Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Nyt kun talvi on tullut, ainakin useimmat prätkät ovat tallissa erilaisten tieteellisten, jopa taianomaisten operaatioiden jälkeen. Enempää puuttumatta tuohon itse säilöntäoperaatioon (sitä on jo puitu riittävästi) ajattelin kysyä seuraavaa. Pumppaatteko pyörienne keuloja talvisäilytyksen aikana. Olen kuullut jonkun asioista jopa ymmärtävän kehottavan näin tekemään, ettei stefat pääse kuivumaan ja haurastumaan, alkaakseen sitten kusemaan, kun pyörällä lähdetään keväällä liikenteeseen.
    Itse en ainakaan tänä talvena paljon pumppaile pyörän sijainnista johtuen (melko kaukana).
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  2. #2
    Ehdottomasti kyllä.
    Miula pyörät asuu jokainen omassa pilttuussa niin, että eturengas on täristinlevyn päällä.
    Sähkökäyttöinen täristinlevy on ajastettu niin, että aina täydenkuun, auringonpimennyksen ja lumisateen aikana levy tärisee 15 minuutta ja näin estää etujousituksen stabiilista säilytyksestä johtuvat tulevat vauriot.
  3. #3
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ehdottomasti kyllä.
    Miula pyörät asuu jokainen omassa pilttuussa niin, että eturengas on täristinlevyn päällä.
    Sähkökäyttöinen täristinlevy on ajastettu niin, että aina täydenkuun, auringonpimennyksen ja lumisateen aikana levy tärisee 15 minuutta ja näin estää etujousituksen stabiilista säilytyksestä johtuvat tulevat vauriot.
    +1 ja takapää kans. Kawat vetää omaa rodeota aina täyskuun aikana.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  4. #4
    Tottakait, kannattaa joskus maanantaiaamuna käydä katsomassa jossain isommassa prätkäkaupassa kun nuoremmat myyjät pumppaa haarukoita heti aamusta. On myös tärkeää pyöritellä pyöriä vastapäivään että pyöränlaakerien stefat ei kovetu. Ja ketjulenkkejä pitää nitkutella kolmen viikon välein ettei ketju jumitu talvella...
    Taivas saa odottaa
  5. #5
    ketä?
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  6. #6
    Kampiakselia pitää pyöritellä jokaisen kolmannen viikon parittomana torstaina, ettei vaan pääse jumi iskemään.
  7. #7
    Ollut tapana.. Seisontaan laittaessa pikkusen öljyä rättiin - pyyhkäissyt sillä putket ja päälle parit pumppaukset. Turhaa vai ei - ei aavistustakaan. Sen enempää en...
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #8
    Enpä ole tainnut ikinä huvikseni pumpailla. Kyllä niiden stefojen pitäis kestää jos ne vaan aina säännöllisen keulahuollon yhteydessä vaihtaa. Itse oon nuo pamput huollattanut parin vuoden välein tai jopa vuoden jos on paljon tullut kilometrejä.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  9. #9
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Ollut tapana.. Seisontaan laittaessa pikkusen öljyä rättiin - pyyhkäissyt sillä putket ja päälle parit pumppaukset. Turhaa vai ei - ei aavistustakaan. Sen enempää en...
    Mä oon tuoleen samalla lailla käyttäny silikonirasvaa, jos jaksanu niin pölysuojan nostanu pois paikaltaan ensin.
    En erikseen oo pumppaillu mut sen verran joutunu siirteleen kuitenkin ettei koko talvea oo paikallaan ollu.

    Toki oon about vuosittain vaihtanu öljyt ja siinä yhteydesä käyttäny pölysuojan paikaltaan, putsannu sen ja stefan kolon ja pistäny silikonirasvaa - ekat stefat vaihoin 50tkm kohalla, eivät vuotaneet mutta meni samalla kun purin sillä kertaa muutenkin kokonaan.

    Muutenkin liukuputken pitäminen puhtaana lisää stefan ikää kummasti.

    Ehkä hifistelyä tuo stefan voitelu säilytykseen mutta niin pikku homma ja jos sillä välttää yhdenkin turhan purkamisen keväällä niin sanosin että kannattaa. En tiedä onko perää että stefa hajoaa kuivuessaan kiinni mutta oo törmänny semmosiin pyöriin jotka on seisonu pitkään paikallaan niin oikein napsahtaa liikkeelle kun nostaa jalalta ja vähän myöhemmin huomannu että ko stefat vuotaa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  10. #10
    Toin Saksasta aikanaan vuosia seisoneen FJ1200:n ja siinä napsahti molemmat stefat heti vaikka oli vähän ajettu. Nykyisen pyörän stefat alkoi vuotaa 50 tkm kohdalla, ei pumpattu eikä juuri pestykään.
    FJR -17
  11. #11
    Parempi pumppailla vaimoo.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  12. #12
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Parempi pumppailla vaimoo.
    Ettei paikat kuivaa
    Se ei pelkästään tunnu hyvältä, vaan se myös on sitä.
  13. #13
    Poistettu
    Itsekin ihmettelen että pilaan hyvää keskustelua asiapitoiseksi suunnatulla viestillä. Itselle alustan toiminta tuntuu tärkeältä, pari kertaa kesässä olen käyttänyt pölysuojaa pois ja pyöräyttänyt litiumrasvaa sisäputkeen. Crosseissa useammin, n 10 ajotunnin välein. Akkua en irroita, enkä pumppaile, lisää stabilointia, vaihda öljyjä ellei ole öljynvaihtoväli. En tanssi sadetanssia enkä tanhua.
  14. #14
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Itsekin ihmettelen että pilaan hyvää keskustelua asiapitoiseksi suunnatulla viestillä
    Pakko myös tarttua tähän...Tälläinen meininki on monella foorumilla ja muillakin keskusteluissa, menee heti reisille. Joka paikassa pitää "leikkiä" tms
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  15. #15
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Pakko myös tarttua tähän...Tälläinen meininki on monella foorumilla ja muillakin keskusteluissa, menee heti reisille. Joka paikassa pitää "leikkiä" tms
    Se on tää talvi


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  16. #16
    Mikäs siinä on niin helvetin vaikeaa....

    Eiköhän tässäkin kaikki ne, jotka vetää ihan lekkeriksi,
    sano aika "suoraan", että EI TARTTE PUMPPAILLA.

    Jos se menee niin..... ja niinhän se todella meneekin,
    että: "It ain`t what you do, it`s how you do"

    niin se on myös: " It ain`t what you say, it`s how you say"
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #17
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän tässäkin kaikki ne, jotka vetää ihan lekkeriksi,
    sano aika "suoraan", että EI TARTTE PUMPPAILLA.
    Bone, miksi tätä edes kysyä. Helpompaa on päätellä itse, eli pumppaa jos ei ole mitään hyötyä, niin ei pumppaa, niin simppeliä..Mutta sitä varten nämä foorumit on että voi kysyä, onneksi täällä ei ole niin pahaa pelleilyä kuin muutamassa muussa foorumissa, mutta nämä on kotilo foorumeita..
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  18. #18
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Bone, miksi tätä edes kysyä. Helpompaa on päätellä itse, eli pumppaa jos ei ole mitään hyötyä, niin ei pumppaa, niin simppeliä..Mutta sitä varten nämä foorumit on että voi kysyä, onneksi täällä ei ole niin pahaa pelleilyä kuin muutamassa muussa foorumissa, mutta nämä on kotilo foorumeita..
    Et ole sitten koskaan kuullut tätä:

    "Ei kysyvä tieltä eksy"

    Toisaalta.... Ei kaikki ihmiset onneksi ole Olli Rehnistä kloonattuja.
    Olli varmaan vetää katsomossa Hedbergin kokovartalomiehen kaikki osat
    läpi naama näkkärillä.... ja kun sen jälkeen kysyt: Mitäs tykkäsit?......

    Hän ilmoittaa... naama näkkärillä..... vetäytyvänsä suorittamaan harkinnan .

    Mahtavaa-upeetaaa mahtavaa-upeetaaaaa...
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  19.  
  20. #19
    En tiedä onko siinä jotain taikaa vai onko vaan tuuria....mutta muuteman kerran kuussa tulee tökittyä keulaa kun tallissa tulee muutakin tehtyä...eipä ole keula itkenyt kertaakaan...no jotkut kertoo että pyöränlaakerit ei tykkää jos se seisoo paikoillaan koko talven...menee soikeaksi
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh