Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 239:sta
  1. #31
    Yksi merkittävä sääntömuutos on ride by wiren yksinkertaistaminen ja ns. split throttle bodies on kielletty. Eli enää ei voi/saa tehdä sitä sylinterien pois pudottamista eli kallistuksessa kun avataan kaasu on ensin kaksi pyttyä käytössä, sitten kolme ja lopulta kaikki neljä.
  2. #32
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti

    Odotellaan itsesäätyvien esiinmarssia ja sitten myöhemmin niiden kieltoa, kunnes ne taas sallitaan
    Aktiivialusta oli jo vissiin kymmenisen vuotta sitten käytössä, mutta kiellettiin. Voipi olla kohta taas aika palata?
    - Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
  3. #33
    Muistaakseni Spiesin Rykkösessä oli sähkösäätöinen Öhlinsin ohjausiskari, ainakin näin kertoivat Öhlärin messuosastolla milanossa takavuosina.
    Alustan sähkösäädöt on tosiaan kielletty sekä SBKn että MotoGPn puolella.
    STK1000:ssa ne on mielestäni sallittu niissä pyörissä joissa se on vakiona mutta ei ne niitä sielläkään kukaan näytä käyttävän, taitaa olla radat sen verran sileitä että ei ole sillälailla hyötyä kuin maantiellä.
    Tässä suunnitellut vähän jos lähtisi Asseniin katsomaan vappuviikonloppuna Nikin ja kumppanien ajoa,
    siellä on vaan viime vuosina ollut aika kylmät ja märät kelit että saa nyt nähdä tuleeko lähdettyä.
  4. #34
    Mitä kuullut kommenttia nopeilta kuskeilta noista sähkösäätösistä niin eivät oikein toimi ratahommissa semmosenaan. Toki kai niihin sais ratakohtaset kartat rakennettua, mutta parempi kuulema kun kääntää automaagisäädön kokonaan pois.
  5. #35
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Toisessa keulassa korkin jatkeet ja toisessa ei? Edit. Taitaa vaan kuva ja kliparien asento hämätä ja m8lemmissa about samoissa ainakin näin pieneltä näytöltä ihmeteltynä.
    Ei kun katso tota keulan paisuntasäiliön yläosan ja liukuputken alaosan välistä matkaa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Braaaaap
  6. #36
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Ei kun katso tota keulan paisuntasäiliön yläosan ja liukuputken alaosan välistä matkaa.
    Ite vertasin tohon lokarin muotoon ja sekin väittisi että eriävät ovat.
    Kilpi puuttuu yamaha R6r 06
    Ex Daytona 675 07
    Ex honda hornet 900 05
    Ex honda cbr 600f
    Ex kawasaki zx6r 98
  7. #37
    Kallio Racing ja Niki Tuuli testeissä 1. päivänä 12. ja toisena 9. Tämä siis viime vuoden kalustolla, eroa kärkeen jonniin verran, tallikaveri Nikillä kaukana takana.

    http://www.worldsbk.com/en/news/2017...st+Day2+report

    Eurosportilta tulee avauslähetys tänä yönä btw
    <p>ZX-10R 2016</p>
  8. #38
    Jep, Niki saa vasta neljänteen kisaan uuden R6:n.
    Sofu on sivussa ainakin kaksi ekaa kisaa, käsivamma testeissä käsittääkseni.
    Kohta se alkaa, Eurosportilta tai videopassilla pääsee tsiigaamaan, passilla tietenkin myös
    ss300- ja stk100-lähdöt.
  9. #39
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Sofu on sivussa ainakin kaksi ekaa kisaa, käsivamma testeissä käsittääkseni.
    Joo supermotolla meni konttailemaan. Nyt olisi monen hyvä paikka iskeä MM-pisteiden takia ja ottaa vähän etumatkaa turkkilaiseen. Nikillekin melkein soisi alkukauden kisoihin perusvarmat top-5 sijat varmoilla pisteillä kuin että all in ja sitten kolari kärjessä ja nolla pistettä. Tuttu kalustokin puoltaa varmaa ajoa.
  10. #40
    Tuo on kyllä ihan fiksua, että kausi alkaa vanhalla pyörällä. Tuttu laite ja edelleen kilpailukykyinen. Harmi kyllä, että tuo Sofu on sivussa alkukauden, olis ollu hyvä lisä kärkikapinoihin. Ja toivotaan, että Niki nähdään pallilla heti kauden alusta lähtien ja mieluummin sillä keskimmäisellä. Ei tonne vaan ajelemaan kannata lähteä vaan mestaruutta hakemaan.
  11. #41
    Juttelin asiasta Harjun Juhan kanssa messuilla ja Kallio racing vaan saa sen uuden pyörän sen verran myöhään että ei ehdi ihan kauden alkuun.
    Miten lienee sen "virallisemman" Yamaha-teamin kanssa, sen näkee viikonloppuna.
    Sinänsähän, elektroniikkaa lukuunottamatta, uusi R6 perustunee aika pitälle edelliseen mallin ja Kalliollakin on varmaan kisapeli kasattu ihan bräniköillä osilla eli alkukauden pyörä lienee teknisesti melko lailla samanlainen kuin se myöhemmin käyttöön tuleva.
    Toivottavasti on Assenissa käytössä, sinne olis tarkoitus mennä vappua viettämään.
  12. #42
    Lainaa OOWEE kirjoitti Katso viesti
    Juttelin asiasta Harjun Juhan kanssa messuilla ja Kallio racing vaan saa sen uuden pyörän sen verran myöhään että ei ehdi ihan kauden alkuun.
    Miten lienee sen "virallisemman" Yamaha-teamin kanssa, sen näkee viikonloppuna.
    Sinänsähän, elektroniikkaa lukuunottamatta, uusi R6 perustunee aika pitälle edelliseen mallin ja Kalliollakin on varmaan kisapeli kasattu ihan bräniköillä osilla eli alkukauden pyörä lienee teknisesti melko lailla samanlainen kuin se myöhemmin käyttöön tuleva.
    Toivottavasti on Assenissa käytössä, sinne olis tarkoitus mennä vappua viettämään.
    Uuden ja vanhan mallin osia ei voi todennäkösesti käyttää ristiin, koska homologointisääntö tulee vastaan. Eli jos vanha malli on joskus homologoitu tietyillä osilla, ei osia niiltä osin saa vaihtaa uudempaan malliin. Jännä nähdä kuinka kilpailukykyinen uusi malli on vanhaan verrattuna. Onko mitään tietoa ajoiko se toinen tiimi testeissä jo uudella mallilla? Jos ei ajanut niin tuskin niilläkään se on kisassa käytössä, koska testaamatta kisaaminen on takuuvarma häntäpään paikka.
  13. #43
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Uuden ja vanhan mallin osia ei voi todennäkösesti käyttää ristiin, koska homologointisääntö tulee vastaan. Eli jos vanha malli on joskus homologoitu tietyillä osilla, ei osia niiltä osin saa vaihtaa uudempaan malliin. Jännä nähdä kuinka kilpailukykyinen uusi malli on vanhaan verrattuna. Onko mitään tietoa ajoiko se toinen tiimi testeissä jo uudella mallilla? Jos ei ajanut niin tuskin niilläkään se on kisassa käytössä, koska testaamatta kisaaminen on takuuvarma häntäpään paikka.
    Karkeesti puol sekkaa oli tehdastallin veijarit Nikiä nopeampia. Tosin Caricasulo tais viime vuonna olla Australiassa podiumilla ja Kallioräärää ollut radalla nyt kaksi päivää, että ehkä tuostakin tulee vähän händikäppiä eikä ole pelkästä pyörästä.

    Kuvien perusteella näyttäis, että tehdastallilla on uudet.
  14. #44
    Ei ole tullut vastaan kuvia testeistä, ja wsbk:n sivulla ei ole testeistä videoita samaan tapaan kuin motogp:n puolella.
    Varmaan Kallion Racingin pyörät on niin hyvässä tikissä kuin mahdollista, kuinka paljon ne sitten eroavat uudesta mallista on mun tiedoilla vähän vaikea sanoa.
    Minun käsitykseni on että uusi R6 on enemmänkin kehitysversio edellisestä mallista kuin täysin uusi pyörä.
  15. #45
    GRT Racing-Yamaha World SSP

    Tuolla tiimin nimellä googlettamalla ja/tai facebookista tsekkaamalla löytyy jokunen kuva.

    Edit: https://www.yamaha-racing.com/worlds...touch-at-jerez

    Uudet ollut ainakin jerezin testeissä.
  16. #46
    66 = Niki Tuuli
    32 = Sheridan Morais
    144 = Lucas Mahias

    Kuvat napattu Phillip Islandin testeistä 20.2.2017

    https://goo.gl/VPRzhK
    Braaaaap
  17. #47
    Lainaa santerik kirjoitti Katso viesti
    Karkeesti puol sekkaa oli tehdastallin veijarit Nikiä nopeampia. Tosin Caricasulo tais viime vuonna olla Australiassa podiumilla ja Kallioräärää ollut radalla nyt kaksi päivää, että ehkä tuostakin tulee vähän händikäppiä eikä ole pelkästä pyörästä.

    Kuvien perusteella näyttäis, että tehdastallilla on uudet.
    Nikille uus rata, joten aika pieni tuo ero on. Eiköhän me nähdä Kallion värit aika korkeella kun Niki pääsee pari treeniä vielä ajamaan alle.

    Edit. Ja olishan se komeeta jos vanha R6 olis Nikin alla uusia nopeempi.
  18. #48
    Niki menetti paljon tärkeää treeniaikaa kaatumisen seurauksena, joten ei ole päässyt ajamaan Phillip Islandilla vielä edes kahta täyttä päivää.

    Mies onneksi kunnossa, joten odotellaan mielenkiinnolla viikonloppua.
    Kadulle:
    Bimota SB6
    BMW K1200S
    Suzuki GSX1300R T Sawon Woima 527,5hv 503,8Nm 390,7km/h

    Radalle:
    Yamaha R6R Superstock
  19. #49
    Oliks nyt vkonloppuna sunnuntaina eka kisa vai oliko se niin että lauantaina eka lähtö ja toka sunnuntaina?
    Ei taidolla vaan tuurilla.
  20. #50
    Lainaa Bartti kirjoitti Katso viesti
    Oliks nyt vkonloppuna sunnuntaina eka kisa vai oliko se niin että lauantaina eka lähtö ja toka sunnuntaina?
    Superbiket ajaa lähdöt la ja su. Supersportit aika-ajo la ja kisa su.
  21. #51
    Nätti on toi ss300:nenkin, Kimi Patovan työkalu Kallio Racingin väreissä
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    <p>ZX-10R 2016</p>
  22. #52
    Lainaa Bartti kirjoitti Katso viesti
    Oliks nyt vkonloppuna sunnuntaina eka kisa vai oliko se niin että lauantaina eka lähtö ja toka sunnuntaina?
    http://www.worldsbk.com/en/event/AUS/2017

    Tuosta aikataulu...
    <p>ZX-10R 2016</p>
  23. #53
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    ....

    Edit. Ja olishan se komeeta jos vanha R6 olis Nikin alla uusia nopeempi.
    Oon tätä samaa mielessäni makustellut. Siellä saattais Yamahalla isot herrat olla vähän nyrpeenä jos suomalaiset kakkosviulun soittajat tulee kovempaa.

    Mut tiiä noista, rata on Nikille uusi mutta vanhan R6:n luulis olevan aika paljon uutta "valmiimpi" kisakuntoa ajatellen... Saattaa mennä sunnuntaille asti ennen ko selviää minkä vuoden jamaha oli kisassa nopein!
  24. #54
    Kallio Racingilla olisi ollut (onneksi on vieläkin) Nikin välityksellä huima tilaisuus rummuttaa road racingia valtakunnalliseen mediaan, mutta hiljaista on ennakkorintamalla ollut. Tallin omalla saitillakin on vain tällainen teksti ”News will be coming shortly”, kun MM-kauden alkuun on vajaa vuorokausi. Hieno projekti, mutta todellakin harmi että hukataan tällaisia tilaisuuksia, kun hyvin tiedetään että kaksipyöräisten saama julkisuus Suomessa on vähän niin ja näin formuloiden ja erityisesti tänä vuonna rallin puristuksessa. Kallio ja Racingille ja Nikille joka tapauksessa tsemppiä alkavaan kauteen! Kaikki on mahdollista mestaruutta myöten.
  25. #55
    Lainaa Leno kirjoitti Katso viesti
    Kallio Racingilla olisi ollut
    Oon sun kanssa samaa mieltä, mutta moottoripyöräily ei ole hyväksi Suomalaisille, eikä se muutenkaan ole kovinkaan suosittu harrastus. Ja sitten road racing on todella pientä niin meillä kuin maailmalla, että eihän siitä kannata kirjoittaa edes otsikkoa lehteen.

    Todellisuudessa asiat hieman erilailla. Isoimmasta lajista, eli MotoGP:stä on helppo löytää lukuja:

    TV-katsojia Valencian MotoGP-kisassa 2015 oli keskimäärin 9,673,699 kpl
    Vuonna 2015 oli radoilla ympäri maailmaa livenä katsomassa 2,717,314 henkilöä.

    Suomessa on tällä hetkellä MegaSuomi100SuuriKisa, eli hiihto. Ei millekään muulle jää mediatilaa tai anneta resursseja. Hiihtohommissa toivotaan paikanpäälle, 10 päivän aikana (+ 1pv avajaisia) tulevan 250 000 henkeä ja TV-katsoja ~600 miljoonaa silmäparia. Paljonko nämä ovatkaan yksittäiselle päivälle?

    Kerta lukuja päästiin pällistelemään, niin otetaan loppuun vielä kaikkien rakastama ja tapahtumarikas vauhtilaji eli F1.

    2008 TV-katsojia oli koko kaudella ~600 miljoonaa. 2015 niitä oli enää 400 miljoonaa. Lisäksi Sepang + joku muu bannasi F1-kisat ja panostaa entistä enemmän MotoGP:hen, koska formulat ei tuonut paikan päälle katsojia sekä kisojen järjestämislisenssit on ihan poskettoman kalliita. Tätä myös kritisoin Kymiringin kohdalla. Olen melkoisen kriittiinen sen suhteen, että tuoko mahdollinen Kymiringin Formulakilpailu taloudellista voittoa vai tappiota. Jos ei onnistuta, niin olisiko siinä eka konkurssi kyseiselle moottoriradalle? Keskityttäisiin vaan WSBK, MotoGP-kisoihin ja tietysti joihinkin järkeviin autojuttuihin (DTM, WTCC ym.)
    Braaaaap
  26. #56
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    2008 TV-katsojia oli koko kaudella ~600 miljoonaa. 2015 niitä oli enää 400 miljoonaa. Lisäksi Sepang + joku muu bannasi F1-kisat ja panostaa entistä enemmän MotoGP:hen, koska formulat ei tuonut paikan päälle katsojia sekä kisojen järjestämislisenssit on ihan poskettoman kalliita. Tätä myös kritisoin Kymiringin kohdalla. Olen melkoisen kriittiinen sen suhteen, että tuoko mahdollinen Kymiringin Formulakilpailu taloudellista voittoa vai tappiota. Jos ei onnistuta, niin olisiko siinä eka konkurssi kyseiselle moottoriradalle? Keskityttäisiin vaan WSBK, MotoGP-kisoihin ja tietysti joihinkin järkeviin autojuttuihin (DTM, WTCC ym.)
    Menee vähän offtopic, mutta ei kai Kymiin mitään F1 kisaa ole tulossa? Mainoskikka ja näkyvyyden tavoitteluahan tuo uutinen F1-luokituksen hakemisesta radalle oli.
  27. #57
    Satuin lueskelemaan paikallislehtiä viime kesänä Itävallassa, Red Bull ringin motogp:n jälkeisellä viikolla.
    Red Bullilla oli F1-viikonloppuna ollut noin 85000 katsojaa, motogp:ssä 215000
    Tästä voi päätellä kumpi kiinnostaa paikallisia majoitus- ja ravintolayrittäjiä enemmän.
  28. #58
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Eurosportilta tulee avauslähetys tänä yönä btw
    Oliko siis näin että Eurosportin (Nordic) -kanavilta tulee sekä WSBK- että MotoGP-kisalähetykset tällä kaudella?
    Eli onko se näin ollen paras kanavapaketti katsoa rr-pippaloita vai joku muu tapa?
    BMW S1000XR <- BMW K1600 GT
  29. #59
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Menee vähän offtopic, mutta ei kai Kymiin mitään F1 kisaa ole tulossa? Mainoskikka ja näkyvyyden tavoitteluahan tuo uutinen F1-luokituksen hakemisesta radalle oli.
    Sen verran lehdet on kirjoitellut, että jos saa sen Grade1-luokituksen, niin kyllä ne meinaa laittaa sitten radankin siihen kuntoon. Ja se maksaa rahaa, joten tuskin ihan huvikseenkaan sitä tekee?

    Onkohan tämä Suomi yleisesti tällainen oma kupla, josta on vaikea katsoa ulospäin? Täällä Formulat näyttää isolta ja melkein ainoalta moottoriurheilulta.

    Nyt menee ihan off-topic, mutta tuli mieleen tilastot uskonnoista.
    Suomessa on evankelis-luterilaisia kristittyjä karvan vajaa 4 miljoonaa henkeä (~72% koko poppoosta).
    Maailmassa evankelis-luterilaisia kristittyjä on noin 72 miljoonaa. Maailmassa kun on noin 7,5 miljardia ihmistä, niin ei Suomen valtauskonto olekaan kuin pisara valtameressä. No, ehkä en jatka tästä enää, ettei kellekään tule paha mieli.
    Braaaaap
  30.  
  31. #60
    Honda on tällä hetkellä 0,4s hitaampi mitä 2016 ja muut parantelivat aikojaan 0,8s viimevuodesta. Hayden valitteli ensimmäisten testien jälkeen että kyynerpäät laahaa ja omaan silmään tuo Hondan etukate näyttää älyttömän pieneltä jos muihin vertaa. Reiteberger parantanut viimevuoden lopusta jolloin ajoi IDM pyörällään sekuntia kovempaa mitä WSBK pyörällä. Speedweekkiä kannattaa käydä lukemassa, sinne tulee paljon uutisia WSBK puolelta. Google translaattorilla saa hyvin selvää jos vetäsee saksankielen englanniksi.

    Nikille povaisi aika kovaa kautta, vauhti oli viimevuonna melkoisen hyvää mutta sillon ei tietysti ollut mitään painetta ajamisessa. Näillä uudenpolven kuskeilla näytää olevan joku maaginen kyky viedä pyöriä lintassa ja lukossa selviten kuitenkin kisa loppuun asti. STK600 oli parasta moto viihdettä, harmi että lakkauttivat sen. Vuoden lopussa kannattaa muistaa BlackFridaynä ostaa WSBK offseason passi, viimeksi maksoi 1€, jolla näkee kaikki vuoden kisat ja vanhemmatkin wsbkn nettisivuilta.

    Hondalta suunnittelemassa uutta V4 speciaalia (ilmeisesti) superbike karkeloihin vuodelle 2019
    http://www.motorcyclenews.com/news/n...-v4-superbike/
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen