Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Hei,

    Olis tarkoitus säätää venat pyörästä. Eli pyöränä ktm exv 450 vm.2004.

    Itse kun en ole hommaa suorittanut niin vinkkejä kysynkin homman hoitaneilta.

    Eli, kun tässä on se pultti joka lukitsee koneen (mäntä yläkuolo kohtaan?) Niin onko mahdollista tässä vaiheessa tarkistaa molempien venojen välykset vai onko pako jo auki osittain?

    Vai miten ootte tehnyt?

    Kiitos jo avusta!
    Ktm 450 exc -04
  2. #2
    Jos ole saanut lukittua koneen pultilla puristustahdin loppuun (ei poistotahdin loppuun) voit tarkastaa imu ja pakoventtiilit.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  3. #3
    Ensin oikea yläkuolokohta kohdalle. Rakotulkki on joskus hankala saada mahtumaan tai tulee väännettyä sitä ja välys tulee liian isoksi. Olen löysännyt venttiilin säätömutterin, ruuvannut välyksen pois ja sitten avannut säätöruuvia 1/6 kierroksen eli yhden mutterinkannan särmän verran. Siihen kiristys kun pitää meisselillä paikallaan. Ruuvin nousu on sellainen, että välys osuu tarpeeksi hyvin kohdilleen.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  4. #4
    Kiitos avuista. Eli täytyy löytää tosiaan tuo puristustahdin yläkuolo ja siihen lukitsee koneen. Ja tosiaan ahdas on tuo paikka jonne rakotulkkia laitetaan 😁 jos ottais koko kannen irti 🤔 joku oli löytäny jostain rakotulkin joka oli taivutettu päästä, vois olla kätevä.
    Ktm 450 exc -04
  5. #5
    Jos vaan joskus löytäisi pakista tulkin jota joku ei ole jo ehtinyt vääntelemään
  6. #6
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Jos vaan joskus löytäisi pakista tulkin jota joku ei ole jo ehtinyt vääntelemään
    No, ongelma se tuokin joskus on
    Ktm 450 exc -04
  7. #7
    Ja jos tulee vielä jotain mieleen niin kertokaa vain. Oletteko lopuksi vielä kiristäny ihan momenttiin tuon säätö mutterin ? Lukitetta tai mitäön väliin ettei aukea??
    Ktm 450 exc -04
  8. #8
    Tuo ohje välykseen säätöön 1/6 kierrosta auki on kuulemani mukaan 1/4 kierrosta auki. Voi olla aika sama kumpaa käyttää.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  9. #9
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Tuo ohje välykseen säätöön 1/6 kierrosta auki on kuulemani mukaan 1/4 kierrosta auki. Voi olla aika sama kumpaa käyttää.
    No jokatapauksessa tarkistan jokaisen vielä tulkilla joten katotaan kumpi parempi. Eihän tuo ero ole iso joten tuskin niin merkitystä. Jotkut säätää välyksen 0.10 vaikka 0.12 oikea.
    Ktm 450 exc -04
  10. #10
    Minä olen käyttänyt 1/6 kierrosta, koska minulla siinä ruuvissa on 0.75mm nousu.
  11.  
  12. #11
    Sitä välyksen mittausta helpottaa yllättävän paljon kunnollinen rakotulkki.
    Tämmönen on itsellä käytössä: https://www.storm-motor.fi/osat/cros...-each-for-ktm/
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06