Hieman ympäripyöreä kysymys mutta koitetaan saisiko apuja miten kannattaisi edetä.
Pikkuveli ajoi kevytmoottoripyörällä viime vuoden (2015) toukokuussa kolarin joka johtui toisen osapuolen omalta kaistalta poikkeamisesta. Kulut siis menee vastapuolen piikkiin.
Pyörästä meni etuputket, vanne ja ainakin satula uusiksi. Pyörä on ollut pienessä nyrkkipajassa nyt VUODEN huollossa ja homma ei etene mihinkään. Pyörässä (KTM) hieman harvinaisemmat supermoto vanteet ja tämä nyrkkipajan mies on sanonut että niitä on vaikea hommata uusia.
Ovat tällaiset oranssit, onko ne nyt sitten anodisoidut vai miten se oli.. Ja nyt on ilmeisesti päädytty maalaamaan tämä vanne, uusi vanne ainakin on siis löytynyt.
Itse asun toisella paikkakunnalla 300km päässä ja nyt hypännyt mukaan hoitamaan tätä kun ei tahdo tulla asiasta mitään.
Viimeisin tieto on että tämä nyrkkipaja olisi mennyt/menossa konkurssiin.
Mistähän kannattaa aloittaa että pyörän saa pihalle sieltä? Keneen voisi ottaa yhteyttä että asiaan saa vauhtia, vakuutusyhtiöön?? Vastapuolen vakuutusyhtiöön?? Onko kenellekkään sattunut vastaavaa?
Itse soitin tälle kaverille viime perjantaina ja oli kuulemma saanut jo vanteen maalauksesta ja homma kasausta vaille ja pyörän saisi ulos tämän viikon maanantaina. Eipä ole kuulunut miehestä mitään..
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Tässä kun kävi lähtiessä niin, että pyörää oltiin viemässä merkkikorjaamoon mutta siellä sattui olemaan pitkä jono. Tämä nyrkkipajan mies oli samaan aikaan kassajonossa ja soppa oli valmis..
Jono tuskin olisi ollut näin pitkä
Mutta miten se homma hoituu kun kaveri on jo melkein korjannut pyörän, homma on enää vanteesta kiinni. Muut jutut korjattu. Tietysti vakuutusyhtiöthän varmaan puljailee kuka sitten maksaa, kenelle maksaa ja mitä maksaa.
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Kai tuo nyrkkipaja oli vakuutusyhtiön hyväksymä?
Kawasaki ER-5 -97
Jestas. Mun SV:ni on ollut puolitoista kuukautta. Ja olen sitäkin jo pitänyt kohtuuttomana![]()
Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
Vakuutusyhtiö on vaan sanonut että koittakaa hoputtaa ja ovat luvanneet maksaa jotain korvauksia siltä ajalta kun seisoo huollossa. Otan tänään taas kaveriin yhteyttä, katsotaan mikä on selitys tällä kertaa.
Seuraava vaihtoehto on varmaan kysyä vakuutusyhtiöstä voiko pyörän hakea pois ja viedä johonkin ihan oikeaan korjaamoon.
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Nyt puhelin kouraan ja soitto suoraan ko. asiaa hoitaneelle vahinkotarkastajalle tai muulle vastaavaalle ja päätöksiin pystyvälle vakuutusyhtiön edustajalle..
Sen puhelun jälkeen kannattaa sitten vedellä uusia nuolia suunnitelmakarttaan.
Kaikenlaisia koijareita on kolmetoista tusinassa. Nyrkkipajalle - ja vähän isommallekin korjaamolle - vakuutusyhtiön maksama korjaus on kuin lottovoitto, sillä vakuutusyhtiöt maksavat laskut sellaisenaan mukisematta eivätkä ole kiinnostuneita työn laadusta. Jos vahinkotarkastajat valvoisivat yhtä innokkaasti työn laatua kuin yrittävät venkoilla korvauksista, kaikki korjaukset olisivat virheettömästi, nopeasti ja tehokkaasti suoritettuja. Katkerasti tämän oppineena en enää ikinä vie mitään ajoneuvoa kolarin jälkeen korjattavaksi muualle kuin merkkiliikkeeseen.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
No niin, kaveri lupasi luovutuksen lauantaille. Elämme jännittäviä aikoja![]()
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Aivan, mutta nyt ei ollutkaan kertakorvauksesta kysymys.
Aloittajalle,
Ilmeisesti oli hyväksytty kun lupailevat maksella, jospa se mopo sitte olis lauantaina kunnosa. Kannattaa käydä läpi ja tarkistella että se on kunnolla hoidettu, jos on ollu rungonmittausta tms niin laput yms pitäs löytyä kans..
Kawasaki ER-5 -97
Juu hyväksytty on ja vahinkotarkastaja kävi muistaakseni tuolla pajalla vielä pyörää katsomassa. Nyt on viimeinen tilaisuus hoitaa homma kuntoon.
Tänään puhuin puhelimessa ja maalattua vannetta oli kuulemma kasaamassa ja pinnoja laittamassa. Viimeiset etuputken muovisuojat pitäisi saapua huomenna ja lauantaina pyörä kasassa. Olisi itsekkin pitänyt aktivoitua aiemmin ja hoitaa homma kuntoon.
Vielä en usko lauantaihin ennenkuin pyörä oikeasti on ulkona pajalta. Sen jälkeen voi kyseisestä firmasta hieman kirjoittaa arvostelua nettiin ettei kukaan vaan sinne enää ikinä mitään vie!
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Pyörää otettaessa vastaan lauantaina, kannattaa se tarkastaa ulkoisesti, että kaikki on hoidettu asianmukaisesti viimeisiä maalipintoja myöten. Jos jokin on tehty huonosti, kannattaa siitä samantien reklamoida pajaa suullisesti ja vaikka samana iltana sähköpostin kautta vielä muistutuksena kirjallisesti. Jos jotkin korjaukset jäävät katteiden alle, kannattaa nekin käydä läpi heti viikonloppuna ja yhtälailla reklamoida asiasta.
10 vuotta sitten vein oman pyöräni kolarikorjaukseen merkkiliikkeeseen. Maalin alle oli jäänyt paljon pölypartikkeleita, ja maalaukset meni uusiksi. Lisäksi mittariston kotelon korvakkeet oli liimattu useasta kohti kasaan, ja tästä korjaamopäällikkö syytti entistä omistajaa, vaikka pyörä oli ollut minulla alusta asti.
Sillä kertaa vahinkotarkastaja ei ollut se suurin vihollinen, vaan merkkiliike.
Ei välttämättä, mutta niissä pitäisi olla enemmän merkkikohtaista osaamista ja erikoistyökaluja sekä enemmän paineita tehdä laadukasta työtä, jotteivät menetä edustustaan.
Kolarikorjauksen yhteydessä kannattaa vaatia mittauspöytäkirja. Minusta jo vakuutustarkastajan pitäisi vaatia sitä eikä hyväksyä korjausta ilman sitä.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Luin ketjun ja ihmettelen, että miten voi kestää pyörän korjaamisessa herranjumala vuosi.
Itse kaaduin kerran piikillä ja läheisellä nyrkkipajalla kaikki hoitui mallikkaasti. Olisin kuukauden kohdalla kyllä kärränyt pyörän johonkin muualle jos ei olisi tullut valmista.
EX Honda CBR 125 Repsol (vm 2012)
EX Suzuki GSX 650F (vm2011)
Nyk. Honda CRF250R (motocross, kilvetön)
Juu ei noin pitkä korjausaika mene enään edes selittelyn piikkiin... Pitkä on kylllä ollut pinna asiakkaallakin.
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Isäukko on eläkkeellä oleva herrasmies joka ei suutu kärpäsellekkään ja pikkuveli on vielä siinä iässä ettei siitä vielä ole ärähtämään tällaisissa tilanteissa.Olisi itse tosiaan pitänyt ottaa homma hoitoon jo aikaisemmin.
Toivotaan että maanantaina KTM on meidän hallussa ja saadaan laite myyntiin.
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Muistatte sitten pyytää vakuutusyhtiöltä koko ajalta korvausta seisontapäivistä.![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Kunnon korvaukset hakuun vaan.
Kaveri sai pari vuotta takaperin vuokrapyörän rahat pois kun kerta vakuutuksessa luvattiin sijaisajoneuvo korjauksen ajaksi, 4.5kk meni.
Melko yllättävää, pyörä ei ole edelleenkään valmis.Perjantaina se on kuitenkin käyty katsomassa kun uusi kilpi vietiin korjaamolle. Homma oli vanteen kasausta vaille valmis ja luovutus sovittu maanantaille mutta kun ei niin ei.
Vakuutusyhtiö on tosiaan luvannut korvauksen jokaiselta seisontapäivältä, joita on nyt 1 vuosi + viikko.
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Ei, jäi muistaakseni muutamaa euroa vaille![]()
mutta koko tarina oli siinä että perälautakipillinen auto peruutti tuulilasin paskaksi (kärki läpi lasista ja lasi taipui) kippi vaakatasossa ja tuota kun säädettiin niin vakuutustarkastaja lupasi seisontapäivät täysimääräisesti sähköpostissa eikä sitten alkanut tinkaamaan. Just tuollaista lasia ei kai oikeastikaan löytynyt (auto oli talvehtimassa siis vakuutusyhtiön määräämällä lasikorjaamolla) tuolloin n. 2009 mistään, auto oli 307cc ja lasissa oli joku lämmitys muistaakseni, siksi se oli hankala juttu. Mutta hauska juttu oli se että olisin sen laittanut seuravana päivänä seisontaan kuten ko. pirssi vieläkin on talvet pukeilla. Tulipa ekstraa lomarahaa joka sinänsä aikamoisesti yllättikin keväällä
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Pyörä saatu pihalle viime lauantainaNyt sitten odotellaan miten korvausasiat menee mutta pääasia että pyörä saatiin ulos sieltä pajasta!
KTM 1290 Superduke -20
KTM 1290 Superduke -16
Kawasaki Z1000 -12
Kawasaki Z750 -07
Kawasaki ZX-6R
Honda NSR 125
Honda Monkey Z50