Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Kausi lähestyy ja pitäisi saada laitteet kuntoon. Kysynkin Triumph-harrastajilta neuvoa. Nopeus- ja matkamittari jää välillä nollille. katkaisen virrat ja kas, kaikki toimii jälleen normaalisti siihen saakka kunnes seuraavan kerran sammutan pyörän. Uusi startti, mittari toimii tai sitten ei. Joskus vaatii useita virran katkaisuja, jotta alkaa pelittämään. Välillä mittari toimii pitkäänkin normaalisti ja ajon aikana ei ole ollut koskaan häiriöitä. Sama tekniikka taitaa olla kaikissa saman aikakauden Trumpissa eli olen kiitollinen kaikista vinkeistä.
  2. #2
    Lainaa timo62 kirjoitti Katso viesti
    Kausi lähestyy ja pitäisi saada laitteet kuntoon. Kysynkin Triumph-harrastajilta neuvoa. Nopeus- ja matkamittari jää välillä nollille. katkaisen virrat ja kas, kaikki toimii jälleen normaalisti siihen saakka kunnes seuraavan kerran sammutan pyörän. Uusi startti, mittari toimii tai sitten ei. Joskus vaatii useita virran katkaisuja, jotta alkaa pelittämään. Välillä mittari toimii pitkäänkin normaalisti ja ajon aikana ei ole ollut koskaan häiriöitä. Sama tekniikka taitaa olla kaikissa saman aikakauden Trumpissa eli olen kiitollinen kaikista vinkeistä.
    Kaksi vaihtoehtoa.
    1) trumphin ecu softassa oli joskus 02-05 seutuun bugi joka sai nopeusmittarin näyttämään nollaa,mutta jos on ,05-06 jälkeen laitettu uutta softaa niin tod näk ei oo se. Myös huonoa akkua on syytety. speedo reading zero

    2) jos katoin oikein sähköinen nopeusanturi on eturenkaan holkissa (kuten s3 ja daytona)ja signaali tulee "bakeliitti"-renkaasta jossa 8 magneetista napaa (+ ja -vuoritellen ) - se hajoaa helposti. Omani on liimattu useaann kertaan kasaan, ny tekeillä kokonaan uusi.
    Tuollanen mutta varmaankin muovisena- speedoring

    Jokeri- ihan normit, eli liittimien ja johtojen kunto, on aina mahollista että mekaanisesti nekin rikkoutuu.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  3. #3
    Tokikin kokoanturi voi olla menossa mutta se ei kai ole se herkkä kohta, mutta kallis n150€ jopa ulkomailta tilattuna.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  4. #4
    Kiitos vastauksestasi!
    Pyörä on ollut minulla 4 vuotta ja se on tehnyt kiusaa miltei koko ajan. Kun olen lähtenyt liikkeelle ja mittari on jäänyt nollille olen katkaissut virrat vauhdissa ja kytkenyt takaisin, sillä sen olen saanut pelittämään. Näinhän se ei saa olla, vaan kyllä mittarin on toimittava. Tosin se tekee kiusaa satunnaisesti, mutta miltei joka ajolenkillä jossain vaiheessa. Kierroslukumittari ja lämpömittari ovat toimineet aina normaalisti.
    Tuo softa voisi olla hyvä tarkistaa. Ecu:n liittimet olen myös käsitellyt kontaktispraylla. Mittarin anturiinkin kurkistan kunhan taas olen tallilla.
  5. #5
    Toi että virtojen katkaisu auttaa, vois viitata softaan. Sen voi joko huollossa laitattaa tai ite TuneEculla, tai tuneboylla(maksullinen)

    Mutta jos on huonona se magneettirengas, niin sekin voinee toimia tai olla toimimatta satunnaisesti arvelisin, jossain vaiheessa se hajoaa todennäköisesti kuitenkin. Menee vähän vinoon rengasta laittaessa ja naps - halki on.


    Sit jos noista ei löydy apua niin menee sen koko anturi paketin vaihtoon tai johtojen ja liitosten perusteellisempaan testaamiseen.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6. #6
    Omassa -02:ssa Daytonassa oli sama vika siihen asti, kunnes tuuttasin Tune-eculla uusimman softan ecuun. Softan päivitys pelotti ja koitin ottaa siitä vanhasta backupin, ennen uuteen päivitystä. Se ei onnistunut ja olin yhteydessä softankehittäjään. Hän kertoi, että ei ollut ajatellut, että jollain voi tähän maailman aikaan olla noin vanha softa ecussa. Rohkeesti täräytin uuden sisään ja ihmettelin miten nopeusmittari voikin toimia joka kerran, kun lähtee kurvailee
    Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
  7. #7
    Kiitos, nyt vain kun kelit sallii, niin käyn verstaalla hakemassa ohjelmapäivityksen.
  8. #8
    [QUOTE=timo62;6510743]Kiitos, nyt vain kun kelit sallii, niin käyn verstaalla hakemassa ohjelmapäivityksen
    Hei! Mikäli pyörän napaan tuleva magneetti osa on rikki minulta löytyy alumiinista cnc jyrsintä korvaava osa tehty 04 sprinttiiin h.60€. T.arto Kärkkäinen artokarkkainen@gmail.com@gmail.com Tuusula
  9. #9
    Kiitos hyvästä vinkistä!
    Kelejä olis mutta aikaa ei... Toivottavasti pian pääsen tutkailemaan Trumpan mittarin toimintaa...
  10.  
  11. #10
    Kiitos hyvistä vinkeistä!

    Tänään oli aivan s....nan kylmä, mutta ajelin Raision Biketeamiin ohjelmapäivitykseen. Nyt mittari toimii ja moottorikin vastaa kaasuun entistä herkemmin. ECUssa oli alkuperäinen softa.
    Kiitos Raision Biketeamille todella upeasta palvelusta!