Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345
Tulokset 121:stä 147:een 147:sta
  1. #121
    Lainaa V2 kirjoitti Katso viesti
    Nitrous kirjoitti:
    "Hämmentävä putputin tommonen, jolla 5km vuodessa on riittävästi ajoa."

    Kateellisten panettelua, sanon minä...
    Joku tossa mainitsi, että noita alkaa ymmärtämään kun kasvaa aikuiseksi. Sitä odotellessa.
  2. #122
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mulla prosentit pienenee Botnialle kohti nollaa koko ajan vaikka on liput. Ihan ajanhukkaa lähteä särkemään itseään ja vehkeitään jäälle. Pakko olla tällainen, ku psyykkaa itseään päätökseen.

    Toivottavasti lähtijöillä on sitten viime kesältä paljon aurinkoisia kuvia, joita voi räntäsateen keskeltä postata kertoen kuinka rataenkat paukkuu
    Lauantaillehan se näyttää Jurvaan jopa kymmentä astetta ja ehkä aurinkookin.
  3. #123
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    selkeästi totutellaan kisavauhtiin oheisharjoittelussa. Toisaalta noillahan saa vetää kisamoodissa koko ajan jotta pysyy liikenteen mukana

    Sellainen iso Sprintteri, jossa mopon mitan verran kuljetustilaa ja asuntoauto-tyylinen takatila ois aika päheä. Jenkeissä rakentelevat niitä aika ahkeraan retkeily ja harrastetouhuun. Mutta ei ihan hinnat alkaen meininkiä varmaankaan.
    Joo, jos olis rahaa niin kaikki olis helpompaa. Mut tää oli semmonen meidän perheen budjetille sopiva ratkasu.

    Mut sillä asenteella lähdetään, että muuten ei oo ens kesänä kiire kuin radalla.
  4. #124
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Joo, jos olis rahaa niin kaikki olis helpompaa. .

    luulis tollasella sponsorimäärällä rahaa löytyvän
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
  5. #125
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    selkeästi totutellaan kisavauhtiin oheisharjoittelussa. Toisaalta noillahan saa vetää kisamoodissa koko ajan jotta pysyy liikenteen mukana

    Sellainen iso Sprintteri, jossa mopon mitan verran kuljetustilaa ja asuntoauto-tyylinen takatila ois aika päheä. Jenkeissä rakentelevat niitä aika ahkeraan retkeily ja harrastetouhuun. Mutta ei ihan hinnat alkaen meininkiä varmaankaan.
    Tuolta ei kun kataloogia pläräämään, kato ei tartte maksaa tulleja.....vain verot ;)

    https://buy.racetrailer.com/catalog/category/index
  6. #126
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    luulis tollasella sponsorimäärällä rahaa löytyvän
    Tähän mennessä, kun metriäkään ei ole vielä ajettu, on tämä kausi maksanut vasta n. 6k€. Omaa rahaa saanee kauden aikana laittaa tähän hommaan jotain 5-10k€ välistä, joten kyllä tässä on jo kaikki omat kiinni, vaikka kieltämättä tukeakin on tullut odotuksia enemmän. Siitä kuuluu iso kiitos ORG! -porukalle ja sponsoreille.
  7. #127
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    selkeästi totutellaan kisavauhtiin oheisharjoittelussa. Toisaalta noillahan saa vetää kisamoodissa koko ajan jotta pysyy liikenteen mukana

    Sellainen iso Sprintteri, jossa mopon mitan verran kuljetustilaa ja asuntoauto-tyylinen takatila ois aika päheä. Jenkeissä rakentelevat niitä aika ahkeraan retkeily ja harrastetouhuun. Mutta ei ihan hinnat alkaen meininkiä varmaankaan.
    Ai niin.........kaverilla olisi Hyvinkäällä myynnissä tollainen Sprinteri ;) Ei kun ostohousut jalkaan.

    Nettiauto ID: 8602012
  8. #128
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Lauantaillehan se näyttää Jurvaan jopa kymmentä astetta ja ehkä aurinkookin.
    Toivotaan, että sitten on näin. Tuo on se positiivisin ennuste. Yrnoon Nato-satelliitit hehkuttavat kuutta astetta . Taidan tältä reissulta "säästyneillä" rahoilla ostaa lipun Ahvenistolle.

    Tsemppiä kisakauden ekoihin treeneihin. Niinhän se meni, että kävi se Rätykin paiskimassa jäisellä kentällä talvisin keihästä, ettei pienestä kisoissa hätkähdä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #129
    Suomen kevät taas näyttää parhaita puoliaan ja ennen viikonloppua sääennusteita arpoessa päädyin siihen, että siirryn viikonlopuksi Motoparkin lähistölle kyttäämään ajokeliä. Lauantaina lämpötila pyöri kuuden asteen korvilla, mutta sää oli pilvinen, joten totesin parhaaksi keskittyä niin sanotusti menttaaliharjoitteluun. Lauantai illasta sitten tulikin lunta taivaan täydeltä. Tänään sunnuntaina sää on ollut ehkä karvan lämpimpi kuin ennusteet lupasivat ja aurinkokin on pilkistellyt pilvien raosta sadekuurojen välistä. Huomiselle ennusteet lupaakin sitten jo aurinkoa ja +10 asteen lämpöä, joten kauden avaus alkaa olla pikku hiljaa tosiasia. Myös MikkoK lupaili tulla kirittämään meikäläistä. Tosin voipi olla haastavaa pysyä A-kuskin kyydissä varsinkin kun Mikko ehti vajaa 200km ottamaan tuntumaa ajamiseen jo lauantaina Botniaringillä.

    Mutta se miksi tätä kirjoittele on, se että minulle on tullut aika paljon kysymyksiä ajamisesta ja siitä miten vauhtia saisi lisää. Yksi tärkeimpiä tekijöitä tässä palapelissä on se, että aina kun lähtee radalle, pitäisi olla joku selkeä tavoite tai asia, jota lähtee treenaamaan. Varsinkin kauden alussa talven ruosteiden jäljiltä on tärkeää saada tuntuma takaisin ja tässä meikäläisen muistilista kauden avaukseen.

    1) Varmista ennen ajoonlähtöä, että kaikki pyörässä on varmasti kiristelty ja kunnossa ajamista varten talvihuollon jäljiltä. Tarkista rengaspaineet ja rengaslämmöt ennen ekaa settiä. Tankkaa mopo.

    2) Ekalla setille ainoa tavoite on ajaa täysin rennosti. Myös polvi pitäisi saada maahan, että saa tuntuman pyörän kallistukseen. Yleensä tämä onnistuu 3-5 mutkassa.

    3) Kun ekalla setillä alettiin kaikesta huolimatta puristaa rystyset valkoisena jo kolmannessa mutkassa, yritetään palauttaa se kadotettu rentous tokalla setillä. Mikäli rentouden aavistuskaan löytyy, alan keskittymään ajolinjaan ja tarkkuuteen.

    4) Loppupäivä keskitytään pelkästään ajolinjaan pikkuhiljaa vauhtia lisäten. Nyrkkisääntönä tässä, että jos ajolinja ei pysy puolen metrin rännissä, pitää vauhtia ottaa pois.

    5) Vauhdin lisäys tehdään avauksissa, jarrut saa olla tässä kohtaa kautta pehmeitä kunhan linja pysyy hyvänä. Eli jarruissa ostetaan itselle aikaa ajaa mutka rauhassa läpi hyvää avauslinjaa ajatellen.

    Muuta: Myös viime vuonna eka ajopäivä oli Motoparkissa. Sillä reissulla olikin tonnari alla ekaa kertaa kahteen vuoteen, eli talviruosteiden lisäksi oli uusi pyörä alla. Onnistuin vetämään ekalla setillä 8 kierroksessa kropan niin hapoille, että loppupäivänä pystyin ajamaan max. 5 kierroksen settejä. Koko päivänä sain kasaan 23 kierrosta. Tässä vertailukohtaa huomiselle:

    1. täysi kierros: 1:47.22
    2. täysi kierros: 1:40.28
    1. setin paras: 1:36.98 kierroksella 6
    2. setin paras: 1:33.80 päivän 12 kierroksella.
    Päivän paras: 1:33.66 päivän 16 kierroksella (3. setti)

    Kierrosajan suhteen huomiselle ei juuri tavotteita ole, mutta jos kierrosmäärän saisi tuplattua viime vuodesta niin olisi ihan hyvä.
  10. #130
    Kuulostaa erittäin hyviltä ohjeilta kauden alkuun! Omalla kohdalla parin viikon viikon päästä Ahvenistolla kauden aloitus Uutuutena itsellä on se, että nyt on tullut talven/kevään aikana jonkun verran säännöllisesti kuntoiltua, ettei ole toivottavasti kunnon loppuminen se ensimmäinen pullonkaula. Siltä alkoi vähän tuntua viime vuonna. Myös 5 kiloa lähti painosta ja toivotaan että se syksyn alennuksesta ostettu nahkapuku ei lepata liikaa...

    Tsemppiä Motoparkkiin!
    R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  11. #131
    Treeniraportti:
    Eilen kirjottelin ekan treenipäivän tavotteista ja tässä tunnelmia ekan treenipäivän jälkeen.

    Aamu valkeni kylmänä, mutta aurinkoisena, joten nokka kohti Motoparkkia. Parkissa mopo kärrystä ja lämppärit päälle. Kolmen vartin jälkeen aloin ihmettelemään, että miksi kumit ei lämpene yli 60 asteeseen. Pikku tarkistus ja huomasin, että lämppärin termostaatti oli säädetty kuuteen kymppiin 90 sijasta. Eli pikainen säätö ja puolisen tuntia lisää odottelua, että renkaat oli lämmöissä.

    Tässä kohtaa kello oli n. puoli 12, joten ei muuta kuin lämmityskäyttö, kamat niskaan ja radalle.

    Eka kierros tarkoituksella tosi rauhallisesti ja ajaminen tuntui yllättävän helpolta ja rennolta ja sain sen polvenkin maahan jo kolmosmutkassa. Yllätin itseni ja onnistuin säilyttämään rentouden kokonaisen kierroksen. Tokalla tai kolmannella kierroksella huomasin, että mopo puutuu avauksissa isoilla kierroksilla ja kaasunasennoilla. Alkuun niin, että mutkasta lähtiessä kyykkää, mutta sitten lähtee vetämään, joten epäilin luistonestokartan oleva jotenkin pielessä. Puutuminen kuitenkin paheni koko ajan ja loppusetistä (ajoin 5 tai 6kierrosta) kone ei tahtonut kiertää puhtaasti yli 10krpm.

    Eli ei muuta kuin varikolle ja ihmettelemään syytä. Varikolle rullaillessa huomasin, että lämmöt oli tosi alhaalla (n.55C), joten rupesin epäilemään, että liittyisikö rötääminen siihen. Seuraava setti alkoi jo 20min päästä, joten pikku odottelu ja uudestaan testaamaan. Koirikivi oli saapunut tällä välillä tontille, joten päätin lähteä Mikon kantaan haistelemaan vauhtia. Ekalla kierroksella mopo tuntui vetävän puhtaasti ja Mikko oli vähän jaloissa, mutta tokan kierroksen alussa kulku alkoi taas kadota. Samalla katosi Mikkokin horisonttiin ja kaikenmaailman kusiaiset pyyhki avauksissa vasemmalta ja oikeelta ohi. Tähän päälle vielä kierros testailua eri kartoilla ja moodeilla, mutta ongelma ei poistunut, joten takaisin varikolle.

    Varikolla pikku pohtimisen ja Motovillen konsultoinnin jälkeen tankki irti ja bensapumpun irrotukseen. Bensansuotimessa oli aikalailla foamimurua, joten hetken jo toivoin vian löytyneen. Suotimen putsaus, peli nippuun ja äkkiä kamat niskaan, koska pyörien ajovuorosta oli vajaa 10min jäljellä. Ei korjaantunut vika ja tällä kolmannella setillä vain ekassa avauksessa vetoja löytyi edes suurin piirtein kuten pitääkin. Pahimmillaan peli rötäsi kolmosella avatessa jo n. 7krpm alkaen. Todennäköisesti siis bensapumppu on sanomassa sopparin irti lopullisesti.

    Tässä kohtaa vedettiin leuka rintaan, kaivettiin läppäri esille ja mobiilikodin suojista laitetiin uusi (käytetty) bensapumppu saksanmaalta tilaukseen. Pumpun pitäisi saapua riittävän ajoissa, että sen saa enduranceen paikoilleen. Seuraavan kerran siis radalla perjantaina 12.5. Motoparkin vapailla.

    Niin ja niistä kierrosajoista ei hirveesti jäänyt kerrottavaa. Ekalla setillä 1:41, eli samaa kyytiä kuin syyskuussa warmupissa sateella ja tokalla rötäävällä mopolla 1:38. Semmonen fiilis ajamisesta kuitenkin jäi, että kun vehkeet vaan laulaa niin kovaa mennään.

    Hieno harrastus tää Motorsportti.
  12. #132
    Ole yhteydessä jos Motoparkissa käy jotain tollaista, voi löytyä apuja ;) Kun olisi tiennyt, niin olisi ollut lainaksi toimiva pumppu......eipä olisi ollut iso vaiva nykästä koko tankki irti omasta pyörästä, ratapyörän vianhakukin on helpompaa radalla......jotenkin katsovat kieroon jos keskustassa testaa....kiertääkö se aparaatti puhtaasti yli 10 000 vetopäällä
  13. #133
    Lainaa HPi kirjoitti Katso viesti
    Ole yhteydessä jos Motoparkissa käy jotain tollaista, voi löytyä apuja ;) Kun olisi tiennyt, niin olisi ollut lainaksi toimiva pumppu......eipä olisi ollut iso vaiva nykästä koko tankki irti omasta pyörästä, ratapyörän vianhakukin on helpompaa radalla......jotenkin katsovat kieroon jos keskustassa testaa....kiertääkö se aparaatti puhtaasti yli 10 000 vetopäällä
    Loistohomma, pidän mielessä jos laitteet rötää vielä uudellakin pumpulla.
  14. #134
    Tänään on selkeesti taas parempi päivä harrastuksen suhteen. RR-kausiopas ilmestyi tänään, ja posti yllätti sekä minut että todennäköisesti itsensä onnistumalla toimittamaan uuden bensapumpun hajonneen tilalle jo tänään. Käykäähän tutustumassa oppaseen ja pistääkää kisapäivät kalenteriin ylös. Kuskit löytyy sivulta 6 alkaen.

    http://www.moottoriliitto.fi/site/as...siopas2017.pdf
  15. #135
    Treeniraportti Motopark 12.5.2017:
    Eli perjantaina oli tarkotus kokeilla, että vehkeet varmasti pelaa uudella bensapumpulla ja ajaa siihen päälle muutamia rauhallisia treenikierroksia. Aamuula uusi bensapumppu paikoilleen ja ei muuta kuin radalle. Mopo lauloi niin kuin pitääkin, joten bensapuolen ongelmat oli selätetty. Siinä sivussa tuli ajettua puolenkymmentä 1:35 -kierrosta. Keli ei lämpötilan puolesta ollut mikään paras mahdollinen ja jälkikäteen miettien olisi pitänyt jättää ajot tuohon.

    Kaikesta huolimatta tuli lähdettyä radalle uudestaan kahden maissa. Varikoltalähtökierroksella vain unohtui semmoinen pikku juttu, että Motoparkissa käännytään aika paljon enemmön vasemmalle kuin oikealle ja tästä syystä renkaan oikea laita voi päästä viileällä kelillä jäähtymään. Niinhän siinä sitten kävi, että etunen lipsahti harmittoman oloisesti alta alamäkioikeassa. Harmittomalta tuntunut kaato muuttui kuitenkin kunnon linkousohjelmaksi kun vauhti tökkäsi asvaltilta turva-alueelle liukuessa. Otin pari-kolme volttia lasketuen vasemmalle lavalle/kyljelle. Heti vauhdin pysähdyttyä tiesin, että jotain on rikki, joten happea keräillessä lanssia odottamaan.

    Matkalla Mikkeliin ensiapuun alkoi olkapään kivun lisäksi voimakas vatsakipu ja loppumatka mentiinkin melko vauhdikkaasti. Ensiavussa ukko suoraan kokovartalokuvaukseen (hienoja 3d-kuvia saavat nykysin), josta todettiin, että lapaluu on murtunut/haljennut ja perna revennyt lievästi, Suuntana siis teho-osasto. Seuraavana päivänä kuvat otettiin uudestaan ja perna olikin revennyt huomattavasti pahemmin, joten tarkkailua teholla jatkettiin tiistaihin asti.

    Nyt olen pari päivää ollut normaalilla osastolla tarkkailussa, mutta vielä ei ole tiedossa milloin täältä pääsee pois. Olotila kyllä on semmoinen, että kiire ei ole mihinkään. Näillä näkymin tulee niin pitkä kipeä, että jo tässä vaiheessa saa sanoa:

    Kiitos ja anteeksi kaudesta 2017

    -Esa#7
  16. #136
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Rauhassa vain tästä kesän yli itseään laastaroiden, ja pohditaan sitten syssymmällä uusien sponssitarrojen hintoja.

    Jahka pääset pois sieltä, niin on sitten saigonilla aikaa grillailla ja chillailla.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #137
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, varapj, tapahtumavastaava Goofy S:n avatar
    Liittyi Jan 2009
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Näillä näkymin tulee niin pitkä kipeä, että jo tässä vaiheessa saa sanoa:
    Kiitos ja anteeksi kaudesta 2017
    -Esa#7
    Ei mitään anteeksipyyntöjä.
    Hoidat itsesi rauhassa kuntoon ja pikkuhiljaa suunnittelet seuraavaa kautta.
    Kyllä sä vielä ehdit.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  18. #138
    Ikävä juttu. Tsemppiä toipumiseen
    R6R -06 & Hayabusa -08
    Blackbird -03
    ZX-10R -04
    ZX-9R -94
  19. #139
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Pikaista paranemista.........
    cbr 1000rr rata/touring tuunausta.
  20. #140
    Paranemista. Muista pyytää 3D- kuvat sähköisenä mukaan niin voi printtailla varaosia tarpeen vaatiessa . Ja onhan oman kallon muovimalli kivan näköinen kirjahyllyn reunalla .
  21. #141
    Nopsaa paranemista ja
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
  22. #142
    Tsemppiä toipumiseen. Tarkasti tullut seurattua matkaa ja harmittava takaisku, mutta miehen kunto kuitenkin pääasia. Aina tulee uusi kausi
    Ducati 924S, KTM 350 SX-F.
  23. #143
    Paranemisia! Parempi tehdä se kunnolla, koska tätä ketjua voi jatkaa ensi vuonnakin - jos haluat. Me kyllä jaksetaan odottaa.
  24. #144
    Paranemisia esalle kans. Itsekkin olin tuolla kyseisen viikonlopun ja siinä samassa mutkassa meni kolme vai neljä otsalleen lauantaihin mennessä. Vähän oli epäilyä et oliskohan mahtanut se absoli vähän vaikuttaa asiaan. Toivottavasti paranet pian et pääsee ukko pyörän selkään takas. Se sun jälkeen kaatunut taisi loukkaantua pahemmin kun lähti vissiin medihelillä pois. Itse en ollut sitä enään näkemässä kun olin hetkee aikasemmin lähtenyt mökille.
  25. #145
    Jesaria pernan ympäri ja uuteen nousuun!
    Siivetön jäsen
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
  26. #146
    Paranemisia..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  27.  
  28. #147
    Vähän odotellu tämän aihealueen otsikon korjausta… Missä viipyy Nitrous goes superduperfast at 2018 racing?
Sivu: 5 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345