Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Itikoiden yms. poisto etupumpumppujen etupuolelta. Millä nuo saisi irti?


    IMG_20160827_195616~01.jpg
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  2. #2
    Onkos ne olleet siinä jokusen vuoden?

    Aloittaisin super X tai pineline tehopesu tyyppisellä aineella pehmentämään. Ja karhunkielellä pesu.

    Edit. Super X on nykyään totalreiniger s100,

    Ei ole kokemusta onko nimen myötä myös teho heikennyt.

    Ja myös wurthin pinelinen väri on muuttunut. Liekö tuo nykyinen kama enää siitä aidan takaa naapuritontilta?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  3. #3
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kaks sopivan paksua/isoa riepua tai paperia tms vettä imevää. Sitten kumpikin märäksi astianpesuainevedellä ja rätit siihen keulaputkien päälle liottamaan itikan proteiineja. Ajatus on että astianpesuaine pienentää pintajännitystä ja pehmentää itikat nopeemmin (voi olla että ei toi fysiikka toimi noin ollenkaan mutt sou not fiftysixty) ja pehmentää ne rasvaisemmatkin itikan raadot. Fairiha tehoo rasvaan eller hur? Sitten muutaman tunnin jälkeen normaalikonstipesut päälle.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  4. #4
    Noin pääsääntöisesti: Ei kannata käyttää liikaa aikaa tai voimaa/hankaamista puhdistamiseen, vaan vaihtaa ainetta. Koska niissä pinnoissa ollee monenlaista erilaista paskaa joihin tehoo eri aineet/ yks aine ei tehoo kaikkiin.

    Suurin osa lähtenee aika helposti muutamassa minuutissa edellä mainitulla vesi-astianpesuaine-rätti-päälle tekniikalla. Sen jälkeen vaikkapa liuotinpesuainneella. Ja yllätys yllätys, liukuputkeen jämähtänyt pihka lähtee (ei lähde barkekliinerillä tai kaasarinpuhdistusaineella(jolla taas lähtee piki/bitumi aika hätäseen)) helpoiten auton sisätilojen tekstiilinpuhdistusaineella. Citrus active/ tarranpoistoaine toiminee ehkä myös.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #5
    Wurth Pinelinellä lähtee hyvin ja turvallisesti.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
  6. #6
    CRC ja WD-40 toimii myös hyvin monenlaiseen nöyhtään.
    ...
  7. #7
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Itikoiden yms. poisto etupumpumppujen etupuolelta. Millä nuo saisi irti?


    IMG_20160827_195616~01.jpg
    onko noi hondan putket...

    Taitaa olla pinta jo rikki.. Muistuttaa samaa kuin mulla oli tuplaXn putkissa.. Siis mun hondassa oli pinta mennyt jo rikki..

    Uutta maalia taitaa tarvita tuohon?
    Suzuki Hayabusa
  8. #8
    Lainaa JSK kirjoitti Katso viesti
    onko noi hondan putket...

    Taitaa olla pinta jo rikki.. Muistuttaa samaa kuin mulla oli tuplaXn putkissa.. Siis mun hondassa oli pinta mennyt jo rikki..

    Uutta maalia taitaa tarvita tuohon?

    Hondasta on, ihan vitun tiukassa on tuossa nuo.. Lisäksi mulla on vanteet jotka edellinen omistaja on näppärästi hionut
    kiiltäväksi, eli siis alumiinille.. Scottoiler sitten tehnyt niihin jälkensä..
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  9.  
  10. #9
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    Hondasta on, ihan vitun tiukassa on tuossa nuo.. Lisäksi mulla on vanteet jotka edellinen omistaja on näppärästi hionut
    kiiltäväksi, eli siis alumiinille.. Scottoiler sitten tehnyt niihin jälkensä..
    Jos ei ole jotain kaupallista hipohipoputsausainetta, niin ota keittiöstä talouspaprituppoon loraus ruokaöljyä japyyhkäse ketjuöljy sillä irti, sen jälkeen mikä tahansa saippua irroittaa öljynjämät vanteesta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)