Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Aloin kaverin kanssa tekemään pyörääni 24tkm huoltoa. Siirsin pyörän talliin ja otettiin saman tien katteet pois. Tästä on hyvä jatkaa. Eli venttiilin välykset, öljyt, jäähdytysnesteet, ilmanputsari, tulpat ja jarrunesteet vaihtoon Lopuksi vaihdan vielä etupumppuihin uudet stefat ja öljyt. Aika nopeasti ovat alkaneet tihkua. Pyörällä on ikää vasta 3v

    Hommasin Haynesin kirjan niin ei tarvii arvailla turhaan Olisin käyttänyt sen huollossa merkkikorjaamolla mutta se ei halunnut huoltaa 3v vanhaa pyörääni. Katteiden purku kuulemma on niin vaikeaa Minulla meni kaverin kanssa siihen hommaan 1.5h, vaikka tämä oli meille molemmille ensimmäinen kerta. Ollaan kuitenkin muita pyöriä huollettu ennen omiksi tarpeiksi. Tämän olisin siksi käyttänyt merkkihuollossa, kun takuuta on vielä jäljellä vajaa vuosi.
    Mopo huollossa.jpgKatteet.jpg
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
    Triumph Speed Triple 955i 2002
  2. #2
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Henry67 kirjoitti Katso viesti
    Olisin käyttänyt sen huollossa merkkikorjaamolla mutta se ei halunnut huoltaa 3v vanhaa pyörääni. Katteiden purku kuulemma on niin vaikeaa
    Siis MITÄ ?! VMP !! Taitaa joko firma olla konkurssivalmis, tai sitten omistaja juuri voittanut lotossa... Ei luulis, että on varaa sanoa töille (=rahalle) ei.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  3. #3
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Siis MITÄ ?! VMP !! Taitaa joko firma olla konkurssivalmis, tai sitten omistaja juuri voittanut lotossa... Ei luulis, että on varaa sanoa töille (=rahalle) ei.
    Hah, yritäpä saada palvelua fillariliikkeissä tai asesepiltä Suomessa on paljon yrityksiä, jotka eivät rahojasi kaipaa ja siksipä pitää opetella itse tekemään kaikki, niin ei jää pulaan. Liike olisi kyllä taas huoltanut minun pyöräni, mutta pisti mietteliääksi, kun kysyin milloin ruuhka helpottaa, niin vastaus oli"syksyllä". En vain pidä ajatuksesta kiireessä tehdystä huollosta. Venttiilien palasäätöä lukuunottamatta huolto oli tosi helppo tehdä itsekin.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  4. #4
    Kyllä merkkiliikkeen pitää ottaa pyörä huollettavaksi vaikka olisi 5v vanha. Tosin olen joskus kuullut että jotkin firmat täällä etelässäkään ei ota yli 10v pyörää sesonkiaikana kun on niin kiire. Firebladen venttiilien säätö ei ole helpoimmasta päästä huoltohommia. Paljon pitää purkaa pois että saa venakopan irti.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  5.  
  6. #5
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    Kyllä merkkiliikkeen pitää ottaa pyörä huollettavaksi vaikka olisi 5v vanha. Tosin olen joskus kuullut että jotkin firmat täällä etelässäkään ei ota yli 10v pyörää sesonkiaikana kun on niin kiire. Firebladen venttiilien säätö ei ole helpoimmasta päästä huoltohommia. Paljon pitää purkaa pois että saa venakopan irti.
    Onkohan tuntilaskutus niin pieni, ettei kannata edes aloittaa
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...