Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Supersize-triidin innoittamana tein hieman vastaavan oman ihan silkasta huomionkipeydestä. Ihan ei ole ostohousut jalassa vielä, mutta asia on painanut minua jo parisen kuukautta.

    Visio: Lähinnä leikkikaluksi soralle, polulle sekä mahdollisesti lumelle ja jäälle, mutta jos iskee suonenveto, niin parin viikon marssi pitää onnistua teltat ja trangiat mukana. Varakalsareista voi tinkiä metsässä. Niin ja hypätä pitää osata ees vähäsen, vaikkei kuski osaiskaan. Lisäksi visioon kuuluu motovanteet jossain vaiheessa, koska lisää pelleilyä ja ehkä elvyttäisi nakkarisuhailuakin. Tämä viimeinen tuntuu vielä hyvin tärkeältä.

    Speksit: Alle kolmen tonnin hinta kiihottaa ihan vitusti. Silti kamppeen pitää olla vakavasti otettava kunnon komponenteilla, jotka ovat huollettavissa. Ei mitään +160 kg ristiä kannettavaksi. Siksi vaihtoehtona ovat otsikon kolme ja varanumerona on Suzukin 400 DR-Z. (Oli joku Hondakin jossain vaiheessa mukana pelissä, mut tippu sitten. En muista miksi)

    Areena on vapaa foorumin mielipiteille otsikon pyöristä ja väistämättä jo toisessa/ kolmannessa viestissä esiintyvälle jollekin muulle helvetin mainiolle mopolle, joka maksaa vain vähän enemmän ja on valmistettu itse asiassa kuussa, joten pitää odottaa kaupallisia avaruuslentoja ennen kuin voi hakea omansa.

    Edit: Tankin koosta en ole tehnyt ongelmaa. Otsikon vehkeisiin ja moniin muihin saa isompia tankkeja. Tuon aftermarket tankin mahdollisuus on yksi tärkeä kriteeri.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #2
    Nyt kun olen yhden kauden ajanut Kotarilla niin kai sitä uskaltaa suositella...? Vaikka noissa vanhemmissa oli kuitenkin enemmän pikku ongelmia esim. koneen puolella (en nyt muista mitä?)
    Siltikin Yamaha on on noissa hommissa ollut jo pitkään kai aika helkkarin luotettavan pyörän maineessa. Pikku Tenerellä on ajettu maailman ympäri 2-päälläkin jne. Eli kallistuisin sinne puolelle.
    Kaikki noista taitaa kaikki helposti mennä sen 160kg:n yli kun rupee varusteita laittamaan päälle... Ei se keveys ole kuitenkaan se ihan ainoa tavoiteltava itseisarvo, varsinkaan jos alkaa se pidempi matka-ajo kiinnostamaan.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  3. #3
    Aika kapeella on sun vaihtoehdot jos meinaat tuosta painorajasta pitää kiinni, 660 XT-R:n pelkkä pyörän paino on tankit täynnä jossakin 180kg:n korvilla, siihen äijä ja kamat päälle niin ollaan kokonaispainossa jo lähellä kolmeasataa kiloa. Tosin kun on pyörinyt noiden "oikeiden" kuskien mukana niin eipä se paino näytä kauheasti haittaavan jos on pelimies puikoissa. Joten luulen että tuo Suzuki on sieltä keveimmästä päästä ehdokkaista. Tai jos löydät enduroversion Yamahan YZ 450 tai vastaava. Matkustusmukavuudesta voi joutua sitten hieman tinkimään..
  4. #4
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    DRZ oli iha makee vehje, hyvällä koneella.

    Siinä oli vaan kaks vituttavaa piirrettä:
    1. Tankki 7l, ja kulutus 7l/100km (mutta tällä ei väliä jos sen tankin meinaat vaihtaa).
    2. 5 vaihdetta

    Ja näytti se kelpaavan jollekki muullekkin...
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  5. #5
    620 on 609 kuutioinen, olikohan yksi tp-akseli vähemmän kuin 640:ssa. SuoravetoDellorto kaasarina. Omistin sellaisen joskus, on itseasiassa sama peli nytkin myynnissä pohjoissavossa käsittääkseni konerempattuna. Alustapalikat vähän oldskoolimpaa, mutta WP:tä kuitenkin. 640 on 625 kuutioinen, Mikunin vakuumikaasarilla. Siitä on kahta sukupolvea, olisiko ollut -03 kun päivittyi. Paremmin virtaava kansi ja kytkinakselin laakeri lakkasi olemasta hajoamisaltis. Siihen Savossa myytävään vaihdoin uuden mallisen.
    Hyviä vehkeitä, hyvä alusta. Jotkut paukkuu joskus, jotkut kestää toistasataa tonnia. Eli tältä osin ihan niinkuin kaikki pyörät. Tuo TTR ja XR650R ovat ainoat nousevan auringon mopot tuossa luokassa joiden alustasta ilkeää puhua Kotarimiesten kuullen.
    620/640 lc-neloset tärisee. Hiukka riippuu yksilöstä, mutta joitakin häiritsee lujaa. Omaa ei voinut jättää vahtimatta tyhjäkäynnille tukijalalle, tutisi pari metriä minuutissa johonkin suuntaan. Ajossa ei minua häirinnyt, eurooppaakin tuli sillä kierrettyä.
    Tehoissa en perstuntumalla huomaa eroa 620-640, TTR ei noille siinä lajissa pärjää.
    Sitten löytyy 625SXC, sama pata kuin 640:ssa FCR:llä ruuditettuna ja kepeämmässä kokoonpanossa.
    Jos minun pitäisi noista valita niin Kotari. Jokerina tuo Honda XR650R, jos sattuu jostain löytämään. Ja se siis on vesijäähdytetty peli, ei niitä RFVC-vessoja.
  6. #6
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Osta mun ktm.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  7. #7
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Osta mun ktm.
    Tää oli ihan odotettu käänne. Siit on kicksi rikki ja väärän maan kilvet, joten toistaseks liikaa sählinkiä. Paitsi persraiskaus hinnalla, enkä vielä halua koskea sun pyllyyn.

    Noin muuten niin jotenkin oon iskenyt silmäni tohon jammuun.... Motovanteiden saaminen siihen vaikuttaa himpun vaikeammalta.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #8
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Motovanteiden saaminen siihen vaikuttaa himpun vaikeammalta.
    Mettinotossa on yks TT-600RE missä on tuplapyörät, mutta ei taida olla Moto-vanteet(??) Muuten kyllä siistin näköinen peli.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  9. #9
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Mettinotossa on yks TT-600RE missä on tuplapyörät, mutta ei taida olla Moto-vanteet(??) Muuten kyllä siistin näköinen peli.
    Juu, tuttu on. Mä oon seurannut näitä heinäkuusta. Valikoima suppenee talvella, mutta eiköhän noita keväällä tule lisää.

    Kotareista kiinnostaa se Pietarsaaren & Orimattilan versio, ja noita jammuja ei ollutkaan kuin kaksi. Viritetty kaukana, ja se toinen tuossa vieressä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #10
    josta tuosta varanumero-DRZ:sta tarinoisin
    sitä vois tituleerata enduropyörien suzuki banditksi tai köyhän miehen kotariksi

    kotareihin verrattuna koneen tai alustan speksit eivät häikäise mutta on luotettava perusjuhta
    katupyörään verrattuna tuntuu kevyeltä, todellakin mopolta mutta kovin pahaan maastoon en silti lähtisi viemään
    parhaimmillaan huonoilla asfalttiteillä, hiekkateillä, metsäautoteillä

    ollut pitkään tuotannossa, joten tarvikkeita löytyy; isompaa tankkia pariltakin eri valmistajalta, rattaita, satulaa, tavarateilineitä, viriosaa isompaan pyttyyn asti. Ja myös moto-vanteet. Huono puoli että mallin pääasiallinen markkina amerikassa mistä sit joutuu kaikki tarvikkeetkin tilailee

    5 vaihdetta tosiaan kompromissi. ratastukseessa joutuu miettii painottaako maasto- vai maantiekäyttöä
    kiekkamittari olis kiva olla
    kaasari on mallia CV (vakiona). eli kaasukahvaan reagointi hieman tahmeaa mutta antaa toisaalta taloudellisuutta, polttoaineenkulutus matka-ajossa lähempänä 3:a kuin 4:ää litraa sataselle.

    Omallani olen lähipyörittelyn lisäksi tehnyt reissut Karjalaan ja Kainuuseen, jaksaa kyllä kantaa teltan ym hyvin, mutta ne pitäis saada pakattua matalalle, korkelle pakattuna vaikuttaa ajamiseen selvästi. ainoa tekninen murhe ollut särkynyt etujarrovalon katkaisin. ollut yksi elämäni parhaimpia ostoksia.
    Viimeksi muokannut: TIJ; 06.12.2016 klo 12:15.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  11. #11
    Heti kun tulee kunnolla lunta maahan, tai sulat kelit, niin vedät lämmintä ostohousujen päälle ja tuut koeajaa pikku adven...

    Meneehän tuollainen pikkaisen tuon 160kg rajan yli, mutta siinä vaiheessa on jo sitten +500km bensat tankissa, vähän tuulensuojaa yms. extraa...

    Tosin eihän tuo sinänsä haittaa kun ei tuo oma ole edes myynnissä, mihin sitä hyvää monitoimipyörää nyt hävittäis...
  12. #12
    Jos sinua motovanteet kiinnostaa...,täytyyhän pyörässä silloin vähän paukkuakin olla,elikkä itse etsisin sopivan kotarin..p.s.eikä tämä ole osaltani kotiinpäin vetoa.
    KTM Superduke 1290R,KTM 250 SX,Suzuki gsx1300 ra turbo
  13. #13
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Heti kun tulee kunnolla lunta maahan, tai sulat kelit, niin vedät lämmintä ostohousujen päälle ja tuut koeajaa pikku adven...

    Meneehän tuollainen pikkaisen tuon 160kg rajan yli, mutta siinä vaiheessa on jo sitten +500km bensat tankissa, vähän tuulensuojaa yms. extraa...

    Tosin eihän tuo sinänsä haittaa kun ei tuo oma ole edes myynnissä, mihin sitä hyvää monitoimipyörää nyt hävittäis...
    Ajata vaan, saa sitte Hippi ostaa ton mun. Sinähän sitten siihen kuulemma näppäränä miehenä varmaan kiksin akselinkin vaihdat, mitä en oo itse saanut aikaiseksi.

    EDIT: Tai katsotaan nyt, milloin tää mielenhäiriö menee ohi
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  14. #14
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Heti kun tulee kunnolla lunta maahan, tai sulat kelit, niin vedät lämmintä ostohousujen päälle ja tuut koeajaa pikku adven...

    Meneehän tuollainen pikkaisen tuon 160kg rajan yli, mutta siinä vaiheessa on jo sitten +500km bensat tankissa, vähän tuulensuojaa yms. extraa...

    Tosin eihän tuo sinänsä haittaa kun ei tuo oma ole edes myynnissä, mihin sitä hyvää monitoimipyörää nyt hävittäis...
    Koeajelusta kokemattomalle ei ole kuin riski, että koko homma peruuntuu. Parempi vaan speksata sopiva paketti, ja sitten hämmästellä, että miten tätä viedään, kun on jo tallissa. ***

    Kaks pyörää ja moottori noissa on noin pääsääntöisesti.

    *** Just tällä metodilla siirryin 600cc Yamahasta Tuonoon. Ensimetrit oli kyllä, että mitä vittua mä just ostin, mut sieltä se sitten hiipi ihan kuten olin paperilta lukenut
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #15
    Niin. Kyllähän tuo jamppi häviää tehoissa ja pelkkä potkustartti löytyy, joskaan ei ole ongelma kun vehjas on säädöissä.

    Pari kesää tuollaisella päristelleenä ei kyllä tehovajeesta huolimatta kottaraiset pääse soratiellä tahi polulla karkuun.

    Hyppiäkin tuolla tällainen 70kg hippiäinen voi safaritankillakin, ei ole pohjannut kertaakaan. Shimmaamalla ja jousia vaihtamalla varmasti saisi vielä aivan eri pelin. Löpöä oma yksilö vie sellaisen 4-5l / 100km ja acerbiksen pönttöön menee se parikymmentä. Mottihan on pomminvarma kunhan jotain öljyntapaista on kierrossa. Imukaulat näissä hapertuu ajan oloon ja marmoritiskiltä kustantaa 100e/kpl mutta muita tyyppivikoja ei tule mieleen. Ehkä kylmänä savuttaminen mitä omakin tekee, ei ole muuttunut mihkään suuntaan ja lopettaa kuin seinään heti lämmettyään niin en ole nähnyt aiheelliseksi avata.
  16. #16
    mä voisin myydä sulle ton huskyn kaikilla herkuilla ja kolmilla pyörillä, siin ois sulle ihan tarpeeks jerkkua mut kun oot ton kokoinen hippi niin et sais sitä ikinä käyntiin...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  17. #17
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    mä voisin myydä sulle ton huskyn kaikilla herkuilla ja kolmilla pyörillä, siin ois sulle ihan tarpeeks jerkkua mut kun oot ton kokoinen hippi niin et sais sitä ikinä käyntiin...
    Lisää myyntipuhetta varaosien saatavuuden, huollettavuuden, isomman tankin jne. osalta. Vähän puhdittomalta vaikuttaa tehon puolesta reissaamiseen, mut mitä mä näistä tiedän....

    Halvan huoltomiehen tuolle jo tietäisin, jos se laukeaa. Asuu jossain Salon perämetsissä. On kuulemma ihan pätevä, kun ei ryyppää.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  18. #18
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Supersize-triidin innoittamana tein hieman vastaavan oman ihan silkasta huomionkipeydestä. Ihan ei ole ostohousut jalassa vielä, mutta asia on painanut minua jo parisen kuukautta.

    Visio: Lähinnä leikkikaluksi soralle, polulle sekä mahdollisesti lumelle ja jäälle, mutta jos iskee suonenveto, niin parin viikon marssi pitää onnistua teltat ja trangiat mukana. Varakalsareista voi tinkiä metsässä. Niin ja hypätä pitää osata ees vähäsen, vaikkei kuski osaiskaan. Lisäksi visioon kuuluu motovanteet jossain vaiheessa, koska lisää pelleilyä ja ehkä elvyttäisi nakkarisuhailuakin. Tämä viimeinen tuntuu vielä hyvin tärkeältä.

    Speksit: Alle kolmen tonnin hinta kiihottaa ihan vitusti. Silti kamppeen pitää olla vakavasti otettava kunnon komponenteilla, jotka ovat huollettavissa. Ei mitään +160 kg ristiä kannettavaksi. Siksi vaihtoehtona ovat otsikon kolme ja varanumerona on Suzukin 400 DR-Z. (Oli joku Hondakin jossain vaiheessa mukana pelissä, mut tippu sitten. En muista miksi)

    Areena on vapaa foorumin mielipiteille otsikon pyöristä ja väistämättä jo toisessa/ kolmannessa viestissä esiintyvälle jollekin muulle helvetin mainiolle mopolle, joka maksaa vain vähän enemmän ja on valmistettu itse asiassa kuussa, joten pitää odottaa kaupallisia avaruuslentoja ennen kuin voi hakea omansa.

    Edit: Tankin koosta en ole tehnyt ongelmaa. Otsikon vehkeisiin ja moniin muihin saa isompia tankkeja. Tuon aftermarket tankin mahdollisuus on yksi tärkeä kriteeri.
    Itse kuolasin ja tsuumailin noin vuoden verran soralinkoja ja nyt kun sain syksyllä myytyä ratapyörän niin hommasin pitkän harkinnan jälkeen yamaha xt660z. Rataa tuli semi-intensiivisesti harrasteltua noin 4 vuotta ja teki mieli jo jtn muuta kokeilla välillä. Rataa sitten ensi kesänä vähempi ja ei niin tosissaan pelkkää kierrosaikaa tuijottamalla Tenere on pikkasen enemmän kallellaan sinne pidemmille matkoille kuin pikkupyörittelyyn, mutta kuitenkin pääsee pienempää polkua vrt esim iso gessu. Rallye tyylinen etukate on loistava nopeammilla siirtymillä. 1000km tuli pörrättyä syksyllä ennen talliin tunkemistä, eikä ole vielä kaduttanut Eikä toi ktm lc4 mikään keijukainen ole armeijassa tuli kammettua tommosella ja kyllä maastossa olis kaivannu kevyempää
  19. #19
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Niinno, mulla on LC4 Adventure ja vanhan mallin Tenere. Niiden painoero on oikeasti merkittävä, isompi kuin Adve vs. WR450. Lisäksi ainakin tuo vanha Tenere on tosi etupainoinen.

    Tenerelläkin PÄÄSEE aika mahdottoman tuntuisiin paikkoihin, mutta Kotari menee käytännössä ihan samoihin paikkoihin kuin kisaenskakin. Ja sen nostelukin onnistuu, jos sattuu käymään ohrasesti.

    Yammussa on kaksi ehdottomasti parempaa asiaa, nimittäin mukavuus ja ohjauksen kääntösäde.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  20. #20
    Jos nuo kaikki pitää täyttää yhdellä pyörällä, niin se ei oo kovin hyvä kompromissi. Yksinkertaisesti sama alusta ei pelaa metsässä, smotona ja jäällä. Ja sit alkaa kyrsiä kun se ei pelaa kunnolla...
  21. #21
    Lainaa zpete kirjoitti Katso viesti
    Jos nuo kaikki pitää täyttää yhdellä pyörällä, niin se ei oo kovin hyvä kompromissi. Yksinkertaisesti sama alusta ei pelaa metsässä, smotona ja jäällä. Ja sit alkaa kyrsiä kun se ei pelaa kunnolla...
    Paitsi jos ei tiedä paremmasta! 😂
  22. #22
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Ja miettikää nyt, kuka kysyy. eihän sille pitäis antaa polkupyörääkään
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  23.  
  24. #23
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ja miettikää nyt, kuka kysyy. eihän sille pitäis antaa polkupyörääkään
    Ei niin... viimeksi kun ajoin jokilaivoilta kotio, niin kahesti konttasin muuten vain, ja kerran ajoin valopylvääseen. Hirveitä laitteita.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.