Katso äänestykset tulokset: Alkoholi ja liikenne?

Äänestäjät
170. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Ehdoton nollalinja

    96 56,47%
  • Ei se nyt niin tarkkaa oo...

    30 17,65%
  • Prätkällä tiukempi kuin autolla

    44 25,88%
  • Autolla tiukempi kuin prätkällä

    0 0%
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 60:een 60:sta
  1. #31
    Pikkuisen kyllä tuntuu saivartelulta tuo ajattelu, että voiko ottaa yhden oluen vai ei.Jokainen fiksu itse tuntee käykö se nuppiin vai ei ja kunnon rattijuoppo ei taatusti analysoi asiaa, vaan vetäisee reilulla kädellä.Riskitasoa on helppo lisätä ajamalla väsyneenä, mielenkuohuissa tai liikennesäännöistä piittaamatta, eikä näihin tunnu olevan yhtä jyrkkää asennetta.Entisen työpaikkani kylänmiehet olivat kuulemma tositarkkoja, etteivät lähteneet rattiin, kun oli tullut otettua terassilla pari olutta, mutta illan jatkuessa mentiin auton rattiin kaatokännissä.Poliisit toki tiesivät tämän ja keräsivät kortit sinisten housujen taskuun.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  2. #32
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    Maksa ei ehkä kasva, mutta silti pitää tupla määrä juoda saavuttaakseen samat promillet.
    Tämä se mun pointti olikin. Rattijuoppoutta en hyväksy, muutaman estänytkin ja ihan raudoittanutkin JV-hommissa. Ja kyllä sen yhden kaljan kestää pizzan kanssa, varsinkin jos on hohhailua lisäksi pari tuntia ennen ajoa.

    Mainitaan nyt sekin että tuo miten ihmiset katselee toisiaan tuolla, kukaanhan ei välttämättä tiedä että monta jo vedetty jne. Siinä mielessä ymmärrän topicin aloittajaa. Mitä ne meistä ajattelee?

    Ovella kun oli töissä, oli muutama kohde joissa ei portsarina saanut yleisön nähden juoda edes kahvia, kun olihan mahdollista että sitäkin olisi terästetty... Luottamus hyvä, kontrolli parempi...
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  3. #33
    Nollalinja tai sitten oluen tms. jälkeen jonkun verran odottelua. Lähes aina jätän sen yhdenkin illan aikana ottamatta, jos on tarkoitus lähteä ajamaan. Auto tai prätkä, sillä ei ole väliä.
  4. #34
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Niin, täytynee myöntää, että noudatin äsken nopeusrajoitusta vain rangaistuksen pelosta, kun moottoritiellä oli 80 rajoitus toisen kaistan uuden hienon asfaltin vuoksi. Itse toimin normaalisti oman moraalikoodin varassa, koska en osaa Suomen lainsäädäntöä ulkoa.En taaskaan ymmärtänyt kaikkea kirjoittamaasi, mutta sotien ja nälänhadän poistaminen ei ole minusta varsinaisesti utopiaa, mutta realistisesti hyvin vaikeaa, koska meillä on näköjään tärkempiäkin asioita hoidettavana. Jos meillä ei ole joskus naivejakin haaveita muuttunee elämämme kylmäksi kokoomuspoliitiikaksi.Ai niin moraalini sallii ottaa yhden kaljan ennen ajoa(mies/107.5kg kypärähuppu päässä)
    Onhan nuo asiat aika yksinkertaisia.... kun niitä ei lähdetä sotkemaan keskenään .

    Pidetään puurot ja vellit.... lainsäädäntö ja valistustoiminta selkeästi erillään.

    "Ohjaavalla lainsäädännöllä" tarkoitin tässä yhteydessä sitä, että
    laki - sanktion puuttuminen on yhtä briljantti yhtälö kuin valta ilman konkretisoituvaa vastuuta.

    Näistä "liitoista" lienee enemmän kuin tarpeeksi karmaisevia/surullisia esimerkkejä niin pienemmissä
    asioissa, kuin miljardiluokankin kuvioissa.

    .......ja sitten tähän se, mikä se nyt oli, MORAALI .

    Kaikesta tuosta edellä olevasta on aina sotkemalla saatu sellainen soppa..... kerta toisensa jälkeen
    eri yhteyksissä..... että sen "hyvä maku" on aivan yhtä todennäköinen (realistisesti)
    kuin maailman sotien ja nälänhädän loppuminen.

    Ei tuo tietenkään teoriassa ole mahdotonta...... Millään mittarilla ei kuitenkaan ole nähtävissä
    minkäänlaista indikaatiota "kauniin unen toteutumisen mahdollisuudesta".

    Varmaa sen sijaan on monen kohdalla katteettoman optimistin muuttuminen
    naiviuden myötä pettymykseen ja katkeroitumiseen.

    "Pessimisti ei pety"..... ja hänellä on historialliset perustat rakentaa jotain, josta voi iloita vilpittömästi.
    Tylsimykset kutsuvat tuota ihan vaan REALISMIKSI .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  5. #35
    Kaikesta tuosta edellä olevasta on aina sotkemalla saatu sellainen soppa..... kerta toisensa jälkeen
    eri yhteyksissä..... että sen "hyvä maku" on aivan yhtä todennäköinen (realistisesti)
    kuin maailman sotien ja nälänhädän loppuminen.

    Ei tuo tietenkään teoriassa ole mahdotonta...... Millään mittarilla ei kuitenkaan ole nähtävissä
    minkäänlaista indikaatiota "kauniin unen toteutumisen mahdollisuudesta".

    Varmaa sen sijaan on monen kohdalla katteettoman optimistin muuttuminen
    naiviuden myötä pettymykseen ja katkeroitumiseen.

    "Pessimisti ei pety"..... ja hänellä on historialliset perustat rakentaa jotain, josta voi iloita vilpittömästi.
    Tylsimykset kutsuvat tuota ihan vaan REALISMIKSI .[/QUOTE]

    Jaa, no minä nyt kuitenkin väitän, että esim. keskiajalla ei ollut tapana ruokkia vieraita kansoja, kuten nyt usein tehdään ja sotiminen oli täysin hyväksyttävä ansaintakeino, jota useimmat ns. sivistysmaat pitävät nykyään jopa paheksuttavana ja yrittävät keksiä siihen paremman syyn.Realismi on kuitenkin juuri sitä todellisuutta, jonka olemme luoneet kukin omien tarkoitusperiensä vuoksi.Luonnonlait ovat tietysti sitten asia erikseen.Pyydän kaikilta teko nöyrimmäisesti anteeksi alkuperäisen asian katoamisesta.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  6. #36
    Periaatteessa nollalinja, mutta ei yksi virvoke liity millään tavalla päihtymiseen, varsinkaan 100kiloiselle.

    Teoriassa 2-3 voisi ottaa reilun tunnin aikana, mutta parempi jättää kunnon pelivara, jos on tarkoitus ajaa.
    Liikaa jos leikkii, niin voi vahingossa mennä promillet yli ja ei kiinnosta keskeyttää matkaa verikokeen takia, vaikka olisikin lain sallimissa rajoissa.

    Kaljan nesteenpoistovaikutuskin vaikuttaa suorituskykyyn, joten jo sen takia sopii huonosti aktiviteetteihin.

    Bisse maistuu hyvältä pizzan kanssa, kokis virkistää paremmin kuumalla ja kuuma kahvi tekee hyvää jos paleltaa.
  7. #37
    Lainaa ArDee kirjoitti Katso viesti
    Pärrällä kyl ehdoton nolla, autolla voi nyt yhen ottaa
    Sama täällä.

    Autolla yksi 0.33 ja voi hetken päästä ajella.
    Kaksi 0.33 niin odotan useamman tunnin ja syön/juon jotain ennen rattiin menoa.
    Jos kolme tai enemmän niin ehdoton ei. Ei poikkeuksia.

    Pyörällä ei edes sitä yhtä. Muutenkin jos liian väsy tai vastaavaa niin mietin että onko sitä pakko lähteä. Silloin kun ajan mopolla niin haluan olla selväjärkinen ja virkeä. Paljon mukavampaa se ajelu.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  8. #38
    Yksi olut ei tunnu päässä eikä näy alkometrissä, sen verran voin ottaa ja ajaa.

    Kuinka moni miettii kostean illan jälkeen että paljonko niitä höyryjä on vielä jäljellä?
    .
  9. #39
    Lähes aina mukana mopoillessa sekä autoillessa Dräger. Tunnin kun on juomatta ja hönkäisy niin ei tarvitse miettiä uskaltaako ajaa. Ja juu, 0,4 niin uskallan lähteä, yli niin tovin odottelu.
    Ja kalibrointi hoidetaan riittävän usein että luotto säilyy.
    Nyt on pöytä katettu kukkahatuille, mutta lainkirjain täytyy
  10. #40
    Lainaa J-PS kirjoitti Katso viesti
    Kävin tänään sumpilla Tirmon lossirannassa ja paikalla oli myöskin neljä muuta motoristia, yksi Bemari ja kolme Harrikkaa. Äijät istuivat samassa pöydässä ja kaikilla iso stobe kädessään. En tiedä, saattoivathan nuo jättää pyöränsä siihen parkkiinkin, mutta tuli vaan tällainen juttu mieleen: mikä on suhteesi alkoholiin ja liikenteeseen? Tiukka nollalinja, "ei ne kuitenkaan tänään puhalluta" vai jotain siltä väliltä? Entä onko ajopelillä merkitystä? Itse vedän prätkällä ehdotonta nollalinjaa, fiudella jos olen liikkeellä, voin ottaa yhden oluen.

    -jp-
    Otsikon oikeinkirjotuksesta päätellen älä ainakaan itse enää ota
  11. #41
    En missään nimessä kannata pikku kaljoissa ajoa vaikka laillista olisikin mutta ei siinä mitään vuorokauden varoaikoja tarvitse jos pari kaljaa juo. (Eräs tuttuni kertoi olevan 24 h ajamatta jos on juonut alkoholia, kun itse sanoin varmistavani ajokunnon Drägerillä, oli se hänen mielestä "lapsellista tekniikkaan luottamista" ja minä suosin rattijuoppoutta...) Itse en kyllä edes kunnon kankkusessa aja mopolla vaikka nollaa jo näyttäisi kun tuppaa olla muuten veto pois. Jos pitää autolla ajaa dokaamisen jälkeen seuraavana päivänä niin Drägerillä aina tarkistus.

    Esim. lauantaina Drägerillä testattu, semmoinen 70 kg + pitkä nainen. 2*0,25 Smirnoff Ice 4 % suht reippaasti juotuna + 10 min tauko = 0,08 promille. Kaksi samanlaista lisää ja 10 min tauko = 0,17. Sitten vielä yksi 0,33 5,5 % lonkero, nyt päästin muistaakseni piirun yli 0,3 promilleen eikä lähtenyt nousemaan. Itse vetelin siinä muistaakseni 4 Alkon lonkeroa ja pari lasia viiniä ja en tainnut päästä kuin hikisesti puoleen promilleen.

    Eli yhden bissen jälkeen on turha housuunsa paskoa ja aion itsekin ajaa sieltä pizzalta (autolla) pois jos olo on muuten ok, tuommoisella 0,1 - 0,2 promillella ei taida olla oikein mitään vaikutusta muuten virkeän ihmisen suorituskykyyn. Tokihan täys nollalinja on ihan fiksu, ei siinä mitään. Ja alkoholin palamisessa on ihmisten välillä iso ero. Vakio ryyppykaveri ja minä ollaan suht samankokoisia äijiä, minä ehkä vähän isompikin. Jos vetäistään pilkkuun asti kylillä, sitten normi yömätöt naaman ja vaikka klo 4.30 puhallus niin molemmilla on vaikka 1,6 promillea. Silti joka jumalan kerta aamulla kun kaveri hönkäisee nollan, on mulla 0,2-0,3.

    Btw, hauskoja nämä Telkkarissa näkyvät Poliisit yms. ohjelmien rattijuopot, "joo siis puoltoista kaljaa join tossa just" ja lukema jotain 1,5 promillea. Aikuiset ihmiset...
    FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
  12. #42
    Äänestys antaa jotain tietoa motoristien asenteista. Tosin asetetut äänestysvaihtoehdot eivät ole loppuunasti mietittyjä.
    Kahden ensimmäisen kohdan prosenttiosuuksien summan pitäisi olla 100% jos halutaan tietää ottaako vai ei liikenteessä.
    Kaksi viimeistä kohtaa olisi pitänyt olla em. jälkeen niille jotka eivät olleet nollalinjan kannalla.

    Itse en ota muutenkaan mitään PepsiMaxia vahvempaa ja en siksi ymmärrä miksi tarvitsee yleensäkään miettiä alkoholin käyttöä liikenteessä. Sen käyttö ei paranna kenenkään ajosuoritusta, todennäköisemmin heikentää sitä.
    Honda CB 1300S 2008
    Ex Suzuki GSX 1100E 1982
    Ex Suzuki GSX 1400 K3
    Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
    Ex Yamaha R5 350 1973
  13. #43
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa big m kirjoitti Katso viesti
    [Alkoholin] käyttö ei paranna kenenkään ajosuoritusta, todennäköisemmin heikentää sitä.
    Tästä onkin ihan jännää tutkimustietoa. Tuntuisi nimittäin kuitenkin parantavan tiettyyn rajaan asti. Kun tietää, että liikkeellä ollaan pikkukaljoissaan, tuleekin siinä oltua niin skarppina, että ajaminen onkin paremmin hanskassa kuin selvinpäin. Ja nyt puhutaan lukemista alle Suomen rattirajan.

    Ja tilastoja tutkimalla voi vedellä johtopäätöstä, että noin promillessa alkaa oikeasti riskien nouseminen konkretisoitumaan.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  14. #44
    Parhaat kierrosajathan tulee aikusilla siinä 0,4 promillen tietämillä...

    Itse ei terassilla kehtaa kuitenkaan käydä vaikka mieli tekis, kun naapurit voi vahingossa sen ymmärtää väärin. Ja ne lapset.
    Supermoto
  15. #45
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Tästä onkin ihan jännää tutkimustietoa. Tuntuisi nimittäin kuitenkin parantavan tiettyyn rajaan asti. Kun tietää, että liikkeellä ollaan pikkukaljoissaan, tuleekin siinä oltua niin skarppina, että ajaminen onkin paremmin hanskassa kuin selvinpäin. Ja nyt puhutaan lukemista alle Suomen rattirajan.

    Ja tilastoja tutkimalla voi vedellä johtopäätöstä, että noin promillessa alkaa oikeasti riskien nouseminen konkretisoitumaan.
    Kerropa mistä löytyy viittaamasi tutkimustieto. Tässä Alkon sivuilta tietoa:

    Alkoholi heikentää ajokykyä ja kasvattaa riskejä aina

    Reaktiot hidastuvat, arviointivirheet lisääntyvät ja arvostelukyky alenee. Humaltunut kuljettaja ottaa suurempia riskejä ja ajaa aggressiivisemmin. Yli 0,5 promillen humalassa ajavan kuljettajan onnettomuusriski on kymmenkertainen selvään verrattuna.

    Jo 0,2 promillea heikentää tarkkaavaisuutta, ja 0,4 promillessa alkaa havaintokenttä supistua, silmien kyky seurata liikkuvaa kohdetta heikentyä ja reaktionopeus hidastua.

    Erityisesti nuorten kuljettajien riskit kasvavat jo alhaisilla alkoholipitoisuuksilla, koska taidot eivät vielä ole automatisoituneet. Turvallisen ajamisen raja ei ole puoli vaan nolla promillea.
    Honda CB 1300S 2008
    Ex Suzuki GSX 1100E 1982
    Ex Suzuki GSX 1400 K3
    Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
    Ex Yamaha R5 350 1973
  16. #46
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    KVG: Ballmer's Peak, sama ilmiö. En nyt tähän hätään löytänyt liikennetutkimusta, mutta olen sellaisiakin tavannut. Jos oikeasti kiinnostaa, löydät niitä varmana itsekin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  17. #47
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Parhaat kierrosajathan tulee aikusilla siinä 0,4 promillen tietämillä...

    Itse ei terassilla kehtaa kuitenkaan käydä vaikka mieli tekis, kun naapurit voi vahingossa sen ymmärtää väärin. Ja ne lapset.
    Niin hyviä kierrosaikoja ja leikkaavia linjojahan sitä tuolla liikenteessä tarvitaankin.
    Ainakin naapurilta lähti muuten kortti kun tinttasi kolme 0,4 tuoppia pizzan kanssa käveli vielä autolleen kilometrin verran ja ehti ajamaankin viitisen kilometriä. Satakiloinen kolmivitonen ukko, ja niinvaan oli verikokeessa 0,65 promillea.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  18. #48
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  19. #49
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Niin hyviä kierrosaikoja ja leikkaavia linjojahan sitä tuolla liikenteessä tarvitaankin.
    Ainakin naapurilta lähti muuten kortti kun tinttasi kolme 0,4 tuoppia pizzan kanssa käveli vielä autolleen kilometrin verran ja ehti ajamaankin viitisen kilometriä. Satakiloinen kolmivitonen ukko, ja niinvaan oli verikokeessa 0,65 promillea.
    Itse kans katselin tuossa vasta kun naapurin ukko leikkeli nurmikkoa ja lipitti olutta. Paskat ajolinjat ja varmasti veti ainakin kolme tölkkiä.
    Supermoto
  20. #50
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Itse kans katselin tuossa vasta kun naapurin ukko leikkeli nurmikkoa ja lipitti olutta. Paskat ajolinjat ja varmasti veti ainakin kolme tölkkiä.
    Meinaatko että ruoho on vihreempää silläpuolella, pääsi sentään ajamaan
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  21. #51
    Itse ainakin pyrin välttämään alkoholipitoisia juomia kun olen mpllä liikenteessä.
    Olen nimittäin huomannut että sekä mp:llä että laskettelureissuissa se yksikin olut, varsinkin jos ei ole tullut syötyä, tekee heti sellaisen tönkköisen olon ja hommat tuntuu sen jälkeen vaan tökkivän.
    Joskus kun tuli pelattua korista niin treenien tai pelin jälkeen tuli käytyä kavereiden kanssa yhdellä, mutta sekin jäi aina siihen yhteen kolmostuoppiin.
  22. #52
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Meinaatko että ruoho on vihreempää silläpuolella, pääsi sentään ajamaan
    Ei, kyllä se minulla on vihreämpi ruoho. Tosin en tohdikkaan juoda samalla kun ajan, vaan pidän tasan 0,4 promillessa salaa tallissa naukkaillen.
    Supermoto
  23. #53
    Lainaa big m kirjoitti Katso viesti
    Kerropa mistä löytyy viittaamasi tutkimustieto. Tässä Alkon sivuilta tietoa:

    Alkoholi heikentää ajokykyä ja kasvattaa riskejä aina

    Reaktiot hidastuvat, arviointivirheet lisääntyvät ja arvostelukyky alenee. Humaltunut kuljettaja ottaa suurempia riskejä ja ajaa aggressiivisemmin. Yli 0,5 promillen humalassa ajavan kuljettajan onnettomuusriski on kymmenkertainen selvään verrattuna.

    Jo 0,2 promillea heikentää tarkkaavaisuutta, ja 0,4 promillessa alkaa havaintokenttä supistua, silmien kyky seurata liikkuvaa kohdetta heikentyä ja reaktionopeus hidastua.

    Erityisesti nuorten kuljettajien riskit kasvavat jo alhaisilla alkoholipitoisuuksilla, koska taidot eivät vielä ole automatisoituneet. Turvallisen ajamisen raja ei ole puoli vaan nolla promillea.
    Turvallisuudesta tiedä, mutta mitä tuossa on ratilla ajopelejä vedelly, niin kyllä se vain tuntuu hiukan jopa parantavan kierrosaikaa kun on jokusen bissen vetässy. Kymmenen alkaa jo meikälläkin vaikuttaa selkeästi huonompaan suuntaan..
    KTM 690SM
  24. #54
    Nyt alholia ottaneena voisin mainita sen näin aamuyöstä että ei se prätkä pysy pystyssä näin tukevissa ja jos pysyy niin on niin kovasta jätkästä puhe että sillon ajetaan paremmin taskuparkkiin veressä olevasta alkoholimäärästä välittämättä kuin perus siiderin ottanut nainen priuksen ratissa. Pyörän ratissa sitä ollaan vastuussa omasta terveydestä toisin kuin auton ratissa joka on vaaraksi tuhannen kilonsa kanssa kaikkien tiellä liikkuvien terveydestä. Jos vaikka siilen päältä ajelee niin motoristi on turvallaan, mutta autoilija sanoo hupsis siinä meni taas yksi luojan luoma elukka. Nyt nukkumaan.
  25. #55
    Itellä ei ole ainakaan tarvetta ottaa edes yhtä olutta, kun asiasta nauttii ilman alkoa paljon enemmän... Ei sovi minun mielestäni nuo kaksi asiaa millään tavalla yhteen. Muutoinkin ihmiset tuntuvat tuota alkoa ottavan melko huolettomasti miettimättä laisinkaan sitä minkä aineen kanssa ovat tekemisissä. Ei ole kuitenkaan ihan sama asia, kuin jos verrataan kahvia ja vihreää teetä toisiinsa.
    Suzuki GSF 1200
  26. #56
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Olen humalassa, ja minusta humalassa on kauhean hankala ajaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  27. #57
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    No eihän ole, muutama mutka meni vähän leveeksi kun fillasilla päästelin menemään eniten kovaa ikinä
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  28. #58
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    No eihän ole, muutama mutka meni vähän leveeksi kun fillasilla päästelin menemään eniten kovaa ikinä
    OK... kännissä voi siis syöttää.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #59
    Alkoholi vaikuttaa eri ihmisillä eri tavoin. Nuorella 0,5 on jo melkoinen känni, alkoon tottuneella aikuisella se ei ole sitä.
    Tottumaton alkoholinkäyttäjä: Pullo mietoa viiniä ja humalatila on todella huomattava.
    Tottunut käyttäjä: Pullo mietoa viiniä ei tunnu oikein missään, eikä kukaan edes huomaa mitään.
    Promillet mittaustilanteessa kuitenkin samat, mikäli paino on samaa luokkaa...

    Itse pidän ehdottoman 0-rajan. Jos oman (hyvän) alkometrin "viisari" edes värähtää, niin liikenteeseen en lähde. Vältän myös kankkusessa ajamista, sillä se on mielestäni paljon vaarallisempaa kuin pikkupromillet parin viinilasillisen jälkeen.

    Ajokunnon toteamiseen pitäisi kehittää muitakin keinoja kuin promillemittaus. Promillet eivät kerro täyttä totuutta ajokunnosta. Myös usean päivän juomisen jälkeen julmetussa darrassa ajava nollat puhaltava, on paljon isompi riski liikenteessä kuin selvään päähän juonut < 0,5 lukemat puhaltava.
    Tämän tietää jokainen, joka on käyttänyt runsaasti alkoa pitkän viikonlopun aamusta iltaan.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  30.  
  31. #60
    Sen ihmeemmin puuttumatta toisten ajotottumuksiin, itsellä mopon ajaminen muuttuu epämiellyttäväksi oluen jälkeen. Rennosta ajosta tulee jotenkin jännittynyttä. Ajellessa en ota alkomahoolia, mutta saatan kotimatkalla käydä lähibaarissa kaljalla ja ajan siitä suoraan kotiin.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12