Sivu: 2 / 2:sta EnsimminenEnsimminen 12
Tulokset 31:st 41:een 41:sta
  1. #31
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Jos...



    En oikein edes tied mit halusin kirjoittaa, mutta jo shkskootterin kunnollinen akkupaketti maksaa tn pivn luokkaa 1000 . Auton akkupaketin hinta lienee mieluummin 15.000 , kuin arviosi 5000 . Mahtaako 15 ke edes riitt?
    Sarkka kirjoitti:

    Leafin akun vaihto on hinnoiteltu johonkin 5500-6500 e -hintaluokkaan tineen.

    Siit mie sen hinnan tempasin.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  2. #32
    Tesla on ainoa shkauto, jonka arvo ei laske nopeammin kuin normi autojen. Ainakin brittilisen tilaston mukaan. Syy on nimenomaan se, ett uusissa malleissa on paremmat akut.
  3. #33
    Lainaa sarkka kirjoitti Katso viesti
    Varmasti tulee yllttvn pian vastaan rajapyykki, ett shkajoneuvo on polttista halvempi, koska tekniikka tosiaan on edullista ja akkujen hinta/kWh tippuu koko ajan.
    en nyt ota kantaa kummemmin sarkan ihastukseen, voihan sit sit leikki jos on paalua tarpeeksi...

    muuten en usko s-autojen pikaiseen tulemiseen... shkautojen tekniikka voi lhenty perinteisen kustannuksia mutta kokonaiskustannukset pysynee ihan samoina kuin nyt.

    vaikka kansalaiset ajaisi hkpnttvehkeill, siihen teitten hoitoon pitisi saada se pari miljaardia nyhdetty jostain ja shkautothan kuluttaa tiet saman verran kuin bensa/diesel -auto, ja tss kohtaa mukaan tulee berner ja hienot suunnitelmat...

    on totta ett rahaa pit jostain saada teitten hoitoon ja nyt lypsylehmn on autoilu mutta sit on ihan turha kuvitella ett shkautot mahdollisesti yleistyessn tulisi olemaan jotenkin erityisasemassa tai kokonaiskustannuksiltaan halvempia...

    (tss kansakunnassa jonka talous menee pin persett ja keskivertokansalaisenkin kteenjvt tulot ei kehity, miten voidaan edes kuvitella ja haaveilla jostain yhteiskunnasta jossa kaikki ajaa hymy korvissa shkvehkeill sinne ja tnne...)
    Viimeksi muokannut: collikka; 04.02.2017 klo 23:48.
    juuri nyt pyrtn
  4. #34
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    en nyt ota kantaa kummemmin sarkan ihastukseen, voihan sit sit leikki jos on paalua tarpeeksi...

    muuten en usko s-autojen pikaiseen tulemiseen... shkautojen tekniikka voi lhenty perinteisen kustannuksia mutta kokonaiskustannukset pysynee ihan samoina kuin nyt.

    vaikka kansalaiset ajaisi hkpnttvehkeill, siihen teitten hoitoon pitisi saada se pari miljaardia nyhdetty jostain ja shkautohan kuluttaa tiet saman verran kuin bensa/diesel -auto, ja tss kohtaa mukaan tulee berner ja hienot suunnitelmat...

    on totta ett rahaa pit jostain saada teitten hoitoon ja nyt lypsylehmn on autoilu mutta sit on ihan turha kuvitella ett shkautot mahdollisesti yleistyessn tulisi olemaan jotenkin erityisasemassa tai kokonaiskustannuksiltaan halvempia...
    Olet kyll aivan oikeassa. Kirjoitin jo vuonna 2015 aiheesta.
    Jos Bernerin esitys tuli jollekin ylltyksen, niin voi olla korkea aika pest korvat ja silmt.
    https://sahkoautoilevamotoristi.blog...-ajostaan.html

    Shkautot tulevat, halusimme tai emme.
    Onneksi ne eivt tule olemaan ainoa liikenne-energian muoto.
    Mik onkaan tulevaisuuden markkinavoittaja j nhtvksi. En halua edes arvailla.

    Kuitenkin on sellainen seikka niss shkautoissa, ett jokainen, joka on kynyt esimerkiksi Teslan Model S p85D ludia kokeilemassa tiet, ett tulevaisuuden auton moottori on shkinen. Onko energia sitten varastoitu ja tuotettu miten on ehk eri asia.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  5. #35
    Lainaa sarkka kirjoitti Katso viesti
    Shkautot tulevat, halusimme tai emme.
    100% samaa mielt - kuten tulevat mys shkmoottoripyrt.
    Nkisip tulevaisuuteen, mp-messut 2027 ??
    Viimeksi muokannut: J@ck; 05.02.2017 klo 00:25.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  6. #36
    Lainaa sarkka kirjoitti Katso viesti
    Shkautot tulevat, halusimme tai emme.
    No eihn ne tule yleistymn reaalisena vaihtoehtona niin kauan kuin ne on tavallisen kansan tavoittamattomissa kalleudessaan ja niin kauan kuin ljy/fossiilisia riitt, kyll viel ljy riitt lhi-idss ja uusia porauksia suunnitellaan navalle...
    Viimeksi muokannut: collikka; 05.02.2017 klo 01:12.
    juuri nyt pyrtn
  7. #37
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Maksaisi moninkertaisesti mit tankillinen bensaa. Tuhansien eurojen akun hinta pitisi kuolettaa samala pantilla.

    Tmhn se on ongelma ainakin tmnpivn shkpeleiss. Teslan akku taitaa olla hintaluokassa 50000 ja Jonkun pikkukiponkin 15000. Kun akku on ehtoopuolella, kytetty auto/mp on paalitavaraa.
    Ei tarvitsisi olla kallista.
    Autossa on akku ostettaessa auto.
    Koska akut on kerran niin hyvi eik kulu, niit voi vaihtaa pittin, eli
    auto akkuasemalle, tyhj akku laturiin ja tysi akku tilalle.
    Vaihto voi olla koko pivn ty, jos valmistajalla on vapaat kdet tai
    se vaihtuu minuutissa, jos laki pakottaa suunnittelemaan sen jrkevsti.

    Ongelma on hirve kasa vaihtoakkuja, mutta mopoja on vhemmn kuin autoja..
  8. #38
    Lainaa sarkka kirjoitti Katso viesti
    taas myytti murrettavaksi sek vahvistettavaksi samalla kertaa. Kokemuksella, sit kun sattuu minulla shkautoista olemaan

    Leafini 30 000 ja 60 000 km huollot oli vhn yli 200e.
    Niiss toki on viel sen verran hintaa, ett en tahdo ymmrt miksi maksaa noinkaan paljon.
    Mutta, esimerkiksi tuo 60 tkm huolto olisi vastaavien kilometrien huolto bensiini Datsunille samaisessa marmoriliikkeess maksanut vhintn tuplat kun kysyin hintaa.
    Hyundailla (i30 ja i40) olen ajellut vuodesta 2009. Huollot ovat olleet marmorilla 200-300. Suurin osa siit tulee sikahintaisesta ljyst ja suodattimista. 80 sst sill, ett ky raitisilma- ja ilmansuodattimen motonetista ja vaihtaa itse parissa minuutissa. Viime kesn kytin ei-merkkihuollossa ja maksoi pari sataa, vaikka piti jarrupalatkin vaihtaa eteen. Tit huollossa on satasella ja loput ylihintaisilla tarvikkeilla.

    Ducatia en hirvi edes tarjota marmorille. Hihnat + ljynvaihto nkyi olevan mukana tulleen kuitin mukaan 550. Oikeassa huollossa starttiraha on kai toimintatonnin luokkaa.

    Shk tulee kyll. Tll hetkell vain se on aika kallista leikki. Milln matematiikalla auton elinkaarta ajatellen siit ei saa mitenkn edullista. Itse energia on halpaa, mutta kaikki muu sitten kallista tai erittin kallista.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  9. #39
    Shkkulkuneuvoissa akku voi kohta olla eilispiv, lukekaapa uusimmasta Tekniikan Maailmasta koeajo laitteesta jota ette voineet edes kuvitella olevankaan (ainakaan useimmat).
    Mare
  10. #40
    Lainaa Maurisakari kirjoitti Katso viesti
    Shkkulkuneuvoissa akku voi kohta olla eilispiv, lukekaapa uusimmasta Tekniikan Maailmasta koeajo laitteesta jota ette voineet edes kuvitella olevankaan (ainakaan useimmat).
    Mare
    Joo essonpaarissa jeppe kerto kans ihan mullistavan jutun, mees ny essolle kattoon.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  11.  
  12. #41
    Bensan energiamri en muista, mutta jos ajattelios ett 100l dieseli sais jakasta ulos kahdeksaan minuuttiin, niin siin on lmpenergiaa karkeasti 1000kWh. Eli 60000kWmin / 8min tekee sen, ett tehoa pit olla kytss 7500kW jotta vastaavan shkenergiamrn siirt kahdeksaan minuuttiin. Shkauton hytysuhde on toki niin paljon parempi, ettei tuommoista energiamr tietenkn tarvitse siirt. Mutta sen tuosta tietysti nkee, ett mit lyhyemmss ajassa akut pitisi ladata, niin sit enemmn pit tehoa ja sit kautta siirtokapasiteettia olla kytettviss.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimminenEnsimminen 12