Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 83:een 83:sta
  1. #61
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Ja vankeusrangaistukset elinajanodotteen mukaan.
    Tuo olisi hauska.
    Taposta 10 prosentin vankeustuomio.
    Js on elinaikaodote 45 vuotta, niin 4,5 vuotta vankeutta ja jos elinaikaodote on 15 vuotta, niin 1,5 vuotta vankeutta
  2. #62
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Taloudellinen tilanne asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan.
    Niin asettaa,, toisilla on rahaa ja toisilla ei.
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  3. #63
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Tuo olisi hauska.
    Taposta 10 prosentin vankeustuomio.
    Js on elinaikaodote 45 vuotta, niin 4,5 vuotta vankeutta ja jos elinaikaodote on 15 vuotta, niin 1,5 vuotta vankeutta
    .. ja jos sitten eläkiin pidempään, niin ei muuta kuin takaisin linnaan.
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  4. #64
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mie en myöskään ymmärrä sitä, että samasta teosta rangaistaan eri arvoisesti, riippuen siitä onko tuloja vai ei.
    Minun mielestäni rangaistaan nimenomaan tasa-arvoisesti kun huomioidaan tulot, sillä näin rangaistusten vaikutus on lähtökohtaisesti yhtä kova eli tasa-arvoinen.

    .
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  5. #65
    Lainaa makijt kirjoitti Katso viesti
    Minun mielestäni rangaistaan nimenomaan tasa-arvoisesti kun huomioidaan tulot, sillä näin rangaistusten vaikutus on lähtökohtaisesti yhtä kova eli tasa-arvoinen.

    .
    Siis se, että on käynyt koulut kunnolla ja sitä kautta pääsyt työhön, josta saa hyvää palkkaa tai on yrittäjä, joka kantaa yrittäjävastuuta ja jopa työllistää ihmisiä, niin siitä rangaistan sitten sakkojen korotuksella.
    Eikö se riitä, että ko. porukka maksaa aika paljon veroja.
    Ei kuulosta minun maalaisjärjelle kovin fiksulta.
  6. #66
    Lainaa makijt kirjoitti
    Minun mielestäni rangaistaan nimenomaan tasa-arvoisesti kun huomioidaan tulot, sillä näin rangaistusten vaikutus on lähtökohtaisesti yhtä kova eli tasa-arvoinen.
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Siis se, että on käynyt koulut kunnolla ja sitä kautta pääsyt työhön, josta saa hyvää palkkaa tai on yrittäjä, joka kantaa yrittäjävastuuta ja jopa työllistää ihmisiä, niin siitä rangaistan sitten sakkojen korotuksella.
    Eikö se riitä, että ko. porukka maksaa aika paljon veroja.
    Ei kuulosta minun maalaisjärjelle kovin fiksulta.
    larion kanssa samaa mieltä, eikös se riitä että maksaa veroja hiukan enempi.
    Hiukan ihmeelliseltä tuntuu että tienisteistä rankaistaan lisää samasta rikoksesta verrattuna köyhempään.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  7. #67
    Lainaa makijt kirjoitti Katso viesti
    Minun mielestäni rangaistaan nimenomaan tasa-arvoisesti kun huomioidaan tulot, sillä näin rangaistusten vaikutus on lähtökohtaisesti yhtä kova eli tasa-arvoinen.
    Mä vielä jotenkin pystyisin hyväksymään tuon tuloihin perustuvan sakotuksen, kunhan sakon suuruus perustuisi NETTOtuloihin. Nykyinen bruttotuloihin perustuva sakonmääräytyminen johtaa täysin absurdeihin lopputuloksiin monissa tapauksissa.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  8. #68
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Mä vielä jotenkin pystyisin hyväksymään tuon tuloihin perustuvan sakotuksen, kunhan sakon suuruus perustuisi NETTOtuloihin. Nykyinen bruttotuloihin perustuva sakonmääräytyminen johtaa täysin absurdeihin lopputuloksiin monissa tapauksissa.

    -jp-
    Päiväsakon rahamäärä määräytyy vähentämällä nettokuukausituloista peruskulutusvähennys 255 euroa ja jakamalla saatu erotus luvulla 60. Päiväsakon alin euromäärä on vähintään 6 euroa
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  9. #69
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Päiväsakon rahamäärä määräytyy vähentämällä nettokuukausituloista peruskulutusvähennys 255 euroa ja jakamalla saatu erotus luvulla 60. Päiväsakon alin euromäärä on vähintään 6 euroa
    Onko näin? Viimeeksi kun sakot sain, määräytyi se bruttotulojen mukaan. Siitä on tosin jo vuosia aikaa, ei tainnut olla edes tällä vuosituhannella...

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  10. #70
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Nykyinen bruttotuloihin perustuva sakonmääräytyminen johtaa täysin absurdeihin lopputuloksiin monissa tapauksissa.
    Kyllä noi päiväsakot lasketaan nettotulojen mukaan - siis mitä jää käteen verojen jälkeen.

    Koska kansamme on köyhää ja takapajuista, niin voitaisiinhan rangaistuksia tasa-arvoistaa. Muutetaan sakkorangaistukset raipaniskuiksi! Yksi raipanisku = yksi päiväsakko. On köyhä tai rikas, niin sama määrä raippaa. No, jollain tapaa pitäisi sitten standardisoida iskun voima eli kehitellä piiskauskone, jotta rikas ei pääsisi kevyemmillä iskuilla. Oi niitä entisiä hyviä aikoja... tämähän taitaa olla vanha idea. Ei taida sopia nykyihmisen ylpeydelle...?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  11. #71
    Lainaa Hsippe kirjoitti Katso viesti
    Päiväsakon rahamäärä määräytyy vähentämällä nettokuukausituloista peruskulutusvähennys 255 euroa ja jakamalla saatu erotus luvulla 60. Päiväsakon alin euromäärä on vähintään 6 euroa
    Mie kahoin laskurilla, että jos on jäläkikasvua, niin vähennys on 3€/kakara
  12. #72
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Siis se, että on käynyt koulut kunnolla ja sitä kautta pääsyt työhön, josta saa hyvää palkkaa tai on yrittäjä, joka kantaa yrittäjävastuuta ja jopa työllistää ihmisiä, niin siitä rangaistan sitten sakkojen korotuksella.
    Eikö se riitä, että ko. porukka maksaa aika paljon veroja.
    Ei kuulosta minun maalaisjärjelle kovin fiksulta.
    Mikäli se yrittäjä maksaa aika paljon veroja , niin hänellä aika paljon myös tuloja, joten edelleen rangaistukset minun maalaisjärjellä tuleekin olla suurempia parempituloisilla jotta rangaistuksen vaikutus yhtä suuri eli tasa-arvoinen. Asia täysin selkeä, mutta ne jotka näkevät toisin eivät asiaa tietty ymmärrä vaikka miten vääntäisi.
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  13. #73
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Nykyinen bruttotuloihin perustuva sakonmääräytyminen johtaa täysin absurdeihin lopputuloksiin monissa tapauksissa.

    -jp-
    Nykyinen brutto- ja muiden tulojen jakautuminen jo itsessään johtaa täysin absurdeihin lopputuloksiin kaikkialla.
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  14. #74
    Ihan jo perään kuulutetun tasa-arvo näkemyksen valossa kannattaa varakkaampien( hyvätuloisten) tehdä rötöksiä joista joutuu istumaan, niin saavat yhtä pitkän/lyhyen tuomion kuin se persaukinen ns. luuserikin, ei sitten harmita niin paljon eikä tarvitse tuntea kokeneensa joutuneensa epätasa-arvoisen kohtelun uhriksi.
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  15. #75
    Lainaa makijt kirjoitti Katso viesti
    Asia täysin selkeä, mutta ne jotka näkevät toisin eivät asiaa tietty ymmärrä vaikka miten vääntäisi.
    Eikö ole jännä, että toiset ei ymmärrä, vaikka miten vääntäs...
    Onkohan niissä ymmärtämättömissä jotain vikaa.
  16. #76
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Eikö ole jännä, että toiset ei ymmärrä, vaikka miten vääntäs...
    Onkohan niissä ymmärtämättömissä jotain vikaa.
    Tuskin sentään, ennemmin meissä jotka eivät ymmärrä miksi toiset ei ymmärrä.

    .
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  17. #77
    Joku joskus sanoi, että rikkaus on jo itsessään rikos suomessa...
  18. #78
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Joku joskus sanoi, että rikkaus on jo itsessään rikos suomessa...
    Ehei, vaan niin täällä kuin muuallakin se on ahneus.... tai eihän se rikos ole vaan jopa enemmistön mielestä hyve.

    http://www.youtube.com/watch?v=sK6uY...&feature=share

    .
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  19. #79
    Lainaa makijt kirjoitti Katso viesti
    Ihan jo perään kuulutetun tasa-arvo näkemyksen valossa kannattaa varakkaampien( hyvätuloisten) tehdä rötöksiä joista joutuu istumaan, niin saavat yhtä pitkän/lyhyen tuomion kuin se persaukinen ns. luuserikin, ei sitten harmita niin paljon eikä tarvitse tuntea kokeneensa joutuneensa epätasa-arvoisen kohtelun uhriksi.
    Em. ajatuksen lopputuloksena suurempi tuloinen menettää enemmän tulojaan istuessaan saman ajan kuin pienituloinen.
    Honda CB 1300S 2008
    Ex Suzuki GSX 1100E 1982
    Ex Suzuki GSX 1400 K3
    Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
    Ex Yamaha R5 350 1973
  20. #80
    Lainaa big m kirjoitti Katso viesti
    Em. ajatuksen lopputuloksena suurempi tuloinen menettää enemmän tulojaan istuessaan saman ajan kuin pienituloinen.
    Ja toisin päin katsottuna on palkkatulot lähtökohtaisesti yhtä suuret vankila aikana, ellei sitten sillä varakkaammalla ole myös pääomatuloja jotka juoksevat samaan tahtiin riippumatta onko vapaalla vai ei.

    .
    Honda GL 1800 -01, BMW K1200GT -06, Kawasaki GTR1000 -96, Museopyörät: Honda CB750F -81 ja Suzuki GS1100G -82
  21. #81
    Lainaa makijt kirjoitti Katso viesti
    Pitäisikö liikennetapaturmissa joissa joku kuolee tuomita syyllinen eli virheen tehnyt vankilaan murhasta tai vähintään taposta ?

    .
    Kun nyt kerran kysyit niin oma mielipide on se, että itse olisin ainakin valmis istumaan linnassa jos joku menehtyisi siitä syystä että olisin itse hölmöillyt. En viittaa tällä nyt erityisesti kyseiseen tapaukseen. Olisipa aikaa miettiä syntyjä syviä
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  22. #82
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Kun nyt kerran kysyit niin oma mielipide on se, että itse olisin ainakin valmis istumaan linnassa jos joku menehtyisi siitä syystä että olisin itse hölmöillyt.
    Hölmöily liikenteessä on aina huono juttu ja joskus se johtaa näin vakaviin seurauksiin.
    Kyllä hölmöilyn seuraukset pitää olla valmis myös kantamaan, kuten Pet_M on valmis tekemään.
    Minäkin tekisin tuossa tilanteessa saman, jos olen töpeksinyt.


    Toivottavasti me moottoripyöräilijät emme hölmöile.
    Vaikka monet kyllä tekevät niin ihan omaa hölmöyttään.
    Pekka
  23.  
  24. #83
    10% elinajanodotteesta on kyllä aivan liian vähän niinku ylipäätään tuomiot suomessa, ehkä 50% taposta ja 90% murhasta. Mitä traktoreihin jne tulee ni eiköhän jokanen jolla hoksottimet pelaa tajua voiko niistä mennä ohi vai ei, toki paskat säkät sit eriksee.
    Z750
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123