Katso äänestykset tulokset: Ylinopeus moottoripyöräillessä?

Äänestäjät
424. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ajan aina nopeusrajoituksen mukaan

    5 1,18%
  • Pyrin aina ajamaan nopeusrajoituksen mukaan

    65 15,33%
  • Lipsun usein ylinopeuden puolelle

    74 17,45%
  • Ajan säännöllisesti tarkoituksella ylinopeutta mutta alle sakotusrajan

    165 38,92%
  • Ajan säännöllisesti tarkoituksella ylinopeutta mutta alle kortinlähtörajan

    77 18,16%
  • Ajan säännöllisesti huomattavaa, kortinlähtöön johtavaa ylinopeutta

    38 8,96%
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 72:een 72:sta
  1. #61
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Se on helppoa nyt kun maailman paras meriselityskin on keksitty:

    Arvopohjamme eivät kohtaa, mistä syystä en ole velvollinen noudattamaan voimassaolevia nopeusrajoituksia.


    Tuon kun heität niin poliisi painuu marginaaliin kuponkeineen ja taas saa ajella rauhassa.
    Itse asiassa arvopohjamme ovat niin kaukana toisistaan ettemme juurikaan edes kommunikoi keskenämme. Olen katsonut että voin olla se joka antaa periksi ja olenkin aina poistunut suosiolla paikalta.
    Supermoto
  2. #62
    Poliisin todistuksen mukaan olen ajanut ylinopeutta ja kärätuomari uskoi poliisia, koska poliisi on poliisi. Kriminaalipsykologit väittävät, että Suomessa rikoksen uusimisprosentti on huomattavan korkea, joten kaipa tässä johonkin riskiryhmään kuulutaan.

    IMG_1011.jpg
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  3. #63
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Outside the law you have to be honest
    (B.Dylan)

    Ajan ylinopeutta progressiivisesti. Moottoritiellä enemmän, mita pienempi rajoitus, sitä vähemmän.
    Kaupungeissa kaahaaminen ei ole mun juttuni yhtään, mutta kun tie on suora ja vapaa niin kyllä sitä voi vähän hapettaa. Taajamissa ajan tosi rauhallisesti sellaisella hoh-hoijaa asenteella. Kunnioitan pääsääntöisesti lakia, mutta seuraan myöskin omaa, lain ulkopuolista arvojärjestelmääni jota yleisesti moraalisiksi tai arvoiksi kutsutaan. Tämä arvojärjestelmäni sallii minun rikkoa lakia tilanteissa, joissa muille ei aiheuteta merkittävää vaaraa. Haitan aiheuttaminen toiselle on minusta väärin vaikka laki sen sallisi, sellaisiakin tilanteita on.

    Ylinopeussakkoja on tullut olisiko viisi-kuusi 30 vuodessa, joista osa autolla. Kyseessä on joka kerta ollut yli 20km/h ylitys. Kilometrejäkin tosin tuli jo työautolla yksistään satoja tuhansia.
    Ennätykseni on kauan sitten Kawalla kahtasataa tutkaan. Sheriffi oli vanhan liiton miehiä ja arvosti suuresti sitä etten yrittänyt paeta vaan pysähdyin merkistä. Sanoi siinä sitten, että "eiköhän tehdä nyt niin, että laitetaan pari kilometriä kortinlähtörajan alle tämä luku?". Tehtiin niin.

    Toiseksi suurin taisi olla 164 km/h Lahdentiellä firman autolla, sekin kauan sitten. Ihan tyhjä tie.
    Nykyisen ikäisenä tuskin enää tulisi enää ihan noin päästeltyä. Pentuna kärähdin kaksi kertaa kortitta ajosta ennen kuin sain kortin. Splittaamista en hyväksy ollenkaan, olen liian vanhaa liittoa siihen touhuun mutta en räyhää jos joku sitä harrastaa. Toinen mitä en hyväksy, on puhelimen käyttö ajaessa.

    120 km/h motarilla jolkotan yleensä sellaista 140-150 km/h virran mukaan, riippuu paljon beesistä. Jos ketään ei ole edessä, niin olen varovaisempi. Jos taas ympärillä mennään lujaa, niin lähden perään. Tärkeintä on olla sulavasti osa liikennettä, välttää kaikenlaista töks-töksiä. Kerran kauan sitten tulin tonnisella VF-Hondalla yöllä Ruisrockista kotiin Stadiin. Vedin tyhjää motaria sellaista 200 km/h matkavauhtia. Aika äkkiä oltiin kotona
    Onneksi ei ollut tutkaa. Onhan noita. Nykyään enempi kaksipuolikkaat kiinnostaa
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


  4. #64
    Lipsuu..lipsuuu
    Silloin jos sattuu ylinopeus olemaan "vahinko" niin se vahinko on se sakko
    Kyllähän taajamassa tai muuten näköesteiden vuoksi on syytä hiljennellä vauhtia.
    Varjossa viihtyjä ;)
  5. #65
    Joo, ei koheltamista taajamissa ja muissa vastaavissa paikoissa. Normiajossa toki lipsuu, ainakin rikkeen verran, joskus enemmän. Kerran kesässä vähintään olen käynyt tekemässä kesän pohjat, ihan yleisellä tiellä. Sääntönä, riittävästi suoraa, eikä vastaantulijoita. Tämän vuoden kokeilu maltillinen 258 navilta.
    ZZR 1400
  6. #66
    Toisen harrastuksen johdosta en vli olla taparikolinen, en myöskään pikkurosvo saati näpistelijä. Voi toinen harrastus loppua nopeasti jos joutuu usein istumaan kuultavana saapin takapenkillä tai kammarilla.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  7. #67
    Minä ajelen vähän samalla tyylillä kuin autollakin tulee tehtyä eli aika usein rajoitusten mukaan ja ohitan välittömästi ne, jotka pitävät yleistä tietä parkkeerausalueena (tietysti olosuhteista riippuen). Yritän olla ärsyttämättä ketään liikenteessä. En aja kiinni puskurissa, en jää hidastelemaan kenenkään eteen, vaan mieluummin päästän muut ohitseni ajamalla levähdysalueelle/pysäkille/tien poskeen. Useimmiten pyrin ajamaan muun liikenteen nopeuden mukaan - aika usein siis hivenen yli kylteissä mainitun vähimmäisnopeuden... Turvaväliä pidän mopolla ajaessa jopa enemmän kuin autolla, varsinkin kaupungissa. Enkä lähde mukaan kiihdytyskilpailuihin. Muistan jo nuoruudesta, kuinka liikennevaloissa moni auto yritti kovasti kiihdytellä valoista lähtiessä - siihen aikaan olin sen verran kilpailuhenkinen, että oli ihan pakko mennä hiukka kovempaa kuin "kilpakaverit" autolla. Onneksi ei sattunut mitään - se vaan pitää paikkansa: "nuoruus ja tyh... ööö ajattelemattomuus", niin autolla kuin mopolla. Vanhempana sitten tulee kuvioon mukaan muistihäiriöt + aistien heikkeneminen + ylivarovaisuus + elämänkokemus = viisaus.

    Pimeässä moponi valot ovat omituiset. Pitkän valon kuvio ei näytä pitkälle vaan siroaa ympäristöön ja kirkkaimmat pläntit ovat melkein valojen tasalla sivuilla..?!?! Siispä pimeässä ajelen suurin piirtein 60km/h. Jos joku lähestyy takaa, vedän pysäkille/levähdyspaikalle/tien viereen. Täytyypä talvella vähän tutkia tuota valaisinta. Hirvivaroitusalueilla sitten mennään yleensä hitaasti varsinkin illalla ja aamulla ja välillä päivälläkin. Ainakin oman lähiseudun hirvivaroituksia tulee kunnioitettua, kun on itse ollut autolla ajaa peuran/hirven/jäniksen/kurkipesueen (polkupyörällä!) ja ketun yli. Kettu tais kalahtaa rekkarikilpeen. Viimeksi oli tiukka paikka oravan kanssa. Höhlä otus ei oikein tiennyt mitä tehdä, kun ajoin mopolla rinnalle, mutkitteli käpy suussa viereisellä eli vastaantulevien kaistalla. No sehän oli jalkaisin liikkeellä. Vauhtia noin 30km/h. Ei siinä kohtaa kyllä paljoa kovempaa olisi edes saanut ajaa. Lopulta uskalsin kiihdyttää ja jättää sen jälkeeni...

    Oma lukunsa ovat peltipoliisit. Niiden kohdalla on pako ajaa sen verta lujaa, että edes vähän välähtäisivät. Muttei vaan toimi. Niinhän se edellinen omistaja sanoikin, että mikään peltipoliisi ei ole koskaan reagoinut tähän "haamupyörään".
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  8. #68
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Puolen vuoden sisään 2 kpl 170€ tolppasakkoja. 1,1 vuoden (!!!) sisään vielä yks 140€ tolppasakko. Tavaksihan tuo on saatana tullu.

