Sivu: 2 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:st 60:een 68:sta
  1. #31
    Lainaa mathev kirjoitti Katso viesti
    Miksi menn Norjaan palelemaan,kun alpeilla tarkenee paremmin, ja on porukkaa vhn enemmn liikkeell
    Jos vaikka haluaa Norjaan? Onko se niin ihmeellist? Eik Alpeillakaan aina ole lmmin, enemmn min olen lumi- ja rntsateessa Sveitsiss ajanut kuin Norjassa.
    XV1900A, XL600V ext XT1200Z, Moto Guzzi California EV, VL800, R1200GS, XL1000V, GSF1250SA, DL650, CBF600S,XL650V, ZR-7, XJ600S
  2. #32
    Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Jos vaikka haluaa Norjaan? Onko se niin ihmeellist? Eik Alpeillakaan aina ole lmmin, enemmn min olen lumi- ja rntsateessa Sveitsiss ajanut kuin Norjassa.
    Pitkin menn Italian alpeille
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  3. #33
    Lainaa mathev kirjoitti
    Miksi menn Norjaan palelemaan,kun alpeilla tarkenee paremmin, ja on porukkaa vhn enemmn liikkeell
    Lainaa TLi kirjoitti
    Jos vaikka haluaa Norjaan? Onko se niin ihmeellist? Eik Alpeillakaan aina ole lmmin, enemmn min olen lumi- ja rntsateessa Sveitsiss ajanut kuin Norjassa.
    Lainaa mathev kirjoitti Katso viesti
    Pitkin menn Italian alpeille
    Onhan se aina oma valinta ett haluaako menn alppien suosituimpien passojen ruuhkaan vai norjan postiteille.
    Molemmat ovat varmasti kivoja muisteluja reissujen jlkeen, tietysti aikataulu saattaa vaikuttaa kohteen valintaan jollei rahtaa mopoa valmiiksi alppien nurkille.
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan n mutkat oikein mr..
  4. #34
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Onhan se aina oma valinta ett haluaako menn alppien suosituimpien passojen ruuhkaan vai norjan postiteille.
    Molemmat ovat varmasti kivoja muisteluja reissujen jlkeen, tietysti aikataulu saattaa vaikuttaa kohteen valintaan jollei rahtaa mopoa valmiiksi alppien nurkille.
    Kyllhn itelln nuo matkat alpeille keskittyvt enemmn siihen oheistoimintaan ja Norja taas ajamiseen. Norjassa en oikeastaan ole koskaan pitnyt kokonaista vlipiv, alpeilla useinkin
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
    CBR 125R 07/2016 jlkikasvulla ajossa
  5. #35
    Lainaa Toni B kirjoitti Katso viesti
    ^hieno video, kiitti jakamisesta. Samanlaista retke tss suunnitellaan ensi keslle emon kanssa. Miten HD Touring mies prjsi vuoristossa teidn reissulla? Itsell samanlainen mhk alla ja se vhn arveluttaa, ett miten sen kanssa tuolla syherss knt ilman kyletyst...
    Kiitos.

    HD-touring sujui kuin vett vain - eik sateella kuulemma edes kastunut, kun muisti pyyhkist vedet hartioilta hanskalla (tst sai kuulla). Laitos (on se niin saakelin massiivinen) oli kuskin mukaan oikein soiva peli ahtaisiinkin paikkoihin ja paljon kulki kaksi pll, eik kippaus ollut kertaakaan tulon pll, kun lhestymisiss piti ennakoinnin mieless. Juicen Daisarit pauhasi ja nuorempia nauratti. Tuon kameramopona toimineen matalan Night Trainin kanssa olikin sitten alkuun hiukan totuttelua ja sivulaukuista ji pohjat kurveihin, mutta hieno peli oli sekin pst retkinopeuksilla. Ainoa huono puoli V-maxin perss lasketellessa olivat lmpevt jarrut, kun tuolla miehityksell tuppasi moottorijarru tuomaan kaverin takarengasta liikaakin tarjolle - rytmityskysymys siis sekin ja kokemattomuutta ltkletkoista kehiss.
    F800ST - sauvaleikkurilla maailmalle / lit matkalla #vpptouring / rautainen kermaperse (4264)
  6. #36
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Onhan se aina oma valinta ett haluaako menn alppien suosituimpien passojen ruuhkaan vai norjan postiteille.
    Molemmat ovat varmasti kivoja muisteluja reissujen jlkeen, tietysti aikataulu saattaa vaikuttaa kohteen valintaan jollei rahtaa mopoa valmiiksi alppien nurkille.
    10 vuotta tullut ajeltua siell kes-heinkuussa, eik mainittavaa ruuhkaa ole ollut koskaan..Lmmint on kuitenkin aina ollut. (20-30)
    Viimeksi muokannut: mathev; 22.01.2017 klo 12:24.
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  7. #37
    Nyt on lautta varattu ja Eteln mennn. Siis Norjan Eteln, tai kaippa tuo oikeasti keski-Norjaa on.

    https://www.google.fi/maps/dir/Kapel...59.3293235!3e0

    2500km ja osittain aika tutujakin paikkoja tulee. Tukholmasta kyll pyyhkstn Gvlen kautta Lillehammeriin ja jdn sinne ensimmiseksi yksi. Vhn pidempi siivu, mutta kuulemma Ruotsin puolella saa viel hurjastella ;)
    http://no-zen.weebly.com/
  8. #38
    Lainaa Tampio kirjoitti Katso viesti
    Nyt on lautta varattu ja Eteln mennn. Siis Norjan Eteln, tai kaippa tuo oikeasti keski-Norjaa on.

    https://www.google.fi/maps/dir/Kapel...59.3293235!3e0

    2500km ja osittain aika tutujakin paikkoja tulee. Tukholmasta kyll pyyhkstn Gvlen kautta Lillehammeriin ja jdn sinne ensimmiseksi yksi. Vhn pidempi siivu, mutta kuulemma Ruotsin puolella saa viel hurjastella ;)
    Hienoa seutua, ei toi Kappelskr-Lillehammer ole edes paha jos aamulla lhdette ajelemaan. Kyk nyt ihmeess Lysebotnissa kun miltei ohi menette
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
    CBR 125R 07/2016 jlkikasvulla ajossa
  9. #39
    Lainaa Tampio kirjoitti Katso viesti
    Nyt on lautta varattu ja Eteln mennn. Siis Norjan Eteln, tai kaippa tuo oikeasti keski-Norjaa on.

    https://www.google.fi/maps/dir/Kapel...59.3293235!3e0

    2500km ja osittain aika tutujakin paikkoja tulee. Tukholmasta kyll pyyhkstn Gvlen kautta Lillehammeriin ja jdn sinne ensimmiseksi yksi. Vhn pidempi siivu, mutta kuulemma Ruotsin puolella saa viel hurjastella ;)
    Jttsin ptkn ajamatta E16:ta ja ajasin Lavikin kautta Bergeniin ja sielt Dalenin kautta Vossavangeniin...
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatymies.

    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  10. #40
    Lainaa Sytky kirjoitti Katso viesti
    Jttsin ptkn ajamatta E16:ta ja ajasin Lavikin kautta Bergeniin ja sielt Dalenin kautta Vossavangeniin...
    Jotenkin nink?

    https://www.google.fi/maps/dir/Kapel...59.3293235!3e0


    Matkasuunnitelma:

    Piv1: Turku - Tukholma (150km)
    --------------------------------------------------
    Turku
    Tukholma (1. y laivalla)

    Piv2: Tukholma - Lillehammer (660km / 9h)
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tukholma
    Gvle
    Falun
    Mora
    Hamar
    Lillehammer (2. ypyminen)

    Piv 3:Lillehammer - Stryn (300km / 4h )
    ---------------------------------------------------------------------
    Lillehammer
    Geiranger
    Stryn / Grotli (3. ypyminen Folven Camping yms.)

    Piv 4: Strynin / Geirangerin seudulla pyriminen
    ---------------------------------------------------------------------------
    Geiranger/Dalsnibba (nhtvyys) (4. ypyminen Folven Camping)

    Piv 5: Stryn - Bergen (300km / 5h)
    ------------------------------------------------------------
    Stryn / Grotli tms.
    Lavik
    Bergen (5. ypyminen)

    Piv 6: Bergen-Odda (135km / 3h)
    ----------------------------------------------------------------
    Bergen
    Odda (6. ypyminen)

    Piv 7: Odda - Drammen (300km / 5h)
    -------------------------------------------------------------------
    Odda
    Drammen (7. ypyminen)

    Piv 8: Drammen-Tukholma (550km/7h)
    ----------------------------------------------------------------------
    Tukholma (8. laivalla y?)

    Piv 9: Turku - HKI (150km)
    ------------------------------------------------------------------------
    Turku/hki
    http://no-zen.weebly.com/
  11. #41
    Mulla on hieman yksinkertaisempi matkasuunnitelma Norjaan:

    1. piv, Koti - Vaasa - Uumaja
    2.-38. piv, ? - ?
    39. piv, ? - Koti


    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Tnr '13
  12. #42
    ei ole norjan E-tiestst niin laajasti tietoa, E6 lillehammeriin oli ihan jees ajaa(stryn - lillehammer), mutta m ajelin mieluummin vhn pienempi teit kuin "isoja" E-vyli muuten kuin nopeammilla pidemmill siirtymill

    kaipa ne tiet miss itse ajanut on tietty ne parhaat ...mielipiteit reitist on yht monta kuin siell ajelijaakin
    oman reissun parhaat polut oli jotenkin mulla ehk tiet 40 +50 drammenin nurkilta aurlandiin, ei liian mutkikasta mutta komeeta polkua, ajettavaa ja rauhallista

    mutta samoille nurkille vois ajella itsekkin ens kesn taas yritt
    ***
  13. #43
    Lainaa Juli kirjoitti Katso viesti
    Mulla on hieman yksinkertaisempi matkasuunnitelma Norjaan:

    1. piv, Koti - Vaasa - Uumaja
    2.-38. piv, ? - ?
    39. piv, ? - Koti


    Suunnitelmahan on kuin meiklisen kynst, tosin ei valitettavasti ole mahdollisuuksia noin pitkn reissuun. Viime kesn kun lksin matkaan varasin lautan Tallinnaan, lheiset kun kyselivt mihin menen ja milloin tulen niin vastasin: Ehk Kroatiassa knnyn ympri ja tulen takaisin ennen kuin loma loppuu.

    Minulle tuollainen suunnittelu on paras mahdollisuus, mutta ymmrrn hyvin ett joku haluaa tarkempaa suunnittelua.

    Toki itsekin katselen hiukan karttaa ja muistelen paikkoja jotka haluan nhd tai teit joita haluan ajaa ja katselen aina hotellissa aamulla vhn suuntia...
    XV1900A, XL600V ext XT1200Z, Moto Guzzi California EV, VL800, R1200GS, XL1000V, GSF1250SA, DL650, CBF600S,XL650V, ZR-7, XJ600S
  14. #44
    Niin, kaikilla on toki mielipiteens nist, niin minullakin
    Ruotsin lpi noilla seuduin itse menisin full fart...
    Norjan puolella ihan hyv rajaus alueelle lyhyehklle reissulle.
    Itse en kyll ajelisi tuota aluetta ympri noin pitklti sit rajaavia valtateit pitkin.
    Sen SISLL on paljon upeita ptki. Jos haluatte ajella "isohkoja" teit, niin kannattaa tsekata esim. nuo turistitiet...
    http://www.nasjonaleturistveger.no/no/turistvegene
    Vaikka ne on mainostettuja, niin ei niill mielestni juuri ruuhkia ole.
    Vhn zikzakia, ja noita saa reitille...vhn tulle kilometrejkin tietty kylkiisen.
    Tuohon lisisin viel Lysebotnille menevn tien FV500.
    Se on jo vhn sivussa tuosta teidn reitist....yksi minun suosikkeja.
  15. #45
    Kannattaa vet Jordal - Odda tunneleiden sijasta tiet 550; kohtuullisen mutkainen, kaunis ja ennenkaikkea vhn liikennity. Matkalla voi ostaa tienvarresta kirsikoita.

    -jp-

    PS. Ja jos mitenkn saatte sopimaan aikatauluihin edes jonkun osan tiest 55 niin tiedtte Norjassa kyneenne. ;)
    Iloa elmn: BMW R1200GSLC & R1200GSA Triple Black
  16. #46
    http://www.adlibris.com/fi/kirja/mc-...-9788202437169

    Tuollainen ollut parilla viime Norjan reissulla mukana, hyvin on hintansa haukkunut.
    XV1900A, XL600V ext XT1200Z, Moto Guzzi California EV, VL800, R1200GS, XL1000V, GSF1250SA, DL650, CBF600S,XL650V, ZR-7, XJ600S
  17. #47
    ^Het ostoslistalle !
    *Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned & Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  18. #48
    Lainaa Tampio kirjoitti Katso viesti
    Jotenkin nink?

    https://www.google.fi/maps/dir/Kapel...59.3293235!3e0


    Matkasuunnitelma:

    Piv1: Turku - Tukholma (150km)
    --------------------------------------------------
    Turku
    Tukholma (1. y laivalla)

    Piv2: Tukholma - Lillehammer (660km / 9h)
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tukholma
    Gvle
    Falun
    Mora
    Hamar
    Lillehammer (2. ypyminen)

    Piv 3:Lillehammer - Stryn (300km / 4h )
    ---------------------------------------------------------------------
    Lillehammer
    Geiranger
    Stryn / Grotli (3. ypyminen Folven Camping yms.)

    Piv 4: Strynin / Geirangerin seudulla pyriminen
    ---------------------------------------------------------------------------
    Geiranger/Dalsnibba (nhtvyys) (4. ypyminen Folven Camping)

    Piv 5: Stryn - Bergen (300km / 5h)
    ------------------------------------------------------------
    Stryn / Grotli tms.
    Lavik
    Bergen (5. ypyminen)

    Piv 6: Bergen-Odda (135km / 3h)
    ----------------------------------------------------------------
    Bergen
    Odda (6. ypyminen)

    Piv 7: Odda - Drammen (300km / 5h)
    -------------------------------------------------------------------
    Odda
    Drammen (7. ypyminen)

    Piv 8: Drammen-Tukholma (550km/7h)
    ----------------------------------------------------------------------
    Tukholma (8. laivalla y?)

    Piv 9: Turku - HKI (150km)
    ------------------------------------------------------------------------
    Turku/hki
    Esittmsi on mys hieno ptk. Vaihtoehtona:

    Bergen - Dale - Vossevangen - Tysselda - Bjotvelt - oma reitti
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatymies.

    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  19. #49
    Kiitos paljon vinkeist!

    Kumpi olisi parempi:

    1. Bergen - Norheimsund - Granvin - Ullensvan - Tyssendal

    https://www.google.fi/maps/dir/Berge...60.0676036!3e0

    2. Bergen - Dale - Vossevangen - Tyssendal

    https://www.google.fi/maps/dir/Berge...d59.822881!3e0
    http://no-zen.weebly.com/
  20. #50
    Lainaa Tampio kirjoitti Katso viesti
    Nyt on lautta varattu ja Eteln mennn. Siis Norjan Eteln, tai kaippa tuo oikeasti keski-Norjaa on.

    https://www.google.fi/maps/dir/Kapel...59.3293235!3e0

    2500km ja osittain aika tutujakin paikkoja tulee. Tukholmasta kyll pyyhkstn Gvlen kautta Lillehammeriin ja jdn sinne ensimmiseksi yksi. Vhn pidempi siivu, mutta kuulemma Ruotsin puolella saa viel hurjastella ;)
    Ajoimme viime kesn mys Oddassa pin. Reitti Oddasta vuonon rantaa pitkin Jondalin kautta Kinsarvikiin on kaunis ja nhtv on paljon. Vuonon rannalla on vieri vieress kirsikka- ja omenatarhoja.
    Aikuinen nainen nexusti
  21. #51
    Huomenna olisi sitten startti Norjaan.
    Reitti on hierottu etukteen, mutta mahdollisuus improvisoida ajaessa on toki olemassa. Tll esitetyt reittivinkit on kuunneltu ja ymptty mahdollisuuksien mukaan reittiin, kiitos siis niist!

    Kelit ja lmptilat ei nyt ihan unelmilta nyt, mutta toivottavasti ei ihan koko viikkoa tarvitse sadehaalaripll kynt.

    http://no-zen.weebly.com/
  22. #52
    EXt.
    Kawasaki gpz 500
    Kawasaki ZZR 600
    Kawasaki ZZR 1100
    Yamaha R1
    KTM Duke 690
    Honda CB 1100
    Kawasaki ZZR1400
    Nykyiset.
    Kawasaki ZRX 1100....myynniss...
    Honda cb 750 "NightCaf" ...myynniss...
  23. #53
    Me lhdetn norjaan 30.6, 1.7 ajetaan gteborgiin jossa eka y, 2.7 startataan puolen pivn aikaan oslon suuntaan mutta muuten on reitti viel hukassa, tukholmasta pits ehti takas iltalaivalla 8 tai 9.7
    Ehdotuksia?, emnt haluaa nhd nhtvyyksikin eik istua pyrn selss koko piv.
    Suzuki GSX 1250FA -10

    Edelliset pyrt:
    Suzuki gsf1250fa -08, Suzuki gxs650f -08, Suzuki gsx750f -03, Suzuki gsx650f -07, Suzuki gsx 750 F -02, Kawasaki ltd 450
    + kevarit joskus nuorena (Honda cb 125, Suzuki gt 125, Suzuki 125 x4)
  24. #54
    Miss kohtaa norjaa toi tie on?
    Suzuki GSX 1250FA -10

    Edelliset pyrt:
    Suzuki gsf1250fa -08, Suzuki gxs650f -08, Suzuki gsx750f -03, Suzuki gsx650f -07, Suzuki gsx 750 F -02, Kawasaki ltd 450
    + kevarit joskus nuorena (Honda cb 125, Suzuki gt 125, Suzuki 125 x4)
  25. #55
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Miss kohtaa norjaa toi tie on?
    https://www.google.fi/maps/place/Tro...16!4d7.6703786
  26. #56
    meill starttaa 30.6 bemu emnt ja min jyvskylst tommoselle reitille ja koukkaa oulusta kaverin ja sen vaimon mukaan. aikaa on varattuna 7.7 asti, jos vinkkej lytyy niin otetaan ilolla vastaan ja reittikin muokataan tarpeen mukaan.

    https://www.google.fi/maps/dir/Oulu/...65.0120888!3e0
    R1200RT -14 vesip, sill mennn
    aiemmat
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  27. #57
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    meill starttaa 30.6 bemu emnt ja min jyvskylst tommoselle reitille ja koukkaa oulusta kaverin ja sen vaimon mukaan. aikaa on varattuna 7.7 asti, jos vinkkej lytyy niin otetaan ilolla vastaan ja reittikin muokataan tarpeen mukaan.
    Tietysti yksi vaihtoehto on ajaa tuolta viel pohjoisemmasta. Itse en ole noita reittej ajanut, mutta kehuja kuullut kumminkin. Eli tuolta yleiskartalta nkyy karkeasti ja klikkailemalla saa tarkemmat tiedot ja kartat.
    www.motocaching.net - antaa ajelemisen aihetta
  28. #58
    Lainaa mh jkl kirjoitti Katso viesti
    meill starttaa 30.6 bemu emnt ja min jyvskylst tommoselle reitille ja koukkaa oulusta kaverin ja sen vaimon mukaan. aikaa on varattuna 7.7 asti, jos vinkkej lytyy niin otetaan ilolla vastaan ja reittikin muokataan tarpeen mukaan.
    Olisin kanssa sill kannalla jotta Saarisellt - Inari - Karasjoki - Olderfjord - Alta - ja sielt E6:sta skibotteniin ja loppu sitten teidn merkitty reitti. Laxelvin ja Olderfjordin vli upeaa vuonon rantaa ja taas Olderfjordin ja Altan vli aakeeta tunturi ylnk jossa ihminen tuntee pienuutensa. Ylnglt laskeudutaan kerrassaan upeaa reitti sitten Altan kaupunkiin.

    Minusta kun Norjaan jo menette niin turha palata Hettaan sikli ettei siell maisemallisesti ole mitn... Vaikkakin tuo Alta - Maze vli on aika upea syvss kanjonissa, mutta loppu on aika tyls paahtamista Kilpisjrvelle saakka. Jos siis ajaisi tuon minun ehdotuksen, mutta tulisikin Altasta kautokeinoon ja siit Kilpiselle. Oliko lie tarpeeksi sekava selitys. Sainhan min sit muokattua:

    https://www.google.fi/maps/dir/Oulu/...68.4196636!3e0
    Lattia on liukas, eik kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06
  29. #59
    kiitos vinkeist taietaan ehk ajaakin altan kautta olisi ainakin nhtv enemmn kuin ksivarressa
    R1200RT -14 vesip, sill mennn
    aiemmat
    r1200rt -12
    1200 bandit
    650 aprilia pegaso
    yamaha rd 350
    yamaha rd 125
  30.  
  31. #60
    Onkos etel Norjassa samanlaisia paikkoja kuin geiranger? Ehdotuksia miss kannattaa kyd etel Norjassa?
    Suzuki GSX 1250FA -10

    Edelliset pyrt:
    Suzuki gsf1250fa -08, Suzuki gxs650f -08, Suzuki gsx750f -03, Suzuki gsx650f -07, Suzuki gsx 750 F -02, Kawasaki ltd 450
    + kevarit joskus nuorena (Honda cb 125, Suzuki gt 125, Suzuki 125 x4)
Sivu: 2 / 3:sta EnsimminenEnsimminen 123 ViimeinenViimeinen