Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 137:sta
    Pitisi vihdoin vaihtaa hyvin palvellut Arai uuteen kyprn. Olen nyt koittanut kaikenlaisia malleja, ja loppumetreille on selvinnyt:

Shoei GT-Air
    Shoei NXR
    Schuberth S2 sport
    Schuberth SR1 ja SR2
    X-lite 802R ultra carbon

Jokainen noista on sopinut hyvin phni, istuvuudessa ei tunnu olevan pahemmin eroja pikatestauksella.

Niden hintahaitari on ollut 270-400. Millaisia kokemuksia on noista malleista, mit muita malleja kannattaisi katsoa tuosta hintaluokasta (tarjouksia jokainen tietty noista)? Saa kertoa plussia ja miinuksia omassa kytss.

Kriteereit on istuvuuden jlkeen suhteellinen keveys, aurinkovisiiri plussa, mutta ei pakollinen. Kaikenlaisia kypri on ollut vuosien varrella, adventure-kyprst avopottiin, nuo kaikki olisivat omaan kyttn (sekalainen ajo, touringista kaupungissa ajoon) sopivia. Vaikea vaan valita, kun kaikki tuntuvat hyvilt pss kuivakokeilussa.

Jos jollain on myyd jotain noista etuisasti 59-60 koossa, saa toki tarjota.
    Itse vaihdoin Arain Viper-GT:n tuohon X-Liten Ultra Carboniin viime kesn. Potta kyll keveni, joskaan en ehk taida sit ajossa juuri huomata (ajan nykyn vain radalla). Melu lisntyi ja visiiri huurtuu helpommin, lisksi X-Lite on jotenkin ahtaampi eik aerodynamiikka tunnu yht hyvlt kuin vanhassa Araissa. Onhan se kyll jotenkin aggressiivisemman tuntuinen pss, mutta ehk seuraava on taas Arai.

Toinen, joka sopi kuivatyypeiss phn, oli Schubertin SR2. Ajossa en kokeillut.
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jsen
    Lainaa TeKa kirjoitti Katso viesti
    Pitisi vihdoin vaihtaa hyvin palvellut Arai uuteen kyprn. Olen nyt koittanut kaikenlaisia malleja, ja loppumetreille on selvinnyt:

Shoei GT-Air
    Shoei NXR
    Schuberth S2 sport
    Schuberth SR1 ja SR2
    X-lite 802R ultra carbon

Jokainen noista on sopinut hyvin phni, istuvuudessa ei tunnu olevan pahemmin eroja pikatestauksella.

Niden hintahaitari on ollut 270-400. Millaisia kokemuksia on noista malleista, mit muita malleja kannattaisi katsoa tuosta hintaluokasta (tarjouksia jokainen tietty noista)? Saa kertoa plussia ja miinuksia omassa kytss.

Kriteereit on istuvuuden jlkeen suhteellinen keveys, aurinkovisiiri plussa, mutta ei pakollinen. Kaikenlaisia kypri on ollut vuosien varrella, adventure-kyprst avopottiin, nuo kaikki olisivat omaan kyttn (sekalainen ajo, touringista kaupungissa ajoon) sopivia. Vaikea vaan valita, kun kaikki tuntuvat hyvilt pss kuivakokeilussa.

Jos jollain on myyd jotain noista etuisasti 59-60 koossa, saa toki tarjota.
    Mulla on noista kaksi ensimmist kytss tll hetkell.

NXR on todella mukava ja visiiriaukko on riittvn korkealla rata-ajoa silmllpiten. GT-Air:n aukon ylreuna tuli vastaan. Lisksi NXR: puoltaa sen tuuliominaisuudet. Jos GT-Air:n knt 100km/h vauhdissa sivuttain, niin sen huomaa. NXR ei juuri ota ilmavirrasta ja vnn kypr. niominaisuuksiltaan NXR voipi olla jopa hieman hiljaisempi. Vaikea sanoa varmaksi, mutta molempien kanssa kytn tulppia. GT:n aurinkovisiiri on kyll hyv lis, jos ja kun reitti suuntautuu kohden laskevaa/nousevaa aurinkoa.

Shoein aurinkovisiiri on Schuberth:n vastaavaan verrattuna huomattavasti parempi. Itsell oli (ja on edelleen varastossa) S1Pro. Visiiri likaantuu todella nopeasti Shoein vastaavaan verrattuna. Muutoinkin optisesti Shoei on parempi.

Eli noista itse ottaisin NXR:n. Kaikin puolin erittin hyv kypr.

Edit: koititko tuota S2:n leukaremmi kiinni? Itsell painoi todella pahasti aataminomenaan, kun laittoi kiinni. Voi olla, ett ovat muuttaneet kiinnityskohtaa ja tuo "vika" on korjattu.
    Viimeksi muokannut: Knaku; 18.03.2017 klo 08:15.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Sihteerille voit lhett shkpostia osoitteeseen knaku(t)moottoripyora.org tai sihteeri(t)moottoripyora.org
    Pistin itelle tilaukseen uuden Shoei RYD mallin, sinisen. Vanhassa Arai Condorissa alkoi hihna jo rispaantua, muuten on kyll hyvin kestnyt kytt.
    http://www.shoei-europe.com/ryd/index.html
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 -81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79 1200 cc Cafe racer projekti
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80 1075 cc Dirt Road Racer
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
    M olen mys ollut NXR:n varsin tyytyvinen. Mynnn, ett kypr ei tuossa hintaluokassa varmasti ole se hiljaisin, mutta itseni se ei ole haitannut. Enk kyt tulppia ajaessa. Pinvastoin ulkopuolelta tulevia ni paremmin kuullakseni revin sit kyprnpehmusteista pois semmoset nieristyspalaset, jotka on irrotettavissa erinisi kyprn kiinnitettvi kuulokeratkaisuja ajatellen. Itse olen wanhan liiton ukko, enk viel ole lhtenyt integroituja hikisynestomekanismeja sisltviin malleihin, mutta vlill on kyll mietityttnyt, ett pitisik...
    KTM 990 Super Duke 2006
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005
    ex: Honda VT750 Shadow 2007
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti
    M olen mys ollut NXR:n varsin tyytyvinen. Mynnn, ett kypr ei tuossa hintaluokassa varmasti ole se hiljaisin, mutta itseni se ei ole haitannut. Enk kyt tulppia ajaessa. Pinvastoin ulkopuolelta tulevia ni paremmin kuullakseni revin sit kyprnpehmusteista pois semmoset nieristyspalaset, jotka on irrotettavissa erinisi kyprn kiinnitettvi kuulokeratkaisuja ajatellen. Itse olen wanhan liiton ukko, enk viel ole lhtenyt integroituja hikisynestomekanismeja sisltviin malleihin, mutta vlill on kyll mietityttnyt, ett pitisik...
    Kiitos vastauksista. nitaso ei ole kriteereist kovinkaan korkealla, ehk siksi kun ei ole ikin ollut kovinkaan hiljaista kypr. Nykyinen Arain RX7 ei ainakaan sit ole. Tuo "pn kntmisen" helppous on kyll asia, miss kypriss on ollut kyll eroja aika paljonkin. Kerran oli lainassa aurinkovisiirill varustettu kypr reissussa ja tykksin, tosin ilmankin olen prjnnyt hyvin.

