Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Moikka,
    ollaan heinäkuussa lähdössä kaverin kanssa lappia kohti ja ois mukava saada vinkkejä siellä käyneiltä. Lähinnä Norjan puolelle vinkkejä. Onko kukaan ajellu esim. Näätämön kautta Norjaan? Onko Mehamn tai Kjøllefjord kokemisen arvonen, vai oisko sitte Nordkapp parempi pisto? Hammerfestissä tullut joskus käytyä autolla. Tampereelta olis lähtö ja semmonen 10 päivän reissu mielessä.

    Kaikki vinkit tervetulleita
    Terkuin, Suvi
  2. #2
    Kerran olen autolla ajanut Näätämöstä Norjaan. Kyllähän maisemat muuttuu heti kun rajan ylittää mutta jos itse lähtisin niin menisin ehkä käsivarren suunnalta Norjaan. Luulen että paremmat maisemat siellä suunnalla on. Näätämössä itsessään ei ole mitään näkemistä.
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  3. #3
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    Kerran olen autolla ajanut Näätämöstä Norjaan. Kyllähän maisemat muuttuu heti kun rajan ylittää mutta jos itse lähtisin niin menisin ehkä käsivarren suunnalta Norjaan. Luulen että paremmat maisemat siellä suunnalla on. Näätämössä itsessään ei ole mitään näkemistä.
    Joo varmaan mennäänkin niin päin että sieltä käsivarren tai jopa Ruotsin kautta Norjaan. Tiet varmaan siellä idässäkin päällystettyjä? Täytyy vähän tutkailla vielä mihin päin Kiitti kuiten vinkeistä!
  4. #4
    Lainaa .huma kirjoitti Katso viesti
    Moikka,
    ollaan heinäkuussa lähdössä kaverin kanssa lappia kohti ja ois mukava saada vinkkejä siellä käyneiltä. Lähinnä Norjan puolelle vinkkejä. Onko kukaan ajellu esim. Näätämön kautta Norjaan? Onko Mehamn tai Kjøllefjord kokemisen arvonen, vai oisko sitte Nordkapp parempi pisto? Hammerfestissä tullut joskus käytyä autolla. Tampereelta olis lähtö ja semmonen 10 päivän reissu mielessä.

    Kaikki vinkit tervetulleita
    Terkuin, Suvi
    kesäkuussa ajoin leviltä inarin ja sevetin kautta muurmanskiin. hieno tie sevettiin ja norjaan . myös heinäkuussa nordkappiin ja ehkä lofooteille. reitti vielä hakusessa.
  5. #5
    Lainaa moto-timo kirjoitti Katso viesti
    kesäkuussa ajoin leviltä inarin ja sevetin kautta muurmanskiin. hieno tie sevettiin ja norjaan . myös heinäkuussa nordkappiin ja ehkä lofooteille. reitti vielä hakusessa.
    Okei, kiitos infosta! Lofootit kiinnostais kyllä kans kovasti
  6. #6
    Onko tuolla tietyöt jo valmiit Ifjordin ja Rustefjelbman välillä ?
    On jo kolme vuotta kun sieltä ajoin viimeksi ja tuo väli oli vielä kesken silloin.
    Tarkoitus olisi 18 päivän jälkeen lähteä Jäämeren rannalle johonkin
    Triumph Tiger 800 XRX

  7. #7
    Näätämön tietä en tänä vuonna ajanut, tulin Norjaan Karikasniemeltä. Siitä Lakselvin kautta Nordkapiin (missä kerrankin paistoi arska!) ja tänään Ifjordin kautta (rv98) Kirkkoniemeen. Tuo rv98 on ehdottoman suositeltava ajettava, tosi monipuolinen kun välillä mutkaillaan vuonon rantaa ja hetken päästä kiivetään taas tunturiin... Tietyötkin ovat jo melkein historiaa, sellainen vajaa parin kilsan pätkä vielä oli työnalla siinä alamäessä kun lähestytään Rustefjelbmaa. Mutta ainakin tänään se oli ihan ok, kova ja kaksisuuntainenkin. Ja se kyllä olikin ainoa päällystämätön pätkä täällä idässä johon olen tällä retkellä törmännyt. ;)
    Mehamnissa olen käynyt joskus vuosia sitten eikä siellä ainakaan silloin ollut oikeastaan mitään. Ja tie Honningsvågista niemelle on selkeästi parempi ajopätkä kuin tuo Mehamnin tie, eli multa ääni Nordkapille.

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  8. #8
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Tietyötkin ovat jo melkein historiaa, sellainen vajaa parin kilsan pätkä vielä oli työnalla siinä alamäessä kun lähestytään Rustefjelbmaa. Mutta ainakin tänään se oli ihan ok, kova ja kaksisuuntainenkin.

    -jp-
    Kiitos !
    Tämä oli iloinen uutinen,paitsi että vanhat vielä mutkaisemmat tiet vuonojen reunoilta on kohta korvattu uusilla.
    Triumph Tiger 800 XRX

  9. #9
    Okei, kiitos JP vinkeistä! Huomena pitäiski starttailla kohti pohjosta. Voi olla että nyt vähän alkumatkan plänit muuttu kun suunnataan ensin Lofooteille. Voi olla että itä puoli jää sitten ensi kesään Katotaan nyt mitä kautta sitten takaisin Suomen puolelle; Kilpisjärven, Kautokeinon vai Karigasniemen kautta. Sehän se lomalla parasta että mennään fiiliksen mukaan (ja vähän kelien ;) )
  10. #10
    Jos menette käymään Andenesiin niin hylätkää se päätie heti kun olette tulleet sillasta yli Andøyalle ja kääntykää siis vasemmalle Fv974:lle. Sitä pääsee Andenesiin asti saaren länsirantaa ja on ihan hiton paljon mukavampi tie ja komeemmat maisemat! Hyvää matkaa!

    -jp-
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  11.  
  12. #11
    Jos meinaatte ajaa Altaan asti niin suosittelen ajamaan Altasta etelään tietä 93, alussa ajoa hienoa Alta-kanjonia pitkin Sen jälkeenhän se onki tasamaata ja kurjuutta kotia asti
    BMW f650 Gs Dakar -01---> BMW F 800 Gs -08