Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Onko kokemuksi/suosituksia lisäpitkiksi, asennus tulee kaatumarautoihin (VFR X).
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  2. #2
    Biken testin mukaan esim.Hella De xenon tai Vision X Optimus single. Testi tämän vuoden touring spesiaalissa.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  3. #3
    on muuten aikas kalliit nuo hellan lamput. toistaiseksi keulalla boschin lamput. kohtuudella pienet. bosch compact 100 taitaa olla virallinen merkintä. sarjana maksoi 80e aikanaan.

    nuo hellat maksaa suomessa jotain 600e hyllyllä. ebayssa ehkä 400e.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  4. #4
    Kalliita ovat, enkä muutenkaan niitä ostaisi, kun vievät tuotannon pois Suomesta TM:ssä oli myös testi noista lisäpitkistä, mutta en muista missä numerossa
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  5. #5
  6. #6
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Onko kokemuksi/suosituksia...
    On/on. Laita jotain Clearwateria, mulla Krista ja Darla, molemmat kirjaimellisesti loistavia. Vähän kalliita ja samanverran laittomia, mutta kokemuksen perusteella joka centin arvoisia eikä yhtäkään reinikaista ole ainakaan vielä toistaiseksi (3 vuoden käytön jälkeen) kiinnostanut.

    -jp-

    PS. Se linkki: https://clearwaterlights.com
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  7. #7


    Yksi tämmönen "porovalo" riittää! Itellä ollu, ja vain hyviä kokemuksia!

    Toimii pakkasessa, jopa aivvvvvan karmeissa polannejää-perunapelto-tärinässä, yms. tiätty ajokelissä, milloin jäänmuodostus on kohtalaista, tai enemmän, muurautuu lasi tukkoon, mut se ompi normihomma LED-valojen kanssa.....Ja nyt on tullut hintakin reippaasti alas viimevuodesta!

    Mukana tulee 2 erimallista "telinettä", jolloin on helppoa siirtää esim. 2:n pärrän välillä, etenkin kun on tuo "Deutch-liitäntä".
    Viimeksi muokannut: mchuurre; 03.12.2016 klo 18:10.
  8. #8
    Täältä ostin omat lisävalot Gessuun , hyvin ovat tähän mennessä pelittäneet.

    Hinta ei ollut paha ja mukana tuli asennuksessa tarvittavat tarvikkeet.

    Komy - henkilö joka kyseisiä tuotteita myy - myös vastaili auliisti kysymyksiin

    http://2allbuyer.auctivacommerce.com...-P4307179.aspx
    ------------
    Nyxät
    Aprilia Tuareg 660
    Honda CRF 300L


    Exät:
    Suzuki GR 650
    Suzuki GSX 750
    Honda Firestorm x 2
    Honda CBR 1000F
    Triumph Trophy 1200
    Yamaha TTR 600
    BMW R1200 GS
  9. #9
    Oletko muuten kokeillut laadukkaita polttimoita mopoosi? Omat saunalyhdyt parani huomattavasti, kun ostin Philipsin +130%:t. Nämä ei tosin kestä kovin hyvin, jos lataa liikaa.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  10. #10
    Jos rautoihin molemmin puolin meinaat laittaa niin laita 2 kpl SAE 60 led-valoja. Pienikokoiset, näyttää hyvin eikä vie kohtuuttomasti virtaa, a´20W. Eikä älyttömän kalliitakaan. Ei mikään laaja keila mutta tien valaisee hyvin ja jo lähialueelta asti.
  11. #11
    Lainaa Timo57 kirjoitti Katso viesti
    Jos rautoihin molemmin puolin meinaat laittaa niin laita 2 kpl SAE 60 led-valoja. Pienikokoiset, näyttää hyvin eikä vie kohtuuttomasti virtaa, a´20W. Eikä älyttömän kalliitakaan. Ei mikään laaja keila mutta tien valaisee hyvin ja jo lähialueelta asti.
    Yhtä tällaista olen miettinyt kevariin laittavani, luuletko että olisi minkä verran iloa. Laturissa kun ei välttämättä riitä teho suuremmille tehoille. Tuo valokeilan kapeus eniten juuri mietityttää.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  12. #12
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    Yhtä tällaista olen miettinyt kevariin laittavani, luuletko että olisi minkä verran iloa. Laturissa kun ei välttämättä riitä teho suuremmille tehoille. Tuo valokeilan kapeus eniten juuri mietityttää.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    Oli viime talven käytössä yksi tällainen G 650:ssä ja on sekin hyvä. Yksi vaan ei tien laitoja kovin hyvin valaise mutta kaikkee ei voi saada. Kantamaa kyllä mukavasti. Juurikin suhteessa virran kulutukseen mielestäni hyvä valo. Jos pienikokoista yleisvaloa hakee niin Hellan Micro Xenon DE antaa tasaista leveää ja hyvää valoa pienestä koosta mutta kovanpuoleinen hinta ja kuluttaa virtaa lähes saman kuin kaksi ledvaloa. Tehokkaampia ja parempia on mutta koko( ja hinta ja kulutus) kasvaa sitten sellaiseksi että viittiikö laittaa? Led-valot kehittyy koko ajan niin että uutta ja parempaa tulee kaiken aikaa.
  13. #13
    Tuli vaan mieleen.. Milloinkohan olen viimeksi tarvinnut mopossa pitkiä valoja, en edes muista. Toki, jos syksyllä ja talvella ajelee pimeillä maanteillä, niin varmasti on oikeaa tarvettakin.
    Usean pyörän valoja olen parannellut, mielessä kuitenkin lähinnä oma näkyvyys - ts. havaituksi tuleminen. Sen vuoksi myös XR:än H7 lähivalo vaihtui xenoniin.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  14. #14
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Tuli vaan mieleen.. Milloinkohan olen viimeksi tarvinnut mopossa pitkiä valoja, en edes muista. Toki, jos syksyllä ja talvella ajelee pimeillä maanteillä, niin varmasti on oikeaa tarvettakin.
    Usean pyörän valoja olen parannellut, mielessä kuitenkin lähinnä oma näkyvyys - ts. havaituksi tuleminen. Sen vuoksi myös XR:än H7 lähivalo vaihtui xenoniin.
    Aivan, mutta silloin kun kerran ajaa pimeässä huonoilla valoilla, niin on pieni hirvikammo päällä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  15. #15
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Aivan, mutta silloin kun kerran ajaa pimeässä huonoilla valoilla, niin on pieni hirvikammo päällä.
    Jep, tuo oli ihan hyvä muistutus. Nuorena miehenä elokuun pimeänä iltana mp:llä kahden hirven välistä. Vaikka tuosta on jo vuosikymmenet, niin ihmeen selvästi tilanne palautuu mieleen. Taisi kädet täristä hetken aikaa..

    Toinen hauskempi muisto hirvistä - tapahtui myös vuosikymmenet sitten.. Myöhäinen ilta jossain Sulkavan hiekkatiellä... Hirvi vasoineen seisoskeli keskellä tietä ja pysähdyin siihen, ehkä n. 30 m päähän. Tuli pikkusen kiire kääntää mopo, sillä hirviemo ei ujostellut ja lähti tulemaan kohti melkoista vauhtia
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  16. #16
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Tuli vaan mieleen.. Milloinkohan olen viimeksi tarvinnut mopossa pitkiä valoja, en edes muista. Toki, jos syksyllä ja talvella ajelee pimeillä maanteillä, niin varmasti on oikeaa tarvettakin.
    Usean pyörän valoja olen parannellut, mielessä kuitenkin lähinnä oma näkyvyys - ts. havaituksi tuleminen. Sen vuoksi myös XR:än H7 lähivalo vaihtui xenoniin.
    Nyt syksyllä oli tilanne pimeällä sivutiellä, että vastaantulijat ei vaihtaneet ollenkaan lyhyille ja pienessä tihkusateessa muuttuu näkyvyys tällöin aika nollaksi. Omat pitkät ei ilmeisesti häikäissyt ollenkaan kun eivät vaivautuneet vaihtamaan.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  17. #17
    Ja vielä lisäisin, että vaihdetaanhan mopoihin uusia "rännejä" vaikka tarve voi olla hieman kyseenalainen
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  18. #18
    SISÄPIIRI-ETU - Purelux LED-lisävalot, Lisävalopaneelit, Työvalot -15% Valostoressa.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  19. #19
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Tuli vaan mieleen.. Milloinkohan olen viimeksi tarvinnut mopossa pitkiä valoja, en edes muista. Toki, jos syksyllä ja talvella ajelee pimeillä maanteillä, niin varmasti on oikeaa tarvettakin.
    Usean pyörän valoja olen parannellut, mielessä kuitenkin lähinnä oma näkyvyys - ts. havaituksi tuleminen. Sen vuoksi myös XR:än H7 lähivalo vaihtui xenoniin.

    Itse päädyin tuohon valosarjaan sen takia että sen sai asennettua siten, että normaalisti valotehoa tulee 10% eli toimii ns huomiovaloina. Tämän ansiosta pyörä näkyy muille tielläliikkujille paremmin ja pyörän etäisyys on helpompi hahmottaa kun valopisteitä on kolme ( ajovalot + 2 huomiovaloa) .

    Sitten laittamalla pitkät ajovalot päälle noille lisävaloille ohjautuu 100% tehoa eli 3500 lumenia per lamppu.
    Varmasti näkyy ja toimii esim ohitustilanteissa tai pimeällä ajettaessa.

    ja hinta ei ollut paha n 170 € koko setti.
    ------------
    Nyxät
    Aprilia Tuareg 660
    Honda CRF 300L


    Exät:
    Suzuki GR 650
    Suzuki GSX 750
    Honda Firestorm x 2
    Honda CBR 1000F
    Triumph Trophy 1200
    Yamaha TTR 600
    BMW R1200 GS
  20. #20
    Lainaa LLv24Max kirjoitti Katso viesti
    Itse päädyin tuohon valosarjaan sen takia että sen sai asennettua siten, että normaalisti valotehoa tulee 10% eli toimii ns huomiovaloina. Tämän ansiosta pyörä näkyy muille tielläliikkujille paremmin ja pyörän etäisyys on helpompi hahmottaa kun valopisteitä on kolme ( ajovalot + 2 huomiovaloa) .

    Sitten laittamalla pitkät ajovalot päälle noille lisävaloille ohjautuu 100% tehoa eli 3500 lumenia per lamppu.
    Varmasti näkyy ja toimii esim ohitustilanteissa tai pimeällä ajettaessa.

    ja hinta ei ollut paha n 170 € koko setti.
    Hitto, kaikki muut numerot ihan samat ku mun Clearwater Kristassa, hinta vaan oli toinen. 800USD + tulli + alv... Seurusteleeko nuo idänihmeet myös ihan oikeasti Bemarin CAN-väylän kanssa?

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  21. #21
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Hitto, kaikki muut numerot ihan samat ku mun Clearwater Kristassa, hinta vaan oli toinen. 800USD + tulli + alv... Seurusteleeko nuo idänihmeet myös ihan oikeasti Bemarin CAN-väylän kanssa?

    -jp-

    Tämmöisellä kytkennällä asensin eli ei can väylään.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    ------------
    Nyxät
    Aprilia Tuareg 660
    Honda CRF 300L


    Exät:
    Suzuki GR 650
    Suzuki GSX 750
    Honda Firestorm x 2
    Honda CBR 1000F
    Triumph Trophy 1200
    Yamaha TTR 600
    BMW R1200 GS
  22. #22
    Lainaa LLv24Max kirjoitti Katso viesti
    Itse päädyin tuohon valosarjaan sen takia että sen sai asennettua siten, että normaalisti valotehoa tulee 10% eli toimii ns huomiovaloina. Tämän ansiosta pyörä näkyy muille tielläliikkujille paremmin ja pyörän etäisyys on helpompi hahmottaa kun valopisteitä on kolme ( ajovalot + 2 huomiovaloa) .

    Sitten laittamalla pitkät ajovalot päälle noille lisävaloille ohjautuu 100% tehoa eli 3500 lumenia per lamppu.
    Varmasti näkyy ja toimii esim ohitustilanteissa tai pimeällä ajettaessa.

    ja hinta ei ollut paha n 170 € koko setti.


    Olin itsekkin aprikoinut, josko löytys setti, jossa olisi myös huomiovalo mukana, joten tämä Komy:n setti vaikuttaa mielenkiintoiselta.

    Kiitos Kaikille muillekin !
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  23. #23
    Lainaa Timo57 kirjoitti Katso viesti
    Jos rautoihin molemmin puolin meinaat laittaa niin laita 2 kpl SAE 60 led-valoja. Pienikokoiset, näyttää hyvin eikä vie kohtuuttomasti virtaa, a´20W. Eikä älyttömän kalliitakaan. Ei mikään laaja keila mutta tien valaisee hyvin ja jo lähialueelta asti.
    Mie pistin juuri tuommoiset Transalpiin. Merkki vaan oli LuminaLights mutta varmaan samasta tehtaasta putkahtavat
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  24. #24
    Lainaa Empperi kirjoitti Katso viesti
    Mie pistin juuri tuommoiset Transalpiin. Merkki vaan oli LuminaLights mutta varmaan samasta tehtaasta putkahtavat
    Ostin yhden tollasen mun cbf125ään. Siis luminalights mini 20w. Vielä pitää asentaa paikoilleen. Aivan järkyttävästi enemmän valoa kuin vakiopitkissä mitkä tossa on. Tuli tehtyä pihaan teline että sai kokeiltua kun pyörässä ei vielä ole kiinnikettä saati sähköjä vedetty.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  25. #25


    Ylhäältä lähtien pyörän lyhyet ja pitkät 35/35w ja alimpana luminalights mini 20w led.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  26. #26
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Miten porukka on noita kytkenyt pyörään. Lähinnä toimiiko eri nappulasta kuin normaalit pitkät. Tarttis saada Kotariin joku kunnollinen valo, mutta pitäisi toimia niin että, normi lyhyt, normi pitkä, normi pitkä ja lisävalo. En tahdo ajella kilometriä lyhyillä valoilla tai sokaista vastaantulijoita. Tarvis saada valokeila leveämmäksi niin onko se ainoa vaihtoehto kaksi valoa vai onko lamppuja jotka valaisee 160 astetta.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  27. #27
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Miten porukka on noita kytkenyt pyörään. Lähinnä toimiiko eri nappulasta kuin normaalit pitkät. Tarttis saada Kotariin joku kunnollinen valo, mutta pitäisi toimia niin että, normi lyhyt, normi pitkä, normi pitkä ja lisävalo. En tahdo ajella kilometriä lyhyillä valoilla tai sokaista vastaantulijoita. Tarvis saada valokeila leveämmäksi niin onko se ainoa vaihtoehto kaksi valoa vai onko lamppuja jotka valaisee 160 astetta.
    Ota herätevirta pitkien piuhasta, ja siihen katkaisija väliin niin voit polttaa pelkkää pitkää tai pitkiä + lisävaloja. Valoja löytyy myös leveällä kuviolla, esim. http://www.valostore.fi/tuote/e_tyov...relux_road_16/
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  28. #28
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Empperi kirjoitti Katso viesti
    Ota herätevirta pitkien piuhasta, ja siihen katkaisija väliin niin voit polttaa pelkkää pitkää tai pitkiä + lisävaloja. Valoja löytyy myös leveällä kuviolla, esim. http://www.valostore.fi/tuote/e_tyov...relux_road_16/
    No mutta toi voiskin olla sopivan kokoinen ja keilan leveyskin ihan siedettävä. Kiitos

    Vielä kun keksis millaisen kytkimen laittais tankoon että olis sopivasti hollilla. Töötin alla vois olla hyvä paikka. Onko porukka käyttänyt vipu kytkintä vai jotain painonappi kytkintä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  29. #29
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Onko porukka käyttänyt vipu kytkintä vai jotain painonappi kytkintä.
    No vaikkapa tämmöinen:

    https://www.motonet.fi/fi/tuote/3830...kkeella-12V55A
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  30.  
  31. #30
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Empperi kirjoitti Katso viesti
    No ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Pitääpä käydä käpistelemässä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen