Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 75:sta
  1. #31
    Totta sekin että kuski tekee viimeiset päätökset edeltävinä hetkinä ennen mahdollista tapaturmaa ja aina täytyy miettiä myös mitä olisi voinut tehdä toisin tai mitkä tekijät johtivat virhearvioon. Itselläni kun näyttöä ei tapahtuma hetkeltä ole olosuhteista tai muistakaan ehkä tilanteeseen vaikuttaneista ulkoisista tekijöistä. Teknisesti ajoneuvo oli myöskin hyvässä kunnossa uusia renkaita myöden jotka uusin 2kk aiemmin sekä muutenkin tarkisteltu tekninen kunto. Johtopäätöksenä todettakoon syyn löytyvän peilistä sillä muita vastaavia ei ole tuolla kohtaa tapahtunut.

    Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
  2. #32
    Lainaa kalemi kirjoitti Katso viesti
    Vettä myllyyn...

    Tänään raaseporissa ajellessa huomasin, että hemmo surutta heitteli nurmikon perkuujätteet tonttinsa puoleiselle kaistalle asfaltille(yleisrajoitus)....että onnea sille joka siihen lottovoittoon osuu. Semmoista jeesusta tuskin löytyy joka oikeasti v-mäisestä luistelumiinasta selviää muuta kuin tuurilla (2 kertaa poistumisrampissa etunen mennyt lukkoon ja tuuria oli).

    Eli järjellä kun ajaa niin kaikki yli 20km/h on omalla hengellä leikkimistä(mikäli ei vastaan tulevaa liikennettä), muuten eletään vain siinä uskossa että asfalttii hohtaa kumin.

    ko. rampista ei mitään käryä...hiekka, paikkaukset ja öljy tiellä tullut tosin tutuiksi ja varmasti monta kynttilää syttyy sellaisille kavereille joiden taito menee omasta ohi helposti.
    Pitääkö tämä ymmärtää siten, että nopeusrajoitus kaikilla teillä tulis olla 20kmh?
  3. #33
    Lainaa Bandit 1340 kirjoitti Katso viesti
    ehkä kyse on pikemminkin sattumasta tai kohtalosta.
    ihan yhtä validi selittely kuin kaikki muutkin. Mikäli tuo auttaa sinua asian käsittelyyn, kannattaa sitä ehdottomasti käyttää.
    .
  4. #34
    Noi vma:n selitelyt kannattaa jättää huomioimatta.
    Kaveri on tunnettu provosoija ja trollaa usein.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  5. #35
    juuri näiden takia tuntuu itsestä aika hullulta, kun monessa rampissa on ulkokaarre täynnä niitä jyrkän kaarteen merkkejä. ne terästolpat eivät ole kovin henkilöystävällisiä, jos mutkassa sattuu lipsahtamaan esim juuri öljyn tms takia.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  6. #36
    Ajovehkeet ja irtaimisto kotivakuutukseen.

    Sitten kannattaa miettiä pois siirtymistä päällystetyiltä tieurilta. Kurahommissa ei Metsähallitukselle ole soiteltu puuta päin ajellessa
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  7. #37
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Syyllinen kippaamiseen näkyy kun vilkuilet peiliin.

    Ajoit liukkaaseen kohtaan tiellä, ja ajotaitosi eivät riittäneet pyörän pystyssä pitämiseen. Ei kait tuossa kannata vastuunkantajia hakea poliisita tai tien ylläpitäjistä.

    Luultavasti ko. kohdasta on ajanut muitakin moottoripyöriä kuin sinä, ja luulisin että kaikki eivät ole olleet tuossa kohdassa kärsällään. Muut kuskit ovat osanneet välttää liukkaan kohdan, tai ajotaito on riittänyt tilanteen hanskaamiseen. Muuten mopoja olisi ko kohdassa useampi pötköllään ojassa.

    Hyvä ettei käynyt pahemmin.
    Hohho Vuoden vittupää 2016- palkinto voidaankin jakaa poikkeuksellisesti jo elokuussa. Onnea!


    Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
  8. #38
    Poistettu
    Ei ole minun asiani ottaa kantaa itse tapahtumaan. Mutta aika moni asia on jo aloittajan itsensä kertomana muuttunut. Odotan enää sitä että myöntää ajaneensa taidoilleen ylikovaa ramppiin ja paniikkijarrulla kaatuneensa.

    Jos alkaa kaiken syyttämällä muita, kannattaisi valittu linja pitää loppuun saakka. Syö aika tavalla uskottavuutta kun tarina muuttuu koko ajan.
  9. #39
    Muutamaan kertaan on meinannu tommosista paikoista lähteä lapasesta. Kerran jopa niin että dieselin käryn haisto nenään ja märkä vana näky tiellä mutta jostain kumman syystä oli ajettava yli.

    Parkkihallissa on tullut kumottua pyörä kun olivat betonilattian pesseet ja jättäneet pesuaineet lattialle. Lattia oli senverran liukas ettei hallista meinannut katurenkailla päästä pois kun ulosajo oli ylämäkeen. Mitään varotuksia ei tietenkään ollut. "Onneksi" myös toinen pyörä kaatui samassa paikassa ja hallin omistaja kuittasi korjaukset.

    Jos paikalla on ollut jokin normaalista poikkeava tapahtuma kuten kolari ja sen seurauksena baana öljyssä. Onko siivoamisen vastuu tienpitäjällä vai sillä pelastuslaitoksen yksiköllä joka kenties oli paikalla? Työmatkani varrella aikaisemmin kesällä jonkun Mese laski öljyt tielle. Paikallinen palolaitos oli ohjaamassa liikennettä ja varmaan viikon oli 40 kmh rajoitus sillä tien osuudella, norm. 80 kmh.
    990 adv, VF750F, ZX-12R
  10. #40
    Lainaa Raaseri kirjoitti Katso viesti
    Ei ole minun asiani ottaa kantaa itse tapahtumaan. Mutta aika moni asia on jo aloittajan itsensä kertomana muuttunut. Odotan enää sitä että myöntää ajaneensa taidoilleen ylikovaa ramppiin ja paniikkijarrulla kaatuneensa.

    Jos alkaa kaiken syyttämällä muita, kannattaisi valittu linja pitää loppuun saakka. Syö aika tavalla uskottavuutta kun tarina muuttuu koko ajan.
    Ääh. Helpottavampaa on aina hekea syylliset ympäristöstä/muista. Näin illuusio säilyy itsellä, ja muut saman ajattelutavan omaavat voivat oireilla kukin tavallaan, ja henkisesti alistuneina runkata ulkopuolisten syiden murskaavan ylivoiman edessä.
    Viimeksi muokannut: vma; 21.08.2016 klo 15:14.
    .
  11. #41
    No eikä syö uskottavuutta ja olkaa nyt jo siinä!

    Se on yhtä järjetöntä syyttää silmät ummessa olosuhteita kuin olisi kieriskellä itsesäälissä ja ripotella tuhkaa päälleen "ku mä nyt vaan oon niin paska kuski!"

    Kyseessä on iteratiivinen prosessi jossa tarina ja käsitys tapahtuneesta saakin muuttua, varsinkin alkujärkytyksen laannuttua. Meitä on niin monenlaisia, toiset reagoivat yllättäviin tapahtumiin aggressiolla ja vasta sen laannuttua alkaa järkikin toimia ja ajatus luistaa. On vahvuutta myöntää olleensa väärässä tai muuttaa mielipidettään tapahtumien kulusta, sillä se jos mikä osoittaa oppimis- ja kehittymiskykyä.

    Tärkeintä on muodostaa itselle mahdollisimman neutraali kokonaiskuva tilanteesta ja ottaa siitä opikseen. Neutraali tarkoittaa tässä tilanteessa kuvaa ilman minkäänlaisia moraalisia arvioita (hyvä/huono), eli tilanteen purkamista elementteihin jotka vain ovat olemassa. Kuten mutka, vieras aine tiellä, nopeus, omat havainnointi- ja ajotaidot, vireystaso, keskittyminen jne.

    Mä kyllä veikkaan, että horsmalahti tarkkailee tästä lähin mahdollisia värimuutoksia asfaltin pinnassa jonkin aikaa jopa neuroottisen tarkasti, ja muistikuva siitä yllättävästä kaatumisesta tuskin häviää ikinä. Tuloksena siis tästäkin mällistä on todennäköisesti entistä turvallisempi kuski, sekä itselleen että muille tienkäyttäjille. Ja joo, tiedän kyllä että toiset ovat syntyneet reikiä päässään eivätkä opi ikinä, mutta ketjun aloittaja ei tekstin perusteella kuulu heihin.
    Yamaha Warrior 1700 -04
  12. #42
    Helpointa kun harrastaa vaan hallituja kaatoja.
    Supermoto
  13. #43
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Ääh. Helpottavampaa on aina hekea syylliset ympäristöstä/muista. Näin illuusio säilyy itsellä, ja muut saman ajattelutavan omaavat voivat oireilla kukin tavallaan, ja henkisesti alistuneina runkata ulkopuolisten syiden murskaavan ylivoiman edessä.
    näinhän ne matutkin ajattelee.
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  14. #44
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    näinhän ne matutkin ajattelee.
    Tulihan se maahanmuuttajakortti tähänkin. Olet ilmeisesti perehtynyt ja tutustunut heidän ajatteluunsa kun tuon heitit. Miten mahtaa olla Suomessa syntyneiden ajatusmaailma ko. asiassa arvon asiantuntija.
    Kommenttiasi varten on ihan oma sivustonsa, jonne kannattaa kirjoittaa samanmielisten iloksi.
    Honda CB 1300S 2008
    Ex Suzuki GSX 1100E 1982
    Ex Suzuki GSX 1400 K3
    Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
    Ex Yamaha R5 350 1973
  15. #45
    Itelle tulee mieleen karusti et kyl tää on vähän niinku voivoi-juttu kun jos tässä muutenkin niin vidun halvassa harrastuksessa jättää sen kaskon säästösyistä ottamati ni ei näille vaan voi mitään. Toki voi nähdä sen vaivan että kyselee korvauksia joka suunnasta ja toivoo jonkun myöntyvän maksumieheksi. Luin tätä ketjuu ennen tänpäivästä lenkkiä ja tuli mieleen kun ajelin erästä hanhien hyvinkin miehittämää aluetta, luoja että niitä oli paljon ja sitä paskaa, koko tien leveydeltä PALJON. Mitä jos nyt ajan miinaan ja siitä nupit? Kotiin päästyäni tsekkasin vakuutuskirjat ni ainoo kohta mihin voisin vedota....luonnonkatastrofit? Vai jättäis paskan mainitsemati, kertois vaan et kaaduin ja piste
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  16. #46
    Tämmöttiset tapaukset kuuluu yksinkertaisesti vaan "lajin luonteeseen".

    Maailma kun ei ole täydellinen, eikä kaikkeen voi millään järkevällä satsauksella
    varautua..... tai no....oikeastaan se ei ole edes mahdollista.

    Ei muuta kun kohti uusia seikkailuja ja väistämättömiä pettymyksiä.

    Kannattaa kuitenkin ottaa kaikki ilo ja nautinto irti hyvistä jutuista pettymysten välissä .

    Muuten on parempi vaan suoraan imaista ysimillisestä savut.... mitä sitä turhaan itteään pitempään kiusaa
    "jos kaikki on niin paskaa.... vaikka tietäis kelle pitää maksaa" .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  17. #47
    Mikä on muuttunut kertomuksen mukaan? Keli? Tapahtumien kulku? En suoranaisesti syytä tapahtumasta ketään tai yritä kaataa kippiäni kenenkään niskaan.

    Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
  18. #48
    tästähän puuttuu vielä lahjakorttiin vetominen.oneks ei käynnyt pahemmin vehkeitä saa uusia
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  19. #49
    No voi nyt itku sentään kyllä se nyt on tän jutun ydin joo mitä mikäkin maksoi! Olen helvetin tyytyväinen että panostin ajovarusteisiini ja ostin laadukkaat, niistä saan kiittää että en telonut itseäni tilanteeseen nähden juuri lainkaan! No se ei vituta yhtään koska ostin varusteet siksi että kun tai jos kaadun on madollisuuteni selvitä tilanteesta mahdollisimman vähin vammoin ja näin kävi eli osto maksoi itsensä monin kerroin takaisin. Ostin kypärän ja valitsinkin omaan kaaliini hyvän joka myös maksoi hintansa tilanteesta monin kerroin takaisin. Pyörään sijoitin määrän xxxx rahaa ajatellen että mukava vaihtaa sit joskus parempaan tai joskus (nyt) purkaa tuo nippeleiksi jota olen harrastanut työni sekä huvin/harrastaen ohessa. Osat on nytten ostettu (varattu) ja niistäkin jää vielä tulevaisuuteenkin varaosaa runkoa myöten että saa kaadella mieluiten vain parkissa kylläkin ihan huoletta sekä vanteet vaihtuvat myös samassa läjässä tulevaina.. 200e oli mielestäni kaikista tarpeellisista osista sekä läjästä hyviä käyttö osia enemmän kuin edullinen.. tästä koko asiasta syntyvät kulut on itselle edulliset ja harrastaminen maksaa. Jos alun perin olisin hankkinut pyörän että minulle ei voi tapahtua ikinä mitään olisin valinnut spinningin siellä jos törmää jonkun perään niin ei voi törmätä kuin kaverin perseeseen ilman suurempaa vahinkoa. Kaskoa ei ollut ja oppii paremmin kun itse maksaa minkä rikkoo.. tosin kyllä sekin harkintaan menee uudestaan vielä ennen kevättä. Muutaman päivän liikaakin asiaa pohtineena on tästäedes jokainen ramppi ja miksei hamppikin erityistä varovaisuutta noudattaen, 20v tiellä liikkuen on silti joka päivä uusia tilanteita joita ei kukaan osaa ennustaa mutta siks meillä onkin nää joka saitin "kato peiliin"... jotka itse asiassa vois laittaa sen peilin sinne hanuriinsa ja kattoo miltä se oma lärvi näyttää ja ottaa meille muille idiooteille täydellisestä lärvistä kuvan niin nähään sellanenkin ihme.

    Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
  20. #50
    Ei tuo kaskon ylivertaisuus aina ole niin yksinkertainen juttu.

    Helposti hiemankin ikääntyneempi, vähän ajettu ja mieleiseksi pimpattu hyvä
    "muoviluoti" on helposti lunarissa jo tallin eteen paikoillaan kaadettuna.

    Mites sitte..... Ehkä ostattelet sitä yhtiöltä.... eikä hinta ole ehkä ihan
    edullisemmasta päästä vaikka muuta voisi kuvitella .

    Tuossa on se koira helposti haudattuna.... mopon kanssa samaan reikään .

    Vakuutusyhtiön toiminnan tarkoitushan on.... sen lisäksi että ottaa asiakkaan
    rahat ja pitää ne..... määrätyissä tapauksissa myös ottaa vakuutettu kohde
    "pilkkahintaan" ja myydä se kalliilla .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #51
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bandit 1340 kirjoitti Katso viesti
    Suosittelen kaskon hommaamista, niin ei tartte niin pää punaisena miettiä korvaus vastuuta.
    Minusta vanhaan pyörään kaskon hommaaminen on vähän turhaa. Tietty jos on kyse vaikka entisöidystä tai tosihyväkuntoisesta pyörästä, mihin on saatavilla tehdas uusia katteita yms. isolla rahalla, niin mikäettei. Muuten on niin että 2-3 vuoden kaskohinnalla saat toisen samanlaisen pyörän varaosiksi. 20-25 vuotiaalla kulahtaneella käyttöpyörällä on enemmän käyttöarvoa kuin bling-bling -arvoa. Uudenkarheessa pyörässä lippanaarmu katteessa kyllä on sen muutaman tonnin arvoinen josta kaskoa kannattaa maksaa, puhumattakaan jos koko pyörä menee romuksi. Toisin on parintonnin laitteessa, jollaisen vastaavan saa muutaman vuoden kaskon hinnalla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  22. #52
  23. #53
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Bandit 1340 kirjoitti Katso viesti
    Ite näen kaskon suurimman hyödyn vanhemman mopon kohdalla siinä, että se luo sillä tavalla melko turvallisia kilometrejä, että jos mopo jonnekin Jumalan selän taakse laukeaa, niin tietää, että saa itsensä sekä rakkaan moponsa kotiin helposti ja edullisesti, mikä ei taas pelkällä liikennevakuutuksella ole mahdollista. Ilman kaskoa joutuu maksamaan itsensä ja mopon kotiin itse. Lisäksi tosiaan jos mopo palaa yllättäen tulipalossa tms. niin ilman kaskoa mitään ei jää jäljelle, ei edes projektia. En ymmärrä miksi moni näkee kaskon rahaa syövänä hirviönä?
    Kyllä juu. Mä olen tuon ratkaissut Autoliiton turvalla. Just tuli käytettyä kun mopo ei sitten tuolla maalla onneks "tallilta" lähdettäessä käynytkään enää kunnolla, eikä ollut aikaa alkaa korjaamaan. Taksi paikalle ja lähimmälltä bussiasemalta bussilla kotiin. Vuokra-autonkin olis saanut, mutta helpommin/nopeemmin pääsi tolleen. Eikä tarvi tossa maksaa jokaisessa ajoneuvossa erikseen, vaan turva on kaikissa niissä autoissa/prätkissä mitä ajaa tai on kyytiläisenä. Kerran piti mopo kyyditä lava-autolla Heinolle kun ketju katkes. Vähän on tuokin tappiolla, kun olen noita maksanut Viidessä vuodessa reilut 500 ja kuluttanut yhteensä reilu neljäsataa. Mutta kylä sen erotuksen tietty maksaa tietystä mielenrauhasta. Vaikka eihän se sekään nyt erityisen helppoa ole jos jonnekin hevon kuuseen joutuu hinurin/matkanjatkamisen tilaamaan. Ja hinurikin toimittaa mopon suunnilleen lähimmälle korjaamolle josta loppu on omalla kukkarolla...
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  24. #54
    Minä näkisin tuon kaskon eräänlaisena pankkina. Aina näissä joutuu omaa lompakkoa kaivamaan kun sattuu, oli se sitten isoa tai pientä. Kasko lähinnä silottelee asiaa silloin kun se on akuutti.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  25. #55
    Itsekkin vedi ensimmäiset oikeat lipat tänä kesänä viikko sitten. Tajusin samalla miten riskirajalla sitä on vetänyt just esim ko rampeissa. Sadekelilläkin yrittäny max vauhdilla kantata aina kovempaa ja kovempaa. Ei oo älyttömän paljoa kokemusta pärräilystä vielä ja selvästi jotain rajoja haettu. Radalla en oo köynyt koskaan.
    No kaatuminen tuli kuiteki suoralla paniikkijarrutuksen ansiosta= oma moka. Jos en ois paniikkijarruttanut oisin tosin törmänny yhtäkkiä tielle juosseeseen tyyppiin. No oli myös pikkasen ylinopeutta ja märkä asfaltti ja huonot renkaat.
    Tässä jäin miettimään että oli kyllä oma moka ajaa liian lujaa siinä huonoilla renkailla sateessa.
    Kaatua voi kai vaikka ajais rajoitusten mukaan jos on tosiaan vaikka sitä öljyä tiellä. Mielestäni sillon on kyse huonosta tuurista ja ihan turha kenenkään vittuilla siitä sen kummemmin. Tai ei oo ain kaan kauhean rakentavaa.
    Itsellä halpa pärrä ja ei tulis mieleenkään mitään kaskoa ottaa. Korjaan itte ja tulee maksamaan muutaman kympin mulle.
    Ajokamat on ihan myös monen mielestä idioottimaiset,mutta ei ainakaan tällä kertaa käyny mitään. Ei ees reisitaskuhousut hajonnu?!?!
    Kai tässä on se taas että tätä voi harrastaa niin monella tavalla....
  26. #56
    Lainaa Bandit 1340 kirjoitti Katso viesti
    Just autoliiton turvalla kävi erään pariskunnan naiselle niin, että naisen ajama auto laukesi huitsin nevadaan ja hän sitten soitti sinne turvaan ja ei saanut mitään palvelua, koska hänen miehensä oli ko. turvan ottanut ja heidän mukaansa hänen olisi pitänyt olla paikalla. Sen jälkeen ko. nainen soitti vakuutusyhtiöön ja homma alkoi rullaamaan. Mites muuten tuo autoliiton turva, niin maksaako majoitukset myös?
    Se jäsenyys on henkilökohtainen ja aika selkeästi kerrottu esim. autoliiton sivuilla. Ei pitäis tulla yllätyksenä. Perhejäsenyys on jotain 25% täydestä hinnasta, sillä olis palvelua irronnut rouvalle ilman miestä. Maksaa majoitukset jos muuta vaihtoehtoa ei ole.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  27. #57
    Lainaa Bandit 1340 kirjoitti Katso viesti
    Niin eli se on n. satasen edullisempi, kuin täyskasko, mutta ulkopuolelle jäävät esim. ilkivalta, palo, varkaus, hirvi jne... Jokainen tietty tyylillään, mutta ite maksan mieluummin extra - satasen lisä- mielenrauhasta. Ja on se kiva, että moposta maksetaan edes lunari, jos itte täräyttää auton kylkeen kolmion takaa. Mutta sitten tietenkin, jos näkee asian niin, että oma mopo ei ole minkään arvoinen tai 1500 - 2500e ei ole rahaa ollenkaan, niin silloinhan kaskolle ei ole mitään tarvetta.
    Niin, tuo turva on siis edelleen henkilökohtainen ei ajoneuvokohtainen. Eli turva toimii vaikka istuisit toisen kyydissä kun ongelmia tulee. Ihan inan verran eri asia kuin ajoneuvokohtaiset vapaaehtoiset vakuutukset.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  28. #58
    Lainaa Joe kirjoitti Katso viesti
    Minä näkisin tuon kaskon eräänlaisena pankkina. Aina näissä joutuu omaa lompakkoa kaivamaan kun sattuu, oli se sitten isoa tai pientä. Kasko lähinnä silottelee asiaa silloin kun se on akuutti.
    Itse en näe sitä minään pankkina, koska sieltä nosto on niin vaikeaa. Pankkina voi toimia myös itse. Laita kaskon maksu omalle tilille. jos kaadut niin maksat itse. jos et kaadu niin saat pitää rahat.

    Omasta mielestä 5000 pyörää ei kannata vakuuttaa kaskolla. Tämä siksi, että vaikka sen aika hyvin loossaisi, niin se ei mene arvottomaksi kuitenkaan. Sen voi joko korjata omaan piikkiin, tai sitten myydä bombbereille. Esim 5000 pyörästä voisi saada aika katteet paalissa 2500 ainakin. koska sen saa joistain jopa osista. Yleensä isompi loossaus tulee esim kerran 10v, joten kaskoilla ostaa tuollaisen uuden 5000 euron pyörän.

    Paras puoli itse korvauksessa on se psykologinen puoli. Tiedän kokemuksesta, että ihminen ei oikein usko, että hänelle kävisi mitään, joten hän on enemmän huolissaan pyörästään kuin itsestään. Jos on kasko, niin monen ajotyyli on aivan holtiton, esim kun rata-ajoa korvattiin kaskoista, niin meno radoilla oli aivan päätöntä. Kaskottomuus rauhoittaa suurimmat ylilyönnit ja sivutuotteena suojelet sitä tärkeintä, eli itseäsi, vaikka et muuten sitä ymmärtäisi tehdä.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  29. #59
    Lainaa Bandit 1340 kirjoitti Katso viesti
    Mites muuten tuo autoliiton turva, niin maksaako majoitukset myös?
    Kustannusten kertakorvausraja on kotimaassa 500 ja ulkomailla 1900. Sillä saa sitten majoitus, vuokra-auto, kuljetus tms palvelua tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan. Tuo 25 euron perhejäsenyys on meilläkin emännällä. Pikkusumma siitä ettei itse tarvitse huolehtia jos toinen jää kotterolla tielle toisella puolella suomea. Tai venäjää meidän tapauksessa.
    Vantaa-Vyborg
    Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
  30.  
  31. #60
    Mulla on AL Plus jäsenyys.
    Ajelen pitkin kesää parilla -50 luvun museoautolla ja yhdellä -40 luvun pyörällä. Tässä uusimmassa -90 luvun pyörässä on osakasko, mutta hinauspalvelun raja on 20 vuotta. Siinäkin apu tulee vain AL Plus jäsenyydestä. Samoin retkuiluauto tulee just 20 vuoden ikäiseksi, joten siinäkin kaskon hinausturva hiipuu. Ulkomailla AL Plus ei sitten korvaakaan mitään noin vanhoille.
    Tuossa jokin aika sitten meni kumi puhki käyttöautosta. Autossa oli uuden auton ajon jatkumistakuu, Täyskaskon keskeytysturva ja lisäksi tämä AL Plus turva. Yritin saada apua paikalle kaikista kolmesta paikasta, koska varapyörää ei ollut ja renkaassa kylki auki. Kaikki ilmoittivat, ettei ole yhtään hinuria vapaana ties kuinka moneen tuntiin. Soititin sitten lopulta kotiin ja pyysin tuomaan yhden varapyörän paikalle. Oli siis kolminkertainen vakuutus ajon keskeytymisen varalle, mutta ei vain toiminut.
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen