Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
  1. #1
    Hieman ympäripyöreä kysymys mutta koitetaan saisiko apuja miten kannattaisi edetä.

    Pikkuveli ajoi kevytmoottoripyörällä viime vuoden (2015) toukokuussa kolarin joka johtui toisen osapuolen omalta kaistalta poikkeamisesta. Kulut siis menee vastapuolen piikkiin.

    Pyörästä meni etuputket, vanne ja ainakin satula uusiksi. Pyörä on ollut pienessä nyrkkipajassa nyt VUODEN huollossa ja homma ei etene mihinkään. Pyörässä (KTM) hieman harvinaisemmat supermoto vanteet ja tämä nyrkkipajan mies on sanonut että niitä on vaikea hommata uusia.

    Ovat tällaiset oranssit, onko ne nyt sitten anodisoidut vai miten se oli.. Ja nyt on ilmeisesti päädytty maalaamaan tämä vanne, uusi vanne ainakin on siis löytynyt.

    Itse asun toisella paikkakunnalla 300km päässä ja nyt hypännyt mukaan hoitamaan tätä kun ei tahdo tulla asiasta mitään.

    Viimeisin tieto on että tämä nyrkkipaja olisi mennyt/menossa konkurssiin.

    Mistähän kannattaa aloittaa että pyörän saa pihalle sieltä? Keneen voisi ottaa yhteyttä että asiaan saa vauhtia, vakuutusyhtiöön?? Vastapuolen vakuutusyhtiöön?? Onko kenellekkään sattunut vastaavaa?

    Itse soitin tälle kaverille viime perjantaina ja oli kuulemma saanut jo vanteen maalauksesta ja homma kasausta vaille ja pyörän saisi ulos tämän viikon maanantaina. Eipä ole kuulunut miehestä mitään..
    KTM 1290 Superduke -20
    KTM 1290 Superduke -16
    Kawasaki Z1000 -12
    Kawasaki Z750 -07
    Kawasaki ZX-6R
    Honda NSR 125
    Honda Monkey Z50
  2. #2
    Lainaa rampas80 kirjoitti Katso viesti
    Hieman ympäripyöreä kysymys mutta koitetaan saisiko apuja miten kannattaisi edetä.

    Pikkuveli ajoi kevytmoottoripyörällä viime vuoden (2015) toukokuussa kolarin joka johtui toisen osapuolen omalta kaistalta poikkeamisesta. Kulut siis menee vastapuolen piikkiin.

    Pyörästä meni etuputket, vanne ja ainakin satula uusiksi. Pyörä on ollut pienessä nyrkkipajassa nyt VUODEN huollossa ja homma ei etene mihinkään. Pyörässä (KTM) hieman harvinaisemmat supermoto vanteet ja tämä nyrkkipajan mies on sanonut että niitä on vaikea hommata uusia.

    Ovat tällaiset oranssit, onko ne nyt sitten anodisoidut vai miten se oli.. Ja nyt on ilmeisesti päädytty maalaamaan tämä vanne, uusi vanne ainakin on siis löytynyt.

    Itse asun toisella paikkakunnalla 300km päässä ja nyt hypännyt mukaan hoitamaan tätä kun ei tahdo tulla asiasta mitään.

    Viimeisin tieto on että tämä nyrkkipaja olisi mennyt/menossa konkurssiin.

    Mistähän kannattaa aloittaa että pyörän saa pihalle sieltä? Keneen voisi ottaa yhteyttä että asiaan saa vauhtia, vakuutusyhtiöön?? Vastapuolen vakuutusyhtiöön?? Onko kenellekkään sattunut vastaavaa?

    Itse soitin tälle kaverille viime perjantaina ja oli kuulemma saanut jo vanteen maalauksesta ja homma kasausta vaille ja pyörän saisi ulos tämän viikon maanantaina. Eipä ole kuulunut miehestä mitään..
    Miksi ihmeessä viedä pyörä mihinkään nyrkkipajaan huoltoon mikäli ei tarvi itse maksaa korjauskuluja? Nyt vaan pyörä pois sieltä johonkin laadukkaaseen korjaamoon.
  3. #3
    Tässä kun kävi lähtiessä niin, että pyörää oltiin viemässä merkkikorjaamoon mutta siellä sattui olemaan pitkä jono. Tämä nyrkkipajan mies oli samaan aikaan kassajonossa ja soppa oli valmis..

    Jono tuskin olisi ollut näin pitkä

    Mutta miten se homma hoituu kun kaveri on jo melkein korjannut pyörän, homma on enää vanteesta kiinni. Muut jutut korjattu. Tietysti vakuutusyhtiöthän varmaan puljailee kuka sitten maksaa, kenelle maksaa ja mitä maksaa.
    KTM 1290 Superduke -20
    KTM 1290 Superduke -16
    Kawasaki Z1000 -12
    Kawasaki Z750 -07
    Kawasaki ZX-6R
    Honda NSR 125
    Honda Monkey Z50
  4. #4
    Kai tuo nyrkkipaja oli vakuutusyhtiön hyväksymä?
    Kawasaki ER-5 -97
  5. #5
    Lainaa Zeppi kirjoitti Katso viesti
    Kai tuo nyrkkipaja oli vakuutusyhtiön hyväksymä?
    Jos ottaa kertakorvauksen niin voi viedä vaikka naapurin autotalliin laitettavaksi.
  6. #6
    Jestas. Mun SV:ni on ollut puolitoista kuukautta. Ja olen sitäkin jo pitänyt kohtuuttomana
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  7. #7
    Vakuutusyhtiö on vaan sanonut että koittakaa hoputtaa ja ovat luvanneet maksaa jotain korvauksia siltä ajalta kun seisoo huollossa. Otan tänään taas kaveriin yhteyttä, katsotaan mikä on selitys tällä kertaa.

    Seuraava vaihtoehto on varmaan kysyä vakuutusyhtiöstä voiko pyörän hakea pois ja viedä johonkin ihan oikeaan korjaamoon.
    KTM 1290 Superduke -20
    KTM 1290 Superduke -16
    Kawasaki Z1000 -12
    Kawasaki Z750 -07
    Kawasaki ZX-6R
    Honda NSR 125
    Honda Monkey Z50
  8. #8
    Lainaa rampas80 kirjoitti Katso viesti
    Seuraava vaihtoehto on varmaan kysyä vakuutusyhtiöstä voiko pyörän hakea pois ja viedä johonkin ihan oikeaan korjaamoon.
    Ei, vaan ainoa vaihtoehto on hakea se sieltä pois ja viedä muualle
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  9. #9
    Nyt puhelin kouraan ja soitto suoraan ko. asiaa hoitaneelle vahinkotarkastajalle tai muulle vastaavaalle ja päätöksiin pystyvälle vakuutusyhtiön edustajalle..

    Sen puhelun jälkeen kannattaa sitten vedellä uusia nuolia suunnitelmakarttaan.
  10. #10
    Kaikenlaisia koijareita on kolmetoista tusinassa. Nyrkkipajalle - ja vähän isommallekin korjaamolle - vakuutusyhtiön maksama korjaus on kuin lottovoitto, sillä vakuutusyhtiöt maksavat laskut sellaisenaan mukisematta eivätkä ole kiinnostuneita työn laadusta. Jos vahinkotarkastajat valvoisivat yhtä innokkaasti työn laatua kuin yrittävät venkoilla korvauksista, kaikki korjaukset olisivat virheettömästi, nopeasti ja tehokkaasti suoritettuja. Katkerasti tämän oppineena en enää ikinä vie mitään ajoneuvoa kolarin jälkeen korjattavaksi muualle kuin merkkiliikkeeseen.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  11. #11
    No niin, kaveri lupasi luovutuksen lauantaille. Elämme jännittäviä aikoja
    KTM 1290 Superduke -20
    KTM 1290 Superduke -16
    Kawasaki Z1000 -12
    Kawasaki Z750 -07
    Kawasaki ZX-6R
    Honda NSR 125
    Honda Monkey Z50
  12. #12
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Jos ottaa kertakorvauksen niin voi viedä vaikka naapurin autotalliin laitettavaksi.
    Aivan, mutta nyt ei ollutkaan kertakorvauksesta kysymys.

    Aloittajalle,
    Ilmeisesti oli hyväksytty kun lupailevat maksella, jospa se mopo sitte olis lauantaina kunnosa. Kannattaa käydä läpi ja tarkistella että se on kunnolla hoidettu, jos on ollu rungonmittausta tms niin laput yms pitäs löytyä kans..
    Kawasaki ER-5 -97
  13. #13
    Juu hyväksytty on ja vahinkotarkastaja kävi muistaakseni tuolla pajalla vielä pyörää katsomassa. Nyt on viimeinen tilaisuus hoitaa homma kuntoon.

    Tänään puhuin puhelimessa ja maalattua vannetta oli kuulemma kasaamassa ja pinnoja laittamassa. Viimeiset etuputken muovisuojat pitäisi saapua huomenna ja lauantaina pyörä kasassa. Olisi itsekkin pitänyt aktivoitua aiemmin ja hoitaa homma kuntoon.

    Vielä en usko lauantaihin ennenkuin pyörä oikeasti on ulkona pajalta. Sen jälkeen voi kyseisestä firmasta hieman kirjoittaa arvostelua nettiin ettei kukaan vaan sinne enää ikinä mitään vie!
    KTM 1290 Superduke -20
    KTM 1290 Superduke -16
    Kawasaki Z1000 -12
    Kawasaki Z750 -07
    Kawasaki ZX-6R
    Honda NSR 125
    Honda Monkey Z50
  14. #14
    Pyörää otettaessa vastaan lauantaina, kannattaa se tarkastaa ulkoisesti, että kaikki on hoidettu asianmukaisesti viimeisiä maalipintoja myöten. Jos jokin on tehty huonosti, kannattaa siitä samantien reklamoida pajaa suullisesti ja vaikka samana iltana sähköpostin kautta vielä muistutuksena kirjallisesti. Jos jotkin korjaukset jäävät katteiden alle, kannattaa nekin käydä läpi heti viikonloppuna ja yhtälailla reklamoida asiasta.

    10 vuotta sitten vein oman pyöräni kolarikorjaukseen merkkiliikkeeseen. Maalin alle oli jäänyt paljon pölypartikkeleita, ja maalaukset meni uusiksi. Lisäksi mittariston kotelon korvakkeet oli liimattu useasta kohti kasaan, ja tästä korjaamopäällikkö syytti entistä omistajaa, vaikka pyörä oli ollut minulla alusta asti.

    Sillä kertaa vahinkotarkastaja ei ollut se suurin vihollinen, vaan merkkiliike.
  15. #15
    Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    Kaikenlaisia koijareita on kolmetoista tusinassa. Nyrkkipajalle - ja vähän isommallekin korjaamolle - vakuutusyhtiön maksama korjaus on kuin lottovoitto, sillä vakuutusyhtiöt maksavat laskut sellaisenaan mukisematta eivätkä ole kiinnostuneita työn laadusta. Jos vahinkotarkastajat valvoisivat yhtä innokkaasti työn laatua kuin yrittävät venkoilla korvauksista, kaikki korjaukset olisivat virheettömästi, nopeasti ja tehokkaasti suoritettuja. Katkerasti tämän oppineena en enää ikinä vie mitään ajoneuvoa kolarin jälkeen korjattavaksi muualle kuin merkkiliikkeeseen.
    Ei se "merkkiliike" kyllä myöskään takaa mitään.

    Terveisin kolarikorjauksessa korjaamatta jääneet kierot teleskoopit ja vääntynyt alakolmio (ja vielä erikseen kysyin onko keula ok ja sanottiin että on on).
  16. #16
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Ei se "merkkiliike" kyllä myöskään takaa mitään.

    Terveisin kolarikorjauksessa korjaamatta jääneet kierot teleskoopit ja vääntynyt alakolmio (ja vielä erikseen kysyin onko keula ok ja sanottiin että on on).
    Ei välttämättä, mutta niissä pitäisi olla enemmän merkkikohtaista osaamista ja erikoistyökaluja sekä enemmän paineita tehdä laadukasta työtä, jotteivät menetä edustustaan.

    Kolarikorjauksen yhteydessä kannattaa vaatia mittauspöytäkirja. Minusta jo vakuutustarkastajan pitäisi vaatia sitä eikä hyväksyä korjausta ilman sitä.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  17. #17
    Luin ketjun ja ihmettelen, että miten voi kestää pyörän korjaamisessa herranjumala vuosi .
    Itse kaaduin kerran piikillä ja läheisellä nyrkkipajalla kaikki hoitui mallikkaasti. Olisin kuukauden kohdalla kyllä kärränyt pyörän johonkin muualle jos ei olisi tullut valmista.
    EX Honda CBR 125 Repsol (vm 2012)
    EX Suzuki GSX 650F (vm2011)
    Nyk. Honda CRF250R (motocross, kilvetön)
  18. #18
    Juu ei noin pitkä korjausaika mene enään edes selittelyn piikkiin... Pitkä on kylllä ollut pinna asiakkaallakin.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  19. #19
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Juu ei noin pitkä korjausaika mene enään edes selittelyn piikkiin... Pitkä on kylllä ollut pinna asiakkaallakin.
    Isäukko on eläkkeellä oleva herrasmies joka ei suutu kärpäsellekkään ja pikkuveli on vielä siinä iässä ettei siitä vielä ole ärähtämään tällaisissa tilanteissa. Olisi itse tosiaan pitänyt ottaa homma hoitoon jo aikaisemmin.

    Toivotaan että maanantaina KTM on meidän hallussa ja saadaan laite myyntiin.
    KTM 1290 Superduke -20
    KTM 1290 Superduke -16
    Kawasaki Z1000 -12
    Kawasaki Z750 -07
    Kawasaki ZX-6R
    Honda NSR 125
    Honda Monkey Z50
  20. #20
    Muistatte sitten pyytää vakuutusyhtiöltä koko ajalta korvausta seisontapäivistä.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  21. #21
    Kunnon korvaukset hakuun vaan.
    Kaveri sai pari vuotta takaperin vuokrapyörän rahat pois kun kerta vakuutuksessa luvattiin sijaisajoneuvo korjauksen ajaksi, 4.5kk meni.
  22. #22
    Melko yllättävää, pyörä ei ole edelleenkään valmis. Perjantaina se on kuitenkin käyty katsomassa kun uusi kilpi vietiin korjaamolle. Homma oli vanteen kasausta vaille valmis ja luovutus sovittu maanantaille mutta kun ei niin ei.

    Vakuutusyhtiö on tosiaan luvannut korvauksen jokaiselta seisontapäivältä, joita on nyt 1 vuosi + viikko.
    KTM 1290 Superduke -20
    KTM 1290 Superduke -16
    Kawasaki Z1000 -12
    Kawasaki Z750 -07
    Kawasaki ZX-6R
    Honda NSR 125
    Honda Monkey Z50
  23. #23
    Lainaa rampas80 kirjoitti Katso viesti

    Vakuutusyhtiö on tosiaan luvannut korvauksen jokaiselta seisontapäivältä, joita on nyt 1 vuosi + viikko.
    Tuleekohan vakuutusyhtiön puolelta jotain korvausvaatimuksia korjaamolle...
    Toivottavasti, sillä ainakaan miun oikeustajun mukaan nuo ylimääräiset kustannukset ei kuulu vakuutusyhtiölle, eli meille asiakkaille.
  24. #24
    Lainaa rampas80 kirjoitti Katso viesti
    Melko yllättävää, pyörä ei ole edelleenkään valmis. Perjantaina se on kuitenkin käyty katsomassa kun uusi kilpi vietiin korjaamolle. Homma oli vanteen kasausta vaille valmis ja luovutus sovittu maanantaille mutta kun ei niin ei.

    Vakuutusyhtiö on tosiaan luvannut korvauksen jokaiselta seisontapäivältä, joita on nyt 1 vuosi + viikko.
    Tuossahan pääsee tienaamaan, samoin itse odottelin joskus tuulilasia kesäautoon lokakuusta huhtikuun puoliväliin ja joka päivältä kilahti se 35e. Eipä sitä tuolla pelillä koskaan talvella tullut ajeltuakaan
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  25. #25
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Tuossahan pääsee tienaamaan, samoin itse odottelin joskus tuulilasia kesäautoon lokakuusta huhtikuun puoliväliin ja joka päivältä kilahti se 35e. Eipä sitä tuolla pelillä koskaan talvella tullut ajeltuakaan
    Siis maksoiko vakuutusyhtiö 6tonnia tuulilasin odottelusta, oikeestikko.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  26. #26
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Siis maksoiko vakuutusyhtiö 6tonnia tuulilasin odottelusta, oikeestikko.
    Ei, jäi muistaakseni muutamaa euroa vaille
    mutta koko tarina oli siinä että perälautakipillinen auto peruutti tuulilasin paskaksi (kärki läpi lasista ja lasi taipui) kippi vaakatasossa ja tuota kun säädettiin niin vakuutustarkastaja lupasi seisontapäivät täysimääräisesti sähköpostissa eikä sitten alkanut tinkaamaan. Just tuollaista lasia ei kai oikeastikaan löytynyt (auto oli talvehtimassa siis vakuutusyhtiön määräämällä lasikorjaamolla) tuolloin n. 2009 mistään, auto oli 307cc ja lasissa oli joku lämmitys muistaakseni, siksi se oli hankala juttu. Mutta hauska juttu oli se että olisin sen laittanut seuravana päivänä seisontaan kuten ko. pirssi vieläkin on talvet pukeilla. Tulipa ekstraa lomarahaa joka sinänsä aikamoisesti yllättikin keväällä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  27. #27
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Ei, jäi muistaakseni muutamaa euroa vaille
    mutta koko tarina oli siinä että perälautakipillinen auto peruutti tuulilasin paskaksi (kärki läpi lasista ja lasi taipui) kippi vaakatasossa ja tuota kun säädettiin niin vakuutustarkastaja lupasi seisontapäivät täysimääräisesti sähköpostissa eikä sitten alkanut tinkaamaan. Just tuollaista lasia ei kai oikeastikaan löytynyt (auto oli talvehtimassa siis vakuutusyhtiön määräämällä lasikorjaamolla) tuolloin n. 2009 mistään, auto oli 307cc ja lasissa oli joku lämmitys muistaakseni, siksi se oli hankala juttu. Mutta hauska juttu oli se että olisin sen laittanut seuravana päivänä seisontaan kuten ko. pirssi vieläkin on talvet pukeilla. Tulipa ekstraa lomarahaa joka sinänsä aikamoisesti yllättikin keväällä
    Ei voi saanoo ku, elämä yllättää, tosin kun osapuolena on vakuutusyhtiö niin ei yllätä yhtään. Yleensä vaan se toimii ihan toiseen suuntaan, tällä kertaa kuitenkin asiakkaan hyväksi.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  28. #28
    Lainaa rampas80 kirjoitti Katso viesti
    Melko yllättävää, pyörä ei ole edelleenkään valmis. Perjantaina se on kuitenkin käyty katsomassa kun uusi kilpi vietiin korjaamolle. Homma oli vanteen kasausta vaille valmis ja luovutus sovittu maanantaille mutta kun ei niin ei.

    Vakuutusyhtiö on tosiaan luvannut korvauksen jokaiselta seisontapäivältä, joita on nyt 1 vuosi + viikko.
    Suullisesti vai kirjallisesti?
  29. #29
    Pyörä saatu pihalle viime lauantaina Nyt sitten odotellaan miten korvausasiat menee mutta pääasia että pyörä saatiin ulos sieltä pajasta!
    KTM 1290 Superduke -20
    KTM 1290 Superduke -16
    Kawasaki Z1000 -12
    Kawasaki Z750 -07
    Kawasaki ZX-6R
    Honda NSR 125
    Honda Monkey Z50
  30.  
  31. #30
    Lainaa rampas80 kirjoitti Katso viesti
    Pyörä saatu pihalle viime lauantaina Nyt sitten odotellaan miten korvausasiat menee mutta pääasia että pyörä saatiin ulos sieltä pajasta!
    Noniin. Missäs näin ala-arvoista toimintaa sai?
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen