Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    Eli onko joku paikka missä saisi teetätettyä teräspunos jarruletkuja?
  2. #2
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Temes87 kirjoitti Katso viesti
    Eli onko joku paikka missä saisi teetätettyä teräspunos jarruletkuja?
    mamasan.fi
    Tahi jos et oo pk-seudulta niin sit mikä tahansa hydrauliikkaliike, mutta ne on tod. näk. jonkun verran mamasania kalliimpia.
    Superbike #7
  3. #3
    Turun alueella lind-tec teki odotellessa omaan mopoon ja hinta oli kohillaan, vanhat letkut oli mallina.
    http://www.lind-tec.fi
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  4. #4
    kiitos vastauksista. Kuopion alueelta kyselin hydrauliikka liikkeistä muttei yksikään tee nimenomaan jarruletkuja. täytyy soittaa noihin ja tilata.
  5. #5
    Lisätään listaan vielä Porvoon Mittaletku: http://www.mittaletku.fi/tuotteet/he...e-jarruletkut/
    Tuolta tuli ainakin pari vuotta sitten letkut kohtuullisella hinnalla ja hyvällä palvelulla.

    Yleensä noiden tavallisten hydraulikauppojen ongelmana on se, että niillä ei ole varastossa erityisesti jarrukäyttöön tarkoitettuja letkuja ja liittimiä. Normaalista teflon/teräspunosletkusta saa kyllä tehtyä toimivat jarruletkut, mutta tulos on vähän kömpelö. Letku on aika paksua ja kankeaa eikä siinä ole yleensä kumipintaa teräspunoksen päällä. Hydraulikäyttöön tarkoitetut liittimetkin ovat melko järeän mallisia mopon jarruihin. Lisäksi monet firmat eivät ole kovin halukkaita tekemään letkuja jarrukäyttöön vastuukysymyksien takia.

    P.S. Olisikohan tämä kuulunut ennemmin tuonne tekniikka-osioon? Vai onko tästä tarkoitus tehdä isompikin projektikertomus?
    Arttu
  6. #6
    Ääni Porvoon Mittaletkulle, astelin mittojen kanssa sisään ja letkut väännettiin odottaessa.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  7. #7
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Temes87 kirjoitti Katso viesti
    kiitos vastauksista. Kuopion alueelta kyselin hydrauliikka liikkeistä muttei yksikään tee nimenomaan jarruletkuja. täytyy soittaa noihin ja tilata.
    Mamasan tekee ihan mittojen perusteella. Kilauta sinne ja kysäse. Tuskin on toimituskaan mahottoman hintanen.
    Superbike #7
  8. #8
    Joitakin hydrauliikkafirmoja voi säikäyttää sana jarruletku. Onko niissä sitten jotain erilaisia sertifikaatteja tms? Onnistuu ehkä paremmin jos ei puhu jarruista mitään.

    Tarvetta ei ole, mutta onko kukaan tilannut Kiinasta jarruletkuja Ebay, Aliexpress tms? Myyvät muutamalla eurolla eri pituisia ja värisiä punosletkuja. Minulla oli joskus vuosia sitten Kiinalainen mönkkäri. Siinä oli punosletkut ja ei mitään erityistä tullut ilmi neljään vuoteen mitä se härpäke minulla oli.

    Mitään rakettitiedettähän noissa ei ole. Letku jos on kunnollista ja senkun prässää liittimet päihin. Samanlaiset prässit sielläkin on.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #9
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mamasanilla ovat prätkämiehiä, joku vuosi sitten maksoi etujarruletkut (3kpl yht) 60€ vai 63€ kotiin postitettuna muistaakseni. Itse lähetin vanhat malliksi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #10
    Tilasin joskus Stormilta. Teettivät mittojen mukaan.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  11. #11
    tilasin duellilta, listalla oli tietyn mittaiset letkut ja liittimet, itse kasattava letku, mutta tulee ainakin banjo liittimet oikeaan asentoon ettei vedä väärässä asennossa letkua kierrokselle.
  12. #12
    Ääni Porvoon mittaketjulle,tilasin pari viikkoa sitten ,tuli kolmessa päivässä ja hyvää työtä...
  13. #13
    Lainaa Temes87 kirjoitti Katso viesti
    kiitos vastauksista. Kuopion alueelta kyselin hydrauliikka liikkeistä muttei yksikään tee nimenomaan jarruletkuja. täytyy soittaa noihin ja tilata.
    En uskalla luvata mitään mutta täällä Lapinlahden Teollisuuslinkissä saattaisivat punosletkuja pystyä tekemään. Ainakin joskus eräs kaveri sanoi muistaakseni sieltä kyselleensä. Kannattaa varmaan soittaa tuonne ja kysyä.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  14. #14
  15. #15
    Alkuperäinen kysymys oli kai, että missä voisi teettää jarruletkuja.
    Tuo ei ehkä ole paras tai oikea paikka.
    Vai mikä tässä oli ajatus?
    Pekka
  16. #16
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Alkuperäinen kysymys oli kai, että missä voisi teettää jarruletkuja.
    Tuo ei ehkä ole paras tai oikea paikka.
    Vai mikä tässä oli ajatus?
    Tuolla sivulla on toi custom vaihtoehto. Saa tilattua mieleisen letkun ihan värejä myöten.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  17. #17
    Lainaa sonicci kirjoitti Katso viesti
    Ääni Porvoon mittaketjulle,tilasin pari viikkoa sitten ,tuli kolmessa päivässä ja hyvää työtä...
    Loppukesästä tilasin itsekin täältä. Antoi vaan pyörän mallin ja letkuille halutun värin puhelimessa. Muutamassa päivässä tuli minullekin paketti kotiin
    http://finnishcodriver.blogspot.fi/
  18. #18
    Helpompi kysyä täältä kuin ottaa itse yhteyttä . Tuo mamasan olisi nurkilla ja voisin tehdä ensi kesänä kymppivuotis vaihdon letkuille. Onko noilla taulukko vakioletkujen mitoista ja päätynipoista, vai pitäisikö ne mitata vanhoista?
  19. #19
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Helpompi kysyä täältä kuin ottaa itse yhteyttä . Tuo mamasan olisi nurkilla ja voisin tehdä ensi kesänä kymppivuotis vaihdon letkuille. Onko noilla taulukko vakioletkujen mitoista ja päätynipoista, vai pitäisikö ne mitata vanhoista?
    En tiiä onko taulukkoa, mutta varman päälle kun pelaa niin vie vanhat malliks. Osuu sit varmasti banjojen kulmat oikein. Hiljaseen aikaan saattaa onnistua jopa odottaessa, mutta aina on saanu parissa päivässä letkut.
    Superbike #7
  20. #20
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Alkuperäinen kysymys oli kai, että missä voisi teettää jarruletkuja.
    Tuo ei ehkä ole paras tai oikea paikka.
    Vai mikä tässä oli ajatus?

    Ajatuksena oli ettei noita välttämättä tarvitse tettää, vaan tuolta saa suoraan pyörän merkin ja mallin mukaan valmiin sarjan. Tietysti jos valmis ei millään sovi, niin sitten vaan tettäämään omilla mitoilla.
    Speed Triple -04
  21. #21
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MMJ kirjoitti Katso viesti
    Ajatuksena oli ettei noita välttämättä tarvitse tettää, vaan tuolta saa suoraan pyörän merkin ja mallin mukaan valmiin sarjan. Tietysti jos valmis ei millään sovi, niin sitten vaan tettäämään omilla mitoilla.
    Monesti teettämällä saa halvemmalla kuin valmiin sarjan. Muistaakseni viimeks oli 22,50€/letku noi mopon jarruletkut. Kaikki kolme oli saman hintasia.
    Superbike #7
  22. #22
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa RiderOnTheStorm kirjoitti Katso viesti
    Helpompi kysyä täältä kuin ottaa itse yhteyttä . Tuo mamasan olisi nurkilla ja voisin tehdä ensi kesänä kymppivuotis vaihdon letkuille. Onko noilla taulukko vakioletkujen mitoista ja päätynipoista, vai pitäisikö ne mitata vanhoista?
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    En tiiä onko taulukkoa, mutta varman päälle kun pelaa niin vie vanhat malliks. Osuu sit varmasti banjojen kulmat oikein. Hiljaseen aikaan saattaa onnistua jopa odottaessa, mutta aina on saanu parissa päivässä letkut.
    Ei ollu ainakaan pari vuotta sitten, ku omaani teetätin, mallien/mittojen mukaan tekivät.
    Liikke palvelee enemmänki autotuunareita, suosittujen autojen letkumitat tietävät.

    Vein aamulla mallit ja mitat, iltapäivällä sai noutaa.
    Edullisesti tekivät, ainakin mulle, ja värivaihtoehtoja oli runsaasti
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  23. #23
    Hieman menee ohi aiheen... Olen meinannut jossain kohtaa kiikuttaa Mamasanille vanhat kumiletkut malliksi, mutta tulee sen verran harvoin liikuttua siellä nurkilla, että mietin tässä valmiiden letkujen hommaamista. Motonet kauppaa TRW-Lucas merkkisiä letkuja. Onko näistä kellään kokemusta?
    Yamaha R6R 2007
  24. #24
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa E-tana kirjoitti Katso viesti
    Hieman menee ohi aiheen... Olen meinannut jossain kohtaa kiikuttaa Mamasanille vanhat kumiletkut malliksi, mutta tulee sen verran harvoin liikuttua siellä nurkilla, että mietin tässä valmiiden letkujen hommaamista. Motonet kauppaa TRW-Lucas merkkisiä letkuja. Onko näistä kellään kokemusta?
    Foorumille tyypilliseen tapaan ei tule vastausta kysymykseen, vaan jatkokysymys. Et ole postittamista Mamasanille harkinnut? Viestiä mukaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  25. #25
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Foorumille tyypilliseen tapaan ei tule vastausta kysymykseen, vaan jatkokysymys. Et ole postittamista Mamasanille harkinnut? Viestiä mukaan.
    Oon tuota postittamistakin harkinnut. Oon vaan niin laiska, ettei jaksais pakata ja kiikuttaa postiin. Nyt motskarinetistä sais letkut eteen ja taakse alennuksineen vajaa 70€.
    Yamaha R6R 2007
  26. #26
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa E-tana kirjoitti Katso viesti
    Oon tuota postittamistakin harkinnut. Oon vaan niin laiska, ettei jaksais pakata ja kiikuttaa postiin. Nyt motskarinetistä sais letkut eteen ja taakse alennuksineen vajaa 70€.
    Kuulostaa sopudiililtä. Ei kai noita voi ryssiä!?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #27
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa E-tana kirjoitti Katso viesti
    Oon tuota postittamistakin harkinnut. Oon vaan niin laiska, ettei jaksais pakata ja kiikuttaa postiin. Nyt motskarinetistä sais letkut eteen ja taakse alennuksineen vajaa 70€.
    Hyvä tietää, kun pitää itsekkin ostaa nyt talven aikana.

    Onkoha noissa jarruissa mitään eroa 2006-2007 ja 2008 > R6:ssa?
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  28. #28
    eiköhän noita tee jokakylän Dunlop Hiflex Oy kun vaan soittaa sinne pituudet ja banjojen koot/tai käy mallin kanssa..... aina ovat ollet alle 20€/kpl ja mukaan nippu kuparitiivisteitä. viimex 4 letkua 30 min odotusta
    tais olla viel 4 eri väriä halujen mukaan saatavilla
  29. #29
    Jyväskylässä, ex. rallikuski Ari Saxberg, pyörittää yritystä, joka valmistaa myös jarruletkuja. Pari vuotta sitten tiedustelin häneltä moisia teräspunosletkuja omaan pärrääni. Hän vastasi, että homma hoituu, kun toimitan vanhat letkut malliksi. Hinnasta ei ollut puhetta. Minulta letkut jäi uusimatta, kun myin sen pyörän 2015.
    Linkki: http://www.saxspeed.fi/
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  30.  
  31. #30
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    eiköhän noita tee jokakylän Dunlop Hiflex Oy kun vaan soittaa sinne pituudet ja banjojen koot/tai käy mallin kanssa..... aina ovat ollet alle 20€/kpl ja mukaan nippu kuparitiivisteitä. viimex 4 letkua 30 min odotusta
    tais olla viel 4 eri väriä halujen mukaan saatavilla
    Viimeks kun täällä pk-seudulla Dunlopilta kyselin jarruletkuja niin pelkät banjot + t-kappale olis maksanu enemmän kuin valmiit letkut mamasanilta. Ei tullu kauppoja.
    Superbike #7
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen