Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Onko kokemuksia Gore-asuista. Etsiskelen jotain enduro-tyyppistä pukua, joka pitäisi veden ulkopuolella, ja mieluiten olisi vielä helteellä hyvin tuulettuva, jos nyt ylipäätään sellaisia on? Eka puku oli Sweepin, joka alkoi vuotamaan, ja reilusti, kolmantena kesänä. Viime keväänä ostin Heldin puvun, jo ekana kesänä irtos yks neppari ja sateella kastu ahteri. On nyt korjattavana. Onko niin, että tällaista saa, kun halpaa ostaa? Vai löytyykö joltain muulta valmistajalta, kuin Rukalta (h---etin kallista), pukua, joka toimisi, eikä maksaisi kilo-euroja?
    Siitäkään en tykkää, että kalvo on irrotettava, vaan saisi olla laminoitu päälliskankaaseen. Ajelen pääasiassa vähän pitempiä reissuja, ja yleensä ensimmäisten pisaroiden tullessa olettaa kyseessä olevan pieni kuuro, joten mitään erillistä sisätakkia ei viitsi ruveta pukemaan. Myöhemmin onkin sitten myöhästä.
  2. #2
    Tuosta luet alkuun: http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...p?f=10&t=20986

    Lyhyesti: Helteellä tuulettuva ja lisäksi sateella vedenpitävä ei kyllä yhdellä asulla onnistu, jostain pitää tinkiä.

    Henkilökohtaisesti olen käyttänyt
    - Rukan pukua missä irroitettava gore kalvo, toiminut hyvin jo 7 vuotta ja meno jatkuu. Ei vaan enää valmisteta
    - Viime kesäksi hommasin BMW:n Rallye puvun myös irroitettavalla kalvolla. Tämä meni takuuvaihtoon yhden reissun jälkeen. Narikassa roikkuu siis uusi puku ensi kesälle. Paremmin tuulettuva kuin Rukan mikä tarkoittaa että on liian kylmä Suomen oloihin ilman raskasta alusvaate kerrosta.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  3. #3
    Kyllä ne hyvät tahtoo maksaa vaikka merkki ois mikä. Noissa gore kamoissa raha yleensä vähän kertoo laadusta, ja lopulta niistäkin menee läpi.

    Rukkaa jos joskus näät alessa niin kannattaa harkita.. Itellä mennyt 5 vuotta ja kerran köynyt korjauksessa takuuseen. Vieläkin ihan ok kunnossa!
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  4. #4
    Mulla meni viime keväänä Heldin takista lähes saman tien hihan vetoketju hajalle. Eivät vaihtaneet takkia vaan takki lähetettiin saksaan korjattavaksi. Halvempi malli olisi kuulemma vaihdettu saman tien uuteen.

    Korjaus kyllä onnistui, jälki on selvästi ammattilaisen tekemää eli en erota mitään korjausjälkiä takissa. Myöskin kalvo on edelleen ehjä, vesi ei tule siitä sisään. Tuo mun takki on täyttänyt tehtävän ainakin yhden kesän, ainoa vaan että kyllä harmitti kun korjaus kesti turhan kauan. Toisaalta rahojakaan en halunnut siitä takaisin kun sain sen 55% alennuksesta. Katsotaan miten kestää toisen kesän, ennemmin tai myöhemmihän se core kalvo hankautuu rikki.

    Aikaisempi on Dinesen takki ja siitä tuntuu menevän tuuli jostain ihmellisestä raosta sisään. Se on selvästi kylmempi käytössä vaikka vesi ei siitäkään tuntuisi ihan heti menevän läpi.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  5. #5
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Mä olen ihmetellyt aina näitä kun sanotaan että gore kuluu puhki ja kyllä gorestakin vesi loppujen lopuksi tulee läpi. Mulla on ollut Rukan puku 9 vuotta. Armas puku joka vaihdettiin uuteen 5 vuoden jälkeen koska musta väri rupesi punertamaan, toi Armas on nyt sen 4 vuotta vanha ja ei kyllä ole kertaakaan tullut vesi läpi. Kaatosateessa kumminkin ajettu Paimiosta Kotkaan
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  6. #6
    Alpinestarin takki on ostettu alelaarista markka-aikana, eikä ole vuotanut tippaakaan.Kyttää alennuksia, jos on tiukka budjetti."Se joka halppa ostaa, se paska saa" Vanha rantaruotsalainen sanonta.
    Itselläni on monta takkia, mutta "kuumaverisenä" ehkä paras yhdistelmä on Arlen Nessin mesh-paneloitu nahkatakki ja sen alle tarvittaessa Rukan pieneen tilaan menevä Windstopper takki. Gore alustakki toisi toki täyden vedenpitävyyden.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  7. #7
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Mä olen ihmetellyt aina näitä kun sanotaan että gore kuluu puhki ja kyllä gorestakin vesi loppujen lopuksi tulee läpi. Mulla on ollut Rukan puku 9 vuotta. Armas puku joka vaihdettiin uuteen 5 vuoden jälkeen koska musta väri rupesi punertamaan, toi Armas on nyt sen 4 vuotta vanha ja ei kyllä ole kertaakaan tullut vesi läpi. Kaatosateessa kumminkin ajettu Paimiosta Kotkaan
    Näissä jutuissa valitettavasti käytetään kaikista tekstiilipuvuista harhaanjohtavasti Gore-nimitystä. Noissa halvoissa puvuissa ei käytetä Gore-Texiä vaan esim. Hipora tms. kalvoa. Niiden vedenpitävyys ja hengittävyys on valovuoden päässä aidon Gore-Texin ominaisuuksista.
  8. #8
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Näissä jutuissa valitettavasti käytetään kaikista tekstiilipuvuista harhaanjohtavasti Gore-nimitystä. Noissa halvoissa puvuissa ei käytetä Gore-Texiä vaan esim. Hipora tms. kalvoa. Niiden vedenpitävyys ja hengittävyys on valovuoden päässä aidon Gore-Texin ominaisuuksista.
    Riippuu valmistajasta. Mulla on Rukan gorepuvun lisäksi Dainesen D-Dry puku ja täytyy kyllä todeta, että tuo Dainesen puku toimii hyvin ja itse asiassa pidän siitä paaaaljoon enemmän kuin Rukan puvusta, jossa olo on kuin Michelin ukolla. Dainesen puvulla on käyty pari kertaa Pohjois-Norjassa ja hyvin on pärjätty. Ja taas mennään kesäkuussa Pohjois-Norjaan Daineset päällä.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  9. #9
    Mulla kans dainesen d-dry takki irrotettavalla lämpövuorella, käytettynä ostin, iästä en tiiä mut ei kai nyt mikään jeesuksenvanha. Oon kans tykännyt, pitää vettä ja on lämmin.
    Kawasaki z1000 2006
    Kawasaki zzr1400 2006
    Yamaha fjr1300 2007
  10.  
  11. #10
    Joo, korjataan sen verran että tuo mun Dinese on D-dry kalvolla. Held on sitten aitoa corea.

    Noita kalvojen asennustapojahan on monta eri versiota. Veikkaan että ne kestävät myös käyttöä eri tavalla. Kovassa ulkoilukäytössä on tähän menessä aina kulunut kalvot rikki, onpa ne sitten housuissa tai takissa. Takki alkaa vuotaa olka- ja kyynärpäistä, housut polvista ja persauksesta iän myötä.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)