteja ja hiukkasen käteistä (kolikoita enimmäkseen). Se on helposti saatavissa, mm. Tietullien maksamista varten. Mutta myös siksi, että jossain tilanteessa se saattaa mennä hämäyksestä. Eli varsinaisen lompakon (joka on puhelinkotelomallia ja jossa on isommat käteiset ja toimivat kortit) pidän paremmassa jemmassa. Tuo hämäyslompsa on tankkilaukussa.
    -juha-
  21. #81
    Mulla on yleensä 1 toimiva luottokortti ja passi jemmassa. Käteistä vaan sen verran mitä tarvii.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    XX
  22. #82
    Hotels.comia itsekin epäilen tietovuodon aiheuttajaksi. En nyt kuitenkaan kokonaan ole sivustoa hylkäämässä. Kertynyt muutama palkintoyökin tulevan kesän reissuun.
    Luultavasti tuo MasterCard tulee hankittua varakortiksi. Eihän tilanne kaksin matkatessa ole niin kriittinen, vaikka kortti alkaisikin hylkiä. Tulee vain ajeltua yksikseen nuo siirtymät eteläisempään Eurooppaan. Puolisosta on tullut kranttu, suorittaa ko. siirtymät lentämällä.
    ZZR 1400
  23. #83
    Yksi juttu, mikä kannattaa muistaa Balttiaan mennessä: Hki-Tallinna lautoilla ei ole aina tilaa, vähän päivästä riippuen: Sunnuntai-ilta Tallinnasta Helsinkiin päin ja perjantai-ilta Hki:stä Tallinaan päin mutu-tuntumalla sen verran täynnä virolaista työvoimaa ja suomalaisia viinaturisteja. Itsellä pari kertaa sattunut kohdalle, että se itse ajattelema lähtö onkin ollut täynnä. En tiedä, onko parin vuoden aikana kapasiteettia tullut lisää.
    Eli ei ehkä ihan viime tinkaan kannata jättää varauksia.
  24. #84
    Tarkotus olis lähtee maanantai päivänä(alustavasti 17.7). Eli todennäköisesti laivalla on sillon tilaa, mutta varaan ennakkoon sitten kun lopullinen päivä lyödään lukkoon. Nyt olis si vaikee valinta pyörän suhteen. Viimeiset 10v olin vannoutunut sohvamies, mutta viime vuonna ostin vanhan kyykkypyörän kokeeks ja tykkäsin silläkin pörrätä. Tänä vuonna olis tarkotus vaihtaa sit uudempaa peliä alle, mutta en osaa päättää minkälaisen. Customi varmaa reissua ajatellen olis mukavampi, mutta kyykyllä on paljon näppärämpi kaupungeissa pyöriä. Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja.. Millä te lähtisitte tolle reissulle, jos pystyis valitsemaan? Mielellään alle 5k€(vielä mieluisimmin alle 4k€)ehdotuksia.
    Viimeksi muokannut: bigtonza; 20.04.2017 klo 08:47.
  25. #85
    Matkaenduro. Päätiet on Balttiassa ja Itä-Euroopassa ihan ok kunnossa, mutta pienemmät tiet voi yllättää.
  26. #86
    Pikku Versystä saa pilkkahinnalla.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  27. #87
    uudet renkaat alla on mukavampi lähteä pitkälle reissulle. etenkin jos kaksi päällä ajelee ja onhan se jo turvallisuustekijäkin. saksan baanaa oli mukava ajella sateessa kun oli uudet PR4:t alla ja ominaisuudet sen mukaiset.

    ei hirveästi kokemuksia tuolta euroopasta, yksi reissu tehtynä ja siitä kirjoittelinkin tuolloin kokemuksia matkakertomuksia osioon.. löytyy suunnittelusta lähtien.. juttu alkoi rönsyilemään ja sitten se lähtikin taas käsistä..

    jos olis aikaa, niin uusi reissu sinne suuntaan ehdottomasti, pari kolme viikkoa siellä menee että heilahtaa.

    näemmä vajaa 11 000 kertaa luettu sitä mun tarinaa.. en olis uskonut..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  28. #88
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    uudet renkaat alla on mukavampi lähteä pitkälle reissulle. etenkin jos kaksi päällä ajelee ja onhan se jo turvallisuustekijäkin. saksan baanaa oli mukava ajella sateessa kun oli uudet PR4:t alla ja ominaisuudet sen mukaiset.

    ei hirveästi kokemuksia tuolta euroopasta, yksi reissu tehtynä ja siitä kirjoittelinkin tuolloin kokemuksia matkakertomuksia osioon.. löytyy suunnittelusta lähtien.. juttu alkoi rönsyilemään ja sitten se lähtikin taas käsistä..

    jos olis aikaa, niin uusi reissu sinne suuntaan ehdottomasti, pari kolme viikkoa siellä menee että heilahtaa.

    näemmä vajaa 11 000 kertaa luettu sitä mun tarinaa.. en olis uskonut..
    Toisaalta ne renkaat kannattaa vaihdattaa taipaleella. N puolet halvempia asennettuina akselilla, viro-latvia-liettua-puola. Ei siis syytä vaihtaa puolikuntoisa pois täällä periferiassa.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  29. #89
    Mielestäni liian tarkka suunnittelu vain pilaa muuten hyvän reissun.

    Moottoripyörällä kun olen reissuun lähtenyt, niin korkeintaan ensimmäisen yön majoitus on ollut varattuna ja muuten on menty minne etupyörä osoittaa. Illansuussa on alettu kortteeria etsimään ja joka kerta on lakanoiden välissä nukuttu. Aamulla on taas lähdetty tuhdin aamupalan jälkeen liikkeelle ja näin toimien on aina jossain vaiheessa myös kotiin päästy. Suuret kaupungit, kirkot, linnat yms on myös kierretty - kaukaa, jotta on päässyt keskittymään olennaiseen eli nauttimaan moottoripyörällä ajosta.

    Matkaan mukaan kaksi eri firman luottokorttia sekä käteistä, pyörän huolto ennen reissua ja vähän työkaluja, jesaria, nippusiteitä ja rautalankaa sekä yksi sidontaliina. Hyvänä taustatukena on omilla reissuilla ollut Autoliiton plus jäsenyys.

    Navigaattorin olen pitänyt tankkilaukussa suljettuna, niin ei ole sekään ollut häiritsemässä ja turhia ohjeita antamassa. Eihän sitä lomareissulla ole pakko tietää koko aikaa kymmenen metrin tarkkuudella missä ollaan.

    Vaikeintahan reissuun lähdössä on kotipihassa laittaa ykkönen sisään ja uskaltaa lähteä lopulta liikkeelle. Kyllä se reissu siitä lähtee onnistumaan eli rohkeasti vain liikkeelle!
  30.  
  31. #90
    Lainaa ltm kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni liian tarkka suunnittelu vain pilaa muuten hyvän reissun.

    Moottoripyörällä kun olen reissuun lähtenyt, niin korkeintaan ensimmäisen yön majoitus on ollut varattuna ja muuten on menty minne etupyörä osoittaa. Illansuussa on alettu kortteeria etsimään ja joka kerta on lakanoiden välissä nukuttu. Aamulla on taas lähdetty tuhdin aamupalan jälkeen liikkeelle ja näin toimien on aina jossain vaiheessa myös kotiin päästy. Suuret kaupungit, kirkot, linnat yms on myös kierretty - kaukaa, jotta on päässyt keskittymään olennaiseen eli nauttimaan moottoripyörällä ajosta.

    Matkaan mukaan kaksi eri firman luottokorttia sekä käteistä, pyörän huolto ennen reissua ja vähän työkaluja, jesaria, nippusiteitä ja rautalankaa sekä yksi sidontaliina. Hyvänä taustatukena on omilla reissuilla ollut Autoliiton plus jäsenyys.

    Navigaattorin olen pitänyt tankkilaukussa suljettuna, niin ei ole sekään ollut häiritsemässä ja turhia ohjeita antamassa. Eihän sitä lomareissulla ole pakko tietää koko aikaa kymmenen metrin tarkkuudella missä ollaan.

    Vaikeintahan reissuun lähdössä on kotipihassa laittaa ykkönen sisään ja uskaltaa lähteä lopulta liikkeelle. Kyllä se reissu siitä lähtee onnistumaan eli rohkeasti vain liikkeelle!
    Juuri noin
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen