Katso äänestykset tulokset: Onko pyörääsi vaihdettu pakoputket?

Äänestäjät
330. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ei ole

    117 35,45%
  • Kyllä on

    111 33,64%
  • ...slipari

    143 43,33%
  • ...kokoränni

    58 17,58%
Monivalintainen kysely
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 42:een 42:sta
  1. #31
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Menee prosentit ihan miten sattuu. Slipareita on useammalla kuin ihan vaan yleensä vaihdettuja pakoputkia
    Huonosti laaditut vastausvaihtoehdot
    Eiköhän kyse ole vastaajissa, selkeet ohjeet mun mielestä, mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia...
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  2. #32
    koko setti vaihdettu
    Rock!
  3. #33
    voi paskan kökkö... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen
    mulla on maxissa vakiovaimentimet mutta decatpipe , äänet on melko kovat ja exup lähti pöntön mukana.

    gixussa oli josimurha jo mulle tullessa ja musta se "kuuluu" siihen, vakiopöntön äänet ei vastaa ulkonäköä ,eikä mielikuvaa..

    HRD;ssä on giannelli vakiona, kisakireet 2T äänet luo muistoja

    Zetorissa oli joku nexus korvausputkisto joka oli tosi (liian)hiljainen, siihen laitoin V&H täysrännin ja vot...

    kaveri otti sen pois kun osti kawan multa ,sanoi että liian kova ääni ,mutta se on sillä taas paikallaan

    muissa on alkuperäiset.
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
  4. #34
    Jos puhutaan äänistä niin onko sillä periaatteessa väliä onko koko ränni vai pelkkä pönttö vaihdettu? Onko jollain akran putki vakiopöntöllä? Mites yhtälöön lasketaan mukaan killerit ja e-merkit.
  5. #35
    En ole vaihtanut, kun olen tälläinen köyhä, eikä ole varaa. Tulee varmastikkin joskus vaihdettua, koska tuo nykyinen ei miellytä silmää ja pitäähän oman pyörän olla kaunis.
    "I am the King of Rome and above grammar"

    Alla Kawasaki Z800
  6. #36
    On tullu suhattua tota Tampereen Teiskontien vartta fillarilla ja ainahan siitä prätkiä menee ohi sieltä täältä. Melkein kaikki aina vakioputkilla. Siitä kun ottaa otannan niin aika marginaalistä on että pakoputki pitää lujempaa ääntä kuin ketjut.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  7. #37
    Edelliseen pyörääni gixxeriin vaihdoin heti uutena Devilin pöntöt, kun alkuperäiset oli niin pahan näköiset
    Nykyiseen Firebladeen kelpaa orkkisputki niin äänen kuin ulkonäkönsäkin puolesta. Ei herätä huomiota, vaikka sutikeupäks...
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013
  8. #38
    Pyörässä oli ostaessa kiinni sellainen savustuspöntön kokoinen vanha 90-luvun Ixilin slipari, jossa lukee isolla komeasti FOR COMPETITION USE ONLY Sillähän ei ole niin väliä, kun ennen vuotta 2003 valmistettujen pyörien pöntöiltähän ei vaadita E-merkintää. Pyörä on myöskin valmistettu ennen vuotta 1992, joten sille sallitaan kovempi möykkä 106db.

    Ei silti, voisi siihen Stormilta ostaa killerin ihan kokeilumielessä kesällä. Tuo Ixilin pönttö ei kyllä ole mitenkään äänekäs, se on niin helvetin suuri. Äänet ovat itse asiassa juuri sopivat omaan makuun. Just sellainen sopivan murea pörinä alakierroksilla ilman wagneriaanista pauhua yläkierroksilla. Hyvä pönttö. Satasen vauhdissa pakoääntä ei kuule pukille ollenkaan, mutta kaupungissa pörisee kivasti. Sellaista pönttöä mikä pauhaa korvan lukkoon matka-ajossa en jaksaisi kuunnella.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  9. #39
    Elä helevetti ainakaan sellasta haitarihuilua sinne paa, opin ite kantapään kautta ettei niitä oo tarkoitettu siihen käyttöön olleskaan. Muuan täälläkin vaikuttaneen herran, joka muistaakseni taidettiin tuntea nikillä Raaseri, opastuksella askartelin ite omaan pönttöön just sopivan bäfflen. Kiloäffässä kuiteski sitä virtausta jo sen verran että liian ahistavalla tehot laskee helposti kun ei huuhtele kunnolla tai sit ääni muuttuu sellaseksi takakireeksi nasaaliksi kun eikös noissa ollu tehtaalta vielä tupla pöntöt.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  10. #40
    Ajattelin käydä näyttämässä sitä keväällä konttorilla ihan tuollaisenaan. Ei oikeasti ole kovat äänet, mitä nyt parinkymmenen pyörän kokemuksella uskaltaa arvioida. Hiukan hämmästynyt olen, jos menee yli 106db plus oliko se nyt päälle vielä se 3db. Mulla on ollut monta äänekkäämpää pyörää. Kovaäänisin oli ehkä aikanaan CB900 Laserin pikkupöntöllä. Pauhasi satasen vauhdissa ihan huolella. Pitsituuttiin laitoin aikanaan kauan sitten sellaisen auton pyöreän takapöntön väliaikaisesti autotarvikeliikkeestä. Tuli tosi hiljainen.

    Konttoriin otinkin jo yhteyttä kirjallisen tiedustelun muodossa, mutta ei ole vielä mitään kuulunut. Tuo on sen verran vanha pyörä, että ei taida runkokilvistä mitään äänimääriä löytyä, eli sillä 106 desibelillä mennään jonka tuo mielestäni alittaa, olen valmis laittamaan rahani sille. Sellaisenkin juridisen nyanssin huomasin, että jos pyörä olisi kahdeksan kuukautta uudempi, niin se pitäisi pönttötarkastuksessa pakokaasumitata. Vuosimallin 1990 kiloseepra on ihan paras! 1991-mallista eteenpäin pitäisi päästömitata.

    Monet asiat ovat tiukentuneet siitä, kun viimeksi ajelin 2000-luvun alussa. Katupysäköintikin oli ilmaista. Kyllä mä konttorilla käyn tuota näyttämässä, jos nyt ei ihan mahdottomia tule maksamaan. Jotenkin ajatus, että maksaisin 530 euron liikennevakuutuksen ja 300 euron asukaspysäköintitunnuksen ja olisin silti hurja outlaw on jotenkin niin koominen, että kai se tarttee käydä, jos heidän arvolleen nyt sellainen visiitti sopii.
    Viimeksi muokannut: Zen; 21.10.2017 klo 09:18.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
  11. #41
    Mä kävin just muutoskatsastamassa tuon allekirjoituksen mopetin tänä kesänä eikä siitä mitään päästöjä otettu, kiekkarikaan ei toiminu niin katsuri vaan sano että kierrätä, lisää, lisää, lisää, juu ei mee yli sadan missään vaiheessa ihan hyvä on. Otteeseen merkattiin pöntön merkki, malli ja ulostulon halkaisija.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  12.  
  13. #42
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Mä kävin just muutoskatsastamassa tuon allekirjoituksen mopetin tänä kesänä eikä siitä mitään päästöjä otettu, kiekkarikaan ei toiminu niin katsuri vaan sano että kierrätä, lisää, lisää, lisää, juu ei mee yli sadan missään vaiheessa ihan hyvä on. Otteeseen merkattiin pöntön merkki, malli ja ulostulon halkaisija.
    Ok. Noissa vanhoissa pyörissähän on se ja sama vaikka pönttönä olisi sinkkiämpäri, kunhan melutaso alittuu.
    "muutoskatsastettu äänenvaimentimella IXil for competition use only", näyttäisi mageelta otteessa.
    Motonetistä saa autojen ns. jälkivaimentimia. Sellaisia lyhyitä ja ihan hyvännäköisiä. Sellaista voisi kokeilla, vaikka kyllä tuo alittanee 106db ilman sitäkin. Vartiokylästä saa yhdestä karaokeyrityksestä halvalla vuokralle desibelimittaria, ja eihän ne uutenakaan maksa kuin kolmekymppiä.

    Toi on sellainen pönttö, että tyhjäkäynnillä pörisee ihan kivasti mutta kierroksilla ei piere. Missähän olisi halvin melumittauskatsastus Uudellamaalla? A-katsastuksen satanen pelkästä melumittauksesta on vähän suolainen, rangaistuksen makua ilmiselvästi haettu hinnoitteluun niille jotka kilvet takaisin saadakseen joutuvat sen ottamaan. Pitäisi olla halvempi etukäteismittaajille, varmaan 2/3-osaa käytetyistä pyöristä Nettimotossa on slipari. Vanhoissa pyörissähän on usein tarvikeputki jo ihan siksi, että orkkis on ruostunut romuksi.

    Aika paljonhan tästä aiheesta näköjään on jo Orgissa keskusteltu näköjään. En ole seepraa vielä tutkinut, onko siinä aito 4-1 putki, vaiko tulpattu. Toi Ixilin pönttö on niitä 90-luvun isoja malleja, toi on ollut tossa varmaan jotain parikymmentä vuotta. Muistan kun käytiin niitä porukalla ostamassa silloin Tattarisuolta jossa yksi liike myi niitä halvalla silloin. Asensin niitä pariin kaverin pyörään.
    Entiset: Honda ST70Dax, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, CB900B"O, VF1000F2, CBR1100XX. Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

    Honda CBR 1000 F
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12