Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 69:sta
  1. #1
    Tuli toisella foorumilla lähdettyä mukaan tuollaiseen "winter buildoff" kisaan joten laitellaan nyt nämä kuvat ja jorinat tännekin sitä mukaa kun jaksan ne kääntää ekalle kotimaiselle.

    Tuo nimi tuli tuossa keksittyä silleen puolivahingossa tuota kisaa silmälläpitäen, eihän se yhtään mahtipontinen ole tai mitään mutta toisaalta sehän tämä pyörä on, ainakin kunnes teen toivottavasti joskus jotain vielä siistimpää...





    Skaba alkoi marraskuun alusta joka tuli todistaa jollakin tavalla sillä 1.11. ennen tehtyjä modifikaatioita ei lasketa.



    Tuossa tosiaan tuo paffista askarreltu ensimmäinen luonnos peräksi josta kävi samalla ilmi että tuo Danmoton änkkäri on liian iso tuonne alle.



    Tämä se teki namia! Olen liimannut nuo kasaan ihan liian monta kertaa kun ne aina nappaa tallissa johonkin paidanhelmaan tms kiinni, olenpa kerran löytänyt tuon vanhemman pojankin pyörän vierestä aikeenaan ilmeisesti testata kumijalan elastisuuttaa mutta jäikin pää vetäjän käteen niin sanoakseni...



    Wanha kilventeline sai menolipun kusarille, painoa arviolta joku 1-1,5kg...



    Takahäkin napsin irti mutten nyt vielä hävittänyt.



    Mihkähän helevettoon ton kaiken sähkön änkee...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  2. #2






    Sain vinkin että lipeällä kuulemma lähtee eloksointi kivasti irti ja näinpä tosiaan asia on. Harmi vaan kun tuossa prosessin aikana vipstaakeista hukkui muutama kappale 3x6mm jousi joita en ole sen koommin onnistunut löytämään joten voipi olla että joudun tilaamaan uudet. Eipä nuo nyt maksa kun 15 euroa pari...



    Jarrunestesäiliöstä tuli ihan makee kun sitä vähän sipasi santapaperilla päälle.



    Uuen takahäkin alkua. Hitsuusaumat näyttää kamalilta, nähtävästi siihen menee tatsi kun ei pitkään aikaan hitsaa.



    Uus pakari piti vetää ensin tuon alaputken alapuolelta...



    ...mut eehän se sinne mahu kun takajousen runttaa nippuun...



    ...taikka tarkalleen korvaa asennuksen ajaksi tuollaisella niin tietää missä rengas on kun iskari pohjaa.



    Lisää rööriä väliin sitten vaan.



    Näihän se tämä käy. Kuvassa myös uusi vaimennin.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  3. #3


    Tuommoset kahvakumit löyty motonetistä. Ans kattoo pystyykö niillä miten ajamaan...

    Tosiaan sekä pakoputki että takahäkki tehdään ensin valmiiksi mustasta raudasta ja sitten kun kaikki on löytänyt oman paikkansa on siitä sitten kiva kopioida design rosteriputkilla. Ainakin teoriassa pitäis tulla vähän siistimpi lopputulos ja taas tuon kanssa saa rauhassa sohlaa ja siirrellä juttuja ja jatkaa putkia yms miten nyt tarvii.


    BTW jos joku on Daytonan osia vailla niin saapi kysellä, löytyy erinäisiä pisteosia kuten esim takavalo, paisuntasäiliö, takasatula jne jne, samoin nuo nykyiset katteet voisin myydä siinä vaiheessa kun (jos) saan ensin tiiviin tankin hitsattua tilalle.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  4. #4
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti


    Näihän se tämä käy. Kuvassa myös uusi vaimennin.
    Nouseeko toi putki ja vaimennin kuinka korkealle, kun asennat takaiskarin? Meinaan vaan, että ei sitten nappaa kiinni takarenkaaseen, kun ajelet omaa kovaa ja Suomen silkkiteillä tuleekin routakuoppa eteen. Tuossa kuvassa näyttää ainakin liian matalalta väliltä.

    Muutenhan siinä on ihan hyvää tekemisen meininkiä

    edit. Lueskelin tuon sun threadin uudelleen. Sulla on siellä nyt asennettuna se lattarauta, joka indikoi kohtaa, kun takaiskari pohjaa?
    Braaaaap
  5. #5
    Kyllä se siitä ihan mukavasti nousee, asento jossa takarengas on nyt on mitoitettu iskarin maksimikompressioon plus pikkasen extraa eli rengas on nyt abaut siinä kohtaa mihin se pohjatessa nousee, ehkä himpan ylempänäkin. Joo iskari on tällä hetkellä pöydällä ja se rauta tilalla. Täytyy nakkaa tässä joku päivä iskari takas paikalleen niin otan sitten kuvan miten se istuu normikorkeudessa.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  6. #6


    Uus ajovalo saapui. Se se nyt niin kauhee oo mitä pelkäsin... Samalla väkästelin paffista vähän maskin protoa, jotain sille tarttee vielä tehdä kun on jotenkin pökkelö...

    Voipi mennä jokunen päivä että kerkeää tätä hommaa jatkamaan mut eipä haittaa kun jotenkin inspis vähän hukassa... ei pidä tehdä juttuja vain tekemisen takia.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  7. #7
    Ei nyt mikään mahdoton päivitys mutta jotakin kuitenkin.


    Vanha torvi kuullosti jo lähinnä astmaiselta vuohelta...



    ...joten se sai väistyä uuden tieltä. Kaks liitintä, yks pultti, toista toisinpäin. Liiankin helppoa...





    Nakkasin iskarin takasin paikalleen valeeseen että näkee tuon perän "oikean" korkeuden. Eiköhän tuo liene ihan tarpeeks ylhäällä sano...



    Tuommottiset droppitapit tuli kanssa tilattua joku aika takasin...



    ...niitten kanssa on vaan sellanen himpsanen ongelma että ne istuu niin ulkona ettei pedaaleille meinaa päästä. Tarvinnee noita haarukkaosien jalkoja sheivailla vähän sisäänpäin jossain kohtaa.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  8. #8




    Ei oo joulusiivouksien yms kiireiden takia tarvinnu paljoa tallille ehtiä, tänään sentäs pääs hetkeksi askartelemaan.
    Tuommosen nopsan jigin täppäilin jämäpaloista ja kieputtelin pikkusen alumiittiä ympärille. Ihan eivät ole pyöreitä mutta aika kivasti menee iskaritolpan ympärille kun vähän kiristää ja kohollaan oleva kohta jää tuonne sisä-takapuolelle joten sitä ei näe jos ei sinne oikeen erikseen katso.



    Ensimmäistä hiukkasen alotin muotoilemaan. Noihin tulee sitten kiinni semmoset "kolmiot" joihin sitten kiinnittyy sekä uusi ajovalo että maski kunhan sellasen saan ensin askarreltua.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  9. #9
    Kuvapilvi.fi vetäs vissiin magneettinauhat myttyyn lukijaan kun kaikki kuvalinkit rikki prkl. Tarvii tehdä tili johonkin kuvapalveluun jossain vaiheessa, nyt mennään uppaalla toistaiseksi. Ainoa miinus on lakanan kokoiset kuvat...





    Käänsin tota takahäkin päätä pikkasen ylöspäin että saa änkkärin vähän pystympään ja taaemmas joka taas vapauttaa tilaa penkin takaa mm paisarille ja sähköosille. Tarvii alkaa leipomaan tota perää seuraavaksi kun kerkiää. Sen verran on suunnitelma muuttunut tässä matkan varrella ettei katteita tehdäkään rosterista vaan hiilikuidusta. Kokeilin muutamaan ohutlevykappaleeseen ja aika nopeasti totesein että juuei migillä eikä mun taidoilla...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  10. #10
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    tua tua ...

    mitäs jos ton takahäkin tekisit pyöreästä putkesta ja laskisit penkin alta samaan linjaan ku tankin alareuna ...

    ja sitte ton takakopan terävät nurkat poies ja pyöreempää muotoo ja alareuna samaan linjaan tankin alareunan kans ni ois silmään aika bueno, ylälinja sais olla sama ku nyt mut särmät pois

    tai sitte teet tankin kanttikoneella suorista pellinpaloista

    vittu, tee niinku tykkäät ,pirä tunkkis, prkl
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
  11. #11
    Näet sitten kun pääsen mallikappaleen teossa niin pitkälle raot tulee kyllä peittymään niinkuin tuon kuituperänkin kanssa. Putki on tarkoituksella kantikasta koska myös katteiden design tulee olemaan vähän sellainen "F-117 Nighthawk" -tyylinen terävine kulmineen ja suorine pintoineen.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  12. #12
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
  13. #13
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    ...katteita tehdäkään rosterista vaan hiilikuidusta.
    Haluat varmaan sellaisen superkiiltävän pinnan sille hiilikuidulle? Mitä hartsia meinasit käyttää?
    Ostin kiinasta hiilikuitumattoa. ~12,5 € / m2 ( http://www.ebay.com/itm/152214327522...%3AMEBIDX%3AIT ). Ihan asiallisen oloista kamaa, vaikka en oo vielä ehtinyt käyttää.

    Itse aattelin käyttää vaan tavallista PU-hartsia, mutta siitä tulee enemmän sellainen sumea pinta. Mun käyttökohteessa se ei haittaa, kun vaan vahvistan vähän risaa 2t-enskan paisarin hiilikuitusuojaa.

    Siihen ei tuota koko m2 mattoa mene, niin kai siitä lopusta voisi jotain etumaskia tehä omaan Triumphiini Ja se voisi olla sellainen superkiiltäväpintainen.
    Braaaaap
  14. #14
    Emmä oo vielä päässy niin pitkälle Budjetti tällä hetkellä sellanen että täytyy mattoveitsen teriäkin säästellä Ens kesä tod näk pääosin ainakin jää ajamatta, ei vaan kerkee ja työmatkan suhaaminen alko viime kesänä tympiä niin seisköön tuola ja tehdään pikkuhiljaa.

    Tarvii kysellä sitä hartsihommaa tuolta Customfighters foorumilta, sielä on useampikin julli tehny noita kateosia joskin niillä on vakuumipussit yms äms hienoudet, ite aattelin ihan pensselin kanssa sutia. Voi kait se sellaiseksi vähän mattasemmaksikin jäädä, ois ainakin enempi "stealth"
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  15. #15
    Ei viihti omia tuota talliketjua niin pannaan tänne. Tuo "magnum opus" projekti kaatui osittain omaan mahdottomuuteensa, osittain ajan ja rahan puutteeseen mutta ei anneta sen häiritä, rakentelu jatkuu vaikkakin enempi vanhan paranteluna.





    Uutta jalkatappirunkoa väännetty tänään, vasemman puolen sain aikalailla valmiiksi, mitä nyt jos vähän siistisi ennen lakkaamista vielä mutta nähden siihen että ainoa tekemisessä käytetty kone oli rälläkkä ja perusmuodon leikkauksen jälkeen kaikki muotoilu on tehty viilaamalla niin täytyy olla ihan tyytyväinen.



    Oikeeta alotin hetken matkaa mutta käsistä loppui kertakaikkiaan paukku niin oli pakko lopettaa tältä päivältä. Sen verran täyty tehä että pääs heittää jalan yli, täytyy sanoa että uuden dragbarin ja noiden droppitappien kanssa on jo paikallaan ilmiselvää että koko ajogeometria on muuttunut aivan totaalisesti ja 100% parempaan suuntaan! Materiaalina tosiaan muuallakin jo mainittu 5754 alumiini levypaksuudella 10mm, voin muuten sanoa että pystyyn noustessa fleksaa paljon vähemmän kun Danmoton sarja jonka nakkasin joku aika sitten metallinkeräykseen
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  16. #16
    Pystyisköhän joku mopedraattori poistamaan ketjun nimestä tuon magnum opus -osan kun näköjään en siihen itse kykene.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  17. #17
    ^ ei sitte vissiin... no olkoot sielä emmä uuttakaan ala tekemään.


    Eilen taas vähän askarreltu. Pönttö siirty hieman taaksepäin kun otti silmään kun ei mätsännyt katteen linjaan, sekä tuota väliputkea aloin askarrella. Liitos täytyy tehdä vielä tänään ja varmaan ajaa noi saumat alas, ei tullu kauheen nätit. Materiaalina RST samoin kun tietty lankana mutta kaasuna mison18 kun ei muutakaan saa, liekö siitä johtunut myös yletön pärskiminen hitsatessa. Samoin kuulemma tekee tuo kaasu sen ettei lopputulos ole välttämättä 100% ruostumaton. No, aika näyttää sen, jos alkaa kukkia veetään kuumakestohopea pintaan.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  18. #18
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, jäsenasiavastaava, SMOTO yhteyshenkilö Salmon:n avatar
    Liittyi Mar 2005
    Algebra
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    ^ ei sitte vissiin... no olkoot sielä emmä uuttakaan ala tekemään.
    Laita viesti asiasta moderaattoreille. klikkaa tuota mustaa kolmioita viestin vasemmassa alareunassa
    Motorg ry:n jäsenasioihin liittyvät kysymykset sähköpostilla osoitteeseen jasenasiat(ät)moottoripyora.org tai salmon(ät)moottoripyora.org
    Kiitos




    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    GSX750F -89
  19. #19
    Näin teemme ja rahat juomme
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  20. #20
    ^ nöyrästi kiittää nimen muuttajaa hän.





    Rööri räitty nippuun. Hiukan ehdin alottaa ekan sauman tasotusta ennenkun täyty lähteä hakemaan pojat päiväkodista. Menee jonnii verran aikaa ja tupakkia ennenkun tuo hormi on edes jossain määrin salonkikelpoinen mut kiirekös tässä...

    Pitää kyllä sanoa että tuo hi-mountti sopii tuohon kun nenä päähän.

    Täytynee varmaan välillä siivota tuo pajan puoli, aivan eeppinen sotku taas...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  21. #21
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Täytynee varmaan välillä siivota tuo pajan puoli, aivan eeppinen sotku taas...
    Tallin siivous on niitä ainoita asioita, mitä tallissa ei kannata tehdä jurrissa...
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  22. #22


    Ketjut ja uus takaratas saapui vihdoin. Nyt on välit 18/52 kun alkuperäiset on 19/44. Piti jo pistää prikkaa ketjusuojan takajalan alle kun alko hinkkaamaan rattaaseen Hiukan arveluttaa miten huutaa maantienopeudessa mutta se selviää sit joskus kun tuon saa takas tielle. Gearingcommanderin mukaan pitäs kiekat pysyä vielä säällisissä rajoissa. Eipä tässä kiire ole mutta tällä työtahdilla saattaa vielä tulla... Tavoitteena olis että Botniaa varten ehtis vähän muutakin ruosteenpoistoa kun ajo sinne. Mut eiköhän sekin reissu vielä peruunnu

    Syyskuussa on varattu yks viikonloppu millon ois tarkotus lähteä perjantaina ennen aamusumun hälvenemistä ja ajaa niin kauas kun tolla pääsee kertaistumalla, tehdä paikassa x asiaa y lauantai ja ajella sunnuntaina takas kotio. Keksis vaan minne sitä menis. Etelässä saa rampata töissä, länsi on nähty, itä ei kiinnosta joten täytynee suunnata pohojosseen. Eiköhän tolla johonkin oulun ja rovaniemen välille pääse
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  23. #23


    Sois pakari savua vaille valamis. Tuli ihan hyvä omaan silmään tuolla hipsteriteipillä, eikäpä tarvii varoa jottei puntti/kantapää sula rööriin. Pöntön kiinnityspistettä siirsin kanssa taaemmas että sai siitä välistä sen turhan raudan veke. Niinkun kiukkuketjussa jo mainittinkin tuota hitsatessa ilmeisesti lensi kipinä työhousun taskusta sisään ja halkas luurista näytön lasin! Tuolla pitäs jo joku pienempi potti irrota lotosta. Vai olikohan se se 2x10eur minkä sain aamulla ässäarvasta. Aika huono voittosuhde jos se tämän maksoi...



    Maskista tulikin nyssitte musta kun ei se lakkaus onnistunu millään ilveellä. Millon oli jääny jotain liuotinta sormeen ja keskeltä kesi pala pois, millon lakkaakin jo vaihdettua uus kerros näytti hiton hyvältä tallissa mutta auringossa oli pinta täynnä isoja lumihiutaleita. Oikeestaan tuo on parempi noin.

    Tankin etureunassa nähtävissä muutama maalivaurio taannoisesta puolivoltista. Täytyy niitä yrittää vähän töpötellä sinisen maalin kanssa. Piiloonhan niitä ei tuu saamaan mut jos vähän vähemmän huomiota herättäväksi edes.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  24. #24

    Kilpitelineen raakaluonnos piirretty, leikkaus taitto ja viimeistely huomenissa.

    Josko tällä maalikerroksella jo selvittäis. Magneettiteipillä toistaiseksi kiinni olleet paneelit tietysti lensi peilejä laittaessa pari kertaa lattialle ja kulmista palat pois. Aika hiton kovaa tuo maston acryl comp, ei meinannu 180 paperi saada matattua laisinkaan silleen kun normaalimaalin. Tuon on tarkoituskin jäädä tuommoiseksi hiukan röpelöiseksi jos sitä kattoit

    Katsurimieskin soitteli tänään ja kovasti toivotteli tervetulleeksi muutoskatsastukseen. Kuulemma ainoa paperi mikä tullaan vaatimaan on osavaihtolista kun apurungosta ja pakarista menee jokunen prosentti mutta sekin kuulemma voidaan laatia paikan päällä.

    Viikonlopun aikana ois tarkotus yrittäö rykästä niin pitkälle valmiiksi kun pystyy, muutoskatsastus varattaneen jossain 20. päivän paikkeilla kun seuraava tilitys saapuu. Kaikki tarvittavat osat löytyy jo, nyt ei tarvita kun hitosti työtä!

    Aiettä muuten kutkuttaa jo päästä suviyöhön kurvailemaan. Tapana ollut tehdä jussin jälkeen jossain kohtaa ns. Midnight Run enkä aikonut tänä kesänä poiketa traditiosta. Siinä on vaan jotain maagista vetää pieniä takateitä ensin auringonlaskussa, sitten yön sumussa ja lopuksi suunnata kotiin taivaanrannan jo vaalentuessa... ei määränpäätä, ei tavoitetta, ei liikennettä, ei stressiä. Se on mulle sitä motorismiä puhtaimmillaan!
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  25. #25
    Mmaf:n sivuilla on prosenttilaskuri-excel, johon on kätevä täyttää vaihdetut osat.
    http://pakkouskonto.fi
  26. #26
    Joo mut ei tos oo rajan paukkuminen lähelläkään ja se piletti täytyy kuitenki täyttää konttorilla niin saa katsuri avustaa sen täyttämisessä kun en oo ihan 100% meneekö sinne muuta kun putki ja takahäkki.

    Onkohan lahden seudulla ketään joka pystyis kirjottaa mökämittauslapun? Onnistuu kuulemma konttorillakin mut ei oo pariin vuoteen tehty yhtään niin sano ettei ees muista miten se piti tehdä Löytyy tosin netistä sekin, eikös se oo metrin päästä pakoaukosta 45 asteen kulmassa 45% huippukierroksilta kaasu sulkien?
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  27. #27
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    en oo ihan 100% meneekö sinne muuta kun putki ja takahäkki.
    Laskuriin on juurikin lueteltu kaikki jyvitetyt osat. Ei sulla tosin paljoa muuta taida tulla, paitsi etu- ja takavalo ja istuin. Putkikin on jyvitetty käyrästön ja vaimentimen osalta erikseen.
    www.mmaf.fi/documents/Prosenttilaskuri.xls
    http://pakkouskonto.fi
  28. #28
    ? Penkki on alkuperäinen mitä nyt verhoiltu oranssiksi. Tarvii kattoo tota laskuria viikonloppuna, ei taho aueta androidilla
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  29. #29


    Kattelin trafilta mitä mulla näyttää. Hauskaa vaan se, että tankki on muokkaamaton alkuperäinen. Ilmeisesti joskus ollut eri tankki..
    BMW R80RT Cafe Racer
  30.  
  31. #30
    Lainaa Janssa kirjoitti Katso viesti


    Kattelin trafilta mitä mulla näyttää. Hauskaa vaan se, että tankki on muokkaamaton alkuperäinen. Ilmeisesti joskus ollut eri tankki..
    Vieläkös noissa tuontivehkeissä on alempi muutosprosentti?
    Joskus oli maks. 30%, kun "suomipyörää" sai ruuvata 50%
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen