Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Onko kukaan ajanut läpi viime vuosina. Minkälaisia toimenpiteitä se vaatii. Ilmeisesti ainakin viisumi tai vastaava. Mitähän muuta.
    Ts->
    Rd->
    Hauki->
    Luotijuna->
    Mäyris->
    Iso Gessu



    Bmw, askel kohti aikuisuutta..
  2. #2
    Viisumi pitää olla,niikun venäjällä normaalistikin. Ajoneuvopaperi ja pikkulappu (henkilölappu) voi tietysti olla valmiiksi täytettynä. Meillä puolasta päin mennessä tullivirkailija täytti kaikki eli hyvä palvelu. Päästiin venäläisten kaistaa eikä tarvinnu olla 'tankkausjonossa'.
    GSX 1300 R -06
    KTM LC4 640 -06
    FJ 1200 -90
  3. #3
    Ajoin viime vuonna Liettuasta alaspäin... Viisumi oli hankittuna. Kuurinkynnäksellä rajamuodollisuudet alle 1 tunti ja vaikka lappuja oli valmiiksi täytetty niin uusiksi ne meni, rajalla auttoivat aika hienosti.
    Samana päivänä sitten vielä etelämpänä Puolaan, siellä ohjailtiin vähän jonosta toiseen mutta odottelussa meni melkein 3h!
    Venäjän puolella Kuurinkynnäs ei ole niin hieno kuin Liettuan puolella.
    Liettuan puoli:
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  4. #4
    Venäjän puoli (timeshift)
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  5. #5
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Ajoin viime vuonna Liettuasta alaspäin... Viisumi oli hankittuna. Kuurinkynnäksellä rajamuodollisuudet alle 1 tunti ja vaikka lappuja oli valmiiksi täytetty niin uusiksi ne meni, rajalla auttoivat aika hienosti.
    Samana päivänä sitten vielä etelämpänä Puolaan, siellä ohjailtiin vähän jonosta toiseen mutta odottelussa meni melkein 3h!
    Venäjän puolella Kuurinkynnäs ei ole niin hieno kuin Liettuan puolella.
    Liettuan puoli:
    Tylsännäköistä suoraa videota katsellen, mikä tuossa paikassa viehätti?
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until about 50.
  6. #6
    2015 Kävin tuolla Kaliningradissa ja Kuurin kyntäällä.

    Viisumin tarvitsee, jos sen meinaa ajaa läpi.
    Sen saa halvimmalla suoraan Venäjän suurlähetystöstä.... 35€. Aikaa se saaminen vie noin pari viikkoa. Tarvittavat paperit saa täytetyyä suoraan netissä vaikka englannin kieliseen lomakepohjaan. Helppo homma. Itse kopioin sen myös varmuuden vuoksi Venäjänkieliseen lomakepohjaan, koska arvelin sen auttavan myös Kaliningradin Tullissa asiointia... Maassa maan kielellä...

    Tultiin 2:lla pyörällä Puolasta pienemmän 54 tien kautta rajalle, josta Puolan passintarkastuksen kautta ajettiin muutamassa minuutissa venäjän tulliin. Täällä sekä Puolalalaisilla, että Venäläisillä rajan ylittäjilä oli tapana varata omissa jonoissaan paikkaa kavereille.... Taisipa osa tehdä sitä rahastakin. Eli kannattaa mennä itse eteenpäin aina kun pääsee ja kiilatakin voi, jos tullimiehet ei huomaa ja passita takaisin jonon päähän...
    Tässä jonofuksessa ja varsinaisessa rajamuodoisuuksissa meni 1 tunti 40 minsaa... Mitään tavaroita ei tarvinnut availla...

    Kannattaa jäädä yöksi ehdottomasti. Läpiajossa ei näe mitään ja Ko paikkassa on myös nähtävää ja mukavia ajoreittejä. Yövyttiin Hotelli Kalinigradissa... Aitoa 70-luvun meininkiä.. Prätkät hotellin takapihalla vartioidulla parkkpaikalla.... Tiukka mies vatioimassa... Hermostui kun kuvasimme naapuritaloja... Mutta aamulla oli leppoisa mies ja jutteli paljon... Venäjäksi...

    Kuurinkyntälle pääsee etelästä ostamalla lipun, hinta muutaman euron... Ruplissa.. jonka jälkeen alkaa melko tylsä tie jonka kohti rajaa. Tien varrella varrella ei ole juuri muuta nähtävää kuin hiekkä dyynejä ja muutama pieni Venäläinen kylänpahanen...

    Pohjoisella rajala tarkastus sujui alle 40 minuutissa, kun "eksyimme" autojonon sijasta fillarijonoon muutaman sakemanni fillaristin seuraan.... Jono oli siis noin 300m päässä varsinaisesta Tullista.
    15 minuutin jonotuksen jälkeen alkoi koppalakkipäinen tullli "pomo" viittelöimään parinsadan metrin päästä meille ja fillaristeille, että tulkaa koko jonojen ohi nyt tänne Tulliin ja sitten katsottiin eteläisen tullin leimaamat paperit ja lyötiin lisää leimoja ja käskettiin painumaan eteenpäin rajan yli....

    Rajan pohjoispuolella oleva Nida on mukava, kaunis kesäkaupunki, jossa kannattaa käydä. Lähellä on Dyynejä, joiden päältä on mukavat näköalat....
    Kynttään pohjoispään tieosuudella on muutama mukava vauhtimutkakin, joten jos ruuhkaa ei ole, niin hymykin voi nousta huulille.

    Lautta kyntäältä mantereelle on ilmainen.
    Kawasaki ZZR1400, Solifer Export-64, Zundapp Bella
    x 2, Yamaha Virago 535
    Muulloin: 5 x Tähtikeula (W186/W180/W123/C126/W210), alkaen vm 1952-
    Ex: Suzuki:-76,-82,Yamaha:-88,-92,-95,Kawasaki:XZ-9R/-99, ZX-12R/-00,ZZR1400/-09
  7. #7
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Tylsännäköistä suoraa videota katsellen, mikä tuossa paikassa viehätti?
    Se tie oli itse asiassa positiivinen yllätys mutta ei mikään mieletön mutkapätkä. Paikan viehätys löytyy helposti kun pysäyttää pyörän parkkipaikalle ja kävelee rantaan.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  8. #8
    Lainaa Kaj kirjoitti Katso viesti
    Tylsännäköistä suoraa videota katsellen, mikä tuossa paikassa viehätti?
    Paha tuonne olisi mutkapätkää tehdä ilman meressä ajelua. Nidan kylä ihan OK paikka, Venäjän puolella ei ole tullut käytyä
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  9. #9
    Mikäli ei ole suurta poltetta vierailla Venäjällä (Kaliningradissa) kurjuutta katselemassa niin Liettuan osuuden kyntäästä, jossa todennäköisesti myös parhaat kohteet, voi käydä ajelemassa ilman viisumia. Muutaman minuutin lauttamatka sinne lähtee Klaipedasta, en muista oliko ilmainen vai maksoiko muutaman euron.
  10. #10
    Meno-paluu pärrän kanssa noin 2,50. Juuri päivällä katselin hinnastoa.

    Edit: aikataulu: https://www.keltas.lt/en/time-tables...erry-terminal/
    Hinnasto: https://www.keltas.lt/en/ferry-pricelist/
    Viimeksi muokannut: mek; 13.04.2017 klo 09:54.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  11.  
  12. #11
    Oltiin viime kesänä Nidassa jazzfestarilla ja tietty rannat oli upeet. Ihan käymisen arvonen mesta.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat