Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 221:sta
  1. #1
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jsen
    MOTORG RATAPIVT 2017

    Tulevan kesn ratapivt alkavat lyt omat paikkansa, kun isot kilpailut ja tapahtumat ovat saaneet sovittua omat kalenterinsa. Tm tarkoittaa mys sit, ett Motorg julkaisee oman kalenterinsa.

    Nyt on mys oiva tilaisuus uusia Motorgin jsenyys, sill Motorgin jsenet saavat ratapivt halvemmalla ja psevt ostamaan ratapivlippunsa muita ennen. Mys liputusvuorot ovat ensisijaisesti jaossa Motorgin jsenille.

    Kesn kohokohtia:

    - Botniaringin pivt ajetaan koko piv pitk rataa.
    - Motoparkin pivt ovat "melupivi", eli melumittauksia ei suoriteta.
    - Kaikilla Alastaron pivill on 4 ajoryhm.
    - Ahvenisto 13.5. on melupiv, eli meluraja on 110dB (mittaustapa sama, kuin normaaleilla 95dB pivill, tarkennetaan myhemmin)
    - Kaikilla ratapivillmme on ambulanssi! Ahvenistolla ambulanssia ei tarvita, sill rata on aivan sairaalan vieress.
    - Motorg racesta listietoa myhemmin kevll

    Lippujen hinnat ovat samat kuin viime kaudella
    -MotOrgin jsenille ennakkoon kaupasta 60e.
    -Ei-jsenille ennakkoon kaupasta 75e.
    -Kaikille paikan plt 90e (mikli j myymtt kaupan kautta, paikan pll lippujen saantia ei pysty takaamaan.)
    -Motoparkissa korkean ratavuokran vuoksi hintoihin listn 10e.
    - Listietoa muista koulutuksista ajotaito II:n lisksi tulee myhemmin.
    -Huomaathan, ett ratapiv ostaessasi lipun hinta pivittyy jsenhintaiseksi vasta, kun list sen ostokoriin.

    Ensimmist kertaa ratapiville osallistuville on tarjolla Ajotaito II jokaisena viikonloppuna, joka on ehdottomasti osallistumisen arvoinen.

    Tarkemmat tiedot tulevat pivien lhestyess ratapiv- ja ajokoulutuskeskustelualueelle.


    Rata Pivmr Listietoa
    Ahvenisto La 13.5. Ajotaito II, 110 dB meluraja
    Kemora La 20.5. Ajotaito II
    Kemora Su 21.5.
    Alastaro La 3.6. Ajotaito II
    Alastaro Su 4.6.
    Motopark La 17.6. Ajotaito II, Meluvapaat pivt
    Motopark Su 18.6. Meluvapaat pivt
    Kemora La 1.7. Ajotaito II
    Kemora Su 2.7.
    Alastaro Ke 5.7. Ajotaito II
    Alastaro To 6.7.
    Loppukes Myynti alkaa jsenille ma 12.6.2017 klo 18.00
    Alastaro La 15.7. Ajotaito II
    Alastaro Su 16.7.
    Kemora La 22.7. Ajotaito II
    Kemora Su 23.7.
    Ahvenisto La 29.7. Ajotaito II, 95 dB meluraja
    Botniaring La 5.8. Ajotaito II, Pitk rata koko pivn
    Botniaring Su 6.8. Pitk rata koko pivn
    Alastaro La 19.8. Ajotaito II
    Alastaro Su 20.8.


    Loppukesn ratapivt tulevat myyntiin jsenille maanantaina 12.6.2017 klo 18.00 ja viikkoa myhemmin kaikille. Motorg Race tapahtumasta listietoa piakkoin!


    Liputtajat
    Mainitkaa ajoryhmnne ostokorissa olevassa kentss "Tilausta ja toimitusta koskevat huomautukset". Nin helpotatte jrjestjn toimintaa.


    Usein kysytty:
    - Tuotteet nkyvt vain jsenille, mikli eivt ny sinulle, niin tarkista, ett olet maksanut jsenyyden. Eli onnistuneesta tilauksesta on tullut shkposti ja jsenmaksu on lhtenyt tililtsi.

    -Hinta pivittyy jsenhinnaksi vasta, kun list tuotteen ostokoriin. Liputus maksaa 1 euron, ratapivt 60 euroa (Motopark 70 euroa) kun tuotteet ovat ostokorissa. Listauksessa hintoihin listn 15 euroa, eli nkym ennen ostokoriin lisyst.

    -Kaikki ratapivt nkyvt, kun klikkaat ratapivi. Kun hiiren vie ratapivt-tekstin plle, niin aukee valikko, josta voi ratakohtaisesti lajitella liput.

    -Liputukset lytyvt vain omasta kategoriasta "Liputtajat".

    -Mikli kategoriaa ei jostain syyst aukea, niin paina "Ratapivt" ja kelaa sivun alaosaan, sielt lytyy linkit jokaiseen kategoriaan.

    Muutos liputusvuorojen myyntiin. Kaupan kanssa on ollut ongelmia saldolaskurin kanssa, jonka aiheuttaa kyttjn siirtyminen maksamisvaiheeseen. Ongelma korjataan siten, ett liputusvuorot ovat jatkossa ilmaisia ja niiden "ostamiseen" ei tarvitse edes pankkitunnuksia. Liputusvuoro vain listn ostokoriin, naksutellaan eteenpin (muista list ryhm tekstikenttn) ja painetaan Tilaa. Kun shkposti tulee, niin liputusvuoro on sinulla.

    Muistakaahan rekisterity valmiiksi verkkokauppaan ja hoitakaa jsen-status kuntoon ennenkuin liput tulevat myyntiin! Tervetuloa ratapivillemme!


    Listietoa:

    - Ratapivinfo
    - Rataharjoittelun snnt
    - Liputtajien ohjeet
    Viimeksi muokannut: vertzu; 11.06.2017 klo 19:05.
    Yamaha R1 -08

    Kaikki ratapivi koskevat kysymykset shkpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  2. #2
    Herra Heinkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jsen
    Kiitos.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    M jo etsin miten ostan, mutta eip sit viel.......
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Skkijrven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  4. #4
    Loistava ajoitus! Juuri tnn tuli mieleen, ett jokohan ratapivi olisi tiedossa. Tn kesn pit jrjest aikaa kiert useammat.
    Honda CBR1000RR '08
    ex. Yamaha FZ6-S '06
  5. #5
    Toivottavasti tulee Ajotaito III ja IV pivt tietoon hyviss ajoin ennen kuin ratapivt tulee myyntiin?
    Yamaha YZF-R6R
    ex. MV Agusta Brutale 910R
    ex. Yamaha MT-07
    ex. Suzuki DRZ 400sm
  6. #6
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti tulee Ajotaito III ja IV pivt tietoon hyviss ajoin ennen kuin ratapivt tulee myyntiin?
    Eikhn ne viime vuoden tapaan saada vahvistettua ennen kuin ratapivt tulevat myyntiin.
  7. #7
    Uu jeah, loistavaa Toivottavasti kerkee mahollisimman moneen reenaileen.

    Askaretlinpa itelleni noista tommosen .csv kalenteritiedoston. Jaan silt varalta jos joku muukin halajaa saada nuo importattua kalenteriinsa manuaalisen npyttelyn sijasta. Jos ei ole ennestn tuttua niin nin se toimii googlen kalenterilla (muista kalentereista en tied):
    Lataa tiedosto -> avaa kalenteri selaimella (calendar.google.com)-> settings (ratas oikeasta ylnurkasta) -> settings -> calendars -> ( create new calendar jos haluat pit ratapivt erilln vanhoista kalentereista) -> import calendar -> valitse tiedosto "RatapaivatOrg.txt" ja esim sken luotu kalenteri.


    Prrr, prrr!
    Liitetyt tiedostot Liitetyt tiedostot
  8. #8
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti tulee Ajotaito III ja IV pivt tietoon hyviss ajoin ennen kuin ratapivt tulee myyntiin?
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Eikhn ne viime vuoden tapaan saada vahvistettua ennen kuin ratapivt tulevat myyntiin.
    Nitrous on oikeassa eli Ajotaito III ja IV pivmrt on tarkoitus julkaista samalla, kun tiedotetaan ratapivien myynnist.
    Yamaha R1 -08

    Kaikki ratapivi koskevat kysymykset shkpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  9. #9
    Miksi 13.5 Ahveniston pivll on meluraja muttei 29.7 Ahveniston pivll ei ole?
  10. #10
    Lainaa CBR 600RR kirjoitti Katso viesti
    Miksi 13.5 Ahveniston pivll on meluraja muttei 29.7 Ahveniston pivll ei ole?
    Ahveniston muilla pivill meluraja on 95 dB. Kannattais varmaan kirjata nekin aloitukseen.
    Jos mietit, mik pyr pitisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minkin tekisin.
  11. #11
    Nyt kun 13.5. Ahvenisto on melupiv niin onko ryhmt nopea, keski ja hidas vai normaalin kytnnn mukaan ko. radalla?
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R K5-L1 1000 ja K6-L5 600/750
  12. #12
    Ratavastaava vertzu:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Jun 2010
    Oulu
    MotOrg ry jsen
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Nyt kun 13.5. Ahvenisto on melupiv niin onko ryhmt nopea, keski ja hidas vai normaalin kytnnn mukaan ko. radalla?
    Ahveniston ryhmien nimet on tarkoitus muuttaa vhn jrkevmmiksi (ehk koulutus, hidas, keski), tst teemme ptksen rataporukan kanssa kevmmll. Sinns toimintaan tll ei ole vaikutusta, mutta tarkoitus tehd lipun ostaminen oikeaan ryhmn helpommaksi kuvaavimmilla nimill. Ryhmien vauhtijako on kuitenkin tarkoitus pit ennallaan eli perinteist hidas-keski-nopea asetelmaa ei tll hetkell ole Ahvenistolle tulossa.

    Osalle ratapivist on tarkoitus mys tulla vhn oheisohjelmaa, kuten viime kaudella nhtiin. Tm tapahtuu esimerksiksi SRRA:n kanssa yhteistyss tai Motorg racen muodossa. Nist tiedotetaan myhemmin kevll.
    Yamaha R1 -08

    Kaikki ratapivi koskevat kysymykset shkpostilla osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  13. #13
    Kuis olis ihan vaan hidas-keskihidas-keskinopea ryhmien nimiksi apparalle?
  14. #14
    Onko Motorg porukoilla dB-mittaria mukana muilla pivill kuin Ahvenistolla? En haluaisi lhte kntymn Ahvenistolla todetakseen jotta ei mene melurajasta lpi.
    Ex 2006 ZX10R
    Ex 2006 CBR600F
  15. #15
    Motorg ry:n hallituksen jsen, varapj, tapahtumavastaava Goofy S:n avatar
    Liittyi Jan 2009
    Espoo
    MotOrg ry jsen
    Lainaa JP78 kirjoitti Katso viesti
    Onko Motorg porukoilla dB-mittaria mukana muilla pivill kuin Ahvenistolla? En haluaisi lhte kntymn Ahvenistolla todetakseen jotta ei mene melurajasta lpi.
    Yhdistyksell ei ole db-mittaria.
    Mutta, pitskhn olla... pitp selvitell hinta/hytysuhdetta...
    Hyv ajatus.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  16. #16
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    Yhdistyksell ei ole db-mittaria.
    Mutta, pitskhn olla... pitp selvitell hinta/hytysuhdetta...
    Hyv ajatus.

    Halpoja.
    This is my KTM. There are many like it, but this one is mine.
    Enduro rescue team
  17. #17
    Motorg ry:n hallituksen jsen, varapj, tapahtumavastaava Goofy S:n avatar
    Liittyi Jan 2009
    Espoo
    MotOrg ry jsen
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    No niinp.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  18. #18
    Kestapahtumaan mittauspiste.
    Ex 2006 ZX10R
    Ex 2006 CBR600F
  19. #19
    En nyt haluaisi olla negatiivinen, mutta melujen mittaus ei ole mikn kovinkaan yksinkertainen asia. Halvat mittarit nyttvt suunnilleen mit sattuu ja moottoriradoilla tehtvt mittaukset ovat muutenkin lhempn vitsi kuin todellisuutta.

    En viitsi sen enemp jauhaa kalibroinneista ja epvarmuuksista, mutta logaritmisella asteikolla saadaan hienoja heittoja aikaiseksi ihan elvss elmss. Ahvenistolla olen saanut kahtena perkkisen keskiviikkona (110dB piv) 6dB:n heiton melumittauksessa. Eli samalla mittarilla samasta pyrst ja vielp suuremman lukeman aikaisemmassa mittauksessa, siis esim. villojen palaminen ei selit eroa.

    Tuolla on AKK:n nkemys asiasta https://www.autourheilu.fi/site/asse...lunmittaus.pdf

    Tuossa siis on helppo saada kalibroimattomalla mittarilla ja huonosti toistettavalla mittaustavalla hyvksyttv tulos, joka sitten toisella mittarilla ja mittaajalla ei pde milln lailla. Ahvenistolla ei ole ainakaan tietkseni koskaan kytetty tuota 2dB:n epvarmuusvhennyst, joten jos mittari nytt 95dB:n pivill 96dB niin radalle ei ole asiaa. Kolmen desibelin muutos tarkoittaa kuitenkin nenpaineen kaksinkertaistumista..


    - T -
    The Lakkivaari


    Yamaha R6r ja BSA A7SS caferacer

    https://www.facebook.com/pages/Eronenbros/216050551738408

    https://www.facebook.com/tuukkaTTkorhonen

  20. #20
    Motorg ry:n hallituksen jsen, varapj, tapahtumavastaava Goofy S:n avatar
    Liittyi Jan 2009
    Espoo
    MotOrg ry jsen
    ^ Tunnistan haasteet.
    Samalla toivoisin hyvi ehdotuksia, toiveet ja tarpeet on kuitenkin olemassa.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  21. #21
    Aikoinaan omistin K1200S pyrn jonka tyyppikilvess luki 95dB ja se sama tulos saatiin 2-3 kertaa Apparan mittauksessa. Sill perusteella pitisin sit mittaustapaa riittvn tarkkana, ei se kuitenkaan mitn rakettitiedett ole?
    Ja tuommoinen 2dB vhennys olisi Ahvenistolle iso riski kun se ympristlupa on juurikin tarkalleen sille mrtylle dB-rajalle annettu. Sinne kun eksyy joku viherpiipertj mittailemaan meluja ajojen aikana ja jos huonosti ky niin ajot loppuu sitten kokonaan!
    Ahveniston kotisivulta:
    Moottoripyrill, 1-3 sylinteriset 4500 rpm, 4 syl. alle 750 cc 5500 rpm ja yli 750 cc 5000 rpm m/ 45, 0,5 m pakoputken suuaukolta.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  22. #22
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    ^ Tunnistan haasteet.
    Samalla toivoisin hyvi ehdotuksia, toiveet ja tarpeet on kuitenkin olemassa.
    Erillinen melunmittaustapahtuma riittvn rauhallisessa ympristss (lainatulla) kalibroidulla mittarilla. Yritp esim. jossain varikolla mitata meluja kun ajot on kynniss...
  23. #23
    Lainaa Goofy S kirjoitti Katso viesti
    ^ Tunnistan haasteet.
    Samalla toivoisin hyvi ehdotuksia, toiveet ja tarpeet on kuitenkin olemassa.
    En itse kerke jrkilemn, mutta joku kevt tapahtuma jossa sais net mitattua. Vaikka viel saunottua. Siell voisi olla vaikka pyrn tekniikan ja huollon peruskurssi ja rata-ajon perusteet teoria. Siten voisi tulla vaikka uuttakin porukkaa kuvioihin.

    Hyv ehdotus, done
    Elm on onneksi mutkikasta
  24. #24
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    En nyt haluaisi olla negatiivinen, mutta melujen mittaus ei ole mikn kovinkaan yksinkertainen asia. Halvat mittarit nyttvt suunnilleen mit sattuu ja moottoriradoilla tehtvt mittaukset ovat muutenkin lhempn vitsi kuin todellisuutta.

    En viitsi sen enemp jauhaa kalibroinneista ja epvarmuuksista, mutta logaritmisella asteikolla saadaan hienoja heittoja aikaiseksi ihan elvss elmss. Ahvenistolla olen saanut kahtena perkkisen keskiviikkona (110dB piv) 6dB:n heiton melumittauksessa. Eli samalla mittarilla samasta pyrst ja vielp suuremman lukeman aikaisemmassa mittauksessa, siis esim. villojen palaminen ei selit eroa.

    Tuolla on AKK:n nkemys asiasta https://www.autourheilu.fi/site/asse...lunmittaus.pdf

    Tuossa siis on helppo saada kalibroimattomalla mittarilla ja huonosti toistettavalla mittaustavalla hyvksyttv tulos, joka sitten toisella mittarilla ja mittaajalla ei pde milln lailla. Ahvenistolla ei ole ainakaan tietkseni koskaan kytetty tuota 2dB:n epvarmuusvhennyst, joten jos mittari nytt 95dB:n pivill 96dB niin radalle ei ole asiaa. Kolmen desibelin muutos tarkoittaa kuitenkin nenpaineen kaksinkertaistumista..


    - T -
    Sekin on vhn kumma juttu ett miksi mittausetisyys on vain 50cm, jolloin mittausetisyyden vaihtelu on suhteellisesti todella suuri. Esim 5 cm vaikuttaa suoraan nenpaineeseen noin 1dB.
    Ja toinen asia on mittauskulma vaakatason suhteen/ pakoputken pn etisyys maanpinnasta, eli heijastumat.
    Ja lhelt mitatessa nenvaimentimen rakenne/ pakoputken pn muoto varsinkin silloin kun se on suoraan nenvaimentimen pss, eli miten nenpaine suuntautuu tai jakaantuu.
    Jne.
  25. #25
    Vliaika ! kahvia ja karttaplottereita. GuessWho:n avatar
    Liittyi Sep 2009
    Stadi
    MotOrg ry jsen
    On tllainen tapahtuma ennenkin ORGin lipun alla jrjestetty, ei se ole kuin tahtokysymys. Eiks yhdistyksell ole edelleenkiin tapahtumavastaava hallituksessa ? Nyt pikkuisen vaan pontta pohkeeseen ja touhuamaan kun kerran kysynt on. Edellisell kerralla taidettiin mitata lopulta yli 60 laitteen melut.

    melut.jpg
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
  26. #26
    Harmillista, ett tn vuonna ei onnistunut Juhannus-ajot. Joutuu varmaan lhtemn mkille tissuttelemaan. Vaii......mitenhn Auto24ring on juhannuksena auki
  27. #27
    Lainaa HPi kirjoitti Katso viesti
    Harmillista, ett tn vuonna ei onnistunut Juhannus-ajot. Joutuu varmaan lhtemn mkille tissuttelemaan. Vaii......mitenhn Auto24ring on juhannuksena auki
    Juhannuksena vaihtoehdot esim
    To ja Pe Botniaring SVKMK
    To-Su Kemora MP-Tuki
  28. #28
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Juhannuksena vaihtoehdot esim
    To ja Pe Botniaring SVKMK
    To-Su Kemora MP-Tuki
    Jaaaa......mink radan reunalta voi kysell samaa telttapaikkaa kuin viime Jussina??
  29. #29
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    En itse kerke jrkilemn, mutta joku kevt tapahtuma jossa sais net mitattua. Vaikka viel saunottua. Siell voisi olla vaikka pyrn tekniikan ja huollon peruskurssi ja rata-ajon perusteet teoria. Siten voisi tulla vaikka uuttakin porukkaa kuvioihin.

    Hyv ehdotus, done
    Mikli mittarin ostaminen itselleen/yhdistykselle on kustannuskysymys, voi sit mys lainata esim. kirjastosta nykyn. En tosin tied kuinka laadukkaita ne on.
    CBR1000RR
  30.  
  31. #30
    Lainaa Lightyear kirjoitti Katso viesti
    Mikli mittarin ostaminen itselleen/yhdistykselle on kustannuskysymys, voi sit mys lainata esim. kirjastosta nykyn. En tosin tied kuinka laadukkaita ne on.
    En usko ett on kustannuskysymys, kovinkaan useaan ratapivn ei tarvita mutta kuka muistaa pakata mukaan.
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan n mutkat oikein mr..
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen