Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Onnettomuus tapahtui torstaina illalla puoli kymmenen aikaan. Poliisin mukaan moottoripyörällä ajanut henkilö kuoli, kun moottoripyörä suistui Peräseinäjoentieltä ojaan.

    Poliisi kertoo tiedotteessa, että ajaja oli lähtenyt ohittamaan edellä ajanutta ajoneuvoa. Tiedotteessa ei kerrota, minkälainen edellä mennyt kulkuneuvo oli.

    Ohitustilanteessa jostain syystä moottoripyöräiljä oli ajautunut vasemmalle ojaan ja törmännyt siltarumpuun. Poliisin mukaan hän oli kuollut tapahtumapaikalle välittömästi.

    https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008097937.html
  2. #2
    En ymmärrä miksi näillä kuolemilla pitää aina tuulettaa.
    Mitä jännää tässäkin nyt oli.
    EK
  3. #3
    Lainaa Ek1 kirjoitti Katso viesti
    En ymmärrä miksi näillä kuolemilla pitää aina tuulettaa.
    Mitä jännää tässäkin nyt oli.
    Jotkut tuulettelee ja kokee jännää heiluttelemalla keskareita kameratolpille kuin kuusivuotiaat päästessään eskareihin tai päiväkoteihin, mielestäni tässä uutisen foorumille julkituonnissa ei varmaankaan ollut tarkoitus tuuletella tai tuoda jännitystä.
    Foorumilla on ollut tapana keskustella turvallisuudesta ja noiden uutisointien läpikäynti on ihan tapana täällä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  4. #4
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Jotkut tuulettelee ja kokee jännää heiluttelemalla keskareita kameratolpille kuin kuusivuotiaat päästessään eskareihin tai päiväkoteihin, mielestäni tässä uutisen foorumille julkituonnissa ei varmaankaan ollut tarkoitus tuuletella tai tuoda jännitystä.
    Foorumilla on ollut tapana keskustella turvallisuudesta ja noiden uutisointien läpikäynti on ihan tapana täällä.
    Olipa Voimakas Mielenilmaisu.
    Toivottavasti opit tästä jotain
    Viimeksi muokannut: Ek1; 03.07.2021 klo 09:25.
    EK
  5. #5
    Minua jäi vaivaamaan tuosta tuuletuksesta semmoinen asia, että miksi suoralla valtatiellä ajautuu ohitustilanteessa ojaan.
  6. #6
    Lainaa Ek1 kirjoitti Katso viesti
    En ymmärrä miksi näillä kuolemilla pitää aina tuulettaa.
    Mitä jännää tässäkin nyt oli.
    Meinaatko että ongelma poistuu kun katsoo muualle eikä asiasta hiiskuta? Pois silmistä, pois mielestä?

    Jos ei halua lukea näistä keskusteluja niin ei tarvitse klikata koko lankaa.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  7. #7
    Lainaa Ek1 kirjoitti Katso viesti
    En ymmärrä miksi näillä kuolemilla pitää aina tuulettaa.
    Mitä jännää tässäkin nyt oli.
    Jos haluaa säilyttää empy:n jäsenyyden, niin näitä kuolema-asioita kannattaa välillä pohtia.
  8. #8
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Minua jäi vaivaamaan tuosta tuuletuksesta semmoinen asia, että miksi suoralla valtatiellä ajautuu ohitustilanteessa ojaan.
    Jos tehokas sporttipyörä, niin yksi mahdollisuus on ohjausiskarin antautuminen ja raju kiihditys, siitä johtuva voblaus. Tai keulan nousu ja sen jälkeen voblaus. Tällaistakin on nähty ainakin ajoharjoitteluissa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #9
    Ei ohitustilanne mutta olen ajanut suoralla tiellä ojaan monien yhteensattumien summasta, ihan käsittämätön tapaus joka ei ole mulle vieläkään auennut kokonaan. Eikä siihen liity mitään sellaista joka olisi edesauttanut tilannetta, kuten outo tie tai liian suuri tilannenopeus koska ajoin rauhallisesti tuttua tietä. En ole ollut ainoa ihmettelijä miten voi siinä paikassa ajaa ojaan, multa se onnistui vaikka se ei silloin naurattanut
    Kylätason kurapyöräilijä.
  10. #10
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jos tehokas sporttipyörä, niin yksi mahdollisuus on ohjausiskarin antautuminen ja raju kiihditys, siitä johtuva voblaus. Tai keulan nousu ja sen jälkeen voblaus. Tällaistakin on nähty ainakin ajoharjoitteluissa.
    Lähinnä mietityttää se, että oliko ohitettavalla jotain osuutta asiaan.

    Pari kertaa itsellä ollut tapaus jossa ohitettava yrittää estää. Siksi aina kamera kypärässä jotta perikunnan ei tarvi jossitella.
  11. #11
    Ei liity tähän asiaan välttämättä olenkaan, mutta tänä aamuna ajelin kuuttakymppiä rajoituksen mukaan suoraa tien pätkää. No tuli sporttimoto taakse, t paita ja shortsit päällä. Odotti kymmenisen sekuntia takana, ja kiihdytti sitten keula pystyssä ohi ja hävisi horisonttiin. Pikkuisen näytti olevan painopiste oikealla. Annan seiskan. Jos siinä alkaisi vaikka woblata keula pystyssä, niin ylimääräistä ohjelmaa syntyisi hyvin suorallakin ja pääsisi kätevästi epäonnistuneista tatskoista eroon.
  12. #12
    Lainaa Kaimaani kirjoitti Katso viesti
    Jos siinä alkaisi vaikka woblata keula pystyssä
    ???

    Tällaista en ennen ole nähnytkään.
  13. #13
    Lainaa Takapainoinen Taapertaja kirjoitti Katso viesti
    ???

    Tällaista en ennen ole nähnytkään.
    Mietin samaa
    Blåbär racing - https://www.youtube.com/channel/UCaLls33iNvMVoH97g8W2ZrQ
    Instagram: blabar_racing
  14. #14
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Ei ohitustilanne mutta olen ajanut suoralla tiellä ojaan monien yhteensattumien summasta, ihan käsittämätön tapaus joka ei ole mulle vieläkään auennut kokonaan.
    Kattelit maisemia tai nukahdit tankoon ja kaarsit ojaan?
    Ready to race
  15. #15
    Palapeliin liittyy monia asioita eikä olla saatu kaikkia paloja sopimaan paikalleen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  16. #16
    Tiedän kyseisen tienpätkän erittäin hyvin ja ihmetellä kyllä täytyy miten on voinut ulos ajaa ja vielä väärälle puolelle. Kaveri ei ole ollut paikkakuntalaisia ja siksi on rekan ohituspaikkakin ollut hieman outo kun nopeusrajoitus vaihtuu juuri 100 km/h -> 80 km/h. Tie kaartaa loivasti oikella ja sen jälkeen on lyhyt suora minkä jälkeen on vasemmalle kääntyvää mutkaa. Onkohan mahtanut tuo kaasun avaus olla enemmän kuin riittävä ja on sen takia ajauduttu loivassa mutkassa ulos ja törmätty liittymään. 62°35'32.4"N 23°29'52.9"E tommosesta kohtaa kun lähtee Google mapsista ajamaan kohti Peräseinäjokea niin saa käsitystä tapahtumapaikasta.

    Nyt kun joku taas keksii että näillä toisten kuolemilla mässäillään, niin mun mielestä näitä pitäisi enemmän varsinkin nuorisolle tuoda esille. Elämänlangan katkeaminen on joskus hyvin olemattomasta kiinni ja sitä olisi hyvä teroittaa nuorisolle ja ei se pahaa tee varttuneemmallekaan porukalle.

    Olen tässä nyt kahden kaksikon kikkailuja seurannut keväästä saakka ja kyllä kovasti ihmettelen jos kaverukset koko kesän pääsevät itseään loukkimatta. Kyllähän sitä voisi tietty käydä juippeja haastattelemassa, mutta kun ei viitsisi olla aina se mulkku joka kaikesta käy kitisemässä. Kotonakin jo sanotaan että "mikä helvetin poliisi sä luulet olevas". No en kait olekkaan, mutta myönnän että monen monta virhettä on tullut kohellettua ja elämä olis ollut aika ajoin helpompaa kun olis tietyt jutut jääny harrastelematta. Kyllähän kivaa on ollut ja jälkiviisaus on sitä parasta viisautta...
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  17. #17
    Niin, ei varmasti olisi pahitteeksi näyttää nuorisolle mitä kaahaamisesta pahimmillaan voi seurata.

    Olin itse nuorena lähi-idässä töissä ja siellä piti ennen auton maastavientiä käydä kaupungin jokaisella poliisiasemalla hakemassa leima paperiin ettei ollut rikkeitä rästissä. Ja jokaisen poliisiaseman seinillä kuvia mitä käy kun Allah ei ehdikkään kyytiin. Varsin mieleenpainuvia kuvia. Niitä jos vaikka autokoulussa joutuisi tunnin tuijottamaan. Olisi ehkä itseltäkin juuri kortin saatuani jäänyt ajamatta kuin idiootti.

    Omaisille kuitenkin voimia.
    Transalp->Varadero->GSA
  18. #18
    Lainaa jaska_73 kirjoitti Katso viesti
    Tiedän kyseisen tienpätkän erittäin hyvin ja ihmetellä kyllä täytyy miten on voinut ulos ajaa ja vielä väärälle puolelle. Kaveri ei ole ollut paikkakuntalaisia ja siksi on rekan ohituspaikkakin ollut hieman outo kun nopeusrajoitus vaihtuu juuri 100 km/h -> 80 km/h. Tie kaartaa loivasti oikella ja sen jälkeen on lyhyt suora minkä jälkeen on vasemmalle kääntyvää mutkaa. Onkohan mahtanut tuo kaasun avaus olla enemmän kuin riittävä ja on sen takia ajauduttu loivassa mutkassa ulos ja törmätty liittymään. 62°35'32.4"N 23°29'52.9"E tommosesta kohtaa kun lähtee Google mapsista ajamaan kohti Peräseinäjokea niin saa käsitystä tapahtumapaikasta.

    Nyt kun joku taas keksii että näillä toisten kuolemilla mässäillään, niin mun mielestä näitä pitäisi enemmän varsinkin nuorisolle tuoda esille. Elämänlangan katkeaminen on joskus hyvin olemattomasta kiinni ja sitä olisi hyvä teroittaa nuorisolle ja ei se pahaa tee varttuneemmallekaan porukalle.

    Olen tässä nyt kahden kaksikon kikkailuja seurannut keväästä saakka ja kyllä kovasti ihmettelen jos kaverukset koko kesän pääsevät itseään loukkimatta. Kyllähän sitä voisi tietty käydä juippeja haastattelemassa, mutta kun ei viitsisi olla aina se mulkku joka kaikesta käy kitisemässä. Kotonakin jo sanotaan että "mikä helvetin poliisi sä luulet olevas". No en kait olekkaan, mutta myönnän että monen monta virhettä on tullut kohellettua ja elämä olis ollut aika ajoin helpompaa kun olis tietyt jutut jääny harrastelematta. Kyllähän kivaa on ollut ja jälkiviisaus on sitä parasta viisautta...
    Mökkimatkan varrella toi paikka, monastikin joutunut vastaantullessa (siis Alavudelle päin) väistämään jotain ohittajaa, mutka ei ole iso, mäkikään ei ole iso mutta yhdistettynä saa jotenkin valumaan etelän puolelle. Vanhasta tanssilavan ristyksestä (nyt tyhjä tontti ennen vasuria) oon joskus kaivanut kevätliukkailla jonkun pikkuauton pois ojasta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  19.  
  20. #19
    helpostihan kun puhutaan ulosajosta, niin se mielikuva on se, että se menee jotenkin reilusti pihalle, Todellisuudessa se ei ole varmaan kuin pari astetta pielessä se linja ja tipahtaa asfaltilta ja siitä se lähtee.

    kaveri teki joskus sellaisen että just oli tonnisen kyykyn hommannut, ja tinttas kaasun ohitettavan perässä pohjaan samalla ohjaten rinnalle. ne se pyörähän lähtee ihan kieroon siitä voimakkaasta ohjausliikkeesta ja pieni vaihde että keulakin nousee samalla vähän. voi vielä nousta just siitä keskiviivan kohdalta se keula kun tiessä on korkein kohta.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050