Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Tulipa tilattua mopo-osaa briteistä mutta toimitettu osa olikin ihan eri laitteeseen mitä myyjä ilmossaan kertoi, eli suomeksi sanottuna myyjä *usetti.
    Ilmotin heti myyjälle että osa on väärä - alkuun myyjä ei sitä uskonut, mutta sitten löin faktoja pöytään jonka jälkeen myyjä myönsi että osa on väärä ja että sen voisi palauttaa.
    No, sitten kysyin postista että paketin lähetys britteihin maksaa 53€ - on Postilla ainakin katteet kohdillaan, kun paketti tuli tänne puolet halvemmalla.
    Tämän jälkeen taas myyjälle postia että mitä postikulut ovat ja kysyin että kuka maksaa kulut - lisäksi vielä kyselin palautusosoitetta.
    Täydellinen hiljaisuus, joten laitoin parin päivän päästä saman meilin uusiksi - ja myyjä vastasi näin:
    "You purchased through ebay global shipping please return through ebay"

    En ole aiemmin joutunut mitään Ebay kamaa palauttelemaan, joten mitä tämä nyt sitten oikein tarkoittaa ja mitenkähän noiden postikulujen kanssa mahtaa käydä?
    Sen verran tämä myyjän touhu raivostuttaa että ainakin meinaan antaa negatiiviset palautteen, jos nyt ylipäätään ensin saan rahani takaisin - en tiedä pystyiskö tässä tekemään muuta jäynää..
    Z1000 '10
  2. #2
    Postikulut taitaa jäädä ite maksettavaksi vaikka muuten saisitkin rahat takaisin. Melkein helpompi monesti myydä vaan se kilke eteenpäin. Tietty tosta voi tehä ilmotuksen ebaylle, joka sit ratkasee ns. riitatapauksen parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta tuskin sillonkaan saat postikuluja pois. Posti kyllä kieltämättä ryöstöhinnottelee nuo paketit.

    Ite tilasin ensimmäisen ja viimesen keulan jenkeistä joku vuosi sitten. Jenkkipojan mielestä keula oli 100% hetero, vaikka molemmat putket oli banaanin muotoset. Lupas kyllä palauttaa rahat kun palautan lähetyksen, mutta postikulut jäi omaan piikkiin. Tullin sai perittyä onneks aika helposti takas, mutta sitten jenkkien posti hukkas tuon paketin. Suomen posti käsitteli asiaa puolisen vuotta, jonka jälkeen korvasivat paketin arvon + postikulut. Eli loppupelin alkuperänen myyjä sai pitää rahat kun paketti ei koskaan päätyny perille.

    Tää on se netistä tilaamisen isoin ongelma ja tästä syystä tilaan ebayssa vain firmoista, joilla on 99,9% positiivinen palaute. Ja kaikki ns. helposti särkyvät/kalliimmat kilkkeet aina euroopasta. Huomattavasti helpompaa jos ei tule kuranttia tavaraa. Ja mieluiten tilaa saksasta, koska saksalainen yleensä ennemmin vähättelee tuotteen kuntoa kuin turhanpäiten kehuu sitä.
  3. #3
    Jos maksoit paypalilla niin avaa ebayssä buyer protection claim tai case tai miksi sitä nyt kutsuttiinkin. Item significantly not as described or wrong item. Paypal hoitaa viestinvälityksen ja myyjä maksaa palautuksen.
    Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  4. #4
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Jos maksoit paypalilla niin avaa ebayssä buyer protection claim tai case tai miksi sitä nyt kutsuttiinkin. Item significantly not as described or wrong item. Paypal hoitaa viestinvälityksen ja myyjä maksaa palautuksen.
    Selviääkö tuosta myös palautusosoite? Nimittäin myyjä ei ole sitä ilmoittanut - vaikka sitäkin olen yrittänyt useamman kerran kysellä.
    Ei viittis alkaa ihan summittaiseen osoitteeseen lähettelemään..
    Z1000 '10
  5. #5
    Lainaa Attitude kirjoitti Katso viesti
    Selviääkö tuosta myös palautusosoite? Nimittäin myyjä ei ole sitä ilmoittanut - vaikka sitäkin olen yrittänyt useamman kerran kysellä.
    Ei viittis alkaa ihan summittaiseen osoitteeseen lähettelemään..
    Tuskin joudut edes palauttamaan, ebay hoitaa asian myyjän kanssa aika kovalla kädellä, saatat joutua tuhoamaan tavaran todistetusti. Myyjä mielellään palautta sulle ainakin osan rahoista ja saat pitää tavaran jos se on eri kuin piti olla. Näin omien kokemuksien mukaan. Kunhan vaan avaat sen casen niin asiat rullaa omalla painollaan.
  6. #6
    Lainaa Attitude kirjoitti Katso viesti
    Selviääkö tuosta myös palautusosoite? Nimittäin myyjä ei ole sitä ilmoittanut - vaikka sitäkin olen yrittänyt useamman kerran kysellä.
    Ei viittis alkaa ihan summittaiseen osoitteeseen lähettelemään..
    PayPal on viesteissä välittäjänä ja sitä kautta tulee palautusosoite. Voi myös käydä niin kuin Ismo kirjoitti että ei tarvitse palauttaa mutta pitää hävittää (estää huijaukset) ja saa rahat takaisin.
    Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  7. #7
    Itse kerran jouduin palauttamaan kun lähettivät vääränlaisen moottorinposken suojan.
    Lähettivät mulle uuden pahoittelujen ja selitysten kera sekä maksoivat postit mitä maksoi takaisin lähetys.

    Edit. Ja niinkuin nitrous tossa mainitsi niin vain ns. luotetuista firmoista katson. Tuossa tapauksessa otin vain yhteyttä myyjään sähköpostilla ja hoitu helposti eteenpäin.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  8. #8
    Ostin syksyllä kattotelineet autoon ebay.de:n kautta jostain firmasta. Tuli vääränmalliset, jotka oli pakattu tehtaalla oikeanmalliseen laatikkoon tms...

    Otin valokuvan ja lähetin liikeeseen. DHL:n paku haki ne seuraavalla viikolla pois ja sama paku toi vähän ajan päästä oikeat tilalle. Puljaaminen ei maksanu mulle mitään.

    Tietty yksityisten kanssa voi olla vähän hankalampata.
    BMW K1600 GTL & KTM Duke
    Ex:Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
  9.  
  10. #9
    Hmm, meniköhän tämä nyt oikein - tuli nimittäin paypalista valittua "eBay Resolution Center" ja sieltä se ohjautu ebayn puolelle, jossa tuli tehtyä "refund".
    Tuosta tuli ainakin näkyviin myyjän osoite, mutta tämä maininta jäi hiukan mietityttämään "Contact seller to get a return label. The seller will pay for postage."
    Eli pitääkö tässä nyt jäädä odottamaan että sattuisko myyjä laittaa tulemaan jonkun palautus tarran - mitäs sitten jos mitään ei kuulu?

    Sen verran vielä tuosta myyjästä että liikkeeltähän se vaikuttaa, kun palautteita on likemmäs 8000 ja palauteprosentti on 99,3%
    Z1000 '10