Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 68:sta
  1. #1
    Vaasa-Uumaja-Trondheim. Sielt The Atlantic Road ja Trollsvgen kautta Geiranger. Seuraava aamuna Dallsnippan, mutta mit tmn jlkeen. Yls vai alas. 6-7 piv olisi viel tmn jlkeen tarkoitus matkustella. Kiitollisena vinkkej otetaan vastaan
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
  2. #2
    Ehdottomasti alas.

    Sitten se tarkempi suunta riippuu mit haluaa nhd ja kokea.

    Tuolta voisi hieman katsella eri vaihtoehtojakin.

    http://www.kolumbus.fi/matti.gronroos/norjafaq.html

    tuo on jo aika vanha linkki, mutta silti paljon asiaa Norjasta ja paikat pysyneet kuitenkin lhes entisill paikoilla.

    Jotkut Tiet on saattaneet jossain kohti hieman uudistua.
  3. #3
    Alas, ky vaikka linkin paikassa niin maistuu suorakin tie vhn aikaa https://www.youtube.com/watch?v=R6zLOPP8lFQ
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
    CBR 125R 07/2016 jlkikasvulla ajossa
  4. #4
    Tuota ennen, oisko ollu tie 243 Aurlandin maisemia...molemmissa piss serpentiinit ja pll nytti tolta eilen




    Suzuki Hayabusa vm.2009 2017->
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsiss
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  5. #5
    Aurlandin maisemat on komiat, ky mys Vringsfossen tsekkaamassa, komea putous ja sinne menv tiekin on maukas maisemineen.
    __________________________________________________ _______________
    "Yksi hullu kysyy enemmn kuin viisi viisasta kerki vastaamaan"

    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
  6. #6
    Aurlandi valittu, , sitten yksi Flmi. Sielt Vringsfossen kautta kohti Lyseboth.
    Mutta mit reitti ja onko viel suosituksia tuolta Lysebothista Tukholmaa kohti ?
    Kiitokse isot jlleen kerran hienoisa ehdotuksista
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
  7. #7
    Eilen tultiin Norjast Ruotsiin, luoja et on tyls maa No huominen y viel Tukholmas ja ke-aamulaivalla veke tlt
    Suzuki Hayabusa vm.2009 2017->
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsiss
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  8. #8
    Tuossa kanssa yksi mutkaptk, mink helposti missaa ja ajaa iso tiet ohi.

    Kannatta kvst mys hotellin terassilla kurkkaamassa maisemia.

    https://www.youtube.com/watch?v=IqdAQRl5ZsY
  9. #9
    Ja jos aikaa on hieman jalotella niin tuokin on nkemisen arvonen, mutta ei kannata huonolla kelill lhte.
    On Lysebotnin vuonon rannalla ja hyvll kelill nkee vuonon pohjukkaan Lysebotniin.

    http://www.matkallamaailmalla.fi/preikestolen.html
  10. #10
    Me mentii viime vuonna kaverin kans alas vuonoja pitkin Bergenii ja sielt takas Ruotsii. Todella hienoo ptk! Tlt voi kattoa videon, siell vhn tarkemmin reitti: Salasana: Sikaproductions
  11. #11
    Go-Zan blogista lytyy mys kuvia ja videoita norjan letkasta kes-heinkuu 2013 kun kurkkaa https://gozamite.com/2013/06/
    https://gozamite.com/2013/07/
    Editti: On siell mys karttalinkit reiteist ajopiville.
    Viimeksi muokannut: tate66; 29.06.2016 klo 17:27. Syy: Tarkennusta
    YZF 750 R -95
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan n mutkat oikein mr..
  12. #12
    Lainaa avanoma kirjoitti Katso viesti
    Tuossa kanssa yksi mutkaptk, mink helposti missaa ja ajaa iso tiet ohi.

    Kannatta kvst mys hotellin terassilla kurkkaamassa maisemia.

    https://www.youtube.com/watch?v=IqdAQRl5ZsY
    Mahtavaa, ollaan tuonne menossa ja tuo olis missattu ktevsti tunnelia myten.
    Nykyiset: Yamaha FZ 1 N, Solifer SMA -79.
    Entiset: Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja ksivaihteilla)
  13. #13
    Pikkuhiljaa tm tst hahmottuu. Tlt saa kyll tosin hyvi vinkkej
    Tlliselt tm nyttisi tss kohtaa.
    Kaksi yt tuolla Lysebotn , eli yksi piv patikkaretki kalliolle jos keli sallii.
    Saapi arvostella

    https://goo.gl/maps/TK3PpmvwHH22
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
  14. #14
    Lainaa luukas kirjoitti Katso viesti
    Pikkuhiljaa tm tst hahmottuu. Tlt saa kyll tosin hyvi vinkkej
    Tlliselt tm nyttisi tss kohtaa.
    Kaksi yt tuolla Lysebotn , eli yksi piv patikkaretki kalliolle jos keli sallii.
    Saapi arvostella

    https://goo.gl/maps/TK3PpmvwHH22
    Ihan hyv, ett joku tekee tmn suunnittelutyn puolestani
    Huomenna starttaa laiva Hesasta Tukholmaan ja alustava "suunnitelma" noudattelee ppiirteittin reittisi mytpivn ajettuna.
    Tuolla seutukunnalla olemme kyneet 5+ kertaa ja pakolliset reitit on tullut ajeltua useammallakin reissulla.
    Siin on se huono puoli ettei tule en tehty mitn suunnitelmia vaan lhdetn teemalla "Norjaan - vois kyd siell ihan etelsskin".
    Tytyy illalla perehty thn tarkemmin punaviinilasin kanssa
  15. #15
    Matka siis tnn alkamassa, mutta viime hetken tippej tuohon siirtymn Drammeniin. Tuleeko muita parempia vaihtoehtoja mieleen kellekkn ?

    https://goo.gl/maps/QxZerRRsvc92
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
  16. #16
    Norjan kvijille pari sukkelaa kyssri:

    - Vaikka Schengen-alueella ollaankin, niin passi lienee tarpeen? Ajokorttihan ei ky henkilllisyystodistuksesta?
    - Kui kovat on ylinopeussakot norjanmaalla ja kuinka lievist ylityksist? Uskaltaako ajaa kuten Suomessa yleens eli mittariin nopeusrajoitus + alv ?
    - Onko pohjoisimmassa Ruijassa tarvis thn vuodenaikaan varailla etukteen majoituksia? Ajatus olisi posottaa niin pitkn kun pivn jaksaa ja sitten murehtia tien pll mist lytyy peti. Eli ei nauliutua etukteen aikataulutettuun matkaan.
    - Mik on Norjan poliisin suhtautuminen tehoputkiin? Kyseess on aika vaimeat ja killerill varustetut Wingsit Kotarissa (990 LC), mutta ei kai Saksan tautia ole tuonne levinnyt?
    - Onko ihan pakko olla paikallista valuuttaa, vai sujuuko pari piv Visalla?
    - Onko tankkauksessa jotain erityisesti huomioitavaa, matka-ajossa kottarainen psee vhn plle 260-270km, ennen kuin valo syttyy, joten riittnee ihan hyvin?

    Kiits kaikille, jotka vaivautuvat vastailemaan, lhipivin olisi ehk "lhtikkuna" pohjoiseen ja Ruijan lpiajo idst lnteen (suunnilleen Teno-Nordkapp-Hammerfest-Skibotn/Tromssa, fiiliksen mukaan), jos kaikki natsaa kohdalleen.
    Mit ne ulkomaalaisetkin meist ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  17. #17
    Lainaa wekkuli kirjoitti Katso viesti
    Norjan kvijille pari sukkelaa kyssri:
    - Vaikka Schengen-alueella ollaankin, niin passi lienee tarpeen? Ajokorttihan ei ky henkilllisyystodistuksesta?
    "Passivapaus Pohjoismaissa

    Pohjoismaiden kansalaiset voivat liikkua Pohjoismaissa ilman matkustusasiakirjaa, mutta henkilllisyys on tarvittaessa voitava todistaa. Thn tarkoitukseen sopii esimerkiksi ajokortti." sivuilta http://www.raja.fi/ohjeita/matkustusasiakirjat.

    Lainaa wekkuli kirjoitti Katso viesti
    - Onko ihan pakko olla paikallista valuuttaa, vai sujuuko pari piv Visalla?
    Jos et ihan eksoottisimpiin (pienimpiin) majapaikkoihin mene, niin prj mainiosti. Itse asiassa varmaan aika vaikea lyt paikkaa, jossa kortti ei kvisi, IMHO.

    Lainaa wekkuli kirjoitti Katso viesti
    - Onko tankkauksessa jotain erityisesti huomioitavaa, matka-ajossa kottarainen psee vhn plle 260-270km, ennen kuin valo syttyy, joten riittnee ihan hyvin?
    Ihan pohjoisessa en ole kynyt, mutta mutu-veikkaukseni on, ett ei tule ongelmia. Google Mapsista tms. voi koittaa kattella bensisten sijainteja (ellei lydy joku sit varten oleva sivustokin).
    - Mikko
  18. #18
    Kyll on pohjoisessakin asemia ihan riittmiin ,suurin piirtein sadan kilometri vlein .
    Kerran laskin jotta Abiskossa tankkaan niin olipa 95 bensiini loppunut mutta superia sitten onneksi oli
    Narvik -Kiiruna on sentn 180 km ett ei kannata puolella tankilla sille vlille lhte niin ei tarvitse mietti bensan riittvyytt.
    Kautokeinon ja Altan vlill noin 130 km en muista onko kyliss tankkauspaikkaa.
    Triumph Tiger 800 XRX

  19. #19
    Eik SC:n sliparista ainakaan kukaan maininnut mitn kun keskuussa Norjas oltiin. Yht harvoin poliisejakin nkyi, ellei harvemmin kun Suomessa. Ei kyl kyty Mo i Ranaa "pohjoisempana" mut kuitenkin.
    Suzuki Hayabusa vm.2009 2017->
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsiss
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  20. #20
    ongelma/haaste norjassa voi olla ehk nuo ruokakaupat ja kalja... aukioloajat eritoten. Sunnuntaina ei esim kaljaa/sidduu saa kuin ravintelista.

    Eip noilla norjan alkomahoolisnnil niin vli kunhan on varautunut..eik sitten itke teltassa lauantai iltana yksinn kun kauppa meni jo klo 18 kiinni oluenmyynnin osalta ja kaljaa ei miss

    9h ajelupivn ptteeksi tuo voi hieman ottaa pattiin, ihan kokemuksen nell puhuen




    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
    Viimeksi muokannut: -Aki-; 10.07.2016 klo 17:29.
    ***
  21. #21
    Huomenna Norjaa kohti. Yksi y varattu Kristiansundista. Onko se Atlantic road ajamisen arvoinen tunnelimaksuineen (6.5e suunta)? Joutuisi ajamaan sen molempiin suuntiin, kun on tarkoitus jatkaa Ruotsia kohti Kristiansundista..
    .
    Vstrom 1000 '15
  22. #22
    Lainaa HornetCyclist kirjoitti Katso viesti
    Huomenna Norjaa kohti. Yksi y varattu Kristiansundista. Onko se Atlantic road ajamisen arvoinen tunnelimaksuineen (6.5e suunta)? Joutuisi ajamaan sen molempiin suuntiin, kun on tarkoitus jatkaa Ruotsia kohti Kristiansundista..
    .
    Ajoin tuon ptkn viime sunnuntaina ja mielestni ei oikein mistn kotoisin. Yksi kivasti muotoiltu kaareva silta, muuten sellaista kivikkoa kahta puolen tien. Lhistlt lytyy paljon parempiakin ajoptki. Ei siit ainakaan mitn kannata maksaa, eli jos tuonne pit koukata, kannattaa jtt koukkaamatta.

    -jp-

    PS. Kristiansundin Scandicia vastapt on aivan hiton hyv intialainen ravintola, suosittelen.
    Iloa elmn: BMW R1200GSLC & R1200GSA Triple Black
  23. #23
    Lainaa HornetCyclist kirjoitti Katso viesti
    Huomenna Norjaa kohti. Yksi y varattu Kristiansundista. Onko se Atlantic road ajamisen arvoinen tunnelimaksuineen (6.5e suunta)? Joutuisi ajamaan sen molempiin suuntiin, kun on tarkoitus jatkaa Ruotsia kohti Kristiansundista..
    .
    M kyll pidin, ajoin sen kanssa tss keskuun lopulla lpi. Onhan siell paljon muitakin hienoja teit ja paikkoja mutta ei niiden nimi muista itekn edes vuoden pst
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
    CBR 125R 07/2016 jlkikasvulla ajossa
  24. #24
    Lainaa luukas kirjoitti Katso viesti
    Matka siis tnn alkamassa, mutta viime hetken tippej tuohon siirtymn Drammeniin. Tuleeko muita parempia vaihtoehtoja mieleen kellekkn ?

    https://goo.gl/maps/QxZerRRsvc92
    Pmrksesi asettama Vaulalin hotelli on kallis ja nihke, vaikka vastaanottovirkailija olikin suomalainen. Jatka tiet 13 lnteen ja pyyd Wathne Campingilt ns. yhteismajoitus tst sijainnista: http://bit.ly/2aCsCJD
    20/nuppi yli 100 nelit ja keittiss kaksi kiertoilmauunia!

    Drammenista Lysebotniin jotakuinkin nin:
    http://bit.ly/2azVGEw

    Alkumatkasta lytyy vaihtoehtoisia reittej aika paljon.
    Vli E-F, Rysstad - Lysebotn on aika ehdoton. Jostain syyst google ei osaa opastaa sit reitti.
    Lysebotnista koko vuonon lpi kulkeva lautta 50

    Lainaa wekkuli kirjoitti Katso viesti
    Norjan kvijille pari sukkelaa kyssri:

    - Kui kovat on ylinopeussakot norjanmaalla ja kuinka lievist ylityksist? Uskaltaako ajaa kuten Suomessa yleens eli mittariin nopeusrajoitus + alv ?
    - Onko pohjoisimmassa Ruijassa tarvis thn vuodenaikaan varailla etukteen majoituksia? Ajatus olisi posottaa niin pitkn kun pivn jaksaa ja sitten murehtia tien pll mist lytyy peti. Eli ei nauliutua etukteen aikataulutettuun matkaan.
    - Onko ihan pakko olla paikallista valuuttaa, vai sujuuko pari piv Visalla?
    - Onko tankkauksessa jotain erityisesti huomioitavaa, matka-ajossa kottarainen psee vhn plle 260-270km, ennen kuin valo syttyy, joten riittnee ihan hyvin?
    Tlt sakkorajoja:
    http://www.speedingeurope.com/norway/
    Jo 1km/h ylityksest voi saada sakon.
    50 ylityksist vhintn 18 pivksi vankilaan.
    Itse ajelin pikkuteill aivan mieleni mukaan. Ei nkynyt poliisia vuoristoylityksill.

    https://play.google.com/store/apps/d...norcamps&hl=en
    Lataa knnykkn Norcamp-sovellus ja sielt voit kattella lhiseudun majapaikkoja, joihin on helpompi ja nopeampi soittaa puhelimella, kuin lhte kiertmn ovelta ovelle kysykseen vapaita mkkej. Tuossa sovelluksessa ei kyllkn ole aivan jokaista majapaikkaa, mutta lienee kuitenkin kattavin ja helppokyttisin.
    Ainakin etelss oli viikonloppuna paljon tyteen buukattuja majapaikkoja.

    Kteist tarvitsi ainakin Sognen etelpuolella ainoastaan leirintalueen suihkussa.

    Tankkauksessa huomioitavaa automaateilla syntyvt kohtuuttomat katevaraukset, joita itselleni kertyi parissa pivss 500 edest. Kassalla maksaessa katevarauksia ei tule.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  25. #25
    Kaipailisin kommentteja ja vinkkej ensi kesn Norjan reissun suunnitteluun. Lhinn kommentit itse reitist (osa reitist kyll tuttua) ja pivmatkojen pituudesta, sek tietenkin majoittumisesta.

    Eli The Suunnitelma olisi tll hetkell seuraavanlainen, heinkuun puolen vlin tienoilla liikkeelle:

    Piv1: 430km/5h
    - HKI-Vaasa
    - lautalla Ume yksi

    Piv2: (480km/6h)
    - Ume - Mo I Rana (y)

    Piv3: (420km/6,5h)
    - Mo I Rana - Narvik (y)

    Piv4: (360km/5,5h)
    - Narvik - Reine (y)

    Piv5: (500km/7h)
    - Reine - Kiruna (y)

    Piv6: (490km/6h)
    - Kiruna- Oulu (y)

    Piv7: (340km /4h)
    - Oulu - Jyvskyl (y)

    Piv8: (270km/3,5h)
    - Jyvskyl - Hki


    Vlipivi joutuisi tkkimn tuonne Norjan phn ja vhn pitki noi pivmatkat tuolla Norjan pss, mutta mutta...
    http://no-zen.weebly.com/
  26. #26
    Lainaa Tampio kirjoitti Katso viesti
    Kaipailisin kommentteja ja vinkkej ensi kesn Norjan reissun suunnitteluun. Lhinn kommentit itse reitist (osa reitist kyll tuttua) ja pivmatkojen pituudesta, sek tietenkin majoittumisesta.

    Eli The Suunnitelma olisi tll hetkell seuraavanlainen, heinkuun puolen vlin tienoilla liikkeelle:

    Piv1: 430km/5h
    - HKI-Vaasa
    - lautalla Ume yksi

    Piv2: (480km/6h)
    - Ume - Mo I Rana (y)

    Piv3: (420km/6,5h)
    - Mo I Rana - Narvik (y)

    Piv4: (360km/5,5h)
    - Narvik - Reine (y)

    Piv5: (500km/7h)
    - Reine - Kiruna (y)

    Piv6: (490km/6h)
    - Kiruna- Oulu (y)

    Piv7: (340km /4h)
    - Oulu - Jyvskyl (y)

    Piv8: (270km/3,5h)
    - Jyvskyl - Hki


    Vlipivi joutuisi tkkimn tuonne Norjan phn ja vhn pitki noi pivmatkat tuolla Norjan pss, mutta mutta...
    Suosittelisin kvisemn hieman pohjoisemmassa, esim
    Reine- Kiirunan sijaan Reine -Birtavarre ja siit jatkaen Altan kautta vaikka Suomeen Leville-Yllkselle jne tai knten Kaaresuvannon kautta Kiirunan suuntaan. Tuollapin on ihan hyvin nhtv vrt Narvik-Kiiruna - Tornio
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitiss
    CBR 125R 07/2016 jlkikasvulla ajossa
  27. #27
    Reissu nytt yh todennkisemmlt, mutta mitenks tuo Mo i Ranan / Lofootit / Narvik -seutu keskuun alkupuolella? Onko viel liukasta ja kylm ajella? Pitisik sittenkin lhte vaikka Mo i Ranasta alaspin?

    Lisksi kun on vain viikko aikaa, niin kilometrimr (n.2500km) hirvitt. Tai ei oikeastaan kilometrien kokonaismr, mutta kun kilsoista Norjan puolella ajettavat ovat ilmeisen hitaita kilsoja.
    Viimeksi muokannut: Tampio; 20.01.2017 klo 15:42.
    http://no-zen.weebly.com/
  28. #28
    Miksi menn Norjaan palelemaan,kun alpeilla tarkenee paremmin, ja on porukkaa vhn enemmn liikkeell
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  29. #29
    Lainaa Tampio kirjoitti Katso viesti
    Lisksi kun on vain viikko aikaa, niin kilometrimr (n.2500km) hirvitt. Tai ei oikeastaan kilometrien kokonaismr, mutta kun kilsoista Norjan puolella ajettavat ovat ilmeisen hitaita kilsoja.
    En olisi huolissani km/pv-tahdista tuossa vaiheessa, jos on "ajamisen meininki" reissulla. Kvimme viime kesn raahaamassa viitt pyr, kahdeksaa ukkoa ja semirisaa asuntoautoa krry perss malliin "Tukholma-Norja-Tukholma" reissun kokonaiskeston ollessa Turusta Turkuun 8,5 vrk (ajettavia Sthlm-Sthlm siis 7,5 vrk) ja ajettujen kilometrien asettuessa prtkiss 2700 km tietmille. Tuossa ajassa ehdittiin ottamaan useampi harjoitus autonkorjausta matkalla, maata leireiss ja ehk jopa korkkaamaan muutama olut sek ennen kaikkea tekemn omat (laadukkaat) camping-safkat kaikessa rauhassa. Mentiin siis ilman kiirett, mutta ajettiin menness ensimmisen pivn Lillehammeriin eli yksi pidempi piv alle. Dombs ja ndalsnes toimivat perusleirein, joten Trollstigen, Geiranger, Dalsnibba, Atlantic Road ja Kristiansundin tunnelit tuli nhty meiningill "joka piv jossain", eik raskaita ajopivi tullut kuin menness (ajallisesti pitk vastoinkymisten johdosta) ja tullessa viimeiseen leiriin ennen laivaa kotimaahan (osa ijist puolikuntoisia ja hippasen tuli hikiki).

    Reissuhan oli parasta elmss ja tuossa linkiss pient raapaisua, jos jaksaa katsoa rumia ukkoja - joten: tervemenoa! https://www.youtube.com/watch?v=_3iHEhahpNw
    Viimeksi muokannut: JMikkO; 21.01.2017 klo 01:22.
    F800ST - sauvaleikkurilla maailmalle / lit matkalla #vpptouring / rautainen kermaperse (4264)
  30.  
  31. #30
    ^hieno video, kiitti jakamisesta. Samanlaista retke tss suunnitellaan ensi keslle emon kanssa. Miten HD Touring mies prjsi vuoristossa teidn reissulla? Itsell samanlainen mhk alla ja se vhn arveluttaa, ett miten sen kanssa tuolla syherss knt ilman kyletyst...
    I started with nothing and have most of it left.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen