Tulokset 1:stä 22:een 22:sta
  1. #1
    Olisi tarkoitus ostaa tuon nykyisen IXS ajopuvun kaveriksi sadeasu, ajatuksena IXS Orca.
    Mutta minkähän kokoisena se pitäisi ostaa? Tuo ajopuku on L-kokoa, Suomalaisittain pieni

    Eli passaako sama koko, vai pitääkö ottaa XL
    Kawasaki VN 900 Custom S.E. -09

    Ex- Kawasaki En500 -99
    Ex- Aprilia Red Rose 125 -91
    Ex- Suzuki PV 50 -90
  2. #2
    Kävisin kyllä kokeileen jossain, varmuudeksi. Ostin Richa sadehaalarin Motonetistä ja L-XL oli mielessä, mutta päätin kuitenki jonku ajotakin kanssa sovittaa ja M lähti mukaan. Toki jos muut kamat on samaa merkkiä (mulla ei oo) ja luottaa kokomerkintöjen logiikkaan, niin ehkä sitten uskaltaa ostaa sokkona. Tai voihan sitä muutenkin ostaa sokkona ja miettii sitten mitä tuli taas tehtyä
  3. #3
    Mulla on juurikin tuo Orca, L-kokoiselle ajopuvulle L-kokoinen sadepuku pätee ainakin minun tapauksessa
    Honda CBR 954 RR '02
  4. #4
    Tuosta kun lähtee rakentamaan, ei tule konkka vaikka menisi kokokin vähän pieleen,
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  5. #5
    Mielestäni vähä isompi niin on helpompi vetää päälleen varsinkin jos jo vähä sataa
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  6. #6
    Pieni muistelus motoristin sadeasusta. Tuttava ajokaveri osti sadeasun Lidlistä kahdella kympillä. Ja kehui hyvää ostostaan minulle. Olin jo heti vähän skeptinen asian suhteen. Lähdimme kesäretkelle kiertämään potnia viikkeniä ruotsin kautta. Runhällenistä aamulla lähtiessä oli ilmeistä, että sataa. Ja uusi sadeasu päälle. Ajoimme Söderhamniin lentokonemuseolle.

    Se hieno sadeasu oli toinen lahje polvesta poikki ja ensimmäinen lahje halki polven ylä puolelle. Laatu oli vielä huonompi, kun täysin kelvoton. Olisi kuviakin, kun hän ihailee Söderhamnissa sitä pukuaan, mutta en osaa liittää.
    Osoitin vilpitöntä vahingoniloa ja nauroin oikein kunnolla. Puvun käyttö maksoi n. 20 €a tunti. Eikä sitä saanut enään kassaan edes ilmastointiteipillä.

    Lähes samoin kävi samalla miehelle Biltemasta ostetun "hienon" kypärän kanssa. Suupertti piti sitten ostaa, mutta hullun tuurilla sai sen tosi halvalla.
  7. #7
    Motonetin sadeasu kesti ihan hyvin, en tosin ajellut kolmeasataa, liekkö olisi revennyt sitten.

    Siltikin oma valinta on ennemi pitkälle reissulle goretex niin ei tarvitse kura-asuja viritellä.
    Muuten sitten nahat jos voi vältellä sateessa ajamista.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  8. #8
    Mies on kokoa Medium, niin ajo-, kuin sadeasunkin kanssa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  9. #9
    Lainaa 750cc kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni vähä isompi niin on helpompi vetää päälleen varsinkin jos jo vähä sataa
    Useimmat valmistajat otta(ne)vat sadepuvun mitoituksessa huomioon sen, että ne tulee varsinaisen ajoasun päälle, eli sikäli ei kannata ainakaan montaa kokoa isompaa haalaria hankkia.

    Ainakin oma IXS on helppo ja nopea vetäistä niskaan ja ajoasennossa istuu hyvin nahkojen päälle, paitsi käsivarsista. Hihat on mitoitettu ilmeisesti sopimaan myös vähän paksumminkin topatun takinhihan päälle ja lepattaa siksi ärsyttävästi nahkatakin päällä.
    Honda CBR 954 RR '02
  10. #10
    Siltikin oma valinta on ennemi pitkälle reissulle goretex niin ei tarvitse kura-asuja viritellä.
    Niin mullakin, kyllä tuo nykyinen asu pitää hyvin vettä, poislukien se, että kovemmassa sateessa se ajaa veden housuja pitkin takin alle, joten vatsan seutu kastuu

    Nyt on haalari tilattu
    Kawasaki VN 900 Custom S.E. -09

    Ex- Kawasaki En500 -99
    Ex- Aprilia Red Rose 125 -91
    Ex- Suzuki PV 50 -90
  11. #11
    Itsellä on sadehaalari sen kokoinen, että mahtuisi toinenkin meikäläinen vielä mukaan. Minusta se on hyvä niin, helppo pukea kamojen päälle riisumatta mitään.
    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  12. #12
    Sweepin sadehaalari on ainakin sen verran reilu et sama koko kuin ajokamat sopii hyvin.
  13. #13
    Mulla on tuommoinen IXS Orca, eikä se kyllä pidä vettä... Sisällä on vielä verkkovuori, joka tarttuu aina joka paikkaan kiinni puettaessa/riisuttaessa. Huono.
    "Mieluummin soralla."

    GS 1200 vm -09 & XT660R vm -07
  14. #14
    Lainaa Vempel-Ville kirjoitti Katso viesti
    Pieni muistelus motoristin sadeasusta. Tuttava ajokaveri osti sadeasun Lidlistä kahdella kympillä. Ja kehui hyvää ostostaan minulle. Puvun käyttö maksoi n. 20 €a tunti. Eikä sitä saanut enään kassaan edes ilmastointiteipillä.
    Minulla Lidlin sadehaalari ollut käytössä jo 3 kesää, eikä merkkiäkään periksiantamisesta. Kaippa noissakin on maanantai kappaleita mukana.

    Sama juttu mulla kuin Twin Tenoksilla. Ostin reilun koon ja siltikkin haalarin hartioitten yli pujottaminen hiukan teettää, päällä ollessa on sitten reilun oloinen, mutta empä noilla kamoilla mihinkään muotikutsuille ole menossakaan, pää asia että toimii niin kuin pitää.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  15. #15
    Mä tossa kesällä hankin Sweep Typhoon II sadepuvun ja se on toiminut hienosti. XL-kokoinen sopii Alpine Starsin 58-kokoa olevan nahkapuvun päälle oikein hienosti.
    Kawasaki KLR 650 1988 20->
    Aprilia Tuono V4 APRC 2012 19->
    ex: KTM 990 Super Duke 2006 17-18
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005 12-16
    ex: Honda VT750 Shadow 2007 07-11
  16. #16
    Minula ollut joku IXS:n haalari, ja viime kesänä kun ajoin sateessa Tampereelta Kajaaniin, oli koko ukko vyötäröstä alapäin märkänä. Eli mitäs suosittelette sateenpitäväksi haakariksi ? Jo mainittu Sweep kenties ?
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  17. #17
    Lainaa kum1ankka kirjoitti Katso viesti
    Mä tossa kesällä hankin Sweep Typhoon II sadepuvun ja se on toiminut hienosti. XL-kokoinen sopii Alpine Starsin 58-kokoa olevan nahkapuvun päälle oikein hienosti.
    Pitäisi ostaa sadeasu tälle kaudelle (mielellään tietysti kerralla useammallekkin ) ja olen katsellut noita eurobikerin asuja. Koskaan en ole eurobikeriltä ostanut mitää, joten laatu kiinnostaisi kovasti, etenkin noista sadeasuista. Kumpi on parempi yks- vai kaksi-osainen? Ja onko noi eurobikerin asut mistään kotoisin(olis vielä se 30€ koodi käyttämättä..) vai suositteletteko jotain toista merkkiä/mallia? Sanotaan nyt näin että jos asusta on oikeasti useammalle kaudelle, pitää varmasti veden ulkopuolella myös oikeassa sateessa niin satasen voisin semmosesta maksaa.
  18. #18
    listaus_HANXRAINACTIVO-TAKKI_48966T_Oranssi_2.jpg

    listaus_HANXRAINACTIVO-HOUSUT_48966H_Musta_1.jpg

    Tällaiset hommasin viime kesänä. Pari kertaa vasta testattu, mutta vaikuttavat asiallisilta. Parasta on pieneen tilaan mahtuminen.

    Tässä vielä linkki sivustolle https://www.hanx.fi/tuotteet/moottor...varusteet/107/

    Tuollainen 2-osainen on helpompi pukea ja mielestäni se on monikäyttöisempi.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  19. #19
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Tuollainen 2-osainen on helpompi pukea ja mielestäni se on monikäyttöisempi.
    Samaa mieltä. Itsellä on ollut vuosia kaksiosainen Held Mistral, jossa sekä takissa että housuissa kiinteät pussukat, joihin puvun saa sullottua pieneen tilaan. Näyttää olevan edustus Superbikersilla ja nyt myyvät Mistral II:sta... ilmeisesti siis kehittyneempi versio. Koko on sama kuin ajoasussa kun noissa sadeasuissa kait on hiukan huomioitu mitoituksessa, että alla on muutakin kuin T-paita.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  20. #20
    Mitenkäs veden pitävyys noissa kaksiosaisissa? Että ei vuoda takin ja housun "välistä"? Hanxilla vois käydä ihan sovittamassa, niin saa koon kerralla oikein, kunhan kelit vielä lämpenee
  21. #21
    Itellä eurobikerilta sweepin sadehaalari. Koko sama kuin ajokamoissa, on otettu mitoissa huomioon et mahtuu päälle. Nopea pukea ja riisua tarpeen tullen.
  22.  
  23. #22
    Lainaa Tykkipekkajr kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs veden pitävyys noissa kaksiosaisissa? Että ei vuoda takin ja housun "välistä"? Hanxilla vois käydä ihan sovittamassa, niin saa koon kerralla oikein, kunhan kelit vielä lämpenee
    Heldissä ainakin takin helma sen verran pitkä ja housujen vyötärö korkea, että ei nouse vesi sisään asti. Hihansuista falskaa ajaessa jos hihat hanskojen päällä ja sitten taas kun laittaa hanskat hihansuiden päälle, niin valoissa seistessä valuttaa hanskoihin... ei kyllä liittynyt mitenkään puvun yksi- tai kaksiosaisuuteen.

    Vedenpitävyys taitaa olla aika suhteellista eli ei kait mikään mp-käyttöön tarkoitettu sadeasu pidä 100% kuivana... suihkussahan tuota voisi koittaa.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?