Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Moi

    Kevät on jo saapunut, mutta Suzuki hengailee tallissa syystä, että menin ryssimään käyrien maalauksen. Homma lähti siitä, että oli pakoputki poikki käyrän ja pakoputken juuresta. Irrotin sen ja hitsasin kuntoon. Ajattelin samalla että kun koneesta lähtevät putket olivat vähän jo päässeet ruostumaan ja olivat kamalan näköiset ja kun toinen putki oli irti, niin olisi hyvä aika maalata putket. Toki vain käyrien osalta. Varsinaiset pakoputket on varsin hyvän näköiset vielä. Tuumasta toimeen ja kävin ostamassa Motonetista Dinitrol 8050 99,5% alumiinimaalia. Hioin ja putsasin putket huolellisesti. Tämän jälkeen maalasin kyseisellä alumiinimaalilla putket. Jälki oli varsin hienoa. Annoin maalin kuivua kolme päivää ja laitoin koneen käymään ekan kerran talven jälkeen. No se lähti niin kuin normaalistikin kun on seisonut pitkään eli huonosti, mutta aikani säädettyä kävi kaikilla neljällä pytyllä ja toimi hienosti. Siinä käynnistyksen yhteydessä huomasin että alumiinimaali oli ihan märkää vielä. Ihmettelin tätä kovin mutta ajattelin että kyllä lämpö sen kuivattaa. Ja paskat. Käytin konetta päivittäin lämpimänä ja annoin putkien kuumeta kunnolla kolmen päivän ajan. Maali oli vaan märkää. Tänään sitten otin ja pyyhin kaiken maalin pois. Se ei ollut tarttunut yhtään. Pelkällä rätillä pyyhkiminen riitti. Käsiin se kyllä tarttui varsin hanakasti. Kumma ettei maali kuivu kuudessa päivässä vaikka kaikki on tehty ohjeen mukaan.

    Nyt tilanne on sellainen, että mulla on kamalan näköiset putket jotka ovat vieä naarmuisetkin hionnan jäljiltä. Harmittaa aika rajusti.
    Olisiko jollain antaa neuvoa miten saisin putket edes jotenkin siistin näköiseksi? Uuden veroiseksi niitä ei tarvi saada.
    Onko jotain maalia joka oikeasti kuivuu ja kestää käyrissä?

    Nimimerkillä Nyt on vähän tyhmä olo.
  2. #2
  3. #3
    Kaikki kehittyy, mutta mun kokemusten perusteella sanoisin ettei käyrissä kestä mikään maali. Saa oikoa..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 08.04.2017 klo 10:27.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  4. #4
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  5. #5
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Kaikki kehittyy, mutta mun kokemusten perusteella sanoisin ettei käyrissä kestä mikään maali. Saa oikoa..
    VHT flameproof pysyy ja kestää, jos sitä vain jostain saa ostettua.
  6. #6
    Cerakoten puolesta tässä kohtaa liputtaisin itsekin. Harkinnut sitä omakohtaisestikin muttakun viimeks lähti vielä lumputtamalla ihan kiiltäväksi niin jäi.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  7. #7
    Tätä sai aikoinaan Motonetistä.
    Tarttui kuin tauti pakoputkeen, eikä ole yhtään haalistunut tai irtoillut. Normi pesun jälkeen näyttää uudelta.

    https://www.fixusnet.fi/kuva-data/104-04031.jpg

    Jos tätä ei tulevaisuudessa löydy helposti, niin seuraavaan pakoputkeen ostan Biltemasta sitä 600c kestävää.

    Näitä näyttää olevan myös harmaan värisinä, jos se on se toivottu sävy.
    Braaaaap
  8. #8
    Vastaanpa nyt itse omaan viestiini. Kovin kehnoa maalia tuntuu se alumiinimaali olevan. Vieläkin irtoilee kohdasta jonne sen jätin eli käyrien ja putken liitoskohtaan josta sitä ei huomaa. Olen ajanut putket kuumiksi ja jo useampaan otteeseen mutta ihan irtoilee.

    Luovuin ideasta maalata putket. Kokeilin karhunkielellä vähän napata ja yllätys oli melkoinen kun siitä tuli ihan siistiä. Eikä se enää nyt niin pahan näköinenkään hiomattomanakaan oo kun pyörä seisoo parkkipaikalla lumen alla. Jostain syystä pahimmat naarmut katoavat päivän valossa, ja onhan Suzukilla jo ikääkin, että sinne ne naarmut sulautuvat aivan kuin rypyt omistajan silmien ympärilläkin.

    Kiitos kaikille vastaneille. Sitä ekaa maalia tuntuu olevan kovin vaikea saada.
  9.  
  10. #9
    Vastataan nyt vaikka ei enää ajankohtainen. Itse käytin Buellin äänenvaimentajan Cerametilla Viitasaarella, www.ceramet.fi. Hinta oli mielestäni kohdillaan ja työn jälki hyvää. Vien varmuudella uudestaan sinne pinnoitukseen putkia yms jos entisöintitarvetta tulee! Käynyt mielessä josko pinnoittaisi alkukäyrätkin, ne on tosin vielä priimakunnossa. Maalamattomien putkien puhdistukseen/kiillotukseen olen käyttänyt Autosol Metal Polish -tahnaa, toimii hyvin.
    Buell XB12Ss -07