Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    moro

    mp17 messuilla näyttäisi olevan otsikon mukaiset kuulosuojaimet tarjouksessa onko näistä porukalla kokemuksia.http://www.finfonic.fi/fonic-er-15-y...onsuojain.html

    hakusassa olisi hyvin istuvat suojaimet ajoviiman melun vaimennukseen ja mukavuuden kannalta olisi hyvä jos ne päässä pystyisi lyhyellä tauolla juttelemaan.
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  2. #2
    Kaksi vuotta sitten hankin messuilta, alkuun ei meinannut saada korvaan kunnolla, viikon käytön jälkeen tottui ja nyt kaikinpuolin tyytyväinen. Myyvät myös liukkaria . Vaimentaa hyvin ja kuulee puhetta jotenkuten. Riippuu aikapaljon ympäristön melusta ja omasta kuulosta kuinka hyvin pystyy keskustelemaan tulpat korvissa.

    --BoTZo--
  3. #3
    Hyvin on vaimentaneet jo monta vuotta.
    Menee hyvin korvaan kun vähän kostuttaa syljellä.
    Pystyy hyvin keskustelemaan tulpat korvissa.
    Käytän noita myös lentomatkoilla ja kuorma-auton hytissä
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  4. #4
    Viime vuonna teetin ja hyvältä tuntui paljain päin. Kypärän kanssa painoi korvaa ja korvaan tuli pikku ruhje. Lähetin korjaukseen, mutta sen aikana ehdin lähteä pitkälle ulkomaan reissulle vanhojen tulppien kanssa. Ei sitten tullut kokeiltua koko kesänä kypärän kanssa. Nyt nuo on käytössä kuntosalilla ja konserteissa. Lisäksi yleensä mukana hotellireissuilla. On sen verran mukavat, että pystyy nukkumaan ilman tuskaa.

    Jos messuilla on hyvä tarjous yksilöllisistä massatulpista teetän sellaiset prätkäkäyttöön. Huminan vaimennuksessa ei taajuusvasteella ei ole juurikaan merkitystä.

    Negatiivisena puolena mainittakoon hankalan tunnistuksen. Värisokeana on heikossa valossa hankala tunnistaa värimerkkejä.
  5. #5
    no niin laitoin sitten messuilta tilaukseen kyseiset tulpat, kovasti ne niitä kehuivat. toimitusaika ilmeisesti jotain 2kk luokkaa. laittelen kommenttia kunhan saan käyttöön.
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  6. #6
    Tilasin kanssa tuollaiset messuilta.. suuret on odotukset.
    BMW S 1000 XR
    Ex. BMW R1200GS adventure ,Husqvarna TR 650
    ,Yamaha MT-01,yamaha dragstar 650, buell x1, triumph speed triple, suzuki intruder,
  7. #7
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    no niin laitoin sitten messuilta tilaukseen kyseiset tulpat, kovasti ne niitä kehuivat. toimitusaika ilmeisesti jotain 2kk luokkaa. laittelen kommenttia kunhan saan käyttöön.
    Älä säikähdä jos alksi tuntuu vaikealta saada korvaan. Mulla meni aikoinaan pari viikkoa että opin, sen jälkeen ne toimii kuin junan vessa.

    Nuo ovat olleet ihan mahtavat, nyt ne ova tiensä päässä ja pitää tilata uudet. Kuusi vuotta meni lähes päivittäisessä käytössä kesä talvet.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  8. #8
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Älä säikähdä jos alksi tuntuu vaikealta saada korvaan. Mulla meni aikoinaan pari viikkoa että opin, sen jälkeen ne toimii kuin junan vessa.

    Nuo ovat olleet ihan mahtavat, nyt ne ova tiensä päässä ja pitää tilata uudet. Kuusi vuotta meni lähes päivittäisessä käytössä kesä talvet.

    ok

    mukava kuulla että on ollut toimivat
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  9. #9
    Mulla finfonicit menee korvaan sopivalla kiertoliikkeellä, vähän kuin ruuvaamalla, toki vain puoli kierrosta. En ole tarvinnut ylimääräisiä liukasteita.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #10
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Mulla finfonicit menee korvaan sopivalla kiertoliikkeellä, vähän kuin ruuvaamalla, toki vain puoli kierrosta. En ole tarvinnut ylimääräisiä liukasteita.
    Samalla taktiikalla, vähän ruuvaamalla sujahtaa tosi nätisti. Aluksi varmaan kannattaa käyttää sitä liukkaria kunnes oppii homman. Rassaaminen ja tunkeminen ärsyttää korvaa jonkin verran ja sen liukkarin kanssa menee nätimmin vaikkei teknikka olisikaan ihan hallussa.

    Joskus kun tuntuu olevan oikein kuviat korvat ja tulpat, pieni hönkäisy kostuttaa tulppaa sen verran että sujahtaa helpommin paikoilleen.

    Käytän noita myös töissä ja 28db on vähän liikaa vaimennusta että kuulisin kunnolla puhetta kun ei ole muuta meteliä, samoin puhelimen käyttö ei onnistu pyöräkoneessa noiden kanssa. Sen sijaan radion kuuntelu onnistuu mainiosti. Pistän nuo siis töissä korviin ja otan pois vähän väliä. En ole laskenut mutta harvoin on yli puoli tuntia kerralla korvissa, pahimmillaan viiden minuutin välein pitää ottaa pois ja pistää takaisin.

    Näistähän on monta eri versiota tarjolla. Osa on suunniteltu erityisesti kypärän kanssa käytettäväksi. Niissä ei ole ulkonevia osia, jotka painaisivat kypärän sisällä. Osa taas on suunniteltu toimimaan nätisti ilman hihnaa ja niissä on pieni uloke, josta saa hyvin kiinni jotta sen saa pois helposti. Itse en siitä hihnasta oikein moottoripyörän kanssa perusta, se johtaa ääntä korvaan akustisesti. Töissä taas se hihna helpottaa tosi paljon noiden tallessa pitämistä, helppo nykäistä kaulaan roikkumaan.

    Nyt olen vähän kahden vaiheilla. Uudet pitää teetää, oli jo viime kevääänä tarkoitus, mutta nyt se realisoituu kun ne hajoavat ja vuotavat vähän jo ääntä. Elil kuusi vuotta aktiivista käyttöä lähes päivittän. Jos raskis hankkia töihin toiset ja moottoripyörän kanssa toiset. Työpaikka suhtautuu kielteisesti edes maksamaan osaa noiden hankinnasta. Vähän on toivoa mutta tosi vähän.

    Silti nuo on paljon kätevämmät kuin kuppisuojaimet. Etenkin kun ainakaan meidän firman tarjoamat Peltorit ei vaimenna matalataajuista jyrinää pois ja sitä mulla on töissä tarjolla paljon. Koneen ikkunassa on varoitus kuulon suojaamisesta ja lukema 101 db. En usko että merkillä on paljoa väliä, mulla on Elacinin tekemät, parilla kaverilla fin fonicin ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä omiinsa. Hintakin on aika tarkkaan sama.

    Mun tuttavapiirissä noita on muistaakseni viidellä henkilöllä ja kaikki ovat olleet tosi tyytyväisiä. Vaimolla on vähän ongelmia kroonisen korvatulehduksen vuoksi. Se muuttaa korvakäytävää ja ärsyyntyy tosi helposti välillä, silti hänkin käyttää noita mielummin kuin jotain muuta. Erittäin ahtaiden korvakäytävien takia perusearit ei muutenkaan sovi, ei edes minit.

    Mulla on myös tosi ahtaat. Mitä hankalamman malliset korvakäytät on, sitä enemmän noista on iloa. Minäkään en saa yhtään earin tapaista tulppaa kesällä korviin. Ne vaan ei sovi, pakastimessa kun pitää jonkin aikaa ja saa äkkiä tungettua kun ovat vielä kovat,ne menee, lämpimänä ei millään. Kuusitulppia kokeilin, mutta ne alkavat painamaan korvia jos joutuu jatkuvasti käyttämään.

    Kalliitahan nuo ovat, tosi arvokkaita, mutta oma mielipide on että jokan sentin ja euron arvoiset. Ei puhettakaan että suostuisin luopumaan noista vaikka pitäisi töihin itse maksaa.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  11. #11
    aikoivat lähettää tulppien mukana sekä -15db ja olikohan toinen -28db vaimentavat suodattimet ja saa sitten palauttaa toiset. kumpia olette pitäneet pyöräillessä ?

    itselläni on kanssa ongelmia noiden earien paikalleen saamisen kanssa ja lisäksi niillä tulee sellainen tukkoinen olo kun ilmanpaine ei pääse tasaantumaan korvassa. tuntuu kuin olisi korvat lukossa koko ajan. myös paikalleen laitto ja poisto pitää olla helppoa koska muuten ei tule käytettyä.

    odotukset ovat korkealla sen verran on kehuja tullut. kiitokset vaan kaikille
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  12. #12
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    aikoivat lähettää tulppien mukana sekä -15db ja olikohan toinen -28db vaimentavat suodattimet ja saa sitten palauttaa toiset. kumpia olette pitäneet pyöräillessä ?
    Tuo riippuu paljon pyörästä ja kypärästä. Mulla oli entisessä kovin suorat putket ja meteli sen mukainen. Tuntui monesti että 28 db oli ehdoton mini, mielummin olis saanut olla vielä muutama desibeli lisää vaimennusta. Samoin entinen kypärä oli sellainen että se tuntui olevan lähes vahvistin metelille, tuulisuhinatkin oli ihan infernaaliset.

    Nykyisesssä on Yoshimuran koko ränni, e-merkinnät loistaa poissa olollaan, mutta tuntuu että tuon kanssa voisi pärjätä pienemmälläkin vaimennuksella. Uskoisin kuitenkin että mulle 15 olis liian vähän.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  13. #13
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Negatiivisena puolena mainittakoon hankalan tunnistuksen. Värisokeana on heikossa valossa hankala tunnistaa värimerkkejä.
    Kun vähän aikaa pyörittelet noita käsissä ajatuksen kanssa niin tunnistat ne jo pelkillä sormilla kumpi kuuluu kumpaankin. Katselet ja ajattelet ne mitä eroa niissä on ja miksi oikea tulee oikeaan korvaan niin se on sen jälkeen aika triviaalia.

    Multa puuttuu naru, töissä tulee monesti pistettyä taskuun hetkeksi ja tunnistan taskussa sormilla kumpi tulee kouraan.

    Jos yrittää väärään korvaan niin ei kertakakkiaan mene sitten mitenkään päin edes väkisin.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  14. #14
    no niin räpätäämpä tähänkin päivitystä.

    eli nyt muutama lenkki heitetty tulppien kanssa ja kokemukset aikalailla positiivisia.

    oma kypärä on HJC avattavaa mallia ja tämän kanssa ei ainakaan ole painavaa vaikutusta eli tulppa ei "pömpötä" liikaa ulos korvasta.

    Ensimmäinen tulppa joka ei aiheuta minulle korvat lukossa oloa tesasin muunmuossa ruohoa ajellessa (silppusin ed vuoden lehtiä) leikkurilla.

    viime viikonloppuna heitettiin emännän kanssa 250km lenkki airhawkeja testatessa ja eipä soinu korvat tuon lenkin jälkeen ja vaikka tötteröt oli päässä paussilla niin emännän nalkutuksen liian nopeasta vauhdista kuuli selkeästi ja pystyin eläytymään ongelmaan.
    '
    nyt kun on "oppinut" laittamaan ne päähän oikein niin sujahtavat parissa sekunnissa päähän, jopa pois otto vie enemmäm aikaa kun tuntuu kuin tulis osa aivoista samalla pihalle kun ovat niin hyvin sopivat.

    suosittelen
    R1250RT -20
    aiemmat
    R1200RT -14
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  15.  
  16. #15
    Kirjoittelin blogiartikkelin tulpista:
    http://www.aika-ajo.com/motorsport/f...t-korvatulpat/
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure