Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 156:sta
  1. #121
    Ratavastaava pupu:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti


    Jaa-a itse en ajais.
    Mut uskallat ajaa moottoripyörällä?
    Mitenköhän prätkän kaa käy tollases törmäykses?
    kaikki ajoharjoittelu asiat: ratavastaavat(ät)moottoripyora.org ei privaviestejä!

    "Puput on suloisia muttei kovin älykkäitä"
  2. #122
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Mut uskallat ajaa moottoripyörällä?
    Mitenköhän prätkän kaa käy tollases törmäykses?
    Älä ny Pupu. Ku ajaa aina ilman rikkeen rikettä ja nopeusrajotusten mukaan niin ei tuu tommossii...kattelee vaan maisemii ja viheltelee...
    Vfr12f,250exc
  3. #123
    EU ei asetu poikkiteloin, mikäli nuorten liikenneturvallisuutta halutaan Suomessa parantaa sallimalla 16-vuotiaiden autoilu nopeusrajoitetuilla henkilöautoilla.

    "Kevytautoja" kuljetettaisiin B1-luokan ajokortilla, joka oikeuttaisi 16-vuotiaan ajamaan nelipyöräistä L7e-luokan ajoneuvoa. Suomessa tätä luokkaa ei toistaiseksi ole otettu käyttöön.

    Mopoautojen (L7e-luokka) korvaamista rakenteeltaan vahvemmilla "kevytautoilla" ovat esittäneet kymmenet päättäjät ja poliitikot.

    Joukossa on ainakin kaksi liikenneministeriä ja neljä eduskunnan liikennevaliokunnan puheenjohtajaa sekä pääministeri Juha Sipilä.

    Toiveet on tyrmätty Trafissa ja virkamieskunnassa toteamalla, ettei henkilöautoiksi tyyppihyväksyttyjen autojen muuntelu ole laillista EU-säädösten takia.


    https://www.aamulehti.fi/kotimaa/sas...pia-200250418/
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  4. #124
    Sen verran, kun joku käyttäisi järkeä ja valtaa siihen, että sen nopeusrajoituksen pystyisi ohittamaan tarpeen mukaan, niin olisi aika hieno juttu.

    Äippä kävisi autolla päivällä töissä ja auto ei olisi rajoitettu.
    Junnu illalla kylille rajoitetulla nopeudella.

    Näin ollen yksi auto toimisi kahden ajokortin kulkuvälineenä ja taloudellinen säästö olisi merkittävä.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  5. #125
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sen verran, kun joku käyttäisi järkeä ja valtaa siihen, että sen nopeusrajoituksen pystyisi ohittamaan tarpeen mukaan, niin olisi aika hieno juttu.

    Äippä kävisi autolla päivällä töissä ja auto ei olisi rajoitettu.
    Junnu illalla kylille rajoitetulla nopeudella.

    Näin ollen yksi auto toimisi kahden ajokortin kulkuvälineenä ja taloudellinen säästö olisi merkittävä.
    "Rakenteellinen nopeus" eli sama homma miksi mopoista tulee vaarallisia yli 40km/h nopeuksissa, kuulemma
    __________________________________________________ _______________
    "Yksi hullu kysyy enemmän kuin viisi viisasta kerkiää vastaamaan"

    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
  6. #126
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    EU ei asetu poikkiteloin, mikäli nuorten liikenneturvallisuutta halutaan Suomessa parantaa sallimalla 16-vuotiaiden autoilu nopeusrajoitetuilla henkilöautoilla.

    "Kevytautoja" kuljetettaisiin B1-luokan ajokortilla, joka oikeuttaisi 16-vuotiaan ajamaan nelipyöräistä L7e-luokan ajoneuvoa. Suomessa tätä luokkaa ei toistaiseksi ole otettu käyttöön.

    Mopoautojen (L7e-luokka) korvaamista rakenteeltaan vahvemmilla "kevytautoilla" ovat esittäneet kymmenet päättäjät ja poliitikot.

    Joukossa on ainakin kaksi liikenneministeriä ja neljä eduskunnan liikennevaliokunnan puheenjohtajaa sekä pääministeri Juha Sipilä.

    Toiveet on tyrmätty Trafissa ja virkamieskunnassa toteamalla, ettei henkilöautoiksi tyyppihyväksyttyjen autojen muuntelu ole laillista EU-säädösten takia.


    https://www.aamulehti.fi/kotimaa/sas...pia-200250418/
    No mikäpä järkevä ja tarpeelinen uuudistus täälä Suomessa läpi menis ja jos ei muuta keksitä nii sitte joku eu asetus/laki muka kieltää. Onhan Ruotsissakin epa-traktorit jotka on henkilöautoista muunneltuja ja nopeudeltaan rajotettuja ja sekin on eu-maa.
    BMW r1100s,K1200gt Ex: Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  7. #127
    mähän sanoin... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    Trafi ja päiviräsänen kieltää kaiken

    noi luokitushommat on kyllä aika haastavia

    ei sellaselle esim. Aygolle oikein löydy edes tosta listasta sellasta luokkaa mihi se "kuuluis"

    aina on jotain ja jos ei muuta niin sen luokan vehkeet saakin kulkea 90km/h

    http://whm12.louhi.net/~smot1/wp-con...L-luokassa.pdf
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700 "Tohatsu"
    GSX-R 1100
    R1
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    S600coupe V12
    Jaguar xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
  8. #128
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sen verran, kun joku käyttäisi järkeä ja valtaa siihen, että sen nopeusrajoituksen pystyisi ohittamaan tarpeen mukaan, niin olisi aika hieno juttu.

    Äippä kävisi autolla päivällä töissä ja auto ei olisi rajoitettu.
    Junnu illalla kylille rajoitetulla nopeudella.

    Näin ollen yksi auto toimisi kahden ajokortin kulkuvälineenä ja taloudellinen säästö olisi merkittävä.
    Järkipuhetta, mutta pitää muistaa että tavoitteenahan on tehdä yksityisautoilu kalliimmaksi, ei missään tapauksessa halvemmaksi.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  9. #129
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Sen verran, kun joku käyttäisi järkeä ja valtaa siihen, että sen nopeusrajoituksen pystyisi ohittamaan tarpeen mukaan, niin olisi aika hieno juttu.
    Käsittääkseni valtaosassa urheiluautoista yksi avain on ns. "valet key", eli avain joka annetaan sille hotellin parkkipojalle joka käy sen vehkeen pysäköimässä. Tuolla avaimella tehot on jotain mopoluokkaa, ettei parkkipojat rälläilisi niillä miljoonan menopeleillä ihan miten sattuu.

    Käytännön toteutus tuohon on siis jo olemassa, mutta Trafin tuntien pykäläviidakko on läpitunkematon. Koska kaikkein vihreintä on ostaa mahdollisimman monta vähän kuluttavaa uutta autoa, niin siihen suuntaan kaikkitietävä Liikenteen onnellisuusvirastomme meitä hallintoalamaisia ohjaa, kun emme itse ymmärrä omaa parastamme.
    1835
  10. #130
    Lainaa Ghostrider kirjoitti Katso viesti
    Käsittääkseni valtaosassa urheiluautoista yksi avain on ns. "valet key", eli avain joka annetaan sille hotellin parkkipojalle joka käy sen vehkeen pysäköimässä. Tuolla avaimella tehot on jotain mopoluokkaa, ettei parkkipojat rälläilisi niillä miljoonan menopeleillä ihan miten sattuu.
    Tuota miekii ajattelin, koska se olisi kaikkein helpoin ja kätevin toteiuttaa nopeusrajoitus ja sen ohitus.
    Kevytpeli olisi vakiona kuristettu versio, mutta avaimella saisi täyden nopeuden käyttöön.

    Se olisi jo liian hyvää, että jos junnulla on se B1-ajokortti ja vieressä istuu esim. väh 25v. B-kortillinen, niin junnu saisi vetää sillä autolla sitten rajoitusten mukaan vaikka 120km/h.
    Näin tulisi myös kokemusta "oikeasta" liikenteestä.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  11. #131
    avain muistaa penkin peilin ja ratin henk koht säädöt ja siihen saa myös tehon rajauksen.. eli on olemassa jo jos vain halutaan käyttää..... niin juu se voi myös jättää osan ovista avaamatta...
    myös ajotavan tunnistaa esim vaimon ja oman kierrosten käytön ja automaatin vaihtamis tavan...

    on vaan liian helppo ja halpa ottaa suomessa käyttöön... valtion tarvis saada omat tonninsa välistä.....
  12. #132
    Nopeusrajoitetut henkilöautot liikenteeseen 2019?

    Mopoautoja on haluttu korvata liikenneturvallisemmilla "kevytautoilla". Loppilainen kansanedustaja Timo Heinonen (kok.) esitti vajaa vuosi sitten, että ajokorttilakiin lisättäisiin luokka autoille, jotka on rajoittimella säädetty kulkemaan hitaammin. Heinosen mukaan asia on etenemässä hyvällä tavalla.

    – Kevään aikana toivottavasti saadaan päätöksenteon portaissa tätä asiaa eteenpäin, hän arvioi.


    https://yle.fi/uutiset/3-10028683
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  13. #133
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Nopeusrajoitetut henkilöautot liikenteeseen 2019?

    Mopoautoja on haluttu korvata liikenneturvallisemmilla "kevytautoilla". Loppilainen kansanedustaja Timo Heinonen (kok.) esitti vajaa vuosi sitten, että ajokorttilakiin lisättäisiin luokka autoille, jotka on rajoittimella säädetty kulkemaan hitaammin. Heinosen mukaan asia on etenemässä hyvällä tavalla.

    – Kevään aikana toivottavasti saadaan päätöksenteon portaissa tätä asiaa eteenpäin, hän arvioi.


    https://yle.fi/uutiset/3-10028683
    Eikös kaikki ajoneuvot ole nopeusrajoitettuja, en ole vielä osunut kotomaassa tielle jossa ei olisi jotain rajoitusta voimassa? Nytkin jonot menee kympin alle tikkarin, ja kun uudet taksat tulee niin sitten kai parikymppiä alle tikkarin. On niin turvallista. No, eipä tässä mitään, lähtee vähän aikaisemmin matkaan. Vaikka edellisenä päivänä.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  14. #134
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Eikös kaikki ajoneuvot ole nopeusrajoitettuja, en ole vielä osunut kotomaassa tielle jossa ei olisi jotain rajoitusta voimassa? Nytkin jonot menee kympin alle tikkarin, ja kun uudet taksat tulee niin sitten kai parikymppiä alle tikkarin. On niin turvallista. No, eipä tässä mitään, lähtee vähän aikaisemmin matkaan. Vaikka edellisenä päivänä.
    Ajoneuvot eivät ole rajoitettuja mutta kuljettajat ovat. Jotkut ovat lisäksi kovin rajoittuneita. Jopa rajoitteisia.
    Suzuki GS500M Katana -81
    Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  15. #135
    Lopuksi on vielä löydettävä tekninen ratkaisu nopeuden rajoittamiseksi. Kukapa ei ole kuullut viritetyistä mopoista. Miksei nopeusrajoitettua traktoriautoakin voisi vähän viritellä?

    Niin, mutta miksi siitä pitäisi olla erityisesti huolissaan.
    Minusta olisi parempi, että rangaistaan niitä, jotka virittää, kuin että rangaistaan kaikkia etukäteen.

    Nyt haaveissa on jonkinlainen elektroninen ratkaisu, joka voitaisiin koteloida ja suojata sinetein. Silloin poliisikin voisi helposti tien päälläkin todeta, onko traktoriautossa kaikki niin kuin pitää. Näitä "mopoautorajoittimia" on jo Trafin mukaan kehitteillä.


    Tarkoittaa sitä, että sitten se auto on koko ajan rajoitettu versio ja se rajoittaa käyttöä.
    Jos rajoitus olisi ohitettavissa esim. elektronisella avaimella, niin B-kortillinen voisi saada käyttöön korkeammat nopeudet, mikä taas lisäisi ajoneuvon käyttöä ja laskisi kustannuksia.

    https://yle.fi/uutiset/3-10039322
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  16. #136
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Lopuksi on vielä löydettävä tekninen ratkaisu nopeuden rajoittamiseksi. Kukapa ei ole kuullut viritetyistä mopoista. Miksei nopeusrajoitettua traktoriautoakin voisi vähän viritellä?

    Niin, mutta miksi siitä pitäisi olla erityisesti huolissaan.
    Minusta olisi parempi, että rangaistaan niitä, jotka virittää, kuin että rangaistaan kaikkia etukäteen.

    Nyt haaveissa on jonkinlainen elektroninen ratkaisu, joka voitaisiin koteloida ja suojata sinetein. Silloin poliisikin voisi helposti tien päälläkin todeta, onko traktoriautossa kaikki niin kuin pitää. Näitä "mopoautorajoittimia" on jo Trafin mukaan kehitteillä.


    Tarkoittaa sitä, että sitten se auto on koko ajan rajoitettu versio ja se rajoittaa käyttöä.
    Jos rajoitus olisi ohitettavissa esim. elektronisella avaimella, niin B-kortillinen voisi saada käyttöön korkeammat nopeudet, mikä taas lisäisi ajoneuvon käyttöä ja laskisi kustannuksia.

    https://yle.fi/uutiset/3-10039322
    Nämähän eivät tule olemaan - jos niitä joskus tulee - henkilöautoja vaan T1 luokan traktoreita johtuen EU-ajokorttimääräyksistä. Tarkoittaa että kulkine on rekisteröity traktoriksi ja niiden nopeusrajoitussääntöjen alainen, joko 40 tai 60kmt. Eikä se muutu kuljettajan ajokorttiluokan mukaan.


    "Trafin selvityksen lähtökohtana olivat "traktoreiksi muutetut autot", sillä traktorien ajokorttivaatimukset ovat kansallisessa hallinnassa. Tarkoituksena on, että henkilöautot muokataan traktorin ajoneuvoluokkaan eli luokkaan T1.

    Hankkeen edetessä päätettäväksi tulee esimerkiksi se, saako autotraktorilla ajaa enintään 40:n vai 60:n kilometrin tuntinopeutta. Muutoksia tarvitaan ainakin ajoneuvolakiin ja ajokorttilakiin sekä asetuksiin ja Trafin määräyksiin."

    Tuo muokaaminen ajoneuvoluokaan T1 tarkoittaa minimissään nopeudenrajoitinta ja vetolaitetta. Ehkä jotain muutakin.
  17. #137
    Eikös 60km/h kulkeva liikennetraktori tarvi nykyisellään c-kortin? Tai sille pitää ajaa oma. B-kortilla ei saa ajaa?
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  18. #138
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Eikös 60km/h kulkeva liikennetraktori tarvi nykyisellään c-kortin? Tai sille pitää ajaa oma. B-kortilla ei saa ajaa?
    Kyllä, TL luokan traktori edellyttää c-korttia, sen vuoksi tarvittaisiinkin ajokortti- ja ajoneuvolain muutos mikäli näille "autotraktoreille" haluttaisiin antaa 60kmt enimmäisnopeus. Jos lakimuutos ei onnistu tai siihen ei ole halua niin sitten se on 40kmt.

    Tämä asian loppuun saattaminen jää kuitenkin, suurella todennäköisyydellä, tulevan hallituksen tehtäväksi. Aikaahan tuleviin eduskuntavaleihin on enää noin 14 kuukautta.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 25.01.2018 klo 12:27.
  19. #139
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Eikös 60km/h kulkeva liikennetraktori tarvi nykyisellään c-kortin? Tai sille pitää ajaa oma. B-kortilla ei saa ajaa?
    Liikennetraktorikortti (LT)
    Ajokorttivaatimus, kun Traktorit, joiden rakenteellinen nopeus on yli 40 kilometriä tunnissa ja enintään 60 kilometriä tunnissa, niihin kytkettyine hinattavine ajoneuvoineen. (LT-luokka sisältää myös T-luokan ajo-oikeuden)

    LT-luokan tutkintoon pääsemisen edellytykset
    ikä vähintään 15 vuotta voimassa oleva ajokorttilupa JA Tutkintoon ilmoittautuvan on esitettävä luotettava selvitys henkilöllisyydestä (voimassaoleva ajokortti, henkilökortti tai passi).

    https://www.ajovarma.fi/liikennetraktorikortti

    Mie oon tuon ymmärtänyt niin, että 15-vee junnu voi ajaa yli sataheppasta turboahdettua Polariksen Liikennetraktoria ja se saa kulkea 60km/h...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  20. #140
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Liikennetraktorikortti (LT)
    Ajokorttivaatimus, kun Traktorit, joiden rakenteellinen nopeus on yli 40 kilometriä tunnissa ja enintään 60 kilometriä tunnissa, niihin kytkettyine hinattavine ajoneuvoineen. (LT-luokka sisältää myös T-luokan ajo-oikeuden)

    LT-luokan tutkintoon pääsemisen edellytykset
    ikä vähintään 15 vuotta voimassa oleva ajokorttilupa JA Tutkintoon ilmoittautuvan on esitettävä luotettava selvitys henkilöllisyydestä (voimassaoleva ajokortti, henkilökortti tai passi).

    https://www.ajovarma.fi/liikennetraktorikortti

    Mie oon tuon ymmärtänyt niin, että 15-vee junnu voi ajaa yli sataheppasta turboahdettua Polariksen Liikennetraktoria ja se saa kulkea 60km/h...
    Joo, sotkin asiat keskenään, näitä tarkoitin:

    Nopeat traktorit (yli 60 km/h)

    Traktorit, joiden nopeus ylittää 60 km/h, vaativat auton ajokortin. Ajokortin luokka määräytyy traktorin kokonaismassan mukaan. Jos traktorin kokonaismassa on enintään 3500 kg, kuljettajalla tulee olla B-luokan ajokortti. Jos kokonaismassa on yli 3500 kg, vaaditaan kuorma-auton ajokortti ja kuorma-auton kuljettajan ammattipätevyys, jos traktorilla ajetaan ammattipätevyyslain tarkoittamia ajoja. Mikäli traktoriin on kytketty hinattava ajoneuvo, henkilöllä on lisäksi oltava E-luokan ajoneuvoyhdistelmän ajo-oikeus.

    Tuo 3500kg kokonaismassa ylittyy useinmiten eli se c- tai ce-kortti tarvitaan lähes aina näitä kuljetettaessa.
  21. #141
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Kyllä, TL luokan traktori edellyttää c-korttia, sen vuoksi tarvittaisiinkin ajokortti- ja ajoneuvolain muutos mikäli näille "autotraktoreille" haluttaisiin antaa 60kmt enimmäisnopeus. Jos lakimuutos ei onnistu tai siihen ei ole halua niin sitten se on 40kmt.

    Tämä asian loppuun saattaminen jää kuitenkin, suurella todennäköisyydellä, tulevan hallituksen tehtäväksi. Aikaahan tuleviin eduskuntavaleihin on enää noin 14 kuukautta.

    Tämä muutos on jo meneillään että b-kortilla saisi ajaa myös 60km/h "traktorimönkijöitä" ja toivottavasti on jo voimassa jo ensi kesänä. Aiheen foorumille ollaan tilannetta kasattu: http://keskustelu.sammysatv.com/view...p?f=17&t=34554
    Joku kaksipyöräinen missä on moottori
    Ex. Suzuki GSF650SA -07
  22. #142
    mähän sanoin... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    alkaa tämäkin asia saamaan naurettavia piirteitä , miksei suomessa saada päätettyä yksinkertaistakaan asiaa ilman että siitä saadaan joku ihme show aikaan

    nyt esitetään että.
    auto pitää olla uudempi kuin -14
    turvatyynyt molemmille etupenkkiläisille
    vetokoukku että voidaan katsastaa traktoriksi
    takapenkki pois..
    ym.

    WTF...

    ilmeisesti ei saada muuten riittävän kalliiks ja hankalaksi
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700 "Tohatsu"
    GSX-R 1100
    R1
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    S600coupe V12
    Jaguar xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
  23. #143
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    alkaa tämäkin asia saamaan naurettavia piirteitä , miksei suomessa saada päätettyä yksinkertaistakaan asiaa ilman että siitä saadaan joku ihme show aikaan

    nyt esitetään että.
    auto pitää olla uudempi kuin -14
    turvatyynyt molemmille etupenkkiläisille
    vetokoukku että voidaan katsastaa traktoriksi
    takapenkki pois..
    ym.

    WTF...

    ilmeisesti ei saada muuten riittävän kalliiks ja hankalaksi
    Mikäs täällä tuon suhteen muuttuisi... ja miksi?

    Ei ole kovin kauan ajasta, jolloin johtavan virkamiehen vankkumaton näkemys lisäjarruvaloista oli,
    että ovat itse saatanasta ja aiheuttavat.... jos ei syöpää, niin ainakin silmänpohjarappeumaa
    takana ajaville .

    Näillä mennään.... aika ja asiat vaan vaihtuu .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #144
    Onhan se nyt ihan liikaa vaadittu poliitikoilta ja virkamiehiltä, että asiat hoidettaisiin terveellä maalaisjärjellä helposti, nopeasti ja kivuttomasti. Ehkä ne pelkäävät, että jossain vaiheessa suurin osa näistä henkilöistä, joille jo Juicekin keksi ainoan opetuskonstin (...saunan taa jne...), käyvät tarpeettomiksi, jos hommat tehtäisiin liian helpoksi. Vielä pahempi juttu on tietenkin se, jos joku "rahvas" saa jotakin etua jostakin . Sorry... onkohan tää jo poliittinen kannanotto. Mutta politiikkahan on "yhteisten" asioiden hoitamista. Ja moottoripyöräily on yhteinen asia, ainakin täällä
    Suzuki GSF 600 s bandit (vm 2002)
    Yamaha XV250 Virago (vm 2000)
  25. #145
    Matematiikkahan on hieno ja kaunis laji seurata ilman tötteröhattuakin.

    "Norminpurkutalkoot"

    Ihan jees homma, mutta miksi se on lähtenyt niin huonosti pelittämään?.

    Tähän saakka kaikki lisätty byrokratia on käytännössä "poikinut potenssiin".

    Kyyti ei paljoa hiljene, jos siellä täällä tehdään pientä alassäätöä joka sitten
    vaikuttaa vaan "ilman potenssia".

    Pullataikina jatkaa väistämätöntä paisumistaan nykyisellä tavalla ja tasolla tehtävillä toimilla.

    Ei ole kovin kummonen juttu hahmottaa.... jos vaan haluaa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #146
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Onhan se nyt ihan liikaa vaadittu poliitikoilta ja virkamiehiltä, että asiat hoidettaisiin terveellä maalaisjärjellä helposti, nopeasti ja kivuttomasti.
    Kenen maalaisjärkeä käytetään? Sinun, minun vai virkamiehen...

    Maalaisijärki on kiva juttu, silloin kun asia on yhden ihmisen päätettävissä ja päätös koskee vain sitä yhtä ihmistä.
    Sitten, kun maalaisjärkeä aletaan sotkemaan yleiseen päätöksentekoon, niin ollaan pahasti metsässä.
    Perustelen tämän väitteen silltä, että meillä jokaisella on oma maalaisjärki ja oma maalaisjärki on aina parempi kuin muiden maalaisjärki ja juuri tästä syystä maalaisjärkeä pitää käyttää erittäin harkistusti ja erittäin harkituissa tilanteissa.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  27. #147
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    alkaa tämäkin asia saamaan naurettavia piirteitä , miksei suomessa saada päätettyä yksinkertaistakaan asiaa ilman että siitä saadaan joku ihme show aikaan

    nyt esitetään että.
    auto pitää olla uudempi kuin -14
    turvatyynyt molemmille etupenkkiläisille
    vetokoukku että voidaan katsastaa traktoriksi
    takapenkki pois..
    ym.

    WTF...

    ilmeisesti ei saada muuten riittävän kalliiks ja hankalaksi
    Onko linkkiä?
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  28. #148
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Kenen maalaisjärkeä käytetään? Sinun, minun vai virkamiehen...

    Maalaisijärki on kiva juttu, silloin kun asia on yhden ihmisen päätettävissä ja päätös koskee vain sitä yhtä ihmistä.
    Sitten, kun maalaisjärkeä aletaan sotkemaan yleiseen päätöksentekoon, niin ollaan pahasti metsässä.
    Perustelen tämän väitteen silltä, että meillä jokaisella on oma maalaisjärki ja oma maalaisjärki on aina parempi kuin muiden maalaisjärki ja juuri tästä syystä maalaisjärkeä pitää käyttää erittäin harkistusti ja erittäin harkituissa tilanteissa.
    "Maalaisjärjellä" viitattaneen yleisesti "järkevään toimintaan".

    Jos järkevä toiminta on kielletty muissa puitteissa kuin "itee omas tuvas", me ollaan kuses.

    Ryhmien ja yhteisöjen ym. toiminta ratkaisuineen tapaa pohjautua yksilöiden......

    Sulla on nyt aikamoinen "valuvika" tossa ajatuksenkulussas .

    Tolla tapaa syntyy myös niitä, ratkaiseviltakin osiltaan "järjettömiä lakeja", joita sitten pannaan toimeen ja valvotaan yhtä "järjettömästi"😣.

    Homma vielä taputellaan lopullisesti sillä, että "tulkinnassakin" pidetään valittu linja😆.
    Viimeksi muokannut: Bone; 09.03.2018 klo 13:53.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  29. #149
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    "Maalaisjärjellä" viitattaneen yleisesti "järkevään toimintaan".

    Jos järkevä toiminta on kielletty muissa puitteissa kuin "itee omas tuvas", me ollaan kuses.

    Ryhmien ja yhteisöjen ym. toiminta ratkaisuineen tapaa pohjautua yksilöiden......

    Sulla on nyt aikamoinen "valuvika" tossa ajatuksenkulussas .

    Tolla tapaa syntyy myös niitä, ratkaiseviltakin osiltaan "järjettömiä lakeja", joita sitten pannaan toimeen ja valvotaan yhtä "järjettömästi".

    Homma vielä taputellaan lopullisesti sillä, että "tulkinnassakin" pidetään valittu linja.
    Ehkä maalaisjärkivuodatuksessa on pientä väritystä mukana...

    Ajatus oli muistuttaa, että ei se maalaisjärkikään erehtymätön ole, varsinkin jos se maalaisjärjen käyttäjä käyttää yksin yhteisön puolesta sitä omaa maalaisjärkeä.
    Sen takia myös itse suosin asioiden päättämissä ryhmissä ja yhteisöissä yhdessä.
    Kun asioita päätetään yhdessä, niin silloin maalaisjärki ei ehkä ole paras termi kuvaamaan sitä, miten mafdolliseen ratkaisuun on päädytty.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  30.  
  31. #150
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    alkaa tämäkin asia saamaan naurettavia piirteitä , miksei suomessa saada päätettyä yksinkertaistakaan asiaa ilman että siitä saadaan joku ihme show aikaan

    nyt esitetään että.
    auto pitää olla uudempi kuin -14
    turvatyynyt molemmille etupenkkiläisille
    vetokoukku että voidaan katsastaa traktoriksi
    takapenkki pois..
    ym.

    WTF...

    ilmeisesti ei saada muuten riittävän kalliiks ja hankalaksi
    Jos halutaan (kuten ilmeisesti halutaan) nuoriso auton rattiin, niin eeuussa se taitaa onnistua vain muuttamalla auto traktoriksi (jota saa ajaa traktorikortilla 15v 60km/h ilman jotain 400kg painorajaa) tai ajamalla nykyisillä mopoautoilla 40km/h (paino- teho- ym rajat torppaavat henkilöautot pois). Traktorilla sitten on erilaisia vaatimuksia rakenteensa puolesta kuten esim vetolaite.

    Sellaista ajoneuvoluokkaa kuin nopeusrajoitettu henkilöauto ei ole, eikä ilmeisesti ole ihan helppo edes perustaa, joten lähestymistavaksi on otettu saisiko traktoriluokalla kikkailtua (kuten ruotsissa tehty jo kymmeniä vuosia). Ihailen valtiovaltaa sinällään, että edes yritystä on. Uudetkin pikkuautot maksavat halvimmillaan 10000€, eli huomattavasti halvempaa kuin mopoautot ja ehkä on ihan hyväkin idea, että sinne takapenkille ei tunge kauheasti lössiä. Toisaalta ilman penkkejä mahtuu vielä enemmän.
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

Sivu: 5 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3456 ViimeinenViimeinen