Sivu: 2 / 5:sta EnsimminenEnsimminen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:st 60:een 137:sta
  1. #31
    RPHA 10 on jo aika vanha malli, sit ei varmaan lydy en mistn! 10 plus on mys poistumassa markkinoilta vinhaa vauhtia kun myydn RPHA 11 -mallia. RPHA 70 on kaikista uusin malli ja hieman edullisempi kuin RPHA 11.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  2. #32
    Lainaa TJK kirjoitti Katso viesti
    Mits mielt raati on HJC RPHA 10 mallistosta? Sovitin sit messuilla ja istui aivan uskomattoman hyvin. Laadukkaan oloinen kaiken kaikkiaan. HJC:lla on myskin valmiiksi visiiriss "pinlock" kalvo joka oikeasti toimii.
    Nykyisess Shoein Raid II pinlock on siit rsyttv kun kalvon reuna j ikvsti nkkenttn kyykkypyrll ajettaessa..
    Rpha10+ tuli just tilattua "varastoon"
    2 kpl jo ennestn varastossa.
    Hyv kypr on ollut, on ajettu jo 5v. Kyseisell mallilla.kokeilin rpha11 mallia, ei sovi phn sitten mitenkn, ovat senverran muuttaneet mallia.
    Saksasta ja englannista lytyy viel jonkinverran vanhaa varastoa.
    Suzuki GSX-R
  3. #33
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    X-Liten visiirin vasemmassa reunassa on namikka, jolla visiirin saa lukittua ns. tuuletusasentoon. Silloin alareunaan j rako. Eli oisko se sit sattunu olemaan aina sulle tuossa tuuletusasennossa?
    Ei ollut. Visiiriss ei ole paljoa jousivoimaa painamaan sit tiivistett vasten. Siksi visiirin avauskin on kevyempi kuin monessa muussa.
  4. #34
    Ostin nyt Shoei GT-Airin, tuntui hyvlt pss ja sain ostettua Helsingist. X-lite ji kyll kytemn takaraivoon ja seuraava kypr tulee varmaan olemaan sellainen. Juuri se carbon-malli.

    Kiitos kaikille vastauksista!
  5. #35
    Lainaa Jim Goose kirjoitti Katso viesti
    Pistin itelle tilaukseen uuden Shoei RYD mallin, sinisen. Vanhassa Arai Condorissa alkoi hihna jo rispaantua, muuten on kyll hyvin kestnyt kytt.
    http://www.shoei-europe.com/ryd/index.html
    Mist tilasit ja milloin arvelivat tulevan toimitukseen? Joka paikassa nkyy olevan vasta ennakkomyynniss... Ootko pssy kokeilemaan ko. mallia jossain?
  6. #36
    Saanko lainata topikkia? Kaikki muutkin ajokamat jo vaihtuneet, niin miksei sitten kyprkin.

    Biltwellin Gringo S:n turvallisuutta, tai oikeastaan turvattomuutta phkillyt jo pari kes ja ptynyt aina thn asti siihen lopputulokseen, ett on vain parasta pysy pystyss ja olla kolaroimatta

    Trmsin Youtubessa jonkinmoiseen kestvyystestiin ja turvallisuusaspekti nousi taas mieleen ja ajattelin, josko sit nyt sitten kuitenkin panostaisi uuteen kyprn.

    https://www.youtube.com/watch?v=iQL7nfIfxJA

    Nyt siis kiinnostaisi kypr, joka olisi oikeasti jopa vhn ktevkin, eli turvallinen, ainakin vhn hiljaisempi, ainakin vhn vhemmn herksti huurtuva ja silti jotenkin cafe/bobber -katu-uskottava. Vaikeita nm tyylijutut.

    Muutama ehdokki:
    Hinta paino Sharp Kiinnitys Pinlock ECE Adaptive visor
    Bell Qualifier DLX Rally 210 1600 3 DD ??? OK OK
    Bell Race Star Ace Cafe 800 1400 5(?) DD OK OK OK
    Shoei NXR 400 1360 4 DD OK OK EI
    Shoei RYD 400 € ??? ??? ??? OK OK EI
    Premier Monza 250 1400 4 DD VALMIUS OK EI

    Bell Bullitt ja Premier Trophy ovat hienoa, mutta taidan skipata tll kertaa, vaikkakin ainakin Premier Trophy on prjnnyt ihan hyvin Sharp testisskin (4-thte).

    Bell Qualifier DLX (rally) on ehk ulkonllisesti hienoin, lisksi adaptiivinen visiiri kuulostaa ktevlt. Hintakin on on aika kohdillaan, painoa vaan tuntuu olevan aika paljon ja Sharp luokitus taitaa olla joukon huonoin.

    Bell Race Star on varmaan hyv, kevyt ja hieno, mutta menee kyll jo kovin agressiivisen nkiseksi ja tietysti mys kalliiksi.

    Shoein NXR olisi joko mattamustana, tai sitten ehk mustana "Flagger" maalauksella ihan ok. Shoein RYD on ihan uusi malli ja kytnnn kokemuksia ei viel lydy, eli todellinen melutaso yms. ovat viel aika pitklti arvailujen varassa. Ulkonk on vhn oudohko, mutta mustana ihan perusjees.

    Premier Monzasta lytyy aika kivoja kuoseja (trkeint) ja prjnnyt hyvin sharp-testeisskin. Jotenkin tmn kohdalla ollut painamassa osta nappia jo monta kertaa, mutta jotenkin se on aina jostain syyst jnyt tekemtt. Kyttjkokemuksia ja arvosteluja lytyy vhn huonosti, ainakin englanniksi.

    Muita ideoita? Kaikista nist lytyy siis sit kaivattua klassista/pelkistetty ilmett/maalausta, mutta eihn nist oikein mikn ihan semmoinen tysin lumova vintage-miehen unelma ole.
    Viimeksi muokannut: Tampio; 29.03.2017 klo 14:59.
    http://no-zen.weebly.com/
  7. #37
    Tein nopeasti excel taulukkoon paremman visuaalisen esityksen:
    MotOrg kyprvertailu.png

    Oletan ett "Adaptive Visor" tarkoittaa sit, ett visiiri himmenee valon mrn mukaan, eli tarkemmin "photocromatic" visiiri?
    Shoei:n NXR ja RYD kypriin lytyy nimittin photocromatic visiiri: http://www.kyparakeskus.fi/shoei-nxr...ic-cwr-1-.html
    Hullu saatan olla, mutta tyhmks l hauku!
  8. #38
    Jes, nykisin nuo Excelist tuohon niin meni vhn taulukko sekavaksi.

    Adaptiivisella visiirill tarkoitun juuri tuota "Photocromatic"-visiiri, eli valon mrn mukaan tummuvaa. Kovasti kehuvat noita ja itsellni ollut joskut laskettelulasit vastaavilla linseill. Hieman noissa on yleens kyll jonkinmoista viivett, ett en sitten tied kuinka sokkona saa ajella esim. tunneleihin. Ei nuo varmaan kovin tummaksi tummu?

    Biltwelli on kevyt ja ulkokuoreltaan siro, ilmeisesti Shoeit mys siroja ja ulkokuoria on montaa eri kokoa. Belleiss, tai ainakaan halvemmassa, ei tainnut olla kuin kaksi eri kuorikokoa. Pelkn hieman semmoist "Space Balls -lookkia .

    Ajattelin kyd ihan jostain paikalliseta liikkeest ostamassa ja sovitella huolella, joten phn istuvuuden saanen kyll mallien vlill testattua ennen valintaa, mutta miks liike PK-seudulla myy nykyn Bellej?
    Ennen niit oli Allrightilla, mutta onko viel, kun nettisivujen (ehk muuten maailman paskimmat) perustella olisi vain HJC:n pottia?
    http://no-zen.weebly.com/
  9. #39
    Ite lisisin tuohon vertailulistaan viel X-Liten X802RR:n tai jos aurinkovisiirille tarvetta niin 702 tais olla se malli.

    Noista listan malleista Shoei NXR mikli passaa phn.

    X-Lite saa Stormilta, Shoeit lytyy Superbikersilta, jossa muuten ORG! superpivt lauantaina, joten jsenille alea tiedossa.
  10. #40
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ite lisisin tuohon vertailulistaan viel X-Liten X802RR:n tai jos aurinkovisiirille tarvetta niin 702 tais olla se malli.

    Noista listan malleista Shoei NXR mikli passaa phn.

    X-Lite saa Stormilta, Shoeit lytyy Superbikersilta, jossa muuten ORG! superpivt lauantaina, joten jsenille alea tiedossa.
    X-702 GT on aurinkovisiirill. Semmoisen tilasin tuossa talven pimein kuukausina. Vaikuttaa ihan asialliselta potalta. Aurinkovisiiri on jotakin parhautta ensikokeilulla. Silmlasien kyttjn aurinkolasien kanssa vekslaaminen on perseest.

    Stormilla hinta oli 499, FC-Motolla 349 ja Motorrad Ecke 249. Malli on suht vanha jo ja hajakokoja lytyy edullisesti alelaareista ja ebaysta kunhan jaksaa googlailla vhn.

    http://www.ebay.com/itm/Casco-integr...UkxcRA&vxp=mtr
    Viimeksi muokannut: B12; 30.03.2017 klo 11:30.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  11. #41
    Lainaa Tampio kirjoitti Katso viesti
    Saanko lainata topikkia? Kaikki muutkin ajokamat jo vaihtuneet, niin miksei sitten kyprkin.
    Shoein RYD on ihan uusi malli ja kytnnn kokemuksia ei viel lydy, eli todellinen melutaso yms. ovat viel aika pitklti arvailujen varassa.
    Villi arvaus, mikn kypr ei ole riittvn hiljainen ettei kuulovaurio ole tarjolla jos ei kytet tulppia.

    Poikkeuksen voisi ehk tehd joku valtavan kokoisella pleksill varustettu pyr, jossa kypr ei ole ajoviimassa ollenkaan.

    Shuberth c3 pro pitisi olla tosi hiljainen. Onhan se kun kaupassa sovittaa, mutta testi tien pll osoitti ett korvat soi matkanopeuksissa ja kuulovaurio on taattu pidemmn plle. Se ei vaimenna melua ett pist kuulokkeet korviin ja tuuppaa musaa niin lujaa ett melu ei kuulu.

    Toisaiseksi jos kuulo on trke ja arvelet tinnituksen hiritsevn pidemmn plle, suosittelen korvatulppia. Se on ihan sama mit kytt kunhan ne sopii itelle. Euron earit tai parin sadan valetut, kumpikin toimii jos ne earit menee korviin helposti.
    Nykyiset: Yamaha FZ 1 N, Solifer SMA -79.
    Entiset: Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja ksivaihteilla)
  12. #42
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Villi arvaus, mikn kypr ei ole riittvn hiljainen ettei kuulovaurio ole tarjolla jos ei kytet tulppia.

    Poikkeuksen voisi ehk tehd joku valtavan kokoisella pleksill varustettu pyr, jossa kypr ei ole ajoviimassa.
    Mulla Nolan 104. Ikin en ole tulppia korviini laittanut enk semmosia kaivannut. Iso pleksi on sit varmaan auttanut.
    BMW K1600 GTL & KTM Duke
    Ex:Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
  13. #43
    Lainaa Juffe kirjoitti Katso viesti
    Mulla Nolan 104. Ikin en ole tulppia korviini laittanut enk semmosia kaivannut. Iso pleksi on sit varmaan auttanut.
    Jokunen pikkupleksi, ei pleksi, spoileripleksi, iso pleksi, sdettv iso pleksi ja kolmeen viimeiseen viel lippa plle. En juuri tulppia ole pitnyt lukuunottamallta yli tonnin pivmatkoja ja vielkin se armeijassa tullut kuoppa oikeassa korvassa jljell
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
    CBR 125R 07/2016 jlkikasvulla ajossa
  14. #44
    Lainaa Juffe kirjoitti Katso viesti
    Mulla Nolan 104. Ikin en ole tulppia korviini laittanut enk semmosia kaivannut. Iso pleksi on sit varmaan auttanut.
    Aika harva lopulta omasta mielestn kaipaa tulppia viel siin kohtaa kun tysuojelussa kuulonsuojauksen rajana kytettv desibelimr ylittyy. Erityisesti tilanne korostuu pitkaikaisessa melussa, kun katsotaan ett 88dB turvaraja on 4h, mutta 94dB onkin 1h, ja 100dB en 15min.
  15. #45
    Oma kokemus on kun katselee kun motoristit vet kypr phn, ett monella on jotain kuulonsuojausta alla.

    Toisaalta kyll tiss nkee edelleen kunnon vanhan kansan perinnett. Kyllhn mies nyt vhn meteli kest, ei se runkonaulain niin pahaa nt pid kun ei koko ajan tarvi. Akkojen hommaa tuollanen nillitys kuulosuojaimista. Se on mies, joka meteliss prj ilman kuulosuojaimia.

    Nykyn is on tyytyvinen mies kun 30 vuoden jlkeen sai kunnolla toimivan kuulolaitteen. Nykyn onnistuu normaali kommunikaatio eik porukassa ole aina orpo piru yksinn kun pystyy seuraamaan keskustelua.

    Toki omalla kohdalla on toinen korva erittin herkk melulle. Sen sai erlt keikalta nuorempana kun ei vlittnyt ja nuorimieshn kesti melua. Nykyn se reagoi varsin nopeasti meteliin ja aiheuttaa ikvn, toispuoleisen tunteen korviin. Nykyisen tuntemusten perusteella en hankkisi tuota vauriota en, mutta se meni jo aikoinaan. Ainkaan en halua sit yhtn pahentaa.
    Nykyiset: Yamaha FZ 1 N, Solifer SMA -79.
    Entiset: Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja ksivaihteilla)
  16. #46
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Villi arvaus, mikn kypr ei ole riittvn hiljainen ettei kuulovaurio ole tarjolla jos ei kytet tulppia.
    On erikoisen huvittavaa, kun jotkut motoristit (yleens naisille baaritiskill) kertovat miten hienoa on vapauden tunne ja tuulen suhina korvissa. Epilen heidn motoristiuransa olevan lhinn Easy riderin katsomista, sill en tied ketn, joka ei olisi yrittnyt pst siit helvetillisest suhinasta eroon
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  17. #47
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    On erikoisen huvittavaa, kun jotkut motoristit (yleens naisille baaritiskill) kertovat miten hienoa on vapauden tunne ja tuulen suhina korvissa. Epilen heidn motoristiuransa olevan lhinn Easy riderin katsomista, sill en tied ketn, joka ei olisi yrittnyt pst siit helvetillisest suhinasta eroon
    Nin se sullakin tieto lisntyy.

    Tss on yksi.

    "Viimeinen vri" on ollut pss jo pitkn.

    Ensimmiset vuodet "ytpiv" yksin ja porukassa
    pelkill paisareilla.

    Runsaasti aikaa varikoilla ja ratojen varsilla ennen minknlaisten
    vaimentimien tuloa putkistoihin.... ja siit sitten eteenpin.

    Nuoruus- ja aikuisill oikeesti paljon ja jatkauvasti tunteja
    ruohonleikkureilla, siimureilla, sahoilla, permoottori ym. veneill jne.

    Erilaisilla 70- ja 80- luvun tykoneilla junnaamista tuhansia tunteja.

    Rllkinti, sirkkelinti.

    Kohtuumrin haulikko- ja muuta ksiaseammuntaa.

    Kypr pss mopoilua ilman tulppia yli 40 vuotta.

    Ainoa "mynnytys" mopoilun saralla vanhojen kyprpuhelimien
    ajoittain "riipivn" nen pehmentmiseksi vhn pumpulia iiriin.

    No.... mit on seurannut?

    Vaikea sanoa, mutta tuossa vuosi takaperin tehdyss perusteellisessa
    kuulotutkimuksessa: No Problem. Kuulo erinomainen ja ik huomioiden
    viel parempi.

    En siit huolimatta dissaa henenkn tulppien ym. suojainten kytt vhkn.

    Se ei kuitenkaan lakkaa vituttamasta kaikkeen "terveyspoliisihommaan" liittyen, ett
    oli asia miten hyv tahansa, mopo karkaa varsin totaalisesti turhan usein ksist
    ja hommasta katoaa "laboratiotestien" pohjalle viritetyn todistelun kautta
    yhteys todellisuuteen vlill aika suvereensti.

    Eip mulla muuta.

    Ihan tavallinen ihminen tss kuitenkin..... maan asukas, lihaa ja verta.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #48
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    ^
    Vite on siis, ett olet altistunut kuuloa vaurioittavalle melulle vuosikymmeni ilman mitattavaa kuulovauriota. Onpa kynyt hyv tuuri.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #49
    Toisilla kuulo vaurioituu helpommin. Sit olen ihmetellyt, ett miten sodankyneill on mitn kuuloa jljell. Tai jollain hevimuusikoilla.

    Mutta ei ole mitn jrke paahtaa jossain Saksassa bahnia tuntikausia ilman mitn suojaa. Tai rllkid, moottorisahata, tms tuntikausia ilman suht helposti kytettvi suojia.
  20. #50
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Nin se sullakin tieto lisntyy.

    Tss on yksi.

    "Viimeinen vri" on ollut pss jo pitkn.

    Ensimmiset vuodet "ytpiv" yksin ja porukassa
    pelkill paisareilla.

    Runsaasti aikaa varikoilla ja ratojen varsilla ennen minknlaisten
    vaimentimien tuloa putkistoihin.... ja siit sitten eteenpin.

    Nuoruus- ja aikuisill oikeesti paljon ja jatkauvasti tunteja
    ruohonleikkureilla, siimureilla, sahoilla, permoottori ym. veneill jne.

    Erilaisilla 70- ja 80- luvun tykoneilla junnaamista tuhansia tunteja.

    Rllkinti, sirkkelinti.

    Kohtuumrin haulikko- ja muuta ksiaseammuntaa.

    Kypr pss mopoilua ilman tulppia yli 40 vuotta.

    Ainoa "mynnytys" mopoilun saralla vanhojen kyprpuhelimien
    ajoittain "riipivn" nen pehmentmiseksi vhn pumpulia iiriin.

    No.... mit on seurannut?

    Vaikea sanoa, mutta tuossa vuosi takaperin tehdyss perusteellisessa
    kuulotutkimuksessa: No Problem. Kuulo erinomainen ja ik huomioiden
    viel parempi.

    En siit huolimatta dissaa henenkn tulppien ym. suojainten kytt vhkn.

    Se ei kuitenkaan lakkaa vituttamasta kaikkeen "terveyspoliisihommaan" liittyen, ett
    oli asia miten hyv tahansa, mopo karkaa varsin totaalisesti turhan usein ksist
    ja hommasta katoaa "laboratiotestien" pohjalle viritetyn todistelun kautta
    yhteys todellisuuteen vlill aika suvereensti.

    Eip mulla muuta.

    Ihan tavallinen ihminen tss kuitenkin..... maan asukas, lihaa ja verta.
    Ja min olen kuullut ihmisist, jotka elivt tosi vanhoiksi vaikka polttivat kaksi askia Norttia pivss sek kaljaa ja viinaa meni litra tolkulla. Useimmat eivt el ja mit ampumiseen tulee, niin kaveri sai tinnituksen yhdest rullallisesta 0.357":lla ilman kuulosuojaimia. Toisaalta Raidille ei tainnut kyd mitn, vaikka ampui 0.45":lla rappukytvss
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  21. #51
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Toisilla kuulo vaurioituu helpommin. Sit olen ihmetellyt, ett miten sodankyneill on mitn kuuloa jljell. Tai jollain hevimuusikoilla.

    Mutta ei ole mitn jrke paahtaa jossain Saksassa bahnia tuntikausia ilman mitn suojaa. Tai rllkid, moottorisahata, tms tuntikausia ilman suht helposti kytettvi suojia.

    Ei sodassa, mutta aikoinaan Pahkajrven kovataisteluammunnoissa sain vasempaan korvaani vaurion. Joku vitun isompi paukku rjytettiin ihan vieress. En ymmrtnyt sit ja sen vakavuutta silloin, en on turha itke. Onneksi oikea korva toimii edelleen hyvin.
    Tulppia tulee kytetty aina kun muistaa - paitsi nurkka-ajeluilla. Pyssykin laukeaa vain suojaimet korvilla.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 01.04.2017 klo 21:37.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  22. #52
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    On erikoisen huvittavaa, kun jotkut motoristit (yleens naisille baaritiskill) kertovat miten hienoa on vapauden tunne ja tuulen suhina korvissa. Epilen heidn motoristiuransa olevan lhinn Easy riderin katsomista, sill en tied ketn, joka ei olisi yrittnyt pst siit helvetillisest suhinasta eroon
    No, vlill ihmetytt kuinka monta slli isommillakin mopoilla tulee vastaan, joille ajelu on nkyy olevan tuota p-rallia keskustojen ymprill tai kehteit eestaas. Eip sellaisessa baikkerinniss suhinat niin haittaa
    Vantaa-Vyborg
    Eik saada koskaan tiet rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  23. #53
    Lainaa AyrtonO kirjoitti Katso viesti
    No, vlill ihmetytt kuinka monta slli isommillakin mopoilla tulee vastaan, joille ajelu on nkyy olevan tuota p-rallia keskustojen ymprill tai kehteit eestaas. Eip sellaisessa baikkerinniss suhinat niin haittaa
    Viime kesn tulin Mikkelist Raisioon suth rivakasti ja tulpat unohtui kotio, niin oli pakko irroittaa kyprpuhelin potasta, kun se teki niin helvetillisen mekkalan vasempaan korvaan. Kova meteli vsytt ja tekee rtyneeksi ei sit suotta kytet kidutuskeinona.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  24. #54
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Villi arvaus, mikn kypr ei ole riittvn hiljainen ettei kuulovaurio ole tarjolla jos ei kytet tulppia.

    Poikkeuksen voisi ehk tehd joku valtavan kokoisella pleksill varustettu pyr, jossa kypr ei ole ajoviimassa ollenkaan.

    Shuberth c3 pro pitisi olla tosi hiljainen. Onhan se kun kaupassa sovittaa, mutta testi tien pll osoitti ett korvat soi matkanopeuksissa ja kuulovaurio on taattu pidemmn plle. Se ei vaimenna melua ett pist kuulokkeet korviin ja tuuppaa musaa niin lujaa ett melu ei kuulu.

    Toisaiseksi jos kuulo on trke ja arvelet tinnituksen hiritsevn pidemmn plle, suosittelen korvatulppia. Se on ihan sama mit kytt kunhan ne sopii itelle. Euron earit tai parin sadan valetut, kumpikin toimii jos ne earit menee korviin helposti.
    Mun vhisen kokemuksen perusteella homma menee karkeasti yksinkertaistettuna jotenkin nin (mutua):

    Nakupyr ilman pleksi = tulppia ei ainakaan tikkarinopeuksissa tarvitse, kun mikn ei tee niit suhinapyrteit.
    Sporttouring pyr vakiopleksill = alkaa tarvita, jos korvien soiminen ja kuulon silyminen yhtn kiinnostaa.
    Pyr parannellulla ja suuremmalla touringpleksill (jolla suhinoiden piti pienenty) = tulppia on pakko kytt

    Ainoat parannukset suhinoiden suhteen olen saanut aikaan plekseill, joissa on sellainen tuuliohjain-tuplalippa. Esmes nykyisell XR:ll ei viitsinyt ajella alkuperisell pleksill ilman tulppia, nyt Laminar Lipill (vai mik se merkki olikaan) menee kotimaan tikkarinopeudet ilmankin. Sama homma oli 16 GT:ll.
    Kytn tulppia reissussa silti.

    Toki roikkuu ja riippuu mys paljon kyprst, kuskin koosta jne..
    Viimeksi muokannut: J@ck; 01.04.2017 klo 22:24.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  25. #55
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    ^
    Vite on siis, ett olet altistunut kuuloa vaurioittavalle melulle vuosikymmeni ilman mitattavaa kuulovauriota. Onpa kynyt hyv tuuri.
    Puhu sin "vitteest", min vain TOTEAN tapahtuneen.... tai paremminkin yleisesti hyvksyttyin, poikkeuksettomana totuutena esitettyjen VITTEIDEN toteutumattomuudesta omalta kohdalta.

    En suosittele, enk kehoita ketn olla suojaamatta kuuloaan juuri niin hyvin ja pedantisti miss vaan
    sille kokee tarvetta. Asia ei liioin hiritse milln tavalla.

    Palaan viel kerran thn nykymaailman tapaan "tarttua" asiaan kuin asiaan tavalla....

    "Yksi pskynen tekee kesn", ja tm on absoluuttinen totuus jolle viel haetaan varsin tarkkaan
    valittua "tieteellist" todistelua..... kokonaisuudesta juuri edes kiinnostumatta.

    Jos tieteelliseen todisteluun vedoten ja jumalattoman kokoisten pallien pll seisten sitten
    kailotetaan absoluuttisena ja todistettuna totuutena asioita, jotka esitetyss muodossaan
    voi kytnnn tasolla "ampua alas" aivan alkuunsa, ei kovin pitkn jaksa moista soopaa kuunnella vaikka
    asia sinlln on oikein hyv.

    Otetaas ihan yksinkertaisesti noita "esitettyj faktoja" liittyen niihin esitettyihin VITTEISIIN.

    Jos homma olisi kuten vitetn, suuruusluokassa min. 95% jo 20.vuotiaista pitisi olla
    vakavasti ja selkesti havaittavasti kuulovammaisia siihenastisten kytnnn olosuhteiden uhrina.

    Tt sen absoluuttisena totuutena (laajemminkin tarkasteltuna) esitetyn VITTEEN vistmtt
    pitisi indikoida.

    Kytnnss (todellisuudessa) taitaa tilanne olla kuitenkin tuon vammautumisen suhteen
    olla hieman toinen..... huomioiden senkin realiteetin, ett kaikki vauriot eivt vlttmtt
    ilmaannu vlittmsti tai hetimiten.

    Eli jos jossain "oikaistaan" agendan tueksi, olkoon hyvkin, niss hommissa se todella on osattu.

    Mennn vhn samaan tapaan kuin aikanaan nill hoodeilla asematunnelin valmistuttua.

    Joku sai vlill turpaan asematunnelissa. Yksi ihan vaan huonolla tuurilla, toinen oikein
    helvetisti kerjmll..... ja tuolta pohjalta olisi pitnyt sulkea koko paska kerralla terveydelle
    poikkeuksettoman tuhoisana ptkn.

    Ninhn melkein kaikki hommat nykyisin etenee.... mik millkin agendalla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #56
    Jos mietit, mik pyr pitisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minkin tekisin.
  27. #57
    Oletko Bone ajatellut miljonrivisaa, kun joka asiasta on tieto? Siell tosin pit kai vaan valita jokin vaihtoehto, kun ohjelma-aika on rajallinen. Tllhn Iijokisarja on jo huomattavan pitk, mik sinns on kunnioitettavaa. Juoni vaan on se sama.
  28. #58
    Tulipa eilen iknkuin herte ostona hankittua suupertinS2 ja nyt menikin aamusta vhn toista tuntia et sain vkerretty Senan kuulottimen paikoilleen. Vhn otti kipeet kun mattoveitsen ja puukon kanssa uuteen pottaan kaiversin tilaa senan pidikkeelle. Reuna muoviin ja vhn styroksiinkin piti tehd loveuksia et kiinnike asettui paikoilleen ja liittimrn piuhat sai pihalle. Lopulta asennus kuitenkin onnistui mielestni varsin mallikkaasti.
    Kyprn phn saaminen ja pois otto ovat hieman tyliy kun aukko on ahtaan oloinen, mutta muuten istuu hyvin phn. Varmaan huomattavasti hiljaisempi pntt kuin mit aikaisemmat halppis versiot olleet, vaikka en niisskn ole mitn kuulosuojaimia ikin kyttnyt.
    CBR 1100 xx -05 7/2016-
    CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
  29. #59
    Lainaa lakari kirjoitti Katso viesti
    Tulipa eilen iknkuin herte ostona hankittua suupertinS2 ja nyt menikin aamusta vhn toista tuntia et sain vkerretty Senan kuulottimen paikoilleen. Vhn otti kipeet kun mattoveitsen ja puukon kanssa uuteen pottaan kaiversin tilaa senan pidikkeelle. Reuna muoviin ja vhn styroksiinkin piti tehd loveuksia et kiinnike asettui paikoilleen ja liittimrn piuhat sai pihalle. Lopulta asennus kuitenkin onnistui mielestni varsin mallikkaasti.
    Kyprn phn saaminen ja pois otto ovat hieman tyliy kun aukko on ahtaan oloinen, mutta muuten istuu hyvin phn. Varmaan huomattavasti hiljaisempi pntt kuin mit aikaisemmat halppis versiot olleet, vaikka en niisskn ole mitn kuulosuojaimia ikin kyttnyt.
    M oon askarrellu viime aikoina Senan S20:st kolmeen suuberttiin (S2, C3 ja C3 pro). S2:n seen ei tarvinnu koskea puukolla ollenkaan ja C3:ten osalta ainoastaan kaulukseen tein pienen loven, jotta piuhat sai tulemaan kauluksen ja kuupan vlist. Jos ymmrsin oikein niin et kyttny liimattavaa pidekett. Mulla Senat on pysyny hyvin kiinni liimattavalla pidikkeell.
    K1300S -11
    ex. GSX1250FA -12
    jarilik.wordpress.com
  30.  
  31. #60
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    M oon askarrellu viime aikoina Senan S20:st kolmeen suuberttiin (S2, C3 ja C3 pro). S2:n seen ei tarvinnu koskea puukolla ollenkaan ja C3:ten osalta ainoastaan kaulukseen tein pienen loven, jotta piuhat sai tulemaan kauluksen ja kuupan vlist. Jos ymmrsin oikein niin et kyttny liimattavaa pidekett. Mulla Senat on pysyny hyvin kiinni liimattavalla pidikkeell.
    Joo sena 5 pidike joka puristuu kyprn kiinni. En oikein luota nihin liimauksiin , vaikka hommis liimat onkin todettu hyviks moneen paikkaan. Olis ehk pitny koittaa liimattavaa kiinnikett, mut kun sellasta ei nyt thn htn ollut ksil
    CBR 1100 xx -05 7/2016-
    CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
Sivu: 2 / 5:sta EnsimminenEnsimminen 1234 ... ViimeinenViimeinen