Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Itselläni ongelmana työmatkailuun sopivan ajoasun valinta, lähinnä housujen osalta. Ajotakki ja kengät menee OK, mutta näin kesäkuumalla on hankala vetää farkkujen päälle ajohousuja ja töissä riisua ne ja jälleen laittaa uudestaan päälle pois lähtiessä.

    Töissä ei oikein ole pukuhuonetta, jossa voisi riisuutumisen tehdä, joten siksi pidän farkkujen päällä ajohousuja ajaessa.

    Voisikohan farkkujen päälle vetää esimerkiksi Bilteman polvisuojat, niin hieman suojaisivat jos tapahtuu kaatuminen?
  2. #2
    Ajattelisin, että ajofarkut olisi parempi vaihtoehto kuin tavalliset farkut, vaikka erikseen puettavia suojia olisikin.

    Itse vaihdan tyynesti omassa työhuoneessa ajopuvun työvaatteisiin. Oven saa toki kiinni...
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp
  3. #3
    Aiemmasta aiheeseen liittyvästä keskustelusta saattaa löytyä jotain vinkkiä; Mikä varustecombo työmatka-ajoon?
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  4. #4
    Mukavat ajofarkut ja ajat niin, ettet kaadu.Oikeastihan moottoripyörällä on vaikea kaatua, jos ajaa valppaasti ja ennakoivasti.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  5. #5
    Ei ole aamuisin ja töistälähdön aikaan pidetystä striptease esityksestä tullut sanomista. Sen verran on lämpösät kelit että ei tule mieleen ajovarustetta missä haluaisi koko päivän viettää...

    Lähetetty minun LG-H340n laitteesta Tapatalkilla
    Sprint RS
    ex.VFR750F (lunastettu)
  6. #6
    Olen tässä ajellut ajofarkuissa töihin ja takaisin. Irrotettavat lahkeidensisäiset polvisuojat ovat vähän epämukavat, mutta muuten ei valittamista. Nämähän ovat kuin tavalliset farkut.
  7. #7
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Rahalla saa sellaiset kuin haluaa. Ruste protection.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  8. #8
    Olen ajanut 1-osaisella nahkapuvulla (tai prätkällä mutta nahat päällä) ja työvaatteet (kauluspaita, housut, kengät) repussa. Vaikkei ole pukuhuonetta käytössä niin inva-wc:ssä mahtuu hyvin vaihtamaan kamat. En ole tuota kokenut kovinkaan työlääksi ja kun suht vähän ajaa töihin niin ei viitsi erikseen ajokamoja hommata työmatkaa varten.
  9. #9
    Itse puen aina täydet ajokamat työvaatteiden päälle, vaikka työmatka vaan noin 12 km. Lämpimällä kelillä jätän farkut pois ajokamojen alta ja vaihdan ne vaan pikapikaa ja toivon, ettei kukaan satu työpisteelleni juuri silloin... Ajofarkut varmaan ihan toimivat, mutta itse en haluaisi olla likaisissa/märissä/itikkaisissa ajohousuissa töissä.

    Ei kukaan aja kaatuakseen ja tutulla reitillä töppää helposti. Suosittelen kunnon ajokamoja!
    <p>Hävittäjälentelijä vuodesta 2011. Supermatoilija vuodesta 2008.</p>
  10. #10
    Lainaa mornia kirjoitti Katso viesti
    Ei kukaan aja kaatuakseen ja tutulla reitillä töppää helposti. Suosittelen kunnon ajokamoja!
    Juuri näin, ja ainakin itse koen työmatkan enemmän riskialttiiksi kuin jonkun maaseutu-GP:n kesäillassa, joten ei tee mieli pihistellä ajokamoista. Joka päivä näkee päin punaisia ajavia, käännytään vasemmalle ilman vilkkua, kaistanvaihdot katsomatta sivulle, kännykkään puhumista ja tekstiviestejä ajon aikana... Erittäin paljon hasarditekijöitä jotka ei ole omissa käsissä vaikka miten ennakoit.
  11. #11
    Ööh oikeesti, riippunee tietty pukukoodista töissä (puku päällä kravatti kaulassa olis jo hassua)...mut jos töissä ei vaadita casuaalia kummempaa, niin niillä sitten vain. Hölmöä edes ajatella muuta.
    Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
  12. #12
    Itsellä MapleMoton kevlarista tehdyt farkut sekä Dainesen Mike nahkatakki. Hyvin menee 40km työmatka ja itseasiassa kaikki muutkin ajelut. Sateen sattuessa sitten nahkatakin päälle Haglöfsin goretex takki ja matka jatkuu. Housuista tietenkin menee ennen pitkää vesi läpi, mutta semmoista se elämä on. Noihin farkkuihin saa laitettua sisäpuolelle polvipalat ja lonkkasuojat jos haluaapi sekä takissa on jotain 3d mesh suojia ja taisi sinnekin saada jotkut jytkymmät suojat saada jos halusi. Työmatkan voi ajaa mielestäni hyvillä ja turvallisilla varuisteilla, jotka omasta mielestä näyttävät tyylikkäiltä ja "sopivat" pyörän tyyliin.
    SFV4S
  13. #13
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    Juuri näin, ja ainakin itse koen työmatkan enemmän riskialttiiksi kuin jonkun maaseutu-GP:n kesäillassa, joten ei tee mieli pihistellä ajokamoista. Joka päivä näkee päin punaisia ajavia, käännytään vasemmalle ilman vilkkua, kaistanvaihdot katsomatta sivulle, kännykkään puhumista ja tekstiviestejä ajon aikana... Erittäin paljon hasarditekijöitä jotka ei ole omissa käsissä vaikka miten ennakoit.
    Toinen hieman kerettiläinen lähestymistapa olisi hoitaa työmatkat muuten kuin mopolla, jos mahdollista.Perusteena tähän lähes rienaavaan ajatukseen on se, että työmatkat ovat ruuhkasuomessa varmasti kaikkein riskialtteinta ajoaikaa ja ainakin nyt n. 25:n ajokauden jälkeen olen alkanut pitämään mopoa nautintovälineenä, jonka kanssa en enää halua ajaa rutiiniajoa, siihen kelpaa fillari tai kosla.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  14. #14
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Toinen hieman kerettiläinen lähestymistapa olisi hoitaa työmatkat muuten kuin mopolla, jos mahdollista.Perusteena tähän lähes rienaavaan ajatukseen on se, että työmatkat ovat ruuhkasuomessa varmasti kaikkein riskialtteinta ajoaikaa ja ainakin nyt n. 25:n ajokauden jälkeen olen alkanut pitämään mopoa nautintovälineenä, jonka kanssa en enää halua ajaa rutiiniajoa, siihen kelpaa fillari tai kosla.
    Tämä pätee hyvin, jos työmatka on aina sama tylsä siirtymä tiettyyn toimipisteeseen. Mutta kun kuukaudessa tulee työmatka-ajoa lähes tuhat kilometriä, hyvin vaihtelevilla maaseututeillä, ajaa työreissutkin enemmän kuin mielellään mopolla.
    Honda CBR 1100 XX
    ex XL 700 V Transalp
  15.  
  16. #15
    Lainaa Tirli kirjoitti Katso viesti
    Tämä pätee hyvin, jos työmatka on aina sama tylsä siirtymä tiettyyn toimipisteeseen. Mutta kun kuukaudessa tulee työmatka-ajoa lähes tuhat kilometriä, hyvin vaihtelevilla maaseututeillä, ajaa työreissutkin enemmän kuin mielellään mopolla.
    Oooo, sinä onnekas
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...