Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 131:een 131:sta
  1. #121
    Ratavastaava pupu:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti


    Jaa-a itse en ajais.
    Mut uskallat ajaa moottoripyörällä?
    Mitenköhän prätkän kaa käy tollases törmäykses?
    kaikki ratailuasiat: ratavastaavat(ät)moottoripyora.org ei privaviestejä!

    "Puput on suloisia muttei kovin älykkäitä"
  2. #122
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Mut uskallat ajaa moottoripyörällä?
    Mitenköhän prätkän kaa käy tollases törmäykses?
    Älä ny Pupu. Ku ajaa aina ilman rikkeen rikettä ja nopeusrajotusten mukaan niin ei tuu tommossii...kattelee vaan maisemii ja viheltelee...
    Vfr12f,250exc
  3. #123
    EU ei asetu poikkiteloin, mikäli nuorten liikenneturvallisuutta halutaan Suomessa parantaa sallimalla 16-vuotiaiden autoilu nopeusrajoitetuilla henkilöautoilla.

    "Kevytautoja" kuljetettaisiin B1-luokan ajokortilla, joka oikeuttaisi 16-vuotiaan ajamaan nelipyöräistä L7e-luokan ajoneuvoa. Suomessa tätä luokkaa ei toistaiseksi ole otettu käyttöön.

    Mopoautojen (L7e-luokka) korvaamista rakenteeltaan vahvemmilla "kevytautoilla" ovat esittäneet kymmenet päättäjät ja poliitikot.

    Joukossa on ainakin kaksi liikenneministeriä ja neljä eduskunnan liikennevaliokunnan puheenjohtajaa sekä pääministeri Juha Sipilä.

    Toiveet on tyrmätty Trafissa ja virkamieskunnassa toteamalla, ettei henkilöautoiksi tyyppihyväksyttyjen autojen muuntelu ole laillista EU-säädösten takia.


    https://www.aamulehti.fi/kotimaa/sas...pia-200250418/
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  4. #124
    Sen verran, kun joku käyttäisi järkeä ja valtaa siihen, että sen nopeusrajoituksen pystyisi ohittamaan tarpeen mukaan, niin olisi aika hieno juttu.

    Äippä kävisi autolla päivällä töissä ja auto ei olisi rajoitettu.
    Junnu illalla kylille rajoitetulla nopeudella.

    Näin ollen yksi auto toimisi kahden ajokortin kulkuvälineenä ja taloudellinen säästö olisi merkittävä.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  5. #125
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sen verran, kun joku käyttäisi järkeä ja valtaa siihen, että sen nopeusrajoituksen pystyisi ohittamaan tarpeen mukaan, niin olisi aika hieno juttu.

    Äippä kävisi autolla päivällä töissä ja auto ei olisi rajoitettu.
    Junnu illalla kylille rajoitetulla nopeudella.

    Näin ollen yksi auto toimisi kahden ajokortin kulkuvälineenä ja taloudellinen säästö olisi merkittävä.
    "Rakenteellinen nopeus" eli sama homma miksi mopoista tulee vaarallisia yli 40km/h nopeuksissa, kuulemma
    __________________________________________________ _______________
    "Yksi hullu kysyy enemmän kuin viisi viisasta kerkiää vastaamaan"

    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
  6. #126
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    EU ei asetu poikkiteloin, mikäli nuorten liikenneturvallisuutta halutaan Suomessa parantaa sallimalla 16-vuotiaiden autoilu nopeusrajoitetuilla henkilöautoilla.

    "Kevytautoja" kuljetettaisiin B1-luokan ajokortilla, joka oikeuttaisi 16-vuotiaan ajamaan nelipyöräistä L7e-luokan ajoneuvoa. Suomessa tätä luokkaa ei toistaiseksi ole otettu käyttöön.

    Mopoautojen (L7e-luokka) korvaamista rakenteeltaan vahvemmilla "kevytautoilla" ovat esittäneet kymmenet päättäjät ja poliitikot.

    Joukossa on ainakin kaksi liikenneministeriä ja neljä eduskunnan liikennevaliokunnan puheenjohtajaa sekä pääministeri Juha Sipilä.

    Toiveet on tyrmätty Trafissa ja virkamieskunnassa toteamalla, ettei henkilöautoiksi tyyppihyväksyttyjen autojen muuntelu ole laillista EU-säädösten takia.


    https://www.aamulehti.fi/kotimaa/sas...pia-200250418/
    No mikäpä järkevä ja tarpeelinen uuudistus täälä Suomessa läpi menis ja jos ei muuta keksitä nii sitte joku eu asetus/laki muka kieltää. Onhan Ruotsissakin epa-traktorit jotka on henkilöautoista muunneltuja ja nopeudeltaan rajotettuja ja sekin on eu-maa.
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MK-MNE-N-PL-S-SK-SLO-SRB
  7. #127
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    Trafi ja päiviräsänen kieltää kaiken

    noi luokitushommat on kyllä aika haastavia

    ei sellaselle esim. Aygolle oikein löydy edes tosta listasta sellasta luokkaa mihi se "kuuluis"

    aina on jotain ja jos ei muuta niin sen luokan vehkeet saakin kulkea 90km/h

    http://whm12.louhi.net/~smot1/wp-con...L-luokassa.pdf
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
  8. #128
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sen verran, kun joku käyttäisi järkeä ja valtaa siihen, että sen nopeusrajoituksen pystyisi ohittamaan tarpeen mukaan, niin olisi aika hieno juttu.

    Äippä kävisi autolla päivällä töissä ja auto ei olisi rajoitettu.
    Junnu illalla kylille rajoitetulla nopeudella.

    Näin ollen yksi auto toimisi kahden ajokortin kulkuvälineenä ja taloudellinen säästö olisi merkittävä.
    Järkipuhetta, mutta pitää muistaa että tavoitteenahan on tehdä yksityisautoilu kalliimmaksi, ei missään tapauksessa halvemmaksi.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  9. #129
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sen verran, kun joku käyttäisi järkeä ja valtaa siihen, että sen nopeusrajoituksen pystyisi ohittamaan tarpeen mukaan, niin olisi aika hieno juttu.
    Käsittääkseni valtaosassa urheiluautoista yksi avain on ns. "valet key", eli avain joka annetaan sille hotellin parkkipojalle joka käy sen vehkeen pysäköimässä. Tuolla avaimella tehot on jotain mopoluokkaa, ettei parkkipojat rälläilisi niillä miljoonan menopeleillä ihan miten sattuu.

    Käytännön toteutus tuohon on siis jo olemassa, mutta Trafin tuntien pykäläviidakko on läpitunkematon. Koska kaikkein vihreintä on ostaa mahdollisimman monta vähän kuluttavaa uutta autoa, niin siihen suuntaan kaikkitietävä Liikenteen onnellisuusvirastomme meitä hallintoalamaisia ohjaa, kun emme itse ymmärrä omaa parastamme.
    1835
  10. #130
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni valtaosassa urheiluautoista yksi avain on ns. "valet key", eli avain joka annetaan sille hotellin parkkipojalle joka käy sen vehkeen pysäköimässä. Tuolla avaimella tehot on jotain mopoluokkaa, ettei parkkipojat rälläilisi niillä miljoonan menopeleillä ihan miten sattuu.
    Tuota miekii ajattelin, koska se olisi kaikkein helpoin ja kätevin toteiuttaa nopeusrajoitus ja sen ohitus.
    Kevytpeli olisi vakiona kuristettu versio, mutta avaimella saisi täyden nopeuden käyttöön.

    Se olisi jo liian hyvää, että jos junnulla on se B1-ajokortti ja vieressä istuu esim. väh 25v. B-kortillinen, niin junnu saisi vetää sillä autolla sitten rajoitusten mukaan vaikka 120km/h.
    Näin tulisi myös kokemusta "oikeasta" liikenteestä.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  11.  
  12. #131
    avain muistaa penkin peilin ja ratin henk koht säädöt ja siihen saa myös tehon rajauksen.. eli on olemassa jo jos vain halutaan käyttää..... niin juu se voi myös jättää osan ovista avaamatta...
    myös ajotavan tunnistaa esim vaimon ja oman kierrosten käytön ja automaatin vaihtamis tavan...

    on vaan liian helppo ja halpa ottaa suomessa käyttöön... valtion tarvis saada omat tonninsa välistä.....
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345