Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Onko tietoa kuinka kohtuu hinnalla mpllä Islantiin ja mistä. Norjasta ehkä lyhin matka?


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  2. #2
    Lainaa ktv kirjoitti Katso viesti
    Onko tietoa kuinka kohtuu hinnalla mpllä Islantiin ja mistä. Norjasta ehkä lyhin matka?
    Hirthalsista Tanskasta ainakin ajelee Islannin itäreunalle viikottain laiva, kaveri kävi auton kanssa, maksoi ~ 2000e menopaluu ja viikko perillä. Laivailua taisi olla pari päivää/suunta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  3. #3
    Smyrilline, 538€ meno-paluu kuuden hengen hytissä, jos pysähtyy paluumatkalla pariksi päiväksi Fär-saarilla.
    Norjasta ehkä jollain rahtilaivalla.

    Bring your motorcycle free of charge to Iceland 10.06-20.08.2017 and SAVE up to € 370 per motorcycle. The only condition is that you have a 2½ night stop-over in the Faroes on the return to Hirtshals.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  4. #4
    Pikkasen heikko esitys tuo Smyril-Linen sivusto; kun yrittää tehdä varausta, jää saitti looppiin siinä kohtaa kun pitäisi hytti valita... Varmaan ihan mielenkiintoinen kohde sinänsä tuo Islanti ja olisi kliffa jatkumo viimekesäiselle Hurtigrutenille, jos vaan saitti toimisi...

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  5. #5
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Smyrilline, 538€ meno-paluu kuuden hengen hytissä, jos pysähtyy paluumatkalla pariksi päiväksi Fär-saarilla.
    Norjasta ehkä jollain rahtilaivalla.
    tuo 6 hengen hytti on "couchette" elikkä siinä on vessa ja suihku käytävällä. oikea hyttipaikka on kympin pari kalliimpi.
    Melkolailla kannattaa tuossa heinäkuun ympärillä tehdä reissu, niin on todennäköisemmin parempia kelejä.
    Ja vähintään 2 viikkoa, mielellään 3 tai enemmän. Tossa jotain mitä sieltä löytyy...
    https://photos.google.com/album/AF1Q...Glb-AskjqJAqXY
  6. #6
    Kuletuksiin en puutu, mutta kyllä viikossa Islannin näkee, mutta ei ole aikaa jäädä katselemaan.
    Myö oltiin siellä perheen kanssa toukokuun alussa 2016, siis ennen sesonkia (sesonki kesäkuu-elokuu ja hinnat +20%) ja silloinkin Golden Circlen seutu oli täynnä porukkaa...

    Sää.
    Vaihteleva. talvella on harvoin kovia pakkasia ja kesällä on harvoin lämmin...
    Paikallinen sanoo, että lämpötila on +15 ja -15 välillä, mutta se tuuli. Se on jotain, mihin Savolainen ei ollut tottunut. Kun Islannissa tuulee, niin siellä tuulee.
    Siellä sataa nyt, kohta on pouta ja sitten sataa ja sitten tulee puolen päivän uutiset...

    Hinnat.
    Jos on Norjan hintatasoon tottunut, niin ei mitään hätää.

    Ihmiset.
    Vähän niin kuin Savossa. Hienoja, ystävällisiä ja upeita. Puhuvat hyvää englantia.

    Tiet.
    Reykjavikin ympäristö pikitietä ja jopa kolmikaistaista motaria (rajoitus 80km/h).
    1-tie, joka kiertää koko saaren pikitietä (rajoitus 90km/h). Helvetin tylsä tie.
    Loput onkin sitten soraa, paitsi siellä missä on kylä, taajama tai turistirysä.

    Sivuteillä on paljon kylttejä, että älä poistu uralta tai sheriffi tulee ja pamputtaa.
    Tämä tuli selväksi, kun olin maasturiin vaihtamassa rengasta uran sivussa ja paikallinen monsterimaasturisafariyrittäjä tuli sanomaan, että uralta ei saisi poistua...
    En kysynyt, että missä se rengas olisi pitänyt vaihtaa...

    Toukokuussa on turha yrittää Mýrdalsjökullille tai Vatnajökullille. Kaikki tiet on suljettu ja sinne ei pääse kuin peltipailakalla.
    Yritin meinaan itse päästä katsomaan Mýrdalsjökullin reunaa Suzukin maasturilla, mutta luovutin kolmen suljetun tien jälkeen, kun alkoi polttoaine loppumaan.

    Muuten se on kuin muualla pohjoismaissa.
    homma rulaa rennon hyvin ja kaikki on tyytyväisiä.

    13064459_10207844287323352_471725396j3924808787_o.jpg
    Toukokuun toisella viikolla 400m korkeudessa 40km Reykjavikistä itään
    13131194_10207844304323777_181258435452107a8134_o.jpg
    Kun tuolla tuulee, niin ei ole paljoa esteitä...
  7. #7
    Lainaa jjjjj kirjoitti Katso viesti
    tuo 6 hengen hytti on "couchette" elikkä siinä on vessa ja suihku käytävällä. oikea hyttipaikka on kympin pari kalliimpi.
    Joo, tuohan olikin halvin vaihtoehto. Tässä kun olen itse pähkäillyt ja suunnitellut liian pitkään, niin itselleni sopivassa aikataulussa ei enää ole muuta tarjolla kuin tuollainen kuuden hengen kusetti. Tai sitten joku kuudensadan euron hytti toiseen suuntaan...
    Onko tuo neljän hengen vaihtoehtokaan juuri sen kummempi? Itse olisin toki muutaman kympin erotuksen maksanut.

    Olin jo unohtamassa koko Islannin reissun tälle vuodelle, mutta jostain syystä sitä on taas viihtynyt laivayhtiöiden sivuilla tutkimassa optioita...

    PS: sun linkki ei toimi.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  8. #8
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Joo, tuohan olikin halvin vaihtoehto. Tässä kun olen itse pähkäillyt ja suunnitellut liian pitkään, niin itselleni sopivassa aikataulussa ei enää ole muuta tarjolla kuin tuollainen kuuden hengen kusetti. Tai sitten joku kuudensadan euron hytti toiseen suuntaan...
    Onko tuo neljän hengen vaihtoehtokaan juuri sen kummempi? Itse olisin toki muutaman kympin erotuksen maksanut.

    Olin jo unohtamassa koko Islannin reissun tälle vuodelle, mutta jostain syystä sitä on taas viihtynyt laivayhtiöiden sivuilla tutkimassa optioita...

    PS: sun linkki ei toimi.
    toimisko tämä https://goo.gl/photos/9PZoxBs8c7rydWYf7
    panoraamoja https://goo.gl/photos/QqZ1YANBStAkJj538
    nuo kuukkelin kansiot pitäis olla jaettuna, mutta ei näistä linkeistä tunnut toimivan.

    mjoo ite olen menossa Mogilla ja Kotkan EXC525 on lavalla kyydissä. En saanut itsekään varattua lippua Smyrilin nettisivulta, oli autokansi täys kuormurille kesä-elokuun. Pistin sitten sähköpostia että kesä heinäkuussa pitäis päästä islantiin ja 5-6 viikon päästä pois. Löysivät paikan, mutta couchette tuli kumpaankin suuntaan. 5 viikkoa perillä. Itelle on nyt 5:s kerta.

    Ja joo, kyllähän sen ringroadin ajaa päivässä, mutta ei oikein voi sanoa että olis Islantia nähnyt. Kaikki jotka on käyneet siellä tietää mitä on "horizontal rain" .
    Viimeksi muokannut: jjjjj; 12.02.2017 klo 00:43.
  9. #9
    Norjasta ei taida nykyään päästä. ts. Tanskaan ja sieltä.. Omat kokemukset autolla viime kesältä http://www.kukucampers.is/
    Min kaksi viikkkoa, lyhyempää reissua en osaa suositella. Mahtava maa, paljon LUONNON nähtävyyksiä ja kokemuksia - kuumat uimalähteet ehkä parasta. Pienimmät ja ainakin omasta mielestä parhaat täytyy tosin etsiä ja löytää

    Hintataso hirveä, silti lähtisin uudestaan. En kylläkään mopolla, säätilat vaihtelee melkoisesti. Tai sitten lähtisin, ts. mikä nyt sopivalta tuntuu ja budjettiin sopii..

    Islannin kolminumeroiset tiet ovat käytännössä siviilikalustolle ajokelvottomia. Nyrkinkokoista irtokiveä ja sillain.. Tavallisella henkilöautolla ei mitään asiaa - eikä pyörällä.

    Akureyrin mp-museossa kannattanee käydä ja Hverangerin kulmalta lähtee patikkareitti kuuman ja kylmän joen yhtymäkohdan kylpypaikkaan (hieno, upea, mahtava) - Husavikin valasristeilyistä puhumattakaan.

    Parhaita - ehkä kokemuksena paras, oli mielestäni kuitenkin piristävä suihku pienen Sjavarfossin putouksen alla

    Olihan mieletön reissu, vaikka mopo jäikin kotiin Ympäri-ämpäri ajettiin koko saari
    Viimeksi muokannut: J@ck; 12.02.2017 klo 01:03.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  10. #10
    Onko kokemuksia moottoripyörän vuokrauksesta Islannissa? Suunnitteilla ensi kesälle reissu saareen lähtökohtaisesti lennä+ vuokraa periaatteella. Lauttamatka vaikuttaa ainakin tällä hetkellä toissijaiselta vaihtoehdolta ajan ja hinnan takia.
  11.  
  12. #11
    Lainaa Jone76 kirjoitti Katso viesti
    Onko kokemuksia moottoripyörän vuokrauksesta Islannissa? Suunnitteilla ensi kesälle reissu saareen lähtökohtaisesti lennä+ vuokraa periaatteella. Lauttamatka vaikuttaa ainakin tällä hetkellä toissijaiselta vaihtoehdolta ajan ja hinnan takia.
    Itse olen aina omilla kamppeilla Islannissa ajellut. Jos jonkun pelin vuokraat, niin kannattaa tavata tarkkaan mitä vakuutus sopimuksessa lukee. Vuokra-autoilla kuulemma mikään vakuutus ei ole voimassa jos kaikki renkaat on vedessä. Eli jos/kun joudut pienenkin puron ylittämään niin siinä kohti mennään omalla riskillä. Ja useamman auton olen nähnyt keskellä jokea odottamassa hinausta... paikalliset ei keskimäärin tälläisia virheitä tee.