Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Moi kaikille!

    Okei, olen uusi käyttäjä täällä. Ostin ks pyörän toissa syksynä ja meillä on ollut tuon rouvan kanssa hyviä ja huonoja hetkiä. Viime kesänä teimme emännän kanssa mm. Lapin reissun mut se meni suoraan sanottuna hiukan penkin alle 200km ennen kotia, öljyt mm puski pihalle, se ei sinänsä ollu onneks niin paha miltä aluksi vaikutti, yläkannen pahvitiiviste oli mennyt poikki. Tilasin uuden ja matka jatku.

    Mutta mutta,
    Pyörä silti aina ajon jälkeen tiputtaa öljyä asfalttiin vajaan kämmenen kokoiselle alalle. Mitä googletin niin paljon löyty asiaa mutta siltikään en tällä hetkellä osaa sanoa mikä niistä vijoista se olisi. Siltikin, kun kesällä tilasin pahvitiivisteen, tilasin koko moottoriin kaikki tiivisteet. Eli tässä talven mittaan työttömänä olisi tarkoitus moottori purkaa palasiksi ja vaihtaa ihan kaikki tiivisteet, itse asiassa se moottori onkin tällä hetkellä tossa nenän edessä lattialla kun tätä kirjoitan.

    Multa löytyy kyllä huoltovihko (se prkl iso A4 kokoisilla sivuilla ja 5mm paksu) englanniksi mutta ajattelin lähtee kyselee tältä suunnalta kikka kakkosia ja kolmosia asiaan liittyen? Vihosta ei löydy suoranaista räjäytyskuvaa moottorilla mut 10 sivua ainakin löytyy juttua.
  2. #2
    Miksi tehdään ja mitä halutaan.
    Noihin kun löytää vastauksen, niin hyvin pärjää.

    Kun 37 vuotiasta moottoripyörän moottoria aletaan availemaan, niin ihan mitä vaan voi löytyä ja äkkiä ollaan siinä tilanteessa, että kaksi tonnia on mennyt osiin ja koneistuksiin rahaa eikä olla edes välttämättä loppusuoralla.

    Jos tekee itselle käyttöpyörää, niin silloin pitää tehdä hyvä.
    Jos tekee semmoisen, millä pääsisi tulevan ajokauden, niin välttää vähän vähempi.
    Jos koneen tarvitsee kestää koeajon verran kasassa, niin silloin riittää ihan minimi.

    Huvikseen ei kannata koneita alkaa availemaan, jos ei ole valmis hyväksymään kaikki vastaantulevat ongelmat.

    Joten pikku öljyvuoto ei ole välttämättä ongelma, mutta voi olla hyvin kallis korjata.
  3. #3
    Tässä ollaankin hiukan peukalo keskellä kämmentä. Autoja oon hiukan enempi rustaillu mut ekaa kertaa tarkemmin pärrän moottoria.
    Käyttöpyörää olisin halukas siitä tekemään, ainakin alustavasti hommaa siinä näyttäis olevan. Männänpäät ainakin olivat mustat ja hiukan karstoittuneet. Pyörän huoltomeinneisyydestä mulla ei ole mtn tietoa, tiedän vain et se on ollut täydellisessä kaasarirempassa josta löytyy kuitti.

    Olen miettinyt suht vakavasti myös sähköjen uusimista, kun se runko on nakuna hallissa tällä hetkellä.

    Se öljyvuoto on sen verran häiritsevä et haluisin sen loppuvan. Olen tietoinen näistä "ton ikäisissä tyyppivika" kommenteista mut haluan olla varma et pääsen tolla 15tkm per ajokausi ilman suurempia ongelmia.
  4. #4
    noi moottorit harvoin paranee availusta. Jos kaikki kuitenkin toimii, niin ei kannattaisi turhaa avata enempää.

    onko sitä tarkemmin paikannettu mistä kohtaa se vuotaa? Yleensähän lohko ei vuoda, kun se on nelipyttyisessä ylä ja alaosa.

    Jos taas joku sivukoppa vuotaa, niin korjaa se.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #5
    Lainaa Anss191 kirjoitti Katso viesti
    Tässä ollaankin hiukan peukalo keskellä kämmentä. Autoja oon hiukan enempi rustaillu mut ekaa kertaa tarkemmin pärrän moottoria.
    Käyttöpyörää olisin halukas siitä tekemään, ainakin alustavasti hommaa siinä näyttäis olevan. Männänpäät ainakin olivat mustat ja hiukan karstoittuneet. Pyörän huoltomeinneisyydestä mulla ei ole mtn tietoa, tiedän vain et se on ollut täydellisessä kaasarirempassa josta löytyy kuitti.

    Olen miettinyt suht vakavasti myös sähköjen uusimista, kun se runko on nakuna hallissa tällä hetkellä.

    Se öljyvuoto on sen verran häiritsevä et haluisin sen loppuvan. Olen tietoinen näistä "ton ikäisissä tyyppivika" kommenteista mut haluan olla varma et pääsen tolla 15tkm per ajokausi ilman suurempia ongelmia.
    Jos kovin kone kerää karstaa, niin joko kone on väljä ja polttaa öljyä => öljyn pinta alenee koneessa

    tai

    kaasarirempan jälkeen kone käy rikkaalla ja öljyn pinta koneessa nousee, kun bensaa menee öljyn sekaan. Kone puhaltaa liian öljyn ulos huohottimen kautta, ja koneen alta löytyy öljyläikkä.

    Eli kuten Jaket sanoi, voi olla hyvä selvittää ensin, että vuotaako siellä mikään tiiviste, ennen kuin alkaa avaamaan.
    3S - Slim, Sleek & Sexy
  6. #6
    aina ne männänpäät on mustat ja karstoittuneet.

    ainakin omat kokemukset on tuon ikäisistä vehkeistä, että ihan lyhyttä työmatkaa ei kannata edes ajaa. karstoittaa vaan.

    ja bensahanaa kannattaa käyttää, koska kaasareista ei tiedä paljonko ne pitää.

    monesti tuon ikäisissä kannattaa rempata kaikki moottorin ympäriltä. Eli juuri sähköt ja kaasarit. Ne parantaa luotettavuutta ja käyttömukavuutta. Kaasaripattereista menee kaikki o-renkaat esim kaasarien välisistä putkista yms, joten melkein voisi kannattaa purkaa koko patteri ja vaihtaa kaikki mitä huoltosarjassa tulee, ostaa esim ebay:stä huoltosarjat, niin saa aika kohtuuhintaan.

    Sähköjen uusiminen on vähän niin näin, että pystytkö tekemään paremmat vai tulee kahta kauheammat abico viritykset. Sähköjohtosarjaa voi korjata siten, että otat teipit pois johtosarjasta ja putsaat johdot, korjaat kolvaamalla huonot kohdat, kutistesukkaa päälle ja uudet teipit(jotain huippu 3m teippiä), koska huono teippi pettää eikä paranna tilannetta kuin hetkeksi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Edellisten kanssa samalla linjalla. Paikallista ihmeessä öljyvuoto ennenkuin availet enempää. Esim. Vetoakselin kumistefa monessa mopossa vaihdettavissa purkamatta eturatasta enempää. Ei tuon ikäiseen kannata konetta leväyttää jos ei pientä öljyvuotoa isompaa vikaa ole.
  8.  
  9. #8
    Lainaa epoksi kirjoitti Katso viesti
    Edellisten kanssa samalla linjalla. Paikallista ihmeessä öljyvuoto ennenkuin availet enempää. Esim. Vetoakselin kumistefa monessa mopossa vaihdettavissa purkamatta eturatasta enempää. Ei tuon ikäiseen kannata konetta leväyttää jos ei pientä öljyvuotoa isompaa vikaa ole.
    Kyseessä on G eli keppivetoinen malli, siinä on kulmavaihde vetoakselin päässä. Tuossa GS 1000 G mallissa taisi olla vielä erillinen kulmavaihde omilla öljyillään, GS 1100 G mallissa kulmavaihde sai voitelun moottoriöljyn yhteydessä.
    Vaihdekiksin stefan ohivuoto voi jättää lammikon lattialle pyörän ollessa sivutuella. Keskituella ei välttämättä vuoda, öljyn pinta laskee akselin alapuolelle.
    Kannattaisi panostaa alkuperäistiivisteisiin, niiden laatu on parempi.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 - 81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
    Kawasaki Spectre 1100 D1 -82
    Kawasaki KX 250 XC KL Enduro -21