Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Mitä mieltä käyttäjät olette kyseisestä kypäräpuhelimesta?

    Meillä on vaimon kanssa nyt käytössä Sena 20s -puhelimet, mutta nyt kiinnostaisi kypäränvaihdon jälkeen vaihtaa toinen tähän Schuberthin keksintöön. Onko kokemuksia, miten pariutuvat? Siis nimen omaan kyytiläisen Senan kanssa. Interwebistä löytyy vähän ristiriitaisia kommentteja pariutumiskyvystä ja Schuberthin help-desk kehottaa kokeilemaan ennen ostamista. No se koe on vähän haastavampi järjestää.
  2. #2
    Jossain vaiheessa yritin itsekin selvitellä tuota, vaimolla on Shuberth. Ihan sellaista hyvää kuvaa tuosta ei tullut, ei nyt ihan älytöntä huonoakaan. Se on jonkun valmistama shuberthin nimellä. En nyt muista enkä löydä mikä sen tekee, mutta jäin siihen käsitykseen että se alkuperäinen on parempi. Osaava kaveri pystyy päivittämään sen siihen toiseen jne.

    Mulle ei tullut sitten kuitenkaan shuberthin kypärää, joten nuo on pois laskuista, ainakin multa. Senalla on malleja, jotka menee osaan shuberthin kypäristä kunnolla. Ei mitään viritystä eikä sorvaamista. Sena 10U. Tuohon olen nyt päätymässä.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  3. #3
    Onko kypärä C3 Pro?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  4. #4
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Onko kypärä C3 Pro?
    Kummalta kysyit, vaimolla on C3 pro. Siihen menee tuo Sena 10U, samoin sen saa Shoei GT Airiin. Siksi ollaan nyt päätymässä tuohon Senaan.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  5. #5
    Jos taas minulta kysyit, niin on myös C3 Pro. Siinä johdot jää vähän hölmösti, kun niitä ei saa oikein kauluksen ja kuoren väliin. Samasta syystä C3:ssa joutuu käyttämään Senan telakan tarrakiinnitystä. Vaimolla on GT Air, siihen Sena istuu paremmin. Samoin Arain kypäriin menee hienosti. C3:ssa just tuo kaulus kiinnittyy kuoren uraan ja sovite on niin tiivis, ettei sinne väliin oikein mitään sovi. Schuberthin puhelimen valmistaa Cardo, joka tekee myös Scalat ja BMW:n integroidut.
    Viimeksi muokannut: Oz; 26.08.2016 klo 23:29.
  6. #6
    Tämän takia kallistuin tuohon senaan. https://www.youtube.com/watch?v=0C7iL07XCGU
    ja sama sitten Shuberthille. https://www.youtube.com/watch?v=0IJD8MprHTU

    Ihan täysin värkkäämättä ei mene shuberthiin, siellä on jotain vekkulia ettei sitä voi purkaa ihan niin paljon kuin muita ja pitää tarkemmin asetella. Silti näyttää mun makuun fiksuimmalta.

    En siis hyväksy itelleni eikä vaimo myöskään mitään poraa, ruuvaaa ja limaa viritystä kypärään. Sen pitää olla tehty siihen, varsinkin kun puhutaan näin kalliista kypäristä kuin tuo Shuberth ja Shoei ovat. Lisäksi en hyväksy mitään nyrkin kokoista murikkaa kypärän ulkopuolelle.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  7. #7
    [ Lisäksi en hyväksy mitään nyrkin kokoista murikkaa kypärän ulkopuolelle.[/QUOTE]

    Ei kannatakaan, sillä tuo oma tiiliskiven aerodynamiikan omaava Scalani aiheuttaa todella kovaa meteliä Schuberthini vasemmalle puolelle ja lisäksi vaikeuttaa aurinkovisiirin käyttöä. Kaikki puhelimet eivät tosin aiheuta yhtä kovaa meteliä.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  8. #8
    itsellä schuberth e1 sama kuin c3 pro ja asennettuna tuo src-system pro, edellisessä kypärässä oli sena smh5-fm mikä oli ihan hyvä, intercomeja en kummassakaan ole kokeillut mutta radio soi kokoajan äänen laatu ja selkeys schubertissa parempi, jos ostaa esim. tuon src systemin niin kannattaa rekisteröidä se ja päivittää netissä ennen käyttöön ottoa ja netissä saa tehtyä kaikki tarvittavat säädöt ei niinku minä suoraan tien päälle ja painelet nappeja yrittäen löytää jotain
    plussat ja miinukset (oma mielipide)
    +laadukas
    +selkeä äänenlaatu johtuen ehkä myös kypärästä

    -johtuen jäykähköstä kauluksesta kypärä täytyy laittaa päähän leukaremmejä sivulle päin vetäen
    -mikki hieman ahdistaa tuntuu olevan kokoajan väärässä paikassa
    -tönköt hanskat voi hieman vaikeuttaa nappien käyttöä alussa

    plussaa löytyy varmaan enemmänkin mutta nuo on vasta muutaman käyttökerran kokemuksia
  9. #9
    Termit on mulla vähän hukassa eli mitä tuo intercom tarkoittaa.

    Meillä on vaimon kanssa tarve saada puhelimet toimimaan niin että ajon aikana voi keskustella ja kumpikin ajaa omalla pyörällään. Radio ja puhelin on enemmänkin toisarvoisia asioita. Sen sijaan navigaattori (joko varsinainen navigaattori tai puhelin navigaattorina) pitäis saada kytkettyä systeemiin niin ettei johtoja tule taskusta kypärään.

    Nyt kesän reissulla oli viritys, jossa puhelimesta tuli piuha kypärään. Kun puhelimen akku ei kovin pitkään yksin riitä, siinä oli power bank kytkettynä ja kun äänenpaine ei tahtonut riittää, siinä oli vielä kuulokevahvistin välissä. Kyllähän se auttoi, mutta hankala ja epäkäytännöllinen johtohässäkkä siitä tuli. Etenkin sateessa sen käsittely oli ikävää puuhaa. Oudossa paikassa taas osoittautui ettei koko päivän reittiä tahdo muistaa milläään vaikka kuinka katselee etukäteen. Varskinkin jos kyltissä lukeekin jotain muuta kuin on odottanut.

    Mutta jos tuosta Shubertista on hyviä kokemuksia ja se pariutuu noilla spekseillä tuohon Senaan niin ei sekään ole pois suljettu että pistän omaan pottaa senan ja vaimolle tuon Shuberthin.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  10. #10
    niin onko tuo intercom hieno lontoon kielen nimitys tuolle kypäräpuhelimelle esim. jos en väärin muista niin kolmen kans pystyy poriseen ajon aikana mutta sitten tuo parittaminen sena ja schuberth keskenään on kysymysmerkki täytyy kokeilla omilla vehkeillä jossain välissä kun on näköjään myös juttua ettei välttämättä pelitä keskenään

    navigaattori pitäisi pystyä parittamaan kunhan siinä on myös bluetooth ja src systemin akun kesto oli vissiin n.8h oikaiskaa muut jos oli väärin
  11. #11
    [Q
    Nyt kesän reissulla oli viritys, jossa puhelimesta tuli piuha kypärään. Kun puhelimen akku ei kovin pitkään yksin riitä, siinä oli power bank kytkettynä ja kun äänenpaine ei tahtonut riittää, siinä oli vielä kuulokevahvistin välissä. Kyllähän se auttoi, mutta hankala ja epäkäytännöllinen johtohässäkkä siitä tuli. Etenkin sateessa sen käsittely oli ikävää puuhaa.

    Jossain vaiheessa sitä sitten ostaa hyvän, kun on ensin "säästänyt" tarpeeksi
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  12. #12
    Tuo Senan 10u on kieltämättä siro ja varmasti pariutuu 20s:n kanssa, mutta tulkitsenko oikein: käyttönapit tulee visiirin sisäpuolelle ja vehjestä käytetäänkin pääsääntöisesti stongaan kiin nitettävästä namiskasta? Ei oikein nappaa.. Näyttää tuo kaukoohjain olevan vielä gripin ympärillä.
  13. #13
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Oz kirjoitti Katso viesti
    Tuo Senan 10u on kieltämättä siro ja varmasti pariutuu 20s:n kanssa, mutta tulkitsenko oikein: käyttönapit tulee visiirin sisäpuolelle ja vehjestä käytetäänkin pääsääntöisesti stongaan kiin nitettävästä namiskasta? Ei oikein nappaa.. Näyttää tuo kaukoohjain olevan vielä gripin ympärillä.
    Katopas Senan 3S-W tai 3S-WB malleja. Päällepäin näkyy vain pari nappia kypärän kylkeen liimattuna.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  14. #14
    Itseäni taas ei häiritse tuo tankoon tuleva kauko-ohjain. Ennemminkin se on plussaa, sitä voi käyttää siitä tai napeista kypärässä. Toki se on taas yksi paritettava potentiaalien vian aiheuttaja lisää.

    Rahalla on vissiin saatavissa myös käsivarteen asennettava kauko-ohjain.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  15. #15
    Vinkkejä katkeavaan musatoistoon?
    Tilanne ja ongelma: A) jos olen ilman navia, musat tulevat kohtuu ok Bt:n välityksellä. Olipa soittimena luuri kuin luuri, yhteys pääasiassa kunnossa. Katkos on sellainen, että äänet katoavat ehkä n. sekunniksi ja tauon aikana toisto luonnollisesti menee lähteessä eteenpäin ( eli ei ole kyse siitä, että soitin / luuri tekisi pausen ja jatkaisi itse). B) Navin kanssa (tomtom rider oliskohan 5) pitää käyttää SRC:n omaa piuhaa, jotta saa ylipäätään musaa kuunneltua. Tässä tavassa tuo yllä kuvattu katkeilu on lähes jatkuvaa ja todella ärsyttävää. Kuten edellä, musat menee eteenpäin tauon aikana eli tuo äänettömyys tulee jollain tapaa itse laitteesta eli SRC-systeemistä minun käsittääkseni.

    Mulla on tuo sama ongelma ollut myö aikasemman SRC:n version kanssa (C3 kypärässä). Ja soittimena käytän milloin mitäkin luuria. Luurin mallilla ei ole vaikutusta ongelmaan. Onkohan muut kärsineet kuvatuista ongelmista ja voiko sitä mitenkään korjata/parantaa?
    Erityisesti Tontulle: onko uudet Tompat tai uusi C4 (tai siinä välissä ilmeisesti ollut SRC Pro?) ja sen uusi systeemi ratkaisu ongelmaan?
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  16. #16
    Mulla on nuo kaikki eri kypäräpuhelinversiot, myös TomTom Rider 5, TomTom Rider 400, 410 ja 450.
    Myös tuo C4 ja SC1 Advanced Edition.
    Tompan vitonen ainakin heitteli ihmeellisiä roger-piippejä, äänellä tai ilman. Etenkin kun ajonopeus oli yli 90 km/h.
    Myös Tompan 400-sarjan laitteet tuntuu antavan roger-piippejä ohjeiden tai infojen jälkeen, jotka ajaa ohi prioriteettiasetuksen.
    Saattaa olla että myös C3:n molemmat kypäräpuhelinversiot antaa jotain yhteyspiippauksia, äänellä tai ilman itekseen.
    Käytätkö älypuhelimessa appia, jolla voi säätää kypäräpuhelinta ja prioriteetteja?
    Onko paritus tehty MP3-moodiin?
    Olen ite reissun päällä ja voin testailla omia rojuja kun palaan himaan.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  17. #17
    Kiitosta. Mulla ei tule mitään piippauksia, vaan ääni vain katoaa. Paritus on tehty niin, että puhelin paritettu srcn kanssa puhelimena, samoin puhelimena tompan kanssa.
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  18. #18
    Lainaa Ahoi kirjoitti Katso viesti
    Vinkkejä katkeavaan musatoistoon?...
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Mulla on nuo kaikki eri kypäräpuhelinversiot, myös TomTom Rider 5, TomTom Rider 400, 410 ja 450.
    Myös tuo C4 ja SC1 Advanced Edition.
    Tompan vitonen ainakin heitteli ihmeellisiä roger-piippejä, äänellä tai ilman. Etenkin kun ajonopeus oli yli 90 km/h.
    Myös Tompan 400-sarjan laitteet tuntuu antavan roger-piippejä ohjeiden tai infojen jälkeen, jotka ajaa ohi prioriteettiasetuksen.
    Saattaa olla että myös C3:n molemmat kypäräpuhelinversiot antaa jotain yhteyspiippauksia, äänellä tai ilman itekseen.
    Käytätkö älypuhelimessa appia, jolla voi säätää kypäräpuhelinta ja prioriteetteja?
    Onko paritus tehty MP3-moodiin?
    Olen ite reissun päällä ja voin testailla omia rojuja kun palaan himaan.
    Hieman päivitystä asiaan. Tuosta tontun viestistä rohkaistuneena viimeisin testi, jossa poistin pariliitoksen kauluksen ja puhelimen välillä niin, että pariliitokseksi jäi kaulus ja Tomppa sekä Tomppa ja puhelin. Menin ajamaan ja toistin musat piuhan avulla luurista. Sama pätkimisongelma (mulla ei siis kuulu mitään roger-piippejä, on vain hiljaista) kuin mitä oli aiemmassa viestissä (tilanne, kun piuhalla kuuntelen).
    Olen kokeillut Cardon SmartSettiä, mutta se ilmoittaa, ettei kaulus ole yhdistetty (vaikka itse luuri ja kaulus ovat). Eli en ole pystynyt applikaatioilla säätämään.

    Kaikki puhelimet (useita symbian s60 luureja, Lumia 920, Samsung S5, Oneplus2 ja 3T) toistavat normisti esim. ulkoillessa ääntä ok tavalla piuhan välityksin. En usko, että ongelma sinänsä johtuisi luurista, koskapa autossa toisto toimii niin kuin pitää. Kauluksen firmis on 4.20 Schubertin ohjelmalla pukattu. Cardon sivut eivät tunnista kaulusta.
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII
  19. #19
    Kokeilin itsekin eri kombinaatioita.
    Saan noita stoppeja silloin kun navissa on päällä jokin hälytys tai muu vastaava.
    Eli mikä tahansa indikaatio navin kautta kuulokkeelle.
    Myös kun puhelimeen tulee tekstiviesti, se pätkäisy tulee.
    Kun navista pätkii pois kaikki äänet ja hälyt, homma toimii.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  20.  
  21. #20
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Kokeilin itsekin eri kombinaatioita.
    Saan noita stoppeja silloin kun navissa on päällä jokin hälytys tai muu vastaava.
    Eli mikä tahansa indikaatio navin kautta kuulokkeelle.
    Myös kun puhelimeen tulee tekstiviesti, se pätkäisy tulee.
    Kun navista pätkii pois kaikki äänet ja hälyt, homma toimii.
    Kiitän. Huomenna kokeillaan!
    GSX1250FA -10 Myynnossä!
    Schuberth C3PRO + SRCII