Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    http://www.dangerousroads.org/europe...la-nesque.html
    D942, olipas huikea pätkä. Laitan videota kun ehdin. Mutkapätkä kanjonissa, käytiin uimassakin siellä alhaalla. Paikoin autot pysähtyi ja tööttäilivät merkiksi että kulman takaa tullaan.
    ZZR1400
  2. #2
    pitääpä itsekkin käydä joskus ajelemassa, tuolla kun on noita itselle ajamattomia teitä lukuisia
  3. #3
    Laita kuvaa.Oon tietonen kyseisestä tiestä,tai netistä kuvia nähnyt ja kiinnostus heräänny.Oon tuosta itään päin ollu liikekannalla,Gorges du verdon,peone,la Bonnette, col d iseran ja siinä Route Des Grandes Alps tien seutuvilla.Menkää sinne,turha ranskaa on boikotoida,liian monet tuntuu olevan turhan kireitä ranskan suhteen ja ollaanko me suomalaisetkaan aina niin avoimia ja ystävällisiä...Hyvin sielä on pohojalainenki pärjänny,senku kallistaa mutkaan pitkin päivää ja siitä hyvä retki etenee vaikkei ranskaa ymmärrä,en moiti.
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  4. #4
    Ranskan maaseuduilla/vuoristossa missä prätkiä liikkuu kesällä koko ajan ja paljon, kaikki palveluntarjoajat mihin minä olen sattunut, ovat palvelleet hyvin tai jopa erinomaisesti vaikka kielitaitoni ei ihan aina olisi asian selvittämiseen riittänytkään. Oma asenne ja käytös ratkaisee vähintään puolet.

    Se vaan pitäisi suomalaistenkin ymmärtää että käytöstavoissa eri maissa on hirveän suuri ero. Ranskalaisille ja myös espanjalaisille on ihan myrkkyä asiakkaan pöyristyttävä töykeys jos tilauksen perästä puuttuu se "sil vouz plais" tai Espanjassa "por favor". Niin se vaan on, kohteliaisuus ennen kaikkea.

    Suomesta hyvät käytöstavat ovat pääsääntöisesti hävinneet jo kauan sitten joten eihän se ihme jos nykyihmisestä tuntuu että miten joku voi edes vaatia/olettaa että pitäisi aina sanoa tilauksensa perään jotain kohteliasta...."yx kahvi!" ...kun sen sijaan voisi sanoa "saisinko yhden kahvin kiitos."....

    Joku voi ajatella että tää nyt on ihan paskaa, mutta ei siinä tästä suuremmasta ole kyse Ranskassa useimmiten. Toki joka maassa moukkia on palveluammattiin eksynyt, myös Suomessa.

    Suosittelen Ranskaa ja sen Alppeja erityisesti prätkäreissun kohteeksi. Tänä kesänä taas pari viikkoa Ranskassa ajoimme ja kyllä ihan nastaa oli jälleen. Helvetin hyvää ruokaa ja makeita vuoristoteitä riittää. Tosin Espanjan jälkeen hinnat tuntuvat kamalan kalliilta..
  5.  
  6. #5
    Hyvä kommentti Karzalta,samalla linjalla.Loistavaa tietä,hienua maisemaa tuola Nizzan yläpuolella ja omalla kohalla oo sattunu oiken mitään valittamisen aihetta.Mootoritiellä paikoitellen tuntu vähän kaaokselta liikennekulttuuri,liekkö sitte Thionville-Nancy pätkälle harvinaisen paljon koheltajia..Mutta pinemmät tiet ja vuoristo tarjoaa huikeaa ajonautintoa.Menkää ranskaan...Route Des Grandes alps tie,Gorges Du Verdon,Route Napoleon tie,col de Bonnette,col de Iseran..
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>