Tulokset 1:st 18:een 18:sta
  1. #1
    Pisti silmn Motorcyclist onlinen video ja tosiaan Alpinestarsilla on "coming soon" sivusto.

    Airbag kohta mainstreamia?



    http://www.alpinestars.com/tech-air
    R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  2. #2
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Juu. Dainese, Ixon, Gimoto noita mys tekee, kaikilla toki hieman erillainen lhestymistapa. sit on mys erikseen puettavia liivej.
    Mul on ollu tsekkauksessa, jos ton oman Gimoton laittais pivitten, onnistuu kuulemma hinta n. 600 ja tyt plle satkun. Tulossa noi on, joka mielestni ei ole ollenkaan huono juttu.
    Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  3. #3
    Juu noita elektronisia kiihtyvyysantureihin perustuvia airbageja kuten Dainese D-air on alkanut tulla markkinoille. Tied sitten ovatko juurikaan parempia kuin perinteiset manuaaliset narulaukaisuun perustuvat airbagit joita on ollut jo kauan tarjolla. Elektronisissa on se hyv puoli ettei tarvitse kiinnitt narua kiinni pyrn ja toiminevat mys jos mopo ja kuski eivt erkane toisistaan ennen trmyst, huonona puolena on hinta ja akku/patteri riippuvuus.

    Linkiss on esimerkkin Heliten manuaaliliivit, jotka toimivat vaihdettavalla co2 patruunalla, hinta n. 600 http://www.airvest.co.uk/product/view/motorcycle/
    Tss on sitten Kiinalainen kopio (tai sitten sama tuote ilman Helite-brandia):
    https://www.alibaba.com/product-deta...581622608.html

    Kehitys lhtenyt lienee veneilijiden paukkuliiveist, voisi olettaa ettei noiden valmistaminen ole kovin kallista, mutta jostain syyst eivt ole yleistyneet. Noita ei ny edes ratakuskeilla, suojaako nuo sitten kuitenkaan merkittvsti paremmin kuin kovat suojat, niskan retkahdusvammaa noiden voisi ainakin kuvitella lieventvn...
  4. #4
    Lainaa okvp kirjoitti Katso viesti
    Noita ei ny edes ratakuskeilla, suojaako nuo sitten kuitenkaan merkittvsti paremmin kuin kovat suojat, niskan retkahdusvammaa noiden voisi ainakin kuvitella lieventvn...
    Eik juurikin ratakuskeilla ole kytss mm. Dainesen tuotteita?

    https://www.youtube.com/watch?v=IrVKo94WQhg

    Nit hienompia virityksi vain ei tunnista pllepin.

    Pukuihin integroidut versiot on tosiaan viel melko arvokkaita. Itsell menossa kolmas kausi paukkuliiviversion kanssa. En ole onneksi pssyt testaamaan jrjestelmn toimivuutta kytnnss, mutta minknlaista haittaa ajossa tai muuten kytss ei ole ollut.

    Nit lytyy esim. Stormilta jo useampaa mallia.

    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...g-liivi-musta/

    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...hi-visibility/

    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...liivi-hvmusta/

    Spidin versiot suojaavat erityisesti niskaa ja hartiaseutua. Lisksi niihin liittyy aina kovat suojat, eli rinta- ja selkpanssari on osa kokonaisuutta. Tmn etuna on se, ett syndit eivt vie tilaa takin alla. Voi syd enemmn tai vaihtoehtoisesti pukeutua lmpimmmin.
  5. #5
    Itell ollut viime kesn tuo Spidin Full DPS, ja tytyy sanoa, ett ompi saanut "huurushyvksynnn", vaikka en talvisin olekkaan tuota kyttnyt..

    Viime viikonloppuna, JKL:n Mp-nyttelyss, Liikenneturvan saitilla, sain kokeilla tuon liivin tyttymist, eli "tosi"-
    kytt "mannekiinin" roolissa. Tytyy sanoa, ett tyttymisen jlkeen oli todella "tukeva" olo, etenkin pn ja niskan osalta!

    Jos vaikkapa kypr irtoaisi kolarin / kaatumisen seurauksena, ei pt sittenkn juuri pssyt kntmn! (kokeilin siis mys ilman kypr).

    Tulipa viel permannolla kieritty, joten myskn lantio & selkkn ei permantoa tapaillut.

    Laukaisuvaijerin unohdusta ei tarvitse pelt, koska vedon tytyy olla ~200kg, ja sitpaitsi spiraalivaijeri antaa myten. Sen sijaan muutamia kertoja olen unohtanut kiinnitt sen tankkauksen jlkeen takaisin kiinni, mutta sekin onnistuu jo vauhdissa, kun parit kerrat sit treenaa, ja ihan yhden kden sormilla.
  6. #6
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Eik juurikin ratakuskeilla ole kytss mm. Dainesen tuotteita?

    https://www.youtube.com/watch?v=IrVKo94WQhg

    Nit hienompia virityksi vain ei tunnista pllepin.

    Pukuihin integroidut versiot on tosiaan viel melko arvokkaita. Itsell menossa kolmas kausi paukkuliiviversion kanssa. En ole onneksi pssyt testaamaan jrjestelmn toimivuutta kytnnss, mutta minknlaista haittaa ajossa tai muuten kytss ei ole ollut.

    Nit lytyy esim. Stormilta jo useampaa mallia.

    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...g-liivi-musta/

    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...hi-visibility/

    https://www.storm-motor.fi/ajovarust...liivi-hvmusta/

    Spidin versiot suojaavat erityisesti niskaa ja hartiaseutua. Lisksi niihin liittyy aina kovat suojat, eli rinta- ja selkpanssari on osa kokonaisuutta. Tmn etuna on se, ett syndit eivt vie tilaa takin alla. Voi syd enemmn tai vaihtoehtoisesti pukeutua lmpimmmin.
    Nkjn MotoGP:n on ilmeisesti tulossa airbag-pakko 2018. Tavallisilla rataharrastajilla ei noita ole juurikaan nkynyt (tai en ole osannut katsoa). Olisiko syy sitten kustannukset, 400-600 liiveihin tai toista tonnia nahkoihin, joista bagi voi hyvinkin kulua puhki jo pieniss lipoissa, joissa airbagist ei ole hyty. Ehk nuo yleistyisivt mys harrastajien keskuudessa, jos hinta olisi kukkaroystvllisempi.
  7. #7
    Lainaa okvp kirjoitti Katso viesti
    . Noita ei ny edes ratakuskeilla, suojaako nuo sitten kuitenkaan merkittvsti paremmin kuin kovat suojat, niskan retkahdusvammaa noiden voisi ainakin kuvitella lieventvn...
    Suojaavat kyll paremmin, mutta viimeksi kun noita ihmettelin, olisi puvulle tullut hintaa 2-5k. Ei oikein arse kest laittaa mopon hintaa ajopukuun. Nyt nkjn jo tulleet jonkin verran alaspin. Motogp: sshn toi airbagouku on pakollinen nykysin.
  8. #8
    Saksassa nin Dainesen nahkatakin, jossa airbag. Ksitin olevan samankaltainen tekniikka kuin motogp:ss. Hintaa jotain 1700.
  9. #9
    Daineselta lytyy vastaava airbag suoja mys vauhtilaskijoille, D-Air Ski. Se osoitti jo joulukuussa 2015 suojaavuutensa, kun Itvallan Matthias Mayer kaatui tydest vauhdista (= yli 120 km/h) Val Gardenan syksykisoissa Italiassa. Ilman tt airbagin suojaa olisi laskijalle kynyt varmaankin huomattavasti kehnommin.

    En kyll tied mill tekniikalla airbag tyttyi tuossa kaatumisessa, olisko ollut jotain kiihtyvyyssensoreita tms.?
    Youtube video

    Pekka T
    FZ8-N & MT-09 Tracer
  10. #10
    Ajelin eilen Alastarolla Spidin dbs liivi pll. Ja muutama ajatus alla.

    Jos toimii luvatusti niin loistava tuote.

    Ajaessa ei liivi huomaa muuta kuin vasemmalle kntyviss mutkissa kun liivin painepullo ottaa tankkiin kiinni eli rinta j 2 sentti ylemms tankista kuin ilman liivi. Kadulla ajaessa ei liivi huomaa ollenkaan. Tai min en ainakaan huomaa.

    Laukaisu mekanismi itse jnnitti miten toimii kun pyrn pll liikkuu. Naru pyrii kumminkin kuskin ja tankin vliss.
    Narua ei huomannut ollenkaan ja ilmeisesti kun siin on semmoinen puhelinjohto kierukka niin pysyy niin ettei j mihinkn vliin.

    Kauanko tuo pysyy ehjn kun liukuu radalla?
    Toivottavasti en saa koskaan tiet. Tosin nytt ett liivin sisll on jokin erillinen sukka jossa ilma sitten on ja tuo pintakangas on vaihdettava.

    Istuvuus.
    Nhtvsti tarkoitettu niin ett puvussa ei ole kyttyr. Minun puvussa on pieni kyttyr ja siihen se sopii viel ihan hyvin. Jos olisi iso kyttyr niin kannattaa ehk ottaa kokoa isompi niin munuaisia suojaavat patjat ei nouse liian korkealle.

    Ainakin viel tuo nytt jokaisen euron arvoiselta, vaikka onkin vhn dorkan nkinen
    Elm on onneksi mutkikasta
  11. #11
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Ainakin viel tuo nytt jokaisen euron arvoiselta, vaikka onkin vhn dorkan nkinen
    Ei sit oikein erottanut.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #12
    Nyt kaikesta huolimatta katellu noita. Onko kelln kokemusta AStarin Tech-airista? Ja nimenomaan race mallista. Ja jos olen oikein ymmrtnyt pit ostaa erikseen puku ja siihen liivi ~1000? Liivi kest kaksi paukkua ja sitten se pit lhett AStarille huoltoon. Huolto maksaa jonkun satkun. Onko joku bongannu jostain tarjousta, jossa olisi puku+airbag-liivi yhdess? Ja kuka nykysin tuo AStaria maahan? Duell?
  13. #13
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Nyt kaikesta huolimatta katellu noita. Onko kelln kokemusta AStarin Tech-airista? Ja nimenomaan race mallista. Ja jos olen oikein ymmrtnyt pit ostaa erikseen puku ja siihen liivi ~1000? Liivi kest kaksi paukkua ja sitten se pit lhett AStarille huoltoon. Huolto maksaa jonkun satkun. Onko joku bongannu jostain tarjousta, jossa olisi puku+airbag-liivi yhdess? Ja kuka nykysin tuo AStaria maahan? Duell?
    Veri vet takaisin. Hyv 😊.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #14
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Veri vet takaisin. Hyv .
    Ylltten hippi ei vastannu yhteenkn kysymykseen.
  15. #15
    Ootko katellut Dainesen D-Air pukuja? Ihan fiksun oloinen systeemi. Viime kesn sovittelin ja juttelin Dainesen tehtaanmyymlss Italiassa noista ja vakuutti kyll kaikin puolin. On vain helkkarin kallis ja pit mys huollattaa. Silloin ainakin sanoivat, ett 1kpl huoltoja/uudelleen latauksia sisltyy hintaan, jos ois ostanut suoraan heilt sen ja alennustakin joku 500eur mutta silti on hinnoissaan.



    STG:ll oli Alpinestarsin puvuista kanssa juttua mutta en nyt lytnyt kuin 3-4v vanhoja ja kehitys niss menee aika paljon nyt.
  16. #16
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ylltten hippi ei vastannu yhteenkn kysymykseen.
    En niin, kun itsellni on kysymys, ett mik est tuon liivin kytt oman puvun kanssa kun yksikn aivot ovat kuitenkin selkpanssarin sisll.

    Sit on valmis maksamaan vaikka koepaukautuksen oman puvun sisll. Vaan mist lydt jonkun, joka tiet eik ved pelkk markkinointiskeidaa?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #17
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    En niin, kun itsellni on kysymys, ett mik est tuon liivin kytt oman puvun kanssa kun yksikn aivot ovat kuitenkin selkpanssarin sisll.

    Sit on valmis maksamaan vaikka koepaukautuksen oman puvun sisll. Vaan mist lydt jonkun, joka tiet eik ved pelkk markkinointiskeidaa?
    Sen verta selvittelin asiaa, ett Alpinestar vaatii jlleenmyyjlt jonkun erikoiskoulutuksen ennen kuin antaa niiden myyd tuota. Suomessa ei ole tuollaista jlleenmyyjn.

    Tech-Air Race versio on suunniteltu kytettvksi vain Alpinestarin oman puvun kanssa. Miksi nin on, en tied. Ehk puvussa tarttee olla jotain extrajoustoja ettei se repee kun liivi paukahtaa. Hintaa tolle yhdistelmlle tulee ilmeisesti n. 2500, joka kuulostaa jo ihan kohtuulliselta. Se kuinka tuon saa Suomessa ostettua, on viel hieman epselv, mutta eikhn tohonkin vastaus viel saada. Sovittaminen ei tll hetkell Suomessa onnistu.
  18.  
  19. #18
    BMW:lt on tullut Tech-Air tekniikkaa sisltvt takit jo, ovh:t about kahden tonnin paikkeilla. Hipelin takkia jo menneill MP-messuilla ja kyll ihan laadukkaan oloinen laitos oli. Hinta vaan liikaa toistaiseksi, eik takin ulkonk tysin vakuuttanut.
    https://www.youtube.com/watch?v=PqG86Amm-8c
    Triumph tiger 800 Xcx - 15