Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Terve
    Vanha on taas ihan pihalla.
    Olen noita reissujamme saanut muokattua filmeiksi matkalla kertyneestä videomateriaalista. Olen onnistunut käyttämällä Windovsin Movie Makeria. Ohjelma olikin hyvä meikäläiselle, mutta nyt se on lopetettu eikä sitä tueta.
    Vaikka ohjelma on vielä 2:lla koneella, ei teko onnistu. Windows 7:lla videot zoomaantuvat aivan itsestään.Windows 10:llä onnistuu mutta osa videopätkistä katoaa itsestään ja ruudulta näkyy vain mustaa, kunnes joku pätkä taas näkyy.

    Nyt olisi Intian reissun filmin editointi käynnisssä.

    Ostin "halvalla" uuden editointiohjelman nimeltä "Video Pad Video Editor". Se on tietenkin englanninkielinen ja nähtävästi australialainen. Olen yrittänyt kokeilun ja erehdyksen kautta oppia käyttämään ohjelmaa mutta eihän siitä mitään tule.
    Kysymys kuuluukin: Löytyisikö Kotkan seudulta joku joka osaa opastaa ohjelman käytösssä. Tällä kielitaidolla ei hommasta tule mitään. Olen valmis neuvottelemaan kohtuullisesta korvauksesta jos saan apua tähän brobleemaan.
    Kotka
  2. #2
    Jos ei löydy ketään opettamaan, niin Joutuubista löytyy perusoppia ohjelmille, nämäkin toki yleensä vieraskielisiä.
    https://www.youtube.com/results?sear...itor+tutorial+

    Yleisesti pienenä vinkkinä; jotakuinkin kaikista ohjelmista löytyy kuukauden ilmainen koeversio. Tätä kannattaa hyödyntää ainakin satunnaisissa projekteissä.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  3. #3
    Jossain toisessa ketjussa neuvottiin asentamaan linkin kautta Movie Maker.

    https://support.microsoft.com/fi-fi/...-release-notes

    Se on niputettu samaan kuvankatselun kanssa ja molemmat pitää asentaa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  4. #4
    Olipa simppeli editori! Taitaa olla suurin ongelma kielimuuri ja tottuneisuus moviemakeriin.
    Minkä tasoisia hommia pitäisi saada tehtyä? Samat jutut tuolla pystyy ainakin tekemään kuin windows movie makerillakin.
    Itse olen kouvolassa. Jos et saa kevääseen mennessä mitään tolkkua, niin voisin ehkä ajella kotkassa...
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  5. #5
    Movie makereita mulla on, mutta kuten kerroin, ne ei toimi kuten aikaisemmin. Windows-yhteisö ilmoitti että Movie Maker on Windowsin oma juttu ja myöskin ilmainen. Yksi yrittäjä kuitenkin halusi rahaa latauksesta.

    Kyllä nämä nuorille varmaan on selviä, mutta meikäläiselle ei aukea vaikka olen yrittänyt tuntitolkulla tehdä kaikenlaisia kokeiluja. Se vaan nyppii kun mikään ei onnistu. Katselin myös youtubesta jossa oli yksi suomenkielinen esitys jossa kaverille oli tärkeä siirtää oma kuvansa ruudun nurkkaan.Siinä kaikki.
    Movie maker oli tavalliselle ihmiselle hyvä ja sillon kun se toimi, ihan kelvollinen ohjelma. Tosin paljon siinäkin oli ongelmia, ohjelma tökki välillä pirusti ja seuraavana päivänä kaikki sujui kuin tanssi.
    Kotka
  6.  
  7. #6
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Olipa simppeli editori! Taitaa olla suurin ongelma kielimuuri ja tottuneisuus moviemakeriin.
    Minkä tasoisia hommia pitäisi saada tehtyä? Samat jutut tuolla pystyy ainakin tekemään kuin windows movie makerillakin.
    Itse olen kouvolassa. Jos et saa kevääseen mennessä mitään tolkkua, niin voisin ehkä ajella kotkassa...
    Kielimuuri tietenkin tökkii, mutta poikkeaa tuo kuitenkin movie makerista monin tavoin. Se on myöskin nykyajan henki, ettei perinteisiä ohjeita enää löydä mistään.
    Kiitos kuitenkin tuosta juutuben linkistä. En tuollaisia sieltä löytänytkään. Jos mielenkiintoa riiittää piipahtaa täällä niin ei tarvitse edes ajaa Lammassaarelle asti. (Kymiläiset kutsuvat Kotkansaarta ilkeämielisesti Lammassaareksi.) Asun itse Karhulassa joten ajomatka ei ole niin pitkä kuin tuolle em.saarelle.
    Kokeilen nyt noita sivuja lopputalvena ja katsotaan sitten jos viitsit piipahtaa täällä päin.
    Terveisin
    Kotka