Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Päivää!

    Olen etsimässä pyörää jolla olis kiva päästellä pkkuteillä, niin soralla kun asfaltillakin. Mahdollisesti jotain metsäautoteitä tms, mitä löytyy, mutta kovaa maastoajoa ei ole tarkotus suorittaa. Kovin pitkiä matkoja tuskin tulee ajettua, mutta joskus joku kassi olis kiva saada kyytiin, että voi vaikka mökkiviikonloppua lähteä viettämään.

    Tässä olen katsellut nettimotosta vaikka mitä, mutta tällä hetkellä päällimmäisenä on muutama Yamahan XT;
    XT600E ja XT660R. Haluaisin nyt esittää pari kysymystä näihin liittyen.
    - Onko järkeä ostaa tota vanhaa xt600 mallia (2004 vuodelta) kun hintaero ei ole mikään järisyttävä. Siinä olisi vaan muita hyviä puolia (sijainti ja tarvikevaimennin).
    - Kuinka pahoja ongelmia on ton XT660R:n ruiskun kanssa? Et joutuuko semmoseen heti hankkimaan jotain paremmin virtaavia putkia tms ja säätämään ruiskua?

    Supermotoversiot oon nyt jättänyt pois etupäässä sen takia että käsitys niitten soraominaisuuksista on mitä on. Voin olla kyllä väärässäkin.

    Sit on myös listalla yks KTM 690 Enduro, tosin aika paljon ajettuna. On vähän kalliimpi kuin Yamahat, niin ostaa kun ylläpitääkkin, mutta tehoja taitaa ainakin olla enemmän. Onko niille tarvetta onkin sit toinen asia. Ja semmosta ei ehkä kannata käydä kokeilemassa, jos ei halua siitä maksaa.

    Toki saa ehdottaa jotain muutakin pyörää, jos kokee paremmaks.

    Kiitos!
  2. #2
    Ehdottomasti 660.
    Siinä on alusta ja ruisku.
    Tarviiko muita perusteluja.

    XT660 viritysohjeita on varmaan netti pullollaan, on sen verran "viilalttu" vekotin ja kun se oikein tehdään, niin se virittäminen oikeasti nostaa tehoa...
  3. #3
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ehdottomasti 660.
    Kiitos! Mites tommonen suhtautuu kilometreihin? Tällähetkellä tota R:ää on 2 myynnissä, joilla mittarissa 41 ja 60 tkm. Enemmän ajettu olis suht lähellä ja ihan järki hintanen.
  4. #4
    Hyvin kestää kilometrejä,kun ei ole mikään ktm
    Vitsi vitsi...siis tehoa kun on silleen suht sopivasti,niin paikat kestää luonnollisesti paremmin.
    Onhan kotarissakin toki puolensa,mutta semmoseen lepposampaan ajeluun xt on hyvä ja luotettava peli,ja toki räväkkyyttäkin löytyy kun hämmentää vähän vaihdelootaa
    Mulla on kylläkin power commander,ja penkitetty sillä,acarapovic pönttöjen kera.
    Kyllähän porukka on kuulemma juurikin commanderilla korjannut nykimistä,joka tahtoo olla ruiskupyörissä aika yleistä,johtuen "päästötalkoista",eli hieman laihalla käymisestä.
    Käynnistyvyys on hyvä ruiskussa vrt kaasaripelit,siinä selvä plussa.
    Kuvailemaasi ajoon uskoisin pyörän sopivan,ja aika huonoilla teilläkin vielä pärjää hyvin.
    Onhan noita kyllä samalla koneelllakin mm derbi mulhacen 659,mz baghira 660 ja aprilia pegaso 650,tosin jammu lienee noista varmin valinta
    Juu ja onhan noita jammuja sm versionakin,hieman karkeammilla kumeilla kyllä pärjää myös soralla.
    Varjossa viihtyjä ;)
  5. #5
    Lainaa snowball2 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos! Mites tommonen suhtautuu kilometreihin? Tällähetkellä tota R:ää on 2 myynnissä, joilla mittarissa 41 ja 60 tkm. Enemmän ajettu olis suht lähellä ja ihan järki hintanen.
    Pistin yv:n sinulle...
  6. #6
  7. #7
    Kiitos vastauksista. Taidan tommosta 660:aa kohti kallistua. Todennäköisesti R, muttei X tai Z kokonaan ole pois luettuja.
  8. #8
    Eikai se supermoto hiekkateitä pelkää. Ja asfaltilla taas hauskempaa. ehkä. Ja onhan siihen topivan karkeeta kumiakin olemassa.
    On tuo 690 kotka kyllä erilailla sähäkkä peli kun XT660, paino, alusta, teho. Molemmat ruopii kyllä hiekalla. XT ehkä kestävämmän maineessa, mut onhan noilla kotkillakin veivattu maalima ympäri vaikka kuinka.
    Viimeksi muokannut: Calypso; 19.04.2018 klo 09:43.
    KTM 690SM
  9.  
  10. #9
    Joo, eikai supermoto hiekkateitä pelkää. Varsinkin jos ei ole liikaa irtosoraa. Isompi eturengas kyllä helpottaa käsiteltävyyttä soralla ja taitaa tarjota enemmän vaihtoehtoja karkeimmille kumeille. Mutta ei tosiaan ole täysin pois suljettu.

    Ja en mä pelkää, että KTM hirveästi huonommin kestäis kun Yamaha, jos huollot on kunnossa eikä kisakäytössä ole ollut. KTM:n huoltaminen taitaa olla kalliimpaa, mutta tämäkin perustuu vain kuulopuheisiin. Eli en tiedä. Vakuutukset on vähän kalliimmat, mutta ero ei ole hirveän merkittävä, kun valitsee sopivan yhtiön.

    XT660R tuntuu järkevämmältä vaihtoehdolta, mutta luulen että jos molempia käy kokeilemassa, niin KTM säväyttää enemmän.