    Vitsi on siinä että autolla olen se tien hitain kuski, motarikin on niin lyhyt hesaan, että ajamalla nopeampien kaistaa voittaa naurettavat 1,5 minuuttia. bensaa säästää 1 litraa satasella kun ajaa hidasta kaistaa.

    Viimeisin tolppasakko oli kun lähdin ajamaan tarkkaa 83kmh tietoisesti hissutellen kun 45 tie hyvinkäälle miinoitettu kameroilla ja työpäivän jälkeen väsyny muutenkin. Edessä näkyy kameratolppa, edessäajavan jarruvalot alkaa loistaa ja mä manaan että hittoako se nyt tässä himmaa kun kaheksaakypää ajetaan. Nostin kaasujalkaa ja väläytin kameran jossain seittemässäkympissä. Voi vittu. Koitan tasoittaa sakkojen riluutta huliganoimalla prätkällä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #69
    Joskus lipsahtaa reilusti ylinopeuden puolelle, mutta yleensä ajelen silleen +10 mittarinopeudella, eli varsin kiltisti. Kortti ollut vuodesta -80, eikä vielä ylinopeussakkoja. Huonolla tuurilla olisi voinut sakkoja tullakin.
    - Engine MC -
  10. #70
    se yksi filosofi Slavoj Zizek sanoi jossain, että you must obey the rules, but you are an idiot if you don't break the rules.

    tarkoittaa sitä, että yhteiskunnassa on sääntöjä jotka on sinänsä ehdottomia, mutta ei niitä voi noudattaa ihan täydellisesti. Esimerkkinä voisi ottaa esim ohituksen aikana ylinopeuden, jos ohittaisi ilman ylinopeutta, niin olisi idiootti ja se olisi vaarallista, vaikka yhteiskunnan kanta ja säännöt ovat, että näin pitäisi toimia.

    Toinen vaikka se, että seisot liikennevaloissa ja ne eivät vaihdu kun valo ei huomaa pyörää. Sääntöjen mukaan keskellä yötäkin, ketään ei missään, sinun pitäisi odottaa kunnes valo vaihtuu. Mutta näin tehden olisit idiootti. eli you are an idiot if you don't break the rules.

    joka tapauksessa sinua rangaistaisiin näistä kummastakin. tästähän on ihan esimerkkejä käyty oikeusportaita myöten.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  11. #71
    Kyllä ylinopeutta tulee ajettua kun olosuhteet, tie ja näkyvyys ovat ok. Taajamissa mennään rauhassa.
    En tykkää olla tientukkona. Usein eteen tulee niitä jotka ajavat tikkarin mukaan mutta mittarivirhettä voi olla joko minulla tai heillä. Tällöin välillä tulee käännettyä kahvaa reippaasti jolloin mennään kortin menetysriskillä hetken matkaa.
    Pääsääntöisesti mennään jonojen mukana jos kotilot ajavat rajoitusten mukaan.
    Honda Cbrxx 01
    Yamaha Virago 93
    Yamaha RD 125 -8?
    Honda Monkey -8?
    Suzuki PV -8?
  12.  
  13. #72
    Taajamissa 50 km/h ja risteyksissä 60 km/h aika tunnon tarkasti tulee ajeltua oman ja muidenkin turvallisuuden vuoksi nopeutta mitä merkki näyttää. ja kuten tuossa aiemminkin ... en ajaisi kovempaa vaikka merkkejä ei olisikaan.
    Motarilla ei paljoa yli sallitun taasen jaksa ajaa. Hetkellisiä ylityksiä toki on.
    Syrjäteillä menee sitten miten milloinkin... Tavoite kuitenkin pysyä ojien välissä ja hallita vekotin,vaikka joku mutkassa vastaan tulisikin.
    Usein noilla teillä kuitenkin sen verran pahempiakin mutkia, ettei tuota sallittua kahdeksaa kymppiä paljoa tarvitse ylittää kun alkaa jo jalkatapit maata viistää.
    Satasen pätkät ongelmallisimpia. Usein tiet suoria/ hyviä ja satanen hyvässä kelissä on matelua.
    Siinä sitä pitää sitten miettiä ajaako 110/ 120/140 vai 160.
    Mittarinopeus 130-140 alkaa olla kyllä maksimi, ettei käy kortin päälle.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123