Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Linkistä muutaman vuoden vanhaan juttuun.
    http://www.mpmaailma.fi/uutinen/auto...isiiri-arailta

    Onkos porukalla kokemusta moisesta? Kuulostaisi hyvältä ratkaisulta jos toimii kuten pitää. Normaalia Pinlock-kalvoa olen käyttänyt ja se pitää huurteet poissa.

    Itseltä löytyy 2 Arain pottaa, Chaser ja Astro-R. En oikein löytänyt tietoa että käykö tuollainen suoraan noihinkin mallleihin. Uudempiin löytyy helposti.

    Kokemuksia? Vinkkejä?



    A
  2. #2
    Itsellä on tuosta tummuvasta pinlockista kokemusta sekä RX7GP:n että Tour-X4:n osalta. Molemmissa olen itse tullut siihen lopputulemaan, että parhaiten tuo palvelee tarkoitustaan "vaalea savu" -visiiriin yhdistettynä. Tuo visiiri on sen verran läpäisevä, että se ei estä pinlockin tummumista, vaan yhdistelmän lopputulos on tummuusmielessä suunnilleen sama kuin kirkkaassa visiirissä, ellei jopa tummempi. Kuitenkin visiiri itsessään on riittävän vaalea lähes kaikkeen paitsi ihan pimeäajoon.

    Kirkkaassa visiirissä tummuvan pinlockin ongelmaksi tulee se, että aurinko pääsee paistamaan tietyissä tilanteissa tumman pinlockin ohi kirkkaalta kohtaa suoraan silmään, ja se on todella inhottavaa. Saman voi toki joutua kärsimään aurinkolasit + kirkas visiiri -yhdistelmällä riippumatta pinlockista.
  3. #3
    Vähän ohi otsikon: Itsellä oli pari vuotta HJC kypärässä tuo automaattisesti tummuva Pinlock-visiiri ja olin kyllä siihen erittäin tyytyväinen. Sitten jostakin kumman syystä niiden myynti loppui HJC kypärälle.

    Tosiaan jostakin ihan pienestä kulmasta pystyi aurinko häikäisemään kun tuli sieltä sivusta läpi mut aika harvoin tuota tapahtui ainakin omalla osalla.
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  4. #4
    Kuulostaa hyvältä.

    Onko tietoa onko Pinlock -kalvot vakiomittaisia, vai joka kypärään erikseen?
  5. #5
    Muut näemmä kehuvat, mutta minä moitin; minulla oli aikoinaan tällainen tummuva pinlock juurikin Arain kypärässä, mutta koska pinlock tummenee uv-säteilyn vaikutuksesta ja koska edessä oleva normaali visiiri (myös se kaikista kirkkain) suodattaa lähes kaiken uv-säteilyn, tuo pinlock ei oikein koskaan mennyt kunnolla tummaksi. Jos pinlockin otti irti ja laittoi aurinkoon, niin sittenhän se toimi ihan eri tavalla.

    Ja kuten sanottua, pinlockin yläreunaan jää kuitenkin kohta, josta aurinko pääsee killittämään silmiin, joten en pysty suosittelemaan tuollaista.
    "Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
    Tallissa: 350EXC-F
    Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
  6. #6
    Vähän ehkä sivuun alkuperäisestä kysymyksestä, mutta olethan huomannut että Arai on tuonut auringonsuojavisiiri mallin visiirivalikoimaansa. Äkkipäätään tuntuisi ainakin tourinkiin hyvältä ratkaisulta päivittää olemassa oleva potta.

    Visiirit on nimeltään Arai Vas-V Max Vison PSS tai Arai SAI-V Max Vision PSS. Toinen malli pinlockilla ja toinen ilman.

    Tossa joku linkki alla mistä näät ajatuksen. Just 5 minuuttia sitten tilasin itelle uuden visiirin niin tuli noita tsiigattua sopivasti

    http://www.thevisorshop.com/en/Arai-...t/m-15348.aspx
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  7. #7
    Pitääkin tutustua tuohon "tuplavisiiriin".
    Thanks 👍
  8.  
  9. #8
    Minulla on ollut kaksi kautta käytössä tuo Pro Shade visiiri Arai Quantum ST kypärässä. Ihan tyytyväinen olen siihen ollut.

    Tosin ihan auttavasti minulla toimi tuo automaattisesti tummuva Pinlock Arai Viper kypärässä.

    Aurinkolaseja en "osaa" ajaessa käyttää ja siksi on pitänyt kokeilla noita muita apuvälineitä

    Edit: typon korjasin
    ex VFR 1200F 2010