Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...llista/756511/

    Vähän kuin "sori siitä" Tai voihan siitä selvitä vähemmälläkin...
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  2. #2
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...llista/756511/

    Vähän kuin "sori siitä" Tai voihan siitä selvitä vähemmälläkin...

    mikäs emäntä tämä autolija nainen on ... niin selviää jopa pienellä sakolla... jonkun sopivan sukulainen
    vai onko tuo normi käytäntö....vaiko syyttäjän oma vaimo
  3. #3
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Eihän tuo ole kuin syyttäjän vaatimus vasta.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  4. #4
    Ei oikein kannusta kansalaisia, tai ainakaan moottoripyöräileviä kansalaisia, luottamaan oikeudenmukaiseen syyttäjälaitokseen. Vaikea uskoa, että tuomioistuin tekis kovemman päätöksen mitä syyttäjän vaatimus.

    Toista se on Teksasissa http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/ar...asissa/6374634
  5. #5
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Eihän tuo ole kuin syyttäjän vaatimus vasta.
    Mutta kuvastaa syyttäjän näkemystä teon vakavuudesta.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  6. #6
    Jos tuo olisi ollut oma vaimo/tyttöystävä minkä oletan tulleen omalla pyörällä perässä, niin ei todnäk olisi tämä loistokuski kuulemassa enää käräjäoikeiden tuomiota.
  7. #7
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Jos tuo olisi ollut oma vaimo/tyttöystävä minkä oletan tulleen omalla pyörällä perässä, niin ei todnäk olisi tämä loistokuski kuulemassa enää käräjäoikeiden tuomiota.
    Miks mun tulee mieleen että oli tytär.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #8
    Lainaa wilipedia kirjoitti Katso viesti
    Jos tuo olisi ollut oma vaimo/tyttöystävä minkä oletan tulleen omalla pyörällä perässä, niin ei todnäk olisi tämä loistokuski kuulemassa enää käräjäoikeiden tuomiota.
    Tulevaisuudessa jos oma vaimo/tyttöystävä ajaa perässä, voisi olla syytä huolehtia ettei aja niin lähellä että päätyy samaan kolariin edelläajavan kanssa.
  9. #9
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Tulevaisuudessa jos oma vaimo/tyttöystävä ajaa perässä, voisi olla syytä huolehtia ettei aja niin lähellä että päätyy samaan kolariin edelläajavan kanssa.
    Kilometrikö pitäisi olla väliä? Nimimerkki kerran läheltä piti tähtäinmerkkisen auton kanssa, joka ohitti vastaantulijaa satasen alueella (muistaakseni ei ollut ohituskieltoalue ja tie on suora). Edelläajanut kaveri veti yllättäen sivuun pientareelle (onneksi leveä) ja meikäläinen reaktioajan jälkeen perässä. Välimatkaa riittävästi nopeuteen nähden. Auto tuli vielä minun kohdallani minun kaistallani.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  10. #10
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Kilometrikö pitäisi olla väliä? .
    Vähintään.

    Orgin jeesustelijoilta löytyy aina jokin omaa kilpeä kiillottava ajatus siitä, kuinka pitäisi toimia kun joku on jo mullan alla.
    Supermoto
  11. #11
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Tulevaisuudessa jos oma vaimo/tyttöystävä ajaa perässä, voisi olla syytä huolehtia ettei aja niin lähellä että päätyy samaan kolariin edelläajavan kanssa.
    ai tääl on joku sitä mieltä että alle jääneen oma vika....
    suomessa vaan saa ajokortin six että pääsee bubiin sisään ja pois otetaan perunkirjaa tehdessä.....

    jonkun tason ajo ja näkö kyky tarkistus olis tarpeen .... vaikka samanmoisia uusimis vaatimuksia kaikilla
    kuin nyt ammattiajoluvan haltijoilla.... 5v välin uusi inssi ja kirjallinen...

    ja tappamisesta kunnon tuomiot oli sit tekoväline mikä vaan ja yhteiskunnallisella asemalla ei kuulu saada
    alennusta tuomioon...

    tai ei kai munkaan kuulu noudattaa kuin niitä liikennemerkkejä kun oli silloin ajokorttia saadessa...
    ja sit saan ajaa aika vapaasti kun poliisi tarkkaillee vain nuorison ajotapoja...
    eikä vauhdillakaan väliä kun kortissa täys määra pois annettavia kirjaimia... eiks siitä aina yksi lähde kun
    pitää hoppua ja jää kiinni... vai miten se menee

    kyllä se kuule osuu mälli kohdalle vaikka ett edessä takavaloa näkiskään... se riippui siitä vastaan tulleesta tädistä
  12. #12
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Edelläajanut kaveri veti yllättäen sivuun pientareelle (onneksi leveä) ja meikäläinen reaktioajan jälkeen perässä. Välimatkaa riittävästi nopeuteen nähden.
    Sulla tuossa oli ihan riittävästi sitä väliä että ehti reagoimaan tilanteeseen ajoissa.

    Avauksen onnettomuus ei nyt ollut viime kesältä ainoa tapaus jossa perässäajaneelle käy huonommin.
  13. #13
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Sulla tuossa oli ihan riittävästi sitä väliä että ehti reagoimaan tilanteeseen ajoissa.

    Avauksen onnettomuus ei nyt ollut viime kesältä ainoa tapaus jossa perässäajaneelle käy huonommin.
    Mitäpä jos heillä oli "vetoketju". Siinä ei enää ole keskinäisellä välimatkalla väliä, jos viereisellä kaistalla on vielä rekka?

    Minun tapauksessa mentiin perinteisessä possujonossa.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  14. #14
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    Mitäpä jos heillä oli "vetoketju". Siinä ei enää ole keskinäisellä välimatkalla väliä, jos viereisellä kaistalla on vielä rekka?

    Minun tapauksessa mentiin perinteisessä possujonossa.
    Onhan sillä keskinäisellä etäisyydellä hyvinkin paljon väliä sen suhteen ehtiikö pysäyttämään tai väistämään pientareelle vai ei kun edessäjavalla sattuu jotain; oli sitten possujono tai vetoketjusysteemi.
  15. #15
    Lainaa terkale kirjoitti Katso viesti
    Onhan sillä keskinäisellä etäisyydellä hyvinkin paljon väliä sen suhteen ehtiikö pysäyttämään tai väistämään pientareelle vai ei kun edessäjavalla sattuu jotain; oli sitten possujono tai vetoketjusysteemi.
    Näkisin että riippuu hyvinkin pitkälti paikasta, olosuhteista ja tilanteesta. Vetoketju on ainakin minulle opetettu pienemmällä turvavälillä kuin possujono autokoulussa.

    Jos miettii että tuo mies olisi ajanut pientareen puolella ja nainen keskellä niin olisiko siinä ehtinyt väistää enää pientareelle toisen päälle jos vieressä menee vielä rekka.

    "Mies yritti väistää autoa, mutta ehti kuitenkin törmätä siihen ja suistui moottoripyörineen tien pientareelle. Perässä tullut nainen törmäsi suoraan auton keulaan ja paiskautui ilmaan. Hän sai surmansa heti. Tapaus sattui 8. heinäkuuta 2015 kello 10:n jälkeen aamupäivällä."

    "Nopeusrajoitus tieosuudella oli 100 kilometriä tunnissa. Kuollut nainen ja loukkaantunut mies olivat Ruotsin kansalaisia."

    http://www.satakunnankansa.fi/kotima...teet-14129775/
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

    Kuvapeli 2019 seurantaexcel

    Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
  16. #16
    Mielestäni myös kunnalääkärin joka jatkaa tuollaisen 72v tädin ajolupaa pitäisi olla vastuussa tapahtuneesta..
    jos silloin saatais kyvyttömät pois liikenteestä... tietty pystyyhän ihminen vielä moneen jos sokerikin suussa sulaa...
    mutta liikenteessä pitäs olla muitakin vaatimuksia...
  17. #17
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni myös kunnalääkärin joka jatkaa tuollaisen 72v tädin ajolupaa pitäisi olla vastuussa tapahtuneesta..
    jos silloin saatais kyvyttömät pois liikenteestä... tietty pystyyhän ihminen vielä moneen jos sokerikin suussa sulaa...
    mutta liikenteessä pitäs olla muitakin vaatimuksia...
    Tämä! Olen monesti väitellyt tästä asiasta, kun annetaan kiian herkästi vanhuksille ajokortti. Olen itse maalta eli ymmärrän asian, että pitää päästä liikkumaan. Olen itse sitä mieltä että jos kokee itse, ettei ole tarpeeksi varma kuski ajamaan täydellisissä olosuhteissa kesällä 100km/h, niin ei ole enään tarpeeksi hyvässä kunnossa ajamiseen. Kaikki tuntuvat olevan eri mieltä, joiden kanssa olen jutellut asiasta. Yleinen mielipide tuntuu olevan, että riittää kun ajaa omien rajojensa puitteissa. Minusta tämä kertoo ettei ole yleensäkään tarpeeksi ajokuntoinen enään. Justiin maalla erittäin hankala asia, koska julkiset eivät kulje, eikä läheiset pysty aina kuskaamaan. Suoraan ei tietenkään voi sanoa ikää, jolloin rattiin ei enään tarvisi päästä.
  18. #18
    Lainaa sam_u kirjoitti Katso viesti
    Tämä! Olen monesti väitellyt tästä asiasta, kun annetaan kiian herkästi vanhuksille ajokortti. Olen itse maalta eli ymmärrän asian, että pitää päästä liikkumaan. Olen itse sitä mieltä että jos kokee itse, ettei ole tarpeeksi varma kuski ajamaan täydellisissä olosuhteissa kesällä 100km/h, niin ei ole enään tarpeeksi hyvässä kunnossa ajamiseen. Kaikki tuntuvat olevan eri mieltä, joiden kanssa olen jutellut asiasta. Yleinen mielipide tuntuu olevan, että riittää kun ajaa omien rajojensa puitteissa. Minusta tämä kertoo ettei ole yleensäkään tarpeeksi ajokuntoinen enään. Justiin maalla erittäin hankala asia, koska julkiset eivät kulje, eikä läheiset pysty aina kuskaamaan. Suoraan ei tietenkään voi sanoa ikää, jolloin rattiin ei enään tarvisi päästä.
    Ehkä ratkaisu olisi kortti joka ei oikeuta ajamaan kuin taajamassa eli 50 ja alle rajoitetussa paikoissa..
    silloin muut osaisivat varoa näitä kylä kuskeja
    Rajoitettu ajo oikeus kuten joskus oli harjoituslupa muistaakseni....silloin oman nimismiespiirin alue
  19. #19
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni myös kunnalääkärin joka jatkaa tuollaisen 72v tädin ajolupaa pitäisi olla vastuussa tapahtuneesta..
    jos silloin saatais kyvyttömät pois liikenteestä... tietty pystyyhän ihminen vielä moneen jos sokerikin suussa sulaa...
    mutta liikenteessä pitäs olla muitakin vaatimuksia...
    Jos mä olisin lääkäri ja vastuussa tapahtuneesta, niin jättäisin silloin kortin pois varmuuden vuoksi vähän jokaiselta, joka hiukankaan epäilyttää. Ei sekään hyvä olisi eikä ajokuntoa pysty lääkärin pöydän yli arvioimaan paitsi muutaman kliinisen testin avulla, kuten näkökyky.

    Sen sijaan jos lääkäri voisi epäilyksen syntyessä tai varmuuden vuoksi lähettää ajokokeeseen, ikääntyvän kuskin kuntoa olisi paljon helpompi seurata. Tai sitten vain 65-vuotiaasta lähtien ajokortin uusiminen viiden vuoden välein vaatisi poikkeuksetta inssiajoa.

    Ikääntyessähän käy niin, että tietyt asiat alkavat unohtua pois, kuten kevyen liikenteen seuraaminen tai joku satunnainen tasa-arvoinen risteys. Näitä ei itse huomaa, koska suurimmassa osassa tapauksia niistä ei aiheudu haittaa, jos muita ei ole tilanteessa paikalla tai muut osapuolet sitten väistävät kuljettajan huomaamatta. Ajoinssi taas huomaa kyllä heti, jos jää vilkaisut tekemättä ennen kääntymistä tai liikenteen kokonaiskuvan hahmottaminen ei vaan jostain syystä onnistu.
    Honda XL1000V Varadero -99, Honda XL500R -84
  20. #20
    Kyllä tuolla tienpäällä liikku paljon semmosia joille ei ois tarvinnu myöntää ajokorttia alunperinkään.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  21. #21
    Lainaa yason kirjoitti Katso viesti
    Jos mä olisin lääkäri ja vastuussa tapahtuneesta, niin jättäisin silloin kortin pois varmuuden vuoksi vähän jokaiselta, joka hiukankaan epäilyttää. Ei sekään hyvä olisi eikä ajokuntoa pysty lääkärin pöydän yli arvioimaan paitsi muutaman kliinisen testin avulla, kuten näkökyky.

    Sen sijaan jos lääkäri voisi epäilyksen syntyessä tai varmuuden vuoksi lähettää ajokokeeseen, ikääntyvän kuskin kuntoa olisi paljon helpompi seurata. Tai sitten vain 65-vuotiaasta lähtien ajokortin uusiminen viiden vuoden välein vaatisi poikkeuksetta inssiajoa.

    Ikääntyessähän käy niin, että tietyt asiat alkavat unohtua pois, kuten kevyen liikenteen seuraaminen tai joku satunnainen tasa-arvoinen risteys. Näitä ei itse huomaa, koska suurimmassa osassa tapauksia niistä ei aiheudu haittaa, jos muita ei ole tilanteessa paikalla tai muut osapuolet sitten väistävät kuljettajan huomaamatta. Ajoinssi taas huomaa kyllä heti, jos jää vilkaisut tekemättä ennen kääntymistä tai liikenteen kokonaiskuvan hahmottaminen ei vaan jostain syystä onnistu.
    sen vois hoitaa vaikka pakollisella simulaattori ajolla määrätyin välein kortin voimassa pitämisex....
    olis kaikki tasa arvoisia koneen kanssa ei tippus ison talon väelle tai lyhkäsen hameen voimalla korttia
  22. #22
    Mitään simulaattoreita tarvita.
    Tohtorisetä ajokorttikokelaan kyytiin ja puolen tunnin lenkki kirkolla, niin eiköhän selviä, että onko pappa kelvollinen pitämään ajokortin...
  23. #23
    Kun nuo ikäihmiset ollaan saatu eliminoitua liikenteestä, niin mitä tehtäisiin nuorille ja keski-ikäisille sekoilijoille?
    Niitä kun tuppaa olemaan melko paljon myös.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  24. #24
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti
    Kun nuo ikäihmiset ollaan saatu eliminoitua liikenteestä, niin mitä tehtäisiin nuorille ja keski-ikäisille sekoilijoille?
    Niitä kun tuppaa olemaan melko paljon myös.
    Sitten meilläkään ei olisi ajokorttia, jos tuommoinen laki olisi ollut vuosia sitten...
  25. #25
    Juu, ei oo hirveen iso rikos motoristin tappaminen.
    Tuomio tapahtumasta

    Kuinka iso ylinopeus tarvitaan että tulee vuosi ajokieltoa? Kun tavalliselle lainkuuliaiselle kansalaiselle ehdollinen tuomio ei paljon arkea kai sotke?
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  26. #26
    Vapaasti saa suomessa autolla tappaa... ainakin motoristin... varmaan jos motoristi tappais mummun
    olis tuomio tullut...ehtoollinen ei ole mitään...
  27. #27
    Olisikohan ollut vuosi 2004 kun itse väistin omalla kaistallani vastaan tullutta ohittajaa ojan pohjalle. Ainoastaan ajoneuvojen peilit kohtasivat toisensa. Mopo meni päreiksi mutta itselleni ei onneksi tullut kuin mustelmia. Ohittaja jatkoi matkaansa mutta ilmeisesti poliisi sai myöhemmin ainakin ajoneuvon kiinni koska tuhoutunut mopo meni vastapuolen vakuutuksiin. Ketään ei koskaan kuitenkaan syytetty/rankaistu tapon yrityksestä eikä mistään muustakaan koska auton kuskia ei kait saatu arvottua. Joten sikälihän tuo yllämainittu "tuomio" on ihan linjassa...
    Viimeksi muokannut: micco; 05.05.2017 klo 22:45.
  28. #28
    Kun saa ajo-oikeutensa takas ni ehdollinenki "kärsitty" joten ei muuta ku puhtaalta pöydältä taas
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  29. #29
    Onneksi ei ajanut moottoripyörällä tyhjällä tiellä ylinopeutta. Pahemmat olis sanktiot olleet
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  30.  
  31. #30
    Homma oli kuin suoraan "Suomen huonoimmasta kuskista" Sitä ohjelmaa katsellessa on vaikea ymmärtää kuinka jotkut ovat korttinsa saaneet
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen