Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Kesällä olin kamulle kuskina pärräkaupoilla ja mukana olleella tyypillä oli xjr 1300 kans myytävänä. Kävin huvikseen koittamassa pikkulenkin ja siitä asti on enemmän tai vähemmän...oikeastaan enemmän pyörinyt tuo päässä.
    Nyt alkaa jo pahasti kuumotella. 3-4000tonniin sais jo näköjään nettimotosta. En edes tiennyt pitäväni tuollaisista. Aina bobberit mielessä vaan.
    Kertokaa omistajat ja muutkin kokemuksia ja hyviä että huonoja seikkoja.
    En haulla ainakaan saanut taas mitään..
  2. #2
    Edellisenä pyöränä oli XJR ja eipä tuosta jäänyt oikeastaan kuin hyviä muistoja. Reilun 100tkm ehdin sillä ajaa, Berliinin ja Nordkapin välillä tuli matkailtua sen kymmenen vuoden aikana. Ei tietenkään mikään autobahnin ykkösvaihtoehto mutta minun matkailuun sopiva peli. Takalaukku, tankkilaukku ja tavararullaan kamat niin viikon tarpeet oli helposti kyydissä.
    Nykyinen pyörä on MT09 Tracer ja se on todella ketterä XJR:n verrattuna mutta vääntöä kaipaan XJR:stä ja toisaalta XJR oli jotenkin rauhallisempi matka-ajossa, tarkoitan suuntavakautte jne. Ja vaikka Tracer on "katettu" ei sillä mielellään pidä yhtään kovempaa matkavauhtia.
    Joskus XJR:stä sanoin, että se on juuri samanlainen kuin kuskikin, laiska, ylipainoinen, kömpelys mutta helvetin komea.
    <br /><br type="_moz" />
  3. #3
    https://www.youtube.com/watch?v=Egj63uwn1bA
    Semmosta. Siinnttä voi katsella ja kuunnella koeajofiiliksiä
    Viimeksi muokannut: Miikam; 20.01.2017 klo 18:27.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  4. #4
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    https://www.youtube.com/watch?v=Egj63uwn1bA
    Semmosta. Siinnttä voi katsella ja kuunnella koeajofiiliksiä
    No kävinhän siis itsekkin koittamassa. Ja silti kuumottaa;) Miellyttää silmää ja joku tuossa väännössä tuntuu kivalle. Isoimmalla vaihteella lähtee pikkuvauhdista vetämään tuostavaan. Ehkä sopii raskaammillekkin tyypeille tai siis tämmönen 100kg. En muutenkaan oo niin älyttömän hevosvoimamäärän tarpeessa ja suomessa suurin osa ajeluista.
    Onko 1200sella1300 eroja muutakin kuin 100cc?
    Pahoja nää kuumottelut,kun tiedän itseni. Ostan vaikkei ois varaa jne.ja kaiken päälle nää vero yms puljaamiset ihan vaiheessa. Mistä voi ostaa järkeä tai malttia lisää?
  5. #5
    Minulla oli ensipyöränä 1200 XJR. Mukava pyörä, moottori lienee yksi parhaista mitä Yamaha on tehtailtaan tyrkännyt. Samaa pannua käytetään Legends sarjan kilpa-autoissa. 1200 ja 1300 malleissa ei muuta eroa ole kuin iskutilavuudessa.

    Jakoketjun raplatus kuuluu kai näissä enemmän tai vähemmän asiaan, ei kannata kovin huolissaan olla pienestä rallatuksesta. Heikko kohta on kytkimen työsylinteri, joka alkaa vuotamaan. Helppo vaihtaa ja varaosat maksaa n. 25e. Venttiilikopan tiiviste saattaa alkaa hikoilemaan vanhemmiten, yleensä vasemmalta puolelta jossa kuuma öljy vaikuttaa sivutuella seisoessa ajon jälkeen. Vanhimmissa malleissa on Nissinin valmistamat etujarrusatulat, niiden tilalle menee bolt-on uudet, paremmat satulat joita käytettiin mm. Rykkösissä. Uudemmissa XJR:ssä nämä paremmat satulat onkin jo vakiona.

    Kyyti on tosi pehmeätä, ei juuri värise eikä tärise. Voimaa on kivasti tarvittaessa, eikä tarvi hämmentää turhaan vaihteiden kanssa. Huonot puolet minusta oli paino, paikallaan aika kankea käsitellä. Bensaakin paloi vähän reilunpuoleisesti, n. 6-6,5 l/100 km, ehkä uudemmilla 1300 ruiskukoneisilla menee vähemmän. 6-vaihde olisi hyvä lisä. Yllättävän moni tuli kehumaan pyörän ulkonäköä, kun mulla oli vielä Kenny Roberts väreissä oleva kelta-valko-musta versio niin se erottui mustien pyörien seasta hyvin.

    Vaihdoin XJR:n hyvin erihenkiseen TDM:ään, mutta kyllä hyvinkin voisin kuvitella vielä joskus XJR:n puikkoihin palaavani. Jäin kyllä kaipaamaan sitä vanhaa sotanorsua, on se vaan äijäpeli.

    Alla on linkki omaan pikku blogiini, sieltä löyty vähän tarinaa XJR:stä ja muutakin.
    <p>Tallissa Bulu &amp; Trumppa</p>
  6. #6
    Tombo, laitoin sinulle yv:n.
    The older I get, the faster I was ...
    Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
  7. #7
    Mä kyllä tykkäsin XJR:stä oikeinkin paljon. Oli luotettava ja toimiva ja käyttökelpoista voimaa mukavasti. Taidan hommata joskus vielä uudestaan. Satula tais olla aika vetelä ja muistaakseni vitonen tuntu isommilla teillä vähän lyhyeltä.. mutta nuokin vähän väkisin kaiveltuja miinuksia, hyviä muistoja
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  8. #8
    jos tykkää noista vanhoista isoista nakupyöristä, niin XJR on tavallaan sen pyörämallin loppuunhiottu huipputuote. jos joku boldor on voimakas, mutta alustaltaan tai jarruiltaan huono, niin XJR on tehdasviritetty lopputuote, kaikki on korjattu vuosikymmenien myötä mitä voisi korjata. Se ei ole mikään revoluutio, vaan evoluution tulos. Se on se mitä putkirunkoinen, nelipyttyinen iso nakupyörä voi parhaimmillaan olla.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  9. #9
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    jos tykkää noista vanhoista isoista nakupyöristä, niin XJR on tavallaan sen pyörämallin loppuunhiottu huipputuote. jos joku boldor on voimakas, mutta alustaltaan tai jarruiltaan huono, niin XJR on tehdasviritetty lopputuote, kaikki on korjattu vuosikymmenien myötä mitä voisi korjata. Se ei ole mikään revoluutio, vaan evoluution tulos. Se on se mitä putkirunkoinen, nelipyttyinen iso nakupyörä voi parhaimmillaan olla.

    näin on
  10. #10
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    jos tykkää noista vanhoista isoista nakupyöristä, niin XJR on tavallaan sen pyörämallin loppuunhiottu huipputuote. jos joku boldor on voimakas, mutta alustaltaan tai jarruiltaan huono, niin XJR on tehdasviritetty lopputuote, kaikki on korjattu vuosikymmenien myötä mitä voisi korjata. Se ei ole mikään revoluutio, vaan evoluution tulos. Se on se mitä putkirunkoinen, nelipyttyinen iso nakupyörä voi parhaimmillaan olla.
    Evoluution tulos on "ihan kiva", helposti muunneltava, leppoisa ajelupyörä.

    Jos sen niskaan kiipeää oikein vetomies, siitä tulee vielä soutulaitekin.

    Ei todellakaan nyt millään pahalla, mutta alustaan kulminoituu se evoluution päätepiste
    ellei siihen sijoita kohtuuttomasti rahaa ja työtä.

    Oli mahdollisuus kokeilla rinnan kunnossa olevaa stanua viimeisestä kaasariversiosta, alkupään
    ruiskuvehjettä ja vielä isolla rahalla & vaivalla rakennettua kaasaripeliä.

    Jälkimmäisessä ne setelitukot eivät kyllä olleet menneet hukkaan.
    Niin eri laite kaikin puolin kuin vain osaa olla.
    Noissa puitteissa vahva, joustava, eloisa mutta vakaa ja riittävän tukeva jos sillä
    intoutuisi hieman "yrittämäänkin". Kerrassaan mainio tuon genren laite, joka tuossa kuosissa
    kylvettää riemukkuudessaan kaikki sen veljet ja siskot.

    Rexerin "evoluutio" on aika pitkälle sama, vaikkakin kaupankuntoisena hieman räyhäkkäämpi ja vahvempi.
    Moisesta huolella ja hilloa säästämättä tehdystä laitteesta olisi kyllä todella makeeta ottaa kunnon tyypit.
    Ehkä vielä joskus....

    Tuo Jammuhan on noin muunneltavuuden suhteen helppoudessaan varsinainen Pandoran lipas.
    Itse asiassa jopa "parempi" ja edullisempi värkättävä kuin kovasti tuotteistettu Nine T.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #11
    Lainaa Paikkeri kirjoitti Katso viesti
    Minulla oli ensipyöränä 1200 XJR. Mukava pyörä, moottori lienee yksi parhaista mitä Yamaha on tehtailtaan tyrkännyt. Samaa pannua käytetään Legends sarjan kilpa-autoissa. 1200 ja 1300 malleissa ei muuta eroa ole kuin iskutilavuudessa.

    Jakoketjun raplatus kuuluu kai näissä enemmän tai vähemmän asiaan, ei kannata kovin huolissaan olla pienestä rallatuksesta. Heikko kohta on kytkimen työsylinteri, joka alkaa vuotamaan. Helppo vaihtaa ja varaosat maksaa n. 25e. Venttiilikopan tiiviste saattaa alkaa hikoilemaan vanhemmiten, yleensä vasemmalta puolelta jossa kuuma öljy vaikuttaa sivutuella seisoessa ajon jälkeen. Vanhimmissa malleissa on Nissinin valmistamat etujarrusatulat, niiden tilalle menee bolt-on uudet, paremmat satulat joita käytettiin mm. Rykkösissä. Uudemmissa XJR:ssä nämä paremmat satulat onkin jo vakiona.

    Kyyti on tosi pehmeätä, ei juuri värise eikä tärise. Voimaa on kivasti tarvittaessa, eikä tarvi hämmentää turhaan vaihteiden kanssa. Huonot puolet minusta oli paino, paikallaan aika kankea käsitellä. Bensaakin paloi vähän reilunpuoleisesti, n. 6-6,5 l/100 km, ehkä uudemmilla 1300 ruiskukoneisilla menee vähemmän. 6-vaihde olisi hyvä lisä. Yllättävän moni tuli kehumaan pyörän ulkonäköä, kun mulla oli vielä Kenny Roberts väreissä oleva kelta-valko-musta versio niin se erottui mustien pyörien seasta hyvin.

    Vaihdoin XJR:n hyvin erihenkiseen TDM:ään, mutta kyllä hyvinkin voisin kuvitella vielä joskus XJR:n puikkoihin palaavani. Jäin kyllä kaipaamaan sitä vanhaa sotanorsua, on se vaan äijäpeli.

    Alla on linkki omaan pikku blogiini, sieltä löyty vähän tarinaa XJR:stä ja muutakin.
    Ensipyöränä?
    Mahtavaa, itse juuri tässä ensipyörää hankkimassa, kuusi vuotta tälläkin foorumilla näköjään notkuttu ja nyt vasta pääsemässä itse asiaan, matkan aikana kuume on siirtynyt Banditista -> Z1000 -> ZRX...
    ja aina XJR:n saakka johon se on aikalailla jäänyt.
    Ensipyöräksi sitä juurikin haaveilen, mutta en ole vielä koskaan päässyt kokeilemaan, ja aika paljon mietityttää juurikin se että onko se vähän liian isohko heti alkuun, vai pitääkö se ekana ostaa vain joku parin tonnin kuussatanen?



    Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla
    Tattista
  12. #12
    Eikös siitä kuitenkin tarpeen vaatiessa myös aika helposti virittämällä tehoja irti saa?
    Tattista
  13. #13
    Eikös se ole myös kuluiltaan aika suhtkoht. Halpa (huolto, vakuudet, yms.) ?
    Kiitos. 😁✌️😎
    Tattista
  14. #14
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    Ensipyöräksi sitä juurikin haaveilen, mutta en ole vielä koskaan päässyt kokeilemaan, ja aika paljon mietityttää juurikin se että onko se vähän liian isohko heti alkuun, vai pitääkö se ekana ostaa vain joku parin tonnin kuussatanen?
    ...Jos jalat yltää tapeille...

    Itsellä taannoin hieman hämmästyin kun näin GSX1400 ajelevan tosi pienikokoisen naishenkilön. Tunnustan täten olevani hieman setä. Letti vain lepatti. Kai se on ihan asenteesta kiinni.
  15. #15
    Näppärä city-sportti. Mä olen aina ollut enempi jalat edellä ajavaa sorttia, mutta sitten kolahti juurikin XJR. Koeajamatta ostin, tietysti ja vielä ei ole kaduttanut. Aikoinaan ostin tuon Rocketin, kun kaverin mielestä Harrikka näytti mopolta, kun iso mies sellaisella ajaa. Ei tuo XJR mikään iso pyörä ole. Just passeli ja kulkeekin sopivasti. Osta, älä mieti.

    Halpa ylläpitää; vakuutus osakaskolla ja täysillä bonuksilla n. 150€/vuosi ja tuosta vielä hintaa pois kun poistettuna liikennekäytöstä talvet. Perushuollot (öljyt, suodatin, tulpat jne.) kun tekee itse, halpuus lisääntyy. Vaativimmat huollot sitten osaamisen mukaan, mutta en ehkä veisi Yamaha centeriin, kun muitakin osaajia löytyy. Hämmästyin jopa, miten edullisia renkaita tuollaiseen saa, verrattuna vaikkapa Rockettiin.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  16. #16
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Näppärä city-sportti. Mä olen aina ollut enempi jalat edellä ajavaa sorttia, mutta sitten kolahti juurikin XJR. Koeajamatta ostin, tietysti ja vielä ei ole kaduttanut. Aikoinaan ostin tuon Rocketin, kun kaverin mielestä Harrikka näytti mopolta, kun iso mies sellaisella ajaa. Ei tuo XJR mikään iso pyörä ole. Just passeli ja kulkeekin sopivasti. Osta, älä mieti.

    Halpa ylläpitää; vakuutus osakaskolla ja täysillä bonuksilla n. 150€/vuosi ja tuosta vielä hintaa pois kun poistettuna liikennekäytöstä talvet. Perushuollot (öljyt, suodatin, tulpat jne.) kun tekee itse, halpuus lisääntyy. Vaativimmat huollot sitten osaamisen mukaan, mutta en ehkä veisi Yamaha centeriin, kun muitakin osaajia löytyy. Hämmästyin jopa, miten edullisia renkaita tuollaiseen saa, verrattuna vaikkapa Rockettiin.
    Kiitos hyvästä vastauksesta.
    Jotai juurikin tällästä halusinkin kuulla, nyt kai sitten ei enää oo mitään tekosyytä olla hankkimatta.
    Onhan se kuitenkin yks komeimmista pyöristä mitä on, ainakin vähän laitettuna.
    Jos oikein oon ymmärtänyt nii tehoja siihen saa kait aika helposti hankittua sen 30-50hp lisää, vaikka ei varmasti tule
    tehon puute olemaan ensimmäisten vuosien ongelma itselleni. ✌️
    Tattista
  17. #17
    Ne jotka tietää niin pohjautuuko tuon mylly alunperin FJ1200 moottoriin?
    FJR -17
  18. #18
    Kävin sitten minäkin kokeilemassa xjr:ää. Ei olisi pitänyt. Nyt se on tallissa.
  19. #19
    Itsekin ko pyörää katellut sillä silmällä...onko 1200/1300 suuria eroja?
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  20. #20
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Näppärä city-sportti. Mä olen aina ollut enempi jalat edellä ajavaa sorttia, mutta sitten kolahti juurikin XJR. Koeajamatta ostin, tietysti ja vielä ei ole kaduttanut. Aikoinaan ostin tuon Rocketin, kun kaverin mielestä Harrikka näytti mopolta, kun iso mies sellaisella ajaa. Ei tuo XJR mikään iso pyörä ole. Just passeli ja kulkeekin sopivasti. Osta, älä mieti.

    Halpa ylläpitää; vakuutus osakaskolla ja täysillä bonuksilla n. 150€/vuosi ja tuosta vielä hintaa pois kun poistettuna liikennekäytöstä talvet. Perushuollot (öljyt, suodatin, tulpat jne.) kun tekee itse, halpuus lisääntyy. Vaativimmat huollot sitten osaamisen mukaan, mutta en ehkä veisi Yamaha centeriin, kun muitakin osaajia löytyy. Hämmästyin jopa, miten edullisia renkaita tuollaiseen saa, verrattuna vaikkapa Rockettiin.

    No nyt on!!
    Jumakauta että on kiva ja hyvä pyörä ajaa!!
    😎
    Tattista
  21.  
  22. #21
    Lainaa Keesy kirjoitti Katso viesti
    No nyt on!!
    Jumakauta että on kiva ja hyvä pyörä ajaa!!
    Onnittelut hyvästä hankinnasta ja ei kun !!
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18