Taitaa tuossa S2 sportissa olla leukahihna "perusmalliin" nhden erilainen...?
    Lainaa TeKa kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastauksista. nitaso ei ole kriteereist kovinkaan korkealla, ehk siksi kun ei ole ikin ollut kovinkaan hiljaista kypr. Nykyinen Arain RX7 ei ainakaan sit ole. Tuo "pn kntmisen" helppous on kyll asia, miss kypriss on ollut kyll eroja aika paljonkin.
    Tuo tuulenvastus sek sivuttain ett normaali ajoasennossakin vaihtelee kyll merkittvsti. Itsell oli ensin Arain Viper GT, ja siit RX7-GP:hen vaihtaessa tuulenvastuksessa tuli kyll melkoinen vhennys. Viimeksi vaihdoin tuon RX7-GP:n Tour-X4:n, ja sekin on itse asiassa yllttvn virtaviivainen ilman lippaa. Itse tykkn reilusta leukatilasta, vaikka vaihdossa sitten saakin vetoisuutta.

Jos psi on ollut Araihin hyvin istuvaa sorttia, niin suosittelen ennen Shoein ostoa testaamaan viel kerran, ettei ohimoille ja pn sivuille j liikaa vlj, joka mahdollistaisi kyprn heilumisen sivusuunnassa plaelta. Itsell tuo oli suurin syy jtt GT-Air ja NXR hyllyyn.

Listan ulkopuolelta nostaisin viel esiin Scorpion Exon parhaat mallit, tosin en tied onko niit jrkevsti suomessa sovitettavaksi. Tuossa toisessa viestiketjussa muistaakseni juuri joku Arain omistanut kehui istuvuutta, ja ksittkseni hinta-laatusuhde on ihan kelvollinen.
    Minulla on tuo S2 sport ja onhan se hyv kypr, mutta olivat sitten muuttaneet pari asiaa huononpaan suuntaan verrattuna S1:seen.Sportissa on vhemmn leukatilaa, kuin vanhassa mallissa ja mik pahinta oli, ett irroitettavaa kaulusta kiert nyt muovinen vanne, joka helpottaa kauluksen uudelleen asentamista, mutta repii korvia ikvsti phn laitettaessa. Tm ei varmaan koske kaikkia, mutta minun kuulaani sopii L koko passelisti ja XL on vlj ja llss pukeminen oli kytnnss mahdotonta ilman, ett modasin kaulusta. Olisin halunnut thnkin C3:sen microlocin, mutta onhan tuo tupla D ihan ok. Aurinkovisiirin kyttvipu on nyt huonossa kohdassa, jos aikoo asentaa kyprpuhelimen.

Tuolta ostin http://www.warapid.fi/schuberth-wave-p-1476.html
    Viimeksi muokannut: oili; 18.03.2017 klo 04:22.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
    X-Lite on kyll loistovalinta. Yhden tommosen hiilaripotan laskeuduin naamalleni ja nyt on uus samanlainen hyllyss odottamassa ensi kes.
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuo tuulenvastus sek sivuttain ett normaali ajoasennossakin vaihtelee kyll merkittvsti. Itsell oli ensin Arain Viper GT, ja siit RX7-GP:hen vaihtaessa tuulenvastuksessa tuli kyll melkoinen vhennys. Viimeksi vaihdoin tuon RX7-GP:n Tour-X4:n, ja sekin on itse asiassa yllttvn virtaviivainen ilman lippaa. Itse tykkn reilusta leukatilasta, vaikka vaihdossa sitten saakin vetoisuutta.

Jos psi on ollut Araihin hyvin istuvaa sorttia, niin suosittelen ennen Shoein ostoa testaamaan viel kerran, ettei ohimoille ja pn sivuille j liikaa vlj, joka mahdollistaisi kyprn heilumisen sivusuunnassa plaelta. Itsell tuo oli suurin syy jtt GT-Air ja NXR hyllyyn.

Listan ulkopuolelta nostaisin viel esiin Scorpion Exon parhaat mallit, tosin en tied onko niit jrkevsti suomessa sovitettavaksi. Tuossa toisessa viestiketjussa muistaakseni juuri joku Arain omistanut kehui istuvuutta, ja ksittkseni hinta-laatusuhde on ihan kelvollinen.
    Tuo Scorpionkin vaikuttaa aika mielenkiintoiselta, onkohan tuo Exo 2000 niiden krkimalli? Xlite on kyll kevyt, onkohan arkikytss millainen? NXR taitaa menn kanssa tuon kokonsa takia GT-Airin edelle itsell. S2 Sport ja SR1/2 on taas vaikeampi tapaus. Hyvi vastauksia, pistn jonkun tilaukseen ensi viikolla, jos nyt jostain kivijalkamyymlst lydy hyvn hintaan.
    Exo r2000 on tosiaan noiden sporttisin malli (Mika Kallio ajo MotoGP2 luokassa muistaakseni), tss sohvalla sisnajanut ja tiukkasovitteinen on verrattuna vanhaan Arai Viper GT verrattuna. Ei tm ehk matkamotoristille sovi.. tapauksesta riipppuen, jossain testiss oli mainittu ett tss kyprss todella ilma vaihtuu. Pehmusteen alla "styroksissa" menee sellaiset kanavat ett puolet pinta-alasta on kynnpaksuista uraa. ksidentiss j varmaan raidat phn.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
    En tied onko nykykn GT air pika- vai DD-lukolla. Ostin viime kauden loppupuolella tuon GT-airin ja se on pikalukolla. Onhan se nopea kytt, mutta oma suosikki olis edelleen tupla D. Tuo pikalukko meinaa vlill vhn painaa ja kun entisess oli tupla D, sit mys tottui kyttmn. En ole nhnyt tuota pikalukkoa mitenkn hienona asiana, ehkp jopa negatiivisena.

Joku mainitsikin tuon pn kntmisen, huomasin saman eli tuuli tarttuu siihen ehk enemmn kuin entiseen X-Liten 801 kyprn. Mukavuuttakin on vhn vaikea verrata kun entinen oli muistaakseni 7 kautta kytss ja nyt on uusi. Tajusin vasta uuden ostettuani ett vanhassa oli etenkin poskipalat ihan lintassa jo. Vertailu ei siis ole ihan reilu.

Suuri juttu noissa on kuitenkin itselleni leukaosan tilavuus. X-litess oli todella pieni leukaosa ja se aiheutti tukehtumisen tunteen. En tajunnut sit aikoinaan ja alkoi jotenkin loppua kohden tuntua aina vaan ahdistavammalta. Meteli oli mys x-litess ihan infernaalinen. Nm arviot toki koskee vain tuota yht mallia.

Nyt olen tuosta Gt-airista tyknnyt kovasti. Se on kevyt ja aurinkovisiiri on mukava. Se on selvsti hiljaisempi kuin x-lite, mutta ei se autuaaksi tee. Kvin kokeilemassa lenkin ilman korvatulppia eik ajaminen ollut mitenkn nautintoa, pin vastoin. Korvissa suhisi ja meteli oli hiritsevn kovaa, jopa niin kovaa ett se hiritsi kaiken aikaa ja aiheutti selv stessi ja keskittymiskyvyn menetyst. Odotin vain koko ajan ett homma on ohi ja saan tulpat korviin.

Shuberthin joku malli oli mys vertailussa, mutta lopulta siit ei lytynyt ihan niin istuvaa kuin shoeista, p oli vissiin juuri vlikoko, mutta pitkn ne oli samalla viivalla. Tuskin olis ollut huono sekn jos olisi ollut juuri sopiva. Istuvuutta on mun mielest muutenkin turha kehua toiselle kun se riippuu tysin pn muodoista, se vaan pit itse todeta ja valita mik istuu ja mik ei.
    Nykyiset: Yamaha FZ 1 N, Solifer SMA -79.
    Entiset: Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja ksivaihteilla)
    Gt air Suomessa myytvt yleens pikalukolla mutta ulkomailta tilaamalla yleens D-lukolla.
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    En tied onko nykykn GT air pika- vai DD-lukolla. Ostin viime kauden loppupuolella tuon GT-airin ja se on pikalukolla. Onhan se nopea kytt, mutta oma suosikki olis edelleen tupla D. Tuo pikalukko meinaa vlill vhn painaa ja kun entisess oli tupla D, sit mys tottui kyttmn. En ole nhnyt tuota pikalukkoa mitenkn hienona asiana, ehkp jopa negatiivisena.

Joku mainitsikin tuon pn kntmisen, huomasin saman eli tuuli tarttuu siihen ehk enemmn kuin entiseen X-Liten 801 kyprn. Mukavuuttakin on vhn vaikea verrata kun entinen oli muistaakseni 7 kautta kytss ja nyt on uusi. Tajusin vasta uuden ostettuani ett vanhassa oli etenkin poskipalat ihan lintassa jo. Vertailu ei siis ole ihan reilu.

Suuri juttu noissa on kuitenkin itselleni leukaosan tilavuus. X-litess oli todella pieni leukaosa ja se aiheutti tukehtumisen tunteen. En tajunnut sit aikoinaan ja alkoi jotenkin loppua kohden tuntua aina vaan ahdistavammalta. Meteli oli mys x-litess ihan infernaalinen. Nm arviot toki koskee vain tuota yht mallia.

Nyt olen tuosta Gt-airista tyknnyt kovasti. Se on kevyt ja aurinkovisiiri on mukava. Se on selvsti hiljaisempi kuin x-lite, mutta ei se autuaaksi tee. Kvin kokeilemassa lenkin ilman korvatulppia eik ajaminen ollut mitenkn nautintoa, pin vastoin. Korvissa suhisi ja meteli oli hiritsevn kovaa, jopa niin kovaa ett se hiritsi kaiken aikaa ja aiheutti selv stessi ja keskittymiskyvyn menetyst. Odotin vain koko ajan ett homma on ohi ja saan tulpat korviin.

Shuberthin joku malli oli mys vertailussa, mutta lopulta siit ei lytynyt ihan niin istuvaa kuin shoeista, p oli vissiin juuri vlikoko, mutta pitkn ne oli samalla viivalla. Tuskin olis ollut huono sekn jos olisi ollut juuri sopiva. Istuvuutta on mun mielest muutenkin turha kehua toiselle kun se riippuu tysin pn muodoista, se vaan pit itse todeta ja valita mik istuu ja mik ei.
    Sama juttu tss nykyisess RX-7 Corsairissa, leukaosa on todella ahdas. Tosin siihen on vuosien varrella tottunut. Arai on kyll hyv moottoriteill, varsinkin tuon pn kntmisen suhteen. Aikansa sporttikyprhn tuo on. Samaa hakisin kyll uudessa kyprss, ns.touring-ominaisuudet eivt ole niin trkeilt, mukavuutta saa olla toki.

Yhdess vanhassa kyprss muistan pikalukon painaneen pahasti aataminomenaa, mieluummin tupla-d, kuin sellainen.
    Viimeksi muokannut: TeKa; 18.03.2017 klo 14:54.
    X-Lite on varsin mukava pss pehmeist toplingeista ja keveydest johtuen. Varmaan radalla lmpimss keliss hyvkin, mutta oma ostos tysssi visiirin tiiviyden puutteeseen, kun mikn ei varsinaisesti purista alaosaa tiivistett vasten, vaan sinne j rako. Ehk ajoviima sen tiivist jotenkin, mutta epilen tuonkin osaltaan olevan syy kyprn meluisuuteen.
    NXR on perushyv Shoei ja aika hiljainen. Aurinkovisiiri on ktev mutta se kuuluu sporttouring segmenttiin ja nostaa vhn painoa. Jos on kyse posin katuajosta, niin tuskin race-kypr on paras valinta.
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    X-Lite on varsin mukava pss pehmeist toplingeista ja keveydest johtuen. Varmaan radalla lmpimss keliss hyvkin, mutta oma ostos tysssi visiirin tiiviyden puutteeseen, kun mikn ei varsinaisesti purista alaosaa tiivistett vasten, vaan sinne j rako. Ehk ajoviima sen tiivist jotenkin, mutta epilen tuonkin osaltaan olevan syy kyprn meluisuuteen.
    Onpas melko omituista. Oisko ollu viallinen kappale tahi visiirin kiinnityslevyt huonosti asetettu paikoilleen, jonka takia sitten visiirikn ei istunut? Mulla meinaan loksahtaa molemmissa X-Liteiss visiiri todella napakasti tiivisteit vasten eik visiirin vlist tule minknlaista vetoa. Melun suhteen tuo on minusta ihan samanlainen kuin Shoeit (X-Spirit) tai karvan hiljaisempi.

Se mist erityisesti tykkn tuossa X-Litess on hyvin toimiva ilmanvaihto, etenkin kun leukarppnn avaa niin varmasti on tuoretta ilmaa kyprn sisll riittvsti. Shoei on tuossa suhteessa selvsti heikompi.
    Useampaa X-Lite (802) olen hypistellyt, eik visiiri alareunasta mene tiiviisti. Siin ei ole sellaista loppunapsahdusta tai puristusta, joka yleens lytyy. HJC:ss on vielp lukitusvipu keskell. Lukon avaamalla saa pienen tuuletusraon esim hitaaseen ajoon. Shoeilla visiirin kahva on toisessa reunassa, mik tekee operoinnin vhn jykksi, koska kiinnipitv voima on aika kova ja aukeaminen on vhn hallitsematon.
    Useampaa X-Lite (802) olen hypistellyt, eik visiiri alareunasta mene tiiviisti. Siin ei ole sellaista loppunapsahdusta tai puristusta, joka yleens lytyy. HJC:ss on vielp lukitusvipu keskell. Lukon avaamalla saa pienen tuuletusraon esim hitaaseen ajoon. Shoeilla visiirin kahva on toisessa reunassa, mik tekee operoinnin vhn jykksi, koska kiinnipitv voima on aika kova ja aukeaminen on vhn hallitsematon.
    Muistaakseni siin kokeilemassani X-litessa meni visiiri alas asti kunnolla, tai sitten en vaan koittanut kunnolla. Laatuvaikutelma siin oli loistava, kuten Schuberteissakin. Todella mukavia vljhtneeseen Corsairiin verrattuna aikakin.
    Viimeksi muokannut: TeKa; 18.03.2017 klo 22:19.
    Why? Just because! jite:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Helsinki
    MotOrg ry jsen
    Tlt saattaisi lyty toissa vuonna ostettu helmiis-valkoinen GT-Air jos viel kiinnostaa. Erinomaisessa kunnossa. Koko tytyy viel tarkistaa mutta normaalisti kytn L-kokoa ja tm kypr saattoi mahtua M-kokoisena. (Yritin laittaa TeKalle yv:t mutta viestiboxi on tynn)
    F800GSA
    802:n visiiri menee hyvin helposti alas, mutta tiivistett vasten painavaa voimaa ei lopussa ole. Nin omasta mielestni, jokainen saa tehd omat ptelmns, toin vain tmn esille. Kypr vaikutti muuten hyvlt erityisesti radalle.

Eiks uusin malli ole 802RR? En tied mit eroa jos pelkk R.
    802:n visiiri menee hyvin helposti alas, mutta tiivistett vasten painavaa voimaa ei lopussa ole. Nin omasta mielestni, jokainen saa tehd omat ptelmns, toin vain tmn esille. Kypr vaikutti muuten hyvlt erityisesti radalle.

Eiks uusin malli ole 802RR? En tied mit eroa jos pelkk R.
    2015 joululahjaksi itselleni ostin 802r:n stormilta ja sanoivat eroksi 802rr antibacteliaalisen sisustan eik juuri muuta suurempaa eroa muistaakseni mainittu. Tuon uuden sisustan saa kuulemma pivitetty mys tuohon vanhempaan 802r:n. Hyllyst lytyy nyt 802r ja xlite 701, toinen radalle ja toinen mutkateille. Itse olen erittin tyytyvinen ollut xliten laatuun ja uskoisin pysyvni merkiss tulevaisuudessakin. Araista ja shoeista eli ole kokemuksia eli vertailupohjaa ei niihin ole.
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
    Onkohan tuo meluisuuskin kiinni pn muodosta. Testasin vaimon schuberth c3 prota (oli vhn liian pieni mutta sain tungettua pni siihen). Tuotahan mainostetaan tosi hiljaiseksi. Oma ja vaimon tuomio oli jyrkk, lytn meteli sissll edelleen, ei puhettakaan ett ajaisi ilman tulppia. Nyt ei ole kyse mkputkista vaan tuulen suhinasta.

On tuo ja mun GT-air selvsti x-lite hiljaisempia mutta silti kaukana mukavasta. X-lite suhisi ihan tajuttomasti, mutta kuten Nitrous totesi, tykksin mys sen ilman vaihdosta. Gt-air tuntuuu otsalta kylmlle vaikka olis rppnt kiinni.

Kytin puntarilla sek gt-airin ja x-liten. X-lite taisi olla aavistuksen kevyempi, mutta ei hirvesti kuitenkaan. Vaimon shuberth on sitten avattavana selvsti painavampi. Jostain syyst kuitenkin GT-air tuntuu pss x-lite kevyemmlt. (onkohan jotain toiveajettelua ja plaseboa).

X-liten jlkeen visiirin avaaminen ei ole niin ktev, vaatii totuttelua. Samoin aurinkovisiirin kytt pit opetella niin ett muistaa miss vipu tarkalleen on. Noihin varmaan tottuu.
    Entiset: Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja ksivaihteilla)
    X-liten jlkeen visiirin avaaminen ei ole niin ktev, vaatii totuttelua. Samoin aurinkovisiirin kytt pit opetella niin ett muistaa miss vipu tarkalleen on. Noihin varmaan tottuu.
    Ei tossa 802r:ss ole aurinkovisiiri?

Itse kytn kanssa 802r:, ja en voi kuin suositella. Loistava potta kadulle ett radalle.
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Ei tossa 802r:ss ole aurinkovisiiri?

Itse kytn kanssa 802r:, ja en voi kuin suositella. Loistava potta kadulle ett radalle.
    Niinhn tuossa toteankin ett X-liten jlkeen viisiirin avaaminen on hankalampaa ja aurinkovisiirin vipu pit opetella. Enhn vitkkn missn ett x-litess olisi aurinkovisiiri.
    Kytin puntarilla sek gt-airin ja x-liten. X-lite taisi olla aavistuksen kevyempi, mutta ei hirvesti kuitenkaan. Vaimon shuberth on sitten avattavana selvsti painavampi. Jostain syyst kuitenkin GT-air tuntuu pss x-lite kevyemmlt. (onkohan jotain toiveajettelua ja plaseboa).
    Tuohon keveyden tai painavuuden tunteeseen "kylmtyypeiss" pss vaikuttaa mys kyprn painopiste. Harmi kyll asia ei ole kokonaisuuden kannalta sikli yksinkertainen, ett kyprn ja pyrnkin aerodynamiikka vaikuttaa "lopputulokseen" siin miten kyprn paino niskaan vaikuttaa. Vauhdissa kyprn voi kuitenkin kohdistua nostetta, leukaa yls tai alas nostavaa kiertoliikett jne, joten periaatteessa esim "kylmiltn etupainoinen" kypr voi ajossa olla hyvkin nakupyrll mutta "huono" ison tourerin pleksin takana. Toki ns. laatukypriss erot ovat suhteessa pieni.
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuohon keveyden tai painavuuden tunteeseen "kylmtyypeiss" pss vaikuttaa mys kyprn painopiste. Harmi kyll asia ei ole kokonaisuuden kannalta sikli yksinkertainen, ett kyprn ja pyrnkin aerodynamiikka vaikuttaa "lopputulokseen" siin miten kyprn paino niskaan vaikuttaa. Vauhdissa kyprn voi kuitenkin kohdistua nostetta, leukaa yls tai alas nostavaa kiertoliikett jne, joten periaatteessa esim "kylmiltn etupainoinen" kypr voi ajossa olla hyvkin nakupyrll mutta "huono" ison tourerin pleksin takana. Toki ns. laatukypriss erot ovat suhteessa pieni.
    Jep, huomasin tuon erll koeajolla. Silloin mulla oli viel x-lite ja otin schuberthin koeajoon. Se tuntui painavan kypr ja pt jotenkin alaspin kaiken aikaa.

Mys tuo gt-air tuntui aluksi aerodynaamisesti aivan erilt kuin x-lite. Juuri pt kntess tuuli tuntuu sieppaavan enemmn gt-airiin. Nyt kun siihen aerodynamiikkaan on tottunut niin tuntuu tosi hyvlt, paremmalta kuin x-lite, aluksi en ollut ollenkaan niin varma ett tuliko hyv ostos.

Tstkin keskustelusta alkaa jo nky ett vaikea on suositella kenellekkn mitn. Kaikki riippuu niin omista mieltymyksist ja pyrst. Nm kokemukset on x-liten osalta customista ja nakusta, Gt-airin osalta nakupyrst.

Lisyst vhn
    Kun hain uutta kypr niin oli siin mys x-lite listalla. Tll kertaa vaan ei kyseiselt merkilt lytynyt niin hyvin istuvaa mallia kuin shuberthilt ja Shoeilta.

Omalla vaatimuslistalla oli valmiit paikat kommunikaatiosysteemeille ja aurinkovisiiri. Se rajasi heti mprimuoviset halpikset pois.
    Kannattaa mys ottaa huomioon, ett jos tilaa kyprn ulkomailta niin jotkut valmistajat saattavat tehd erimallisia kypri esim jenkkimarkkinoille (ainakin shoei tietkseni)
    Kannattaa ainakin varmistaa, ettei tule hutia.
    Suzuki GSX-R
    X-Liten visiirin vasemmassa reunassa on namikka, jolla visiirin saa lukittua ns. tuuletusasentoon. Silloin alareunaan j rako. Eli oisko se sit sattunu olemaan aina sulle tuossa tuuletusasennossa?
    Mits mielt raati on HJC RPHA 10 mallistosta? Sovitin sit messuilla ja istui aivan uskomattoman hyvin. Laadukkaan oloinen kaiken kaikkiaan. HJC:lla on myskin valmiiksi visiiriss "pinlock" kalvo joka oikeasti toimii.
    Nykyisess Shoein Raid II pinlock on siit rsyttv kun kalvon reuna j ikvsti nkkenttn kyykkypyrll ajettaessa..
    Honda VFR 750f
    Honda VTR 1000f
    Yamaha R1
    Honda CBR 1000rr Fireblade
  30.  
    Lainaa TJK kirjoitti Katso viesti
    Mits mielt raati on HJC RPHA 10 mallistosta? Sovitin sit messuilla ja istui aivan uskomattoman hyvin. Laadukkaan oloinen kaiken kaikkiaan. HJC:lla on myskin valmiiksi visiiriss "pinlock" kalvo joka oikeasti toimii.
    Nykyisess Shoein Raid II pinlock on siit rsyttv kun kalvon reuna j ikvsti nkkenttn kyykkypyrll ajettaessa..
    Paljon nuo tuota HJC:t kyttvt radalla ja kyttjt ovat ilmeisen tyytyvisi kun kaadon jlkeen tulee samanlaista tilalle. Hinta/laatusuhde kohdillaan.
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen