Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Onko jollakulla kokemusta kovien sivulaukkujen tekemisestä itse? Mitä materiaalia olette käyttäneet ja miten hyvin projekti on onnistunut? Mielessä käynyt alumiini, teräs ja lasikuitu, jotka luonnistuisivat autotallinikkarille.
    Kawasaki W650
  2. #2
    Lainaa retrokawa kirjoitti Katso viesti
    Onko jollakulla kokemusta kovien sivulaukkujen tekemisestä itse? Mitä materiaalia olette käyttäneet ja miten hyvin projekti on onnistunut? Mielessä käynyt alumiini, teräs ja lasikuitu, jotka luonnistuisivat autotallinikkarille.
    alumiinista kanttaat sellaset ku kaikilla gessumiehillä on
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  3. #3
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    alumiinista kanttaat sellaset ku kaikilla gessumiehillä on
    Eikä ole,katso vaikka,muovilaukku takanamuovilaukut.jpg
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  4. #4
    Jovvain! 80-luvun lopulla, kun markkinoille tuli niitä neuvosto-alumiinijerrykannuja, niin niistä tein kätevät, kevyet ja kestävät! Pianosaranalla läpät sivuille ja ikkunatiivistenauhaa tiivistykseen. Ja net avattavat hanakorkit tuli tiätty alaspäin, niin sai sitten mahdollisesti sisään tulleet vedet ja roskat kätevästi pois.....

    Helppo ku saippua, oli tehhä ite! Rautasahalla vain aukkoa kylkeen that´s it!
  5. #5
    http://www.moottoripyora.org/keskust...se-ja-säästin)

    Tosta triidistä löytyy mainiot ohjeet omatoimiseen tuunaamiseen, laukkujen osalta myös! Lopputuloskin on nähtävillä. Ei tarvii jännittää että miltähän ne sitten oikein näyttää....
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  6. #6
    Vähissä on tee-se-itse-miehet.

    Katselin Touratechin valikoimaa ja sieltä tuli mieleen, että tekemällä itse saisi paljon paremmin pyörään istuvat laukut ja reilusti alle tonnilla. Lisäksi niihin voisi tehdä omia virityksiä, kuten vaikka työkalutilan pohjalle tai tärinäsuojatun ja laturilla varustetun paikan läppärille. Myös ulkoisille kiinnityksille tai tavarakoreille voisi olla käyttöä reissun päällä.
    Kawasaki W650
  7. #7
    Esimerkiksi tuolta löytyy kaikenlaista kulmapalaa, lukkoa, saranaa, kahvaa,listaa, yms.:

    https://www.thomann.de/fi/rakki_ja_k...arvikkeet.html

    Lisäksi alumiinipeltiä ja mielikuvitusta. Tietysti jonkinlainen leikkuri ja kantti olisi hyvä löytyä jostain käyttöön mutta alumiinin
    kanssa pärjää ihan käsikäyttöisillä autotallivehkeillä.
    Ite en ole koskaan laukkuja tehnyt, tämä nyt vaan oli tällanen vinkki.
    Suunnitellut joskus olen tuota tekemistä mutta jäänyt juuri tälle asteelle.
    R1200GS
    AVJ#49 -15, -16, -17, -18
  8. #8
    Mulla on sivulaukkuna isän n 15vuotiaana lähettinä käyttämä nahkainen fillarin laukku. On retro ja perintö/tunnearvoa. Ei mahdu kauheesti ja vesikin menee sisään luulisin, mutta eipä oo matkamopokaan
  9. #9
    Lainaa HO266 kirjoitti Katso viesti
    Esimerkiksi tuolta löytyy kaikenlaista kulmapalaa, lukkoa, saranaa, kahvaa,listaa, yms.:

    https://www.thomann.de/fi/rakki_ja_k...arvikkeet.html

    Lisäksi alumiinipeltiä ja mielikuvitusta. Tietysti jonkinlainen leikkuri ja kantti olisi hyvä löytyä jostain käyttöön mutta alumiinin
    kanssa pärjää ihan käsikäyttöisillä autotallivehkeillä.
    Ite en ole koskaan laukkuja tehnyt, tämä nyt vaan oli tällanen vinkki.
    Suunnitellut joskus olen tuota tekemistä mutta jäänyt juuri tälle asteelle.
    Kiitos vinkistä, nuo luukun reunat ovat se hankala paikka, johon profiililistat ovat näppäriä.

    Alumiinihan on vain yksi valmistusmateriaali. Ohut vaneri + lasikuitu voisi myös toimia hyvin, kun sillä tehdään veneitäkin. Pelkällä lasikuidulla muoto on lähes vapaa, mutta teko muotteineen työlästä.
    Kawasaki W650
  10. #10
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Vaneri plus lasikuituhan on aika hyvä kohteissa joissa väsymismurtuma saattaa kolkutella alumiinia.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #11
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Etrasta löytyy kaikkea DIY mielenkiintoista,kumista tiivistenauhaa yms. Kannattaa käydä kattelemassa. Ovat aina antaneet pyytämättä joku 10% alea mun pikkuostoksista. Eivät myy käteisellä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  12.  
  13. #12
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Vaneri plus lasikuituhan on aika hyvä kohteissa joissa väsymismurtuma saattaa kolkutella alumiinia.
    Ainakin epoksilla saa hyvin sitkeitä ja helposti reissussakin korjattavia rakenteita aikaiseksi. Mitä olen sivulaukuista lukenut, niin olennaista olisi tehdä niille kunnon räkki, joka ottaa vastaan pääosan kuormista. Se taas kannattaa tehdä joko teräksestä tai rosterista.
    Kawasaki W650