Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 41:sta
  1. #1
    Pdyin hetki sitten sattumalta selailemaan Energican configuraattoria.
    Nm pyrt veivt sydmeni. Ikvkseni en ole tarpeeksi varakas :-(

    https://sahkoautoilevamotoristi.blog...oripyorat.html

    Tm Fighteri vei ensin sydmeni
    IMG_2839.jpg

    Mutta tm Italian kyykk Italian vrein...
    IMG_2838.jpg
    Viimeksi muokannut: sarkka; 01.02.2017 klo 23:38.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  2. #2
    Eikhn noi hinnat tosta viel joskus, kunhan yleistyy, kilpailua ja volyymit kasvaa.

    Nykytekniikka toimis jo hyvin tymatkoilla...
    Voisi kiinnostaa, jos ajoasento ei olis hanuri pystyss ja 20-30 ke voisi menn vhn toisen tyyppiseen mopoon, jos olisi ylimrist.
  3. #3
    No mutta jopas jotakin!

    Blogiini tuli viesti, jossa kerrottiin ett maahantuontikin alkaa ja jo MP2017 nhtvill.
    Mahtavaa.

    Maahantuoja on TTgreen.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  4. #4
    - erittin mielenkiintoisia
    - hinnat (ainakin viel) ovat ksittmttmi.
    - sama homma vaihtoehtoisten varusteiden osalta, hinnoittelu on posketonta.
    - kaupunkipyrksi ja tymatkoille varmaan riittv toimintasde, mutta sellaisiin ajeluihin soveltuu paremmin vaikka shkskootteri.
    - ainakin Suomessa tuollaisella reissaaminen olisi melkoisen hankalaa ja hidasta, kytnnss mahdotonta. Latauspisteit ja niiss olevia " tankkausmittareita" tulisi olla huomattavasti enemmn kuin huoltoasemia on nykyn http://www.sahkoinenliikenne.fi/suom...-latauspisteet
    - hidas lataus toimisi varmaan kotona, maantiell ei mikn muu kuin pika. Mutta onko tuntia pika? Siis joka teoreettisen 200 km jlkeen tunnin tauko ja senkn jlkeen "tankki" ei olisi tynn. Kytnnss latausmahdollisuuksien ja vajaaksi latauksen vuoksi ehk vain 100 km? Ents sitten, kun latausmittareilla on kymmenien autojen ja pyrien jono?
    - kun akkupaketti on loppu / hajoaa, niin mikhn on moisen pyrn (ja auton) vaihtoarvo?

    Tulevaisuutta nuo varmasti ovat, mutta viel tnn en hommaisi - kuten en shkautoakaan. Ensimmiset maksavat mansikoita, muutaman vuoden pst hinta on jotain ihan muuta. Muistelkaapa paljonko ensimmiset tietokoneet ja taulutelkkarit maksoivat aikoinaan - ja mit ne maksavat nyt?
    Shkmoottorin valmistuskustannusten tytyy olla murto-osa siit, mit nykyaikaisen tonnisen bensakoneen valmistaminen maksaa. Laadukas akusto on ainakin viel nykyn arvokas, mutta sekn ei selit shkvehkeiden hintaa.

    Niss shkhommissa mennn perse edell puuhun. Akut voisivat olla vuokratavaraa ja tyteen ladatun akuston saisit seuraavalta huolto - eiku akkuasemalta. Liitnt plug & play ja vaihto muutamassa minuutissa. Mys akkujen tulisi olla muutaman mallin ja koon standarditavaraa. Silloin alettaisiin olla systeemiss, joka oikeasti voisi toimiakin..
    Tai sitten pikalatauksen tulisi oikeasti olla pikalataus. Ehk viel joskus?
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #5
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    - erittin mielenkiintoisia
    hintaa.

    Niss shkhommissa mennn perse edell puuhun. Akut voisivat olla vuokratavaraa ja tyteen ladatun akuston saisit seuraavalta huolto - eiku akkuasemalta. Liitnt plug & play ja vaihto muutamassa minuutissa. Mys akkujen tulisi olla muutaman mallin ja koon standarditavaraa. Silloin alettaisiin olla systeemiss, joka oikeasti voisi toimiakin..
    Ai vhn niin kuin puhelimien latauspistokkeissa... Monta vuotta siihen meni ja onko ne vielkn yhdenmukaisia.

    Jos markkinataloudessa standardille annettaan pikkusormi, niin tarvikevalmistajat vie koko kden.
    Se taitaa olla suurin syy siihen, ett jokaisella on se vekki eri kulmassa
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  6. #6
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti

    Tulevaisuutta nuo varmasti ovat, mutta viel tnn en hommaisi - kuten en shkautoakaan. Ensimmiset maksavat mansikoita, muutaman vuoden pst hinta on jotain ihan muuta. Muistelkaapa paljonko ensimmiset tietokoneet ja taulutelkkarit maksoivat aikoinaan - ja mit ne maksavat nyt?
    Shkmoottorin valmistuskustannusten tytyy olla murto-osa siit, mit nykyaikaisen tonnisen bensakoneen valmistaminen maksaa. Laadukas akusto on ainakin viel nykyn arvokas, mutta sekn ei selit shkvehkeiden hintaa.

    Ehk ne tuotantomrt on viel syy siihen, ett maksaa ihan helvetisti, vhn sama kuin mopoautoissa.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  7. #7
    Pariin kohtaan kommentoin kokemuksellani

    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    - erittin mielenkiintoisia
    - hinnat (ainakin viel) ovat ksittmttmi.
    - sama homma vaihtoehtoisten varusteiden osalta, hinnoittelu on posketonta.
    Ninhn se on. Kalliita ovat viel suhteessa polttiksiin. Toki sitten ajaminen ei maksa kytnnss mitn (pl. pikalatauksen hinta) Mutta erityisesti prtkill ajellessa en kyll yleenskn ole sstj laskenut :-)

    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    - kaupunkipyrksi ja tymatkoille varmaan riittv toimintasde, mutta sellaisiin ajeluihin soveltuu paremmin vaikka shkskootteri.
    - ainakin Suomessa tuollaisella reissaaminen olisi melkoisen hankalaa ja hidasta, kytnnss mahdotonta. Latauspisteit ja niiss olevia " tankkausmittareita" tulisi olla huomattavasti enemmn kuin huoltoasemia on nykyn http://www.sahkoinenliikenne.fi/suom...-latauspisteet
    - hidas lataus toimisi varmaan kotona, maantiell ei mikn muu kuin pika. Mutta onko tuntia pika? Siis joka teoreettisen 200 km jlkeen tunnin tauko ja senkn jlkeen "tankki" ei olisi tynn. Kytnnss latausmahdollisuuksien ja vajaaksi latauksen vuoksi ehk vain 100 km? Ents sitten, kun latausmittareilla on kymmenien autojen ja pyrien jono?
    Tm on yllttvn paljon tottumus kysymys. Esimerkiksi minulle se ei olisi mahdotonta.
    Esim. Zero Power-tankilla menee 200 - 300 km matka-ajossakin minun vauhdeilla. https://sahkoautoilevamotoristi.blog...oripyoran.html

    Ymmrrn erittin hyvin, ett kaikille tuo ei ole soveltuvaa.
    Kieltmtt shkautojen ja jossain mrin shkmoottoripyrienkin akkukapasiteetin mitoitus kannattaa tehd siten, ett sit ei tarvitse pivittisess tai edes viikottaisessa ajossa latailla kesken matkan, vaan se latautuu vasta perill, jouten parkissa ollessaan.

    Viel ollaan aika pitkll siit, ett olisi latauspisteill jonoa. Toivottavasti joskus on laajenevasta latausverkostosta ja kasvavista akkukoosta huolimatta :-)

    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    - kun akkupaketti on loppu / hajoaa, niin mikhn on moisen pyrn (ja auton) vaihtoarvo?
    Tll hetkell nytt silt, ett akut kestvt paljon pidempn kuin muu pyr tai auto.
    Itse olen ajanut nyt 75 000 km Leafillani ja sen akku on 100% uudenveroisessa kunnossa. Esimerkiksi Zeron akun arvioidaan kestvn satoja tuhansia kilometrej ja sen akulle tarjotaankin viiden vuoden rajoittamaton takuu.

    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Tulevaisuutta nuo varmasti ovat, mutta viel tnn en hommaisi - kuten en shkautoakaan. Ensimmiset maksavat mansikoita, muutaman vuoden pst hinta on jotain ihan muuta. Muistelkaapa paljonko ensimmiset tietokoneet ja taulutelkkarit maksoivat aikoinaan - ja mit ne maksavat nyt?
    Shkmoottorin valmistuskustannusten tytyy olla murto-osa siit, mit nykyaikaisen tonnisen bensakoneen valmistaminen maksaa. Laadukas akusto on ainakin viel nykyn arvokas, mutta sekn ei selit shkvehkeiden hintaa.

    Niss shkhommissa mennn perse edell puuhun. Akut voisivat olla vuokratavaraa ja tyteen ladatun akuston saisit seuraavalta huolto - eiku akkuasemalta. Liitnt plug & play ja vaihto muutamassa minuutissa. Mys akkujen tulisi olla muutaman mallin ja koon standarditavaraa. Silloin alettaisiin olla systeemiss, joka oikeasti voisi toimiakin..
    Tai sitten pikalatauksen tulisi oikeasti olla pikalataus. Ehk viel joskus?
    Tuo on justiinsa noin, ett me nopeammat maksamme enemmn ja min ainakin mielellni.
    Varmasti tulee yllttvn pian vastaan rajapyykki, ett shkajoneuvo on polttista halvempi, koska tekniikka tosiaan on edullista ja akkujen hinta/kWh tippuu koko ajan.

    Ostin oman 24 kWh Leafini vuonna 2015 reippaaseen 40000 euron hintaan. Nyt Zoen saa 41 kWh akulla 32900 eurolla eli lhes tupla kapasiteetti lhes neljnneksen halvemmalla. Tuossa Zoessa muuten toteutui mys energiatiheyden kasvu. Samassa tilassa ja lhes samassa painossa lhes tupla kapasiteetti.

    Prtkiin erityisesti minkin toivoisin yliptn pikavaihdettavia akkuja. Niithn siis onkin olemassa, mutta kaupallisina toteutuksina en muista yleisesti olevan. Zeron PowerTank on ernlainen versio mys.

    Lataamisen nopeutta olennaisempi kokemuksellani on tosiaan omaan kyttn sopivan kokoinen akku.
    Ajan tosiaan yli 40 000 km vuodessa shkautolla. Minulla esim. Teslan 85 kWh akku olisi riittnyt kytnnss aina siten, ett kertaakaan ei olisi tarvinnut ladata kesken pivn. Vain yll

    Olennaistahan ei ole, ett kaikki haluavat shkprtki tai autoja.
    Hyv on, ett on erilaista tarjontaa erilaisille kyttjille ja eri tarpeisiin.
    Itsekin uskon, ett shkprtkien yleistyminen ei nyt ihan lhinkpiiriss tule ksiin rjhtmn.
    Ja kuten todettu, useistakin perustelluistakin syist.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  8. #8
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Ents sitten, kun latausmittareilla on kymmenien autojen ja pyrien jono?
    Nyt ollaan asian ytimess. Ja ongelma on laajempikin, koska jos kymmenelle tai sadalle yhtaikaiselle lataukselle meinataan saada shkt jostain. Lataaminen on nykyn hidasta tankkaamista pikanakin, ja jos lataus olis vaikka 5 minsaa ja ajomatkaa (akuston kapasiteetti) kasvatetaan, niin mill kaapeleilla ja voimalaitoksilla se shk tehdn.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  9. #9
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Nyt ollaan asian ytimess. Ja ongelma on laajempikin, koska jos kymmenelle tai sadalle yhtaikaiselle lataukselle meinataan saada shkt jostain. Lataaminen on nykyn hidasta tankkaamista pikanakin, ja jos lataus olis vaikka 5 minsaa ja ajomatkaa (akuston kapasiteetti) kasvatetaan, niin mill kaapeleilla ja voimalaitoksilla se shk tehdn.
    Niinp. Joku laski tss taannoin ett kun bensamittarista tankataan kahdella letkulla niin sama teho shkn on samaa luokkaa kuin loviisan atomivoimalan. Toki voidaan antaa tasoitusta sikli ett bensiinin energiasta saadaan liikkeeksi ehk 20%, shkst ehk 85%. Mutta silti minuuttien latausajoista on turha haaveilla nykytekniikalla.
    SF 1098S
    MTS 1200S
    1190R
  10. #10
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Nyt ollaan asian ytimess. Ja ongelma on laajempikin, koska jos kymmenelle tai sadalle yhtaikaiselle lataukselle meinataan saada shkt jostain. Lataaminen on nykyn hidasta tankkaamista pikanakin, ja jos lataus olis vaikka 5 minsaa ja ajomatkaa (akuston kapasiteetti) kasvatetaan, niin mill kaapeleilla ja voimalaitoksilla se shk tehdn.
    Esimerkiksi tuolla on aika hyvin kerrottu asiasta.
    http://autovouhotus.fi/sahko-riittaa-sahkoautolle/

    Kannustan olemaan tekemtt ongelmaa asioista, joissa ei ole ongelmia nyt, eik nill nkymin koskaan tulossakaan.
    Ymmrrn, ett shkautoista omakohtaista kokemusta omaamattomat eivt pysty ymmrtmn asiaa, mutta tuo lataaminen tai shkn riittvyys ei tule olemaan keskeisimpi ongelmia.

    Jlleen kerran: onneksi kenenkn ei ole pakko ostaa shkautoa saati shkmoottoripyr.
    Olisi aika kauhea tulevaisuudenkuva, jos joutuisi pelkmn jonkinlaista yhden energialhteen lainsdnnllist totuutta.

    En omalla shkautoilukokemuksellani suosittele kenellekn shkautoakaan, jos suunnitellun auton akku ei riit jokapiviseen arkiajoon ilman vlilatauksia.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  11. #11
    En voi sille mitn ett koen yo. Linkin tyyppisen maalailun puhtaana ksienheilutteluna. En vaan usko ett 2030 pystyisi Suomessa kyttmn suunnitellun mrn kaltaista shkautomr. Tai sanotaan nyt ett jos jotain tosi mullistavaa halpaa ja edullista kytt akkutekniikkaa tulee, suostun nkemn aavistuksen vihre valoa tss. Silti en vaan usko ett shkntuotanto riitt, tai onhan se olkiluotokinnsilloin tietty valmis ja kaapelia menee edelleen ruotsin padoille.

    Ja siis huomautan ett haaveilen vaihteettomasta shkkulkineesta abaut pivittin tll pk-aamu ja iltaruuhkassa. Tai olis edes automaattivaihteinen kotilo..
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  12. #12
    Shk saa ostettua ja tuotanto ei ole ongelma. Verkon riittvyys voi olla tai olla olematta. Tuskin kovin merkittv kun se tosiaan nyt selvi Suomen aamukahveista. Paikallisesti joudutaan kaivelemaan maita kun parkkipaikat on tynn paukkulankaa keskukselta asti.
  13. #13
    Tuossa alkaisi olla toimintasde kunnossa:
    http://eco-motorcycles.co.uk/vigo

    Eik ole pllmmn nkinenkn.
    Dixi et animam levavi
  14. #14
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Tuossa alkaisi olla toimintasde kunnossa:
    http://eco-motorcycles.co.uk/vigo

    Eik ole pllmmn nkinenkn.
    Mutta ei ole olemassa.
  15. #15
    Lainaa BOMBARIDER kirjoitti Katso viesti
    Mutta ei ole olemassa.
    Eip tekerruta pikkuseikkoihin

    Minulla suunniteilla pyr, jossa 1000km akun kesto, 250hv ja 140kg ajopaino. Maksaa 8000 sarjavalmisteisena.

    Ihan vakavissaan nykytekniikalla shkprr toimii ihan hyvin kaupunkipyrn.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  16. #16
    Lainaa ek@ kirjoitti Katso viesti
    Tuossa alkaisi olla toimintasde kunnossa:
    http://eco-motorcycles.co.uk/vigo

    Eik ole pllmmn nkinenkn.
    https://www.youtube.com/watch?v=5b9Yd6kZKW4
    Varmaan lhimpn oikeaa tuotantoa, mutta eip ole pariin vuoteen kuulunut mitn uutta. Isolla akustolla kantama tosin vain ~300km.
    39000-47000$...
  17. #17
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Shk saa ostettua ja tuotanto ei ole ongelma. Verkon riittvyys voi olla tai olla olematta. Tuskin kovin merkittv kun se tosiaan nyt selvi Suomen aamukahveista.
    Oliko jotain uusia kaapeleita tulossa, vai miten ajattelit ostaa sit shk, Suomessa nyt jokatapauksessa on jo nyt tuotantovaje, mik on vaan pahenemaan pin. Viimevuonnakin shknkulutus nousi 2% johtuen kylmist keleist. Kahvinkeittimet ei ved jatkuvaa kilowattia vaan naksuvat termostaatin nokassa, samoin kuten kiukaat kunhan on sauna lmmennyt eka.

    Tllkin hetkell tulee ulkomailta suurinpiirtein 30% meidn shkst. 3000 megawattia.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  18. #18
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Oliko jotain uusia kaapeleita tulossa, vai miten ajattelit ostaa sit shk, Suomessa nyt jokatapauksessa on jo nyt tuotantovaje, mik on vaan pahenemaan pin. Viimevuonnakin shknkulutus nousi 2% johtuen kylmist keleist. Kahvinkeittimet ei ved jatkuvaa kilowattia vaan naksuvat termostaatin nokassa, samoin kuten kiukaat kunhan on sauna lmmennyt eka.

    Tllkin hetkell tulee ulkomailta suurinpiirtein 30% meidn shkst. 3000 megawattia.
    Ja sit ennen kulutus on ollut laskussa puolenkymment vuotta. Kaapeleita saa ostettua nttein kerin ja kki ne vetisee tolpan nokkiin. Kaasuputki Virosta valmistuu parin vuoden pst. Bonuksena Olkiluoto 3 on valmis hyvll tuurilla jopa tmn vuosikymmenen puolella.
  19. #19
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    - erittin mielenkiintoisia
    - hinnat (ainakin viel) ovat ksittmttmi.
    - sama homma vaihtoehtoisten varusteiden osalta, hinnoittelu on posketonta.
    - kaupunkipyrksi ja tymatkoille varmaan riittv toimintasde, mutta sellaisiin ajeluihin soveltuu paremmin vaikka shkskootteri.
    - ainakin Suomessa tuollaisella reissaaminen olisi melkoisen hankalaa ja hidasta, kytnnss mahdotonta. Latauspisteit ja niiss olevia " tankkausmittareita" tulisi olla huomattavasti enemmn kuin huoltoasemia on nykyn http://www.sahkoinenliikenne.fi/suom...-latauspisteet
    - hidas lataus toimisi varmaan kotona, maantiell ei mikn muu kuin pika. Mutta onko tuntia pika? Siis joka teoreettisen 200 km jlkeen tunnin tauko ja senkn jlkeen "tankki" ei olisi tynn. Kytnnss latausmahdollisuuksien ja vajaaksi latauksen vuoksi ehk vain 100 km? Ents sitten, kun latausmittareilla on kymmenien autojen ja pyrien jono?
    - kun akkupaketti on loppu / hajoaa, niin mikhn on moisen pyrn (ja auton) vaihtoarvo?

    Tulevaisuutta nuo varmasti ovat, mutta viel tnn en hommaisi - kuten en shkautoakaan. Ensimmiset maksavat mansikoita, muutaman vuoden pst hinta on jotain ihan muuta. Muistelkaapa paljonko ensimmiset tietokoneet ja taulutelkkarit maksoivat aikoinaan - ja mit ne maksavat nyt?
    Shkmoottorin valmistuskustannusten tytyy olla murto-osa siit, mit nykyaikaisen tonnisen bensakoneen valmistaminen maksaa. Laadukas akusto on ainakin viel nykyn arvokas, mutta sekn ei selit shkvehkeiden hintaa.

    Niss shkhommissa mennn perse edell puuhun. Akut voisivat olla vuokratavaraa ja tyteen ladatun akuston saisit seuraavalta huolto - eiku akkuasemalta. Liitnt plug & play ja vaihto muutamassa minuutissa. Mys akkujen tulisi olla muutaman mallin ja koon standarditavaraa. Silloin alettaisiin olla systeemiss, joka oikeasti voisi toimiakin..
    Tai sitten pikalatauksen tulisi oikeasti olla pikalataus. Ehk viel joskus?
    Mitenhn joku kaasupullo tyyppinen panttisydeemi toimisi shkajoneuvoissa?
    Uusin tekniikka pivittyisi mys itsestn samalla?
    Hirvet volyymit pitisi olla tarjolla.

    Tietysti niihin suunnitellaan niin monimutkaiset ja kalliit asennukset, ett koko kulkupeli pit vaihtaa, kun akut alkaa menn....
  20. #20
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Ja sit ennen kulutus on ollut laskussa puolenkymment vuotta. Kaapeleita saa ostettua nttein kerin ja kki ne vetisee tolpan nokkiin. Kaasuputki Virosta valmistuu parin vuoden pst. Bonuksena Olkiluoto 3 on valmis hyvll tuurilla jopa tmn vuosikymmenen puolella.
    Niin siis lhinn tarvitaan paksu merikaapeli Ruotsiin (jossa hymyss suin myydn puolella miljardilla suomeen tukkushk) jossa on paljon tuollaiseen kysynthuipputasaamiseen sopivaa vesivoimaa. Tietty shkkulkineiden lataus voitaneen usein olettaa ajoittuvan yaikaan, jolloin hitammatkin voimalat psee mukaan. Olkiluoto 3 valmistuu, mutta... kun vanhat ydinvoimalat taas alkaa poistumaan.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  21. #21
    Laitetaan viel Fingridin kommentointi shkverkon kestvyyteen ja shkn riittvyyteen.
    Uskoisin, ett kirjoittaja aika hyvin tiet, mist kirjoittaa.

    Ei nyt tosiaan kannata vkisin yritt tehd tnn ongelmaa asiasta, joka ei ole sit ole nyt, eik uskottavasti nkpiiriss olevassa tulevaisuudenkuvassakaan.

    "Shkjrjestelmn kannalta 250 000 shkauton eneriankulutus ei ole iso ongelma, shknkulutuksen lisys vuodessa on noin 1 TWh...
    Viimeisen kahdeksan vuoden aikana shknkulutus on laskenut noin 8tWh, joten vaikka kaikki Suomen 2,5 miljoonaa autoa olisivat shkkyttisi, shk kuluisi suurin piirtein saman verran kuin huippuvuonna 2007..."


    https://www.fingridlehti.fi/250-000-...o-kantaverkko/
    Viimeksi muokannut: sarkka; 04.02.2017 klo 11:37.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  22. #22
    Lainaa Spirit kirjoitti Katso viesti
    Mitenhn joku kaasupullo tyyppinen panttisydeemi toimisi shkajoneuvoissa?
    Uusin tekniikka pivittyisi mys itsestn samalla?
    Hirvet volyymit pitisi olla tarjolla.

    Tietysti niihin suunnitellaan niin monimutkaiset ja kalliit asennukset, ett koko kulkupeli pit vaihtaa, kun akut alkaa menn....
    Maksaisi moninkertaisesti mit tankillinen bensaa. Tuhansien eurojen akun hinta pitisi kuolettaa samala pantilla.

    Tmhn se on ongelma ainakin tmnpivn shkpeleiss. Teslan akku taitaa olla hintaluokassa 50000 ja Jonkun pikkukiponkin 15000. Kun akku on ehtoopuolella, kytetty auto/mp on paalitavaraa.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  23. #23
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti

    Tmhn se on ongelma ainakin tmnpivn shkpeleiss. Teslan akku taitaa olla hintaluokassa 50000 ja Jonkun pikkukiponkin 15000. Kun akku on ehtoopuolella, kytetty auto/mp on paalitavaraa.
    Ja viel kerran myytin murtamista:
    Shkauton tai shkmoottoripyrn akun kesto ei nyttisi olevan ongelma.
    Akut tuntuvat kestvn pitkn.

    Itse olen ajanut Leafilla 75000km ja akku on 100% uudenveroisessa kunnossa.
    Esim Zeron akun arvioitu kestvn satojatuhansia kilometrej ja sille mynnetnkin viiden vuoden rajoittamaton takuu.

    Leafin akun vaihto on hinnoiteltu johonkin 5500-6500 e -hintaluokkaan tineen.
    On noilla siis kyll hintaa edelleen, mutta tosiaan, kun ei ole kovin kuluvaksi osoittautauneet.

    Teslan akkujen hinnassa on vissiin edelleen sellainen ongelma, ett kukaan ei oikeastaan tied, kun ei niit tarvitse vaihtaa. Viimeisin tieto mit olen lukenut oli ett 12000USD olisi vaihdon hinta. Siis paljon.
    Mutta kun taas, ne eivt nyt kapasiteettiaan menettvn kovin nopeasti.
    https://electrek.co/2016/06/06/tesla...a-degradation/
    Viimeksi muokannut: sarkka; 04.02.2017 klo 14:43.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  24. #24
    Joo no hyv on jos sanovat niin. Mutta olen vaan skeptinen sen suhteen ett tss 10-13 vuoden sisll olisi infra neljnnesmiljoonalle shkautolle. En vaan usko. Edes sadalletuhannelle autolle.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  25. #25
    Shkautossa tuijotellaan aina akkupaketin hintaa.
    Ekana, jos shkautolla joku ajaa vaikkapa 300 000km, niin onko auto en siih kuosissa, ett siihen tarvii uusia akkupaketti.
    Meinaan, ett on saattanut digitaalit ottaa aika monta harppausta siin ajassa ja se "vanha" shkauto alkaa olla paalikamaa.
    Toiseksi, jos se akkupaketti maksaa vaikka sen 5000.
    Niin laskekaa, paljon on bensa/diesel-autoon vaihdettu moottoriin pelkst huolto-osia sen 300 000km matkalla... maksaako kerralla vai osarilla...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  26. #26
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Shkautossa tuijotellaan aina akkupaketin hintaa.
    Ekana, jos shkautolla joku ajaa vaikkapa 300 000km, niin onko auto en siih kuosissa, ett siihen tarvii uusia akkupaketti.
    Meinaan, ett on saattanut digitaalit ottaa aika monta harppausta siin ajassa ja se "vanha" shkauto alkaa olla paalikamaa.
    Toiseksi, jos se akkupaketti maksaa vaikka sen 5000.
    Niin laskekaa, paljon on bensa/diesel-autoon vaihdettu moottoriin pelkst huolto-osia sen 300 000km matkalla... maksaako kerralla vai osarilla...
    hyvin sanottu :-)
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  27. #27
    Mit nyt erilaisia nettiketjuja lueskellut, shkauton kyttminen merkkihuollossa ei ole oleellisesti polttomoottoriautoa halvempaa.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  28. #28
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Mit nyt erilaisia nettiketjuja lueskellut, shkauton kyttminen merkkihuollossa ei ole oleellisesti polttomoottoriautoa halvempaa.
    taas myytti murrettavaksi sek vahvistettavaksi samalla kertaa. Kokemuksella, sit kun sattuu minulla shkautoista olemaan

    Leafini 30 000 ja 60 000 km huollot oli vhn yli 200e.
    Niiss toki on viel sen verran hintaa, ett en tahdo ymmrt miksi maksaa noinkaan paljon.
    Mutta, esimerkiksi tuo 60 tkm huolto olisi vastaavien kilometrien huolto bensiini Datsunille samaisessa marmoriliikkeess maksanut vhintn tuplat kun kysyin hintaa.

    Olen kuitenkin vhn sit mielt, ett niden marmoriliikehuoltohinnoissa on hiukan sellaista vanhan busineksen yllpitmisen makua. Jos minulla olisi takuuaikaa vanhempi Leafi, niin tuskin jaksaisin paljon maksullisia huoltoja kytt mihinkn muuuhun, kuin kerran vuodessa (minulla siis noin 40 000 km vlein) jarrujen tarkistukseen ja herkistelyyn. Tuohan on kaikissa autoissa osittain sama.

    Teslassahan ei varsinaista pakottavaa huolto-ohjelmaa ole. Suositus taitaa olla 20tkm/vuosi tjsp, mutta nyttvt aika monet huollattavan noin 45tkm vlein.
    Toki Teslassakin ptee ilmeisen yleinen asia, ett uutena kallis auto on usein kallis mys myhemmin yllpit. Eli kyll varmasti on oletettavissa, ett Teslan huollot maksavat Leafia tuntuvasti enemmn, mutta varmasti vhemmn, kuin yht nopean (lhes riittkn, kun ei yht nopeaa ole) bensakyttisen perheauton huollot. Esimerkiksi mithn maksaa Porsche Panameran huollot vs Tesla.
    Viimeksi muokannut: sarkka; 04.02.2017 klo 21:50.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  29. #29
    Lainaa sarkka kirjoitti Katso viesti

    Teslassahan ei varsinaista pakottavaa huolto-ohjelmaa ole. Suositus taitaa olla 20tkm/vuosi tjsp, mutta nyttvt aika monet huollattavan noin 45tkm vlein.
    Toki Teslassakin ptee ilmeisen yleinen asia, ett uutena kallis auto on usein kallis mys myhemmin yllpit. Eli kyll varmasti on oletettavissa, ett Teslan huollot maksavat Leafia tuntuvasti enemmn, mutta varmasti vhemmn, kuin yht nopean (lhes riittkn, kun ei yht nopeaa ole) bensakyttisen perheauton huollot. Esimerkiksi mithn maksaa Porsche Panameran huollot vs Tesla.
    Tuli mieleen,e tt Tesla on 99% digitaalia, niin mihhhn vaiheessa ne pivitykset tulee maksullisiksi?
    meinaan ettei sitten olla kuusessa, kun auto haluaa koko ajan pivitt isten ja jos ne on maksullisia, niin ei edes taivas riit kulukaton rajaksi.

    Itse asiassa shkauton huolto pit olla niin kuin polttomoottoriauton huolto ilman polttomoottorin ja vaihteiston huoltoja, eli paljon halvempaa.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  30.  
  31. #30
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Shkautossa tuijotellaan aina akkupaketin hintaa.
    Ekana, jos shkautolla joku ajaa vaikkapa 300 000km, niin onko auto en siih kuosissa, ett siihen tarvii uusia akkupaketti.
    Meinaan, ett on saattanut digitaalit ottaa aika monta harppausta siin ajassa ja se "vanha" shkauto alkaa olla paalikamaa.
    Toiseksi, jos se akkupaketti maksaa vaikka sen 5000.
    Niin laskekaa, paljon on bensa/diesel-autoon vaihdettu moottoriin pelkst huolto-osia sen 300 000km matkalla... maksaako kerralla vai osarilla...
    Jos...

    300.000 km tekee 20.000 km / vuosi keskivertoajeluilla 15 vuotta. Sen verran on auton keski-ikkin Nyky-Suomessa.
    Toisaalta mik noissa 15 v autoissa hajoaa.. Pellit ja muu tekniikka ehji, mutta moottori ja vaihteisto elinkaarensa loppupss = ei kannata korjata. Shkmoottori maksaisi muutaman satasen - ei vaihteistoa, eik apulaitteita - ehk kannattaisi?

    En oikein edes tied mit halusin kirjoittaa, mutta jo shkskootterin kunnollinen akkupaketti maksaa tn pivn luokkaa 1000 . Auton akkupaketin hinta lienee mieluummin 15.000 , kuin arviosi 5000 . Mahtaako 15 ke edes riitt?

    Akkuteknologia kehittyy huimaa vauhtia ja viiden vuoden pst nykyshkauton arvo - vanhanaikaisista / kuluneista akuista johtuen - on kytnnss "ei mitn". Kenellekn se ei ainakaan en kelpaa. No, omia arvauksia vaan..

    Niin ja ovatko ajokilometrit oikea arvio akuston elinkaarta ajatellen? Kestk akut esim. sen 15 vuotta / 300.000 km, vai hyytyyyk jo 7,5 vuotta / 150 tkm lukemilla? Ent 7,5 vuotta ja 300 tkm - tai 15 vuotta ja 100 tkm? Kilometrieill ja vuosilla voi ajatuksissaan leikitell, vai voiko . Mielestni kysymyksi, joihin ei ole vastauksia. Siksi joku muu saa harjoitella ja maksaa opettelusta

    Tuli viel mieleen.. Nykyisen kotilon 2,0 l tuplaurpo-bensakoneeseen on vaihdettu 150 tkm lukemilla huolto-osia n. 200 eurolla = 4 kpl sytytyspuolat / 120 tkm. Ei mitn muuta - sikli jos ljyj ja putsareita ei lasketa (vaihtovli 30 tkm).
    Sorry, mys sytytystulpat x 2
    Viimeksi muokannut: J@ck; 05.02.2017 klo 16:03.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen