Katso äänestykset tulokset: Kumman ajaisit ja kommentoida saa että miksi.

Äänestäjät
12. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Umbrailpass

    4 33,33%
  • Stelvio itä.

    8 66,67%
Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
    Kumman ajaisit? Miksi?
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  2. #2
    Eikös nuo olleet ihan lähellä toisiaan, näin muistelisin? Ajaisin molemmat, jos jomman kumman joutuisin jättämään pois niin Stelvio jäisi, millään Passolla en ole niin kovassa ruuhkassa ollut.
    .
  3. #3
    Lähellä ovat. Noustaan Bormiosta Selviolle ja yövytään siellä. Sit pitäs päättää et kumpi sen jälkee. Itärinne vai Umbrail kun molempiin ei aika riitä.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  4. #4
    Poistettu
    Stelvio pitää ajaa idästä länteen, alaspäin maisemat on huikeet mutta tehokas ohittelu ruuhkassa paljon hankalampaa.
  5. #5
    Jos kerran yövytte Stelviolla, niin hyödyntäkää illan rauhalliset tunnit ja käytte fiilistilemässä itärinteen edestakaisin ilman pakaaseja. Aikaa tuohon menee reilu tunti vaikka vähän pitäis kuvaustaukojakin (kääntö esim. Trafoissa). Seuraavana aamuna sitten Umbrailin kautta jatkamaan matkaa. Kerran oltiin juuri Trafoissa yötä ja siitä oli aika kiva käydä illansuussa ylhäällä kahvilla, kun muu liikenne oli rauhoittunut.

    Jos keli on illalla surkea ajamiseen ja kyseessä ensimmäinen kerta tuolla, niin eiköhän se ole Stelvion itärinne aamulla ajettava.
    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  6. #6
    Eihän tuo nyt ongelma ole, kai sitä jokun tien voi kahteenkin kertaan ajella? Eikäs tuo Umbrail ole t-haarassa tuolla?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  7. #7
    Sepäs se tässä hassua onkin kun ollaa tulossa lomalta jo takasin päin ja ajamassa kovaa kohti kotia. Pitää siis tehdä päätöksi että kuinka ajetaan. Selvion huipulla ollaan siis yötä ja Gardalta Gavian ja Bormion kautta sinne ajetaan. Stelviolta Gmundeniin ja joko se on Umb Stelvio itä tai Timmel.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  8. #8
    Poistettu
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Sepäs se tässä hassua onkin kun ollaa tulossa lomalta jo takasin päin ja ajamassa kovaa kohti kotia. Pitää siis tehdä päätöksi että kuinka ajetaan. Selvion huipulla ollaan siis yötä ja Gardalta Gavian ja Bormion kautta sinne ajetaan. Stelviolta Gmundeniin ja joko se on Umb Stelvio itä tai Timmel.
    Mihin ajankohtaan tämä osuu? Stelvio pakkaa olla niin ruuhkanen etten sinne enää mene. Viime kesän reissukaveri ei ollut käynyt ja siksi mentiin, vaikka raivopäisesti ohiteltiin, niin Timmelillä pääsee tod näk ajamisesta ja maisemista nauttimaan paljon enemmän kuin ruuhkasta Stelviolla. Ruuhkassa omaan makuun ajetaan aiva liian hiljaa ja ohittelu alamäkijarruun sekä tyhjään kääntäen itäsuuntaan mennessä on hanurista.

    Toki jos Stelviolla ei ole käynyt, on se tavallaan pakollinen.
  9. #9
    Ikävä kyllä Elokuu ja Stelvion Länsinrinne on ajettu jo aiemmin lumisateessa ja jäi kaikki näkemättä. Splittaaminen ei ole mitenkään outoa toimintaa et se taas käyttöön vaikkakin sekin tuolla ei ajonautintoa tuo että tuo otetaan vain maisemina. Timmel taitaa nousta äkkiä ykköseksi.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  10. #10
    Kysyinkin näköjään tyhmästi. Joko timmel ja umb olis pitäny olla..
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  11. #11
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Kysyinkin näköjään tyhmästi. Joko timmel ja umb olis pitäny olla..
    heh, meneehän noi kaikkikin samoilla bensoilla, ei kannata liian kiirettä pitää tuollapäin, vetää vaikka germaanian päivässä läpi ennemmin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  12. #12
    Perheen kohtaan Kroatiassa ja siellä menee sitten sitä aikaa. Tuonne lähinnä väkisin väännyt sen ajan puitteissa mitä on. On silleen tuo seutu tuttua että on tuolla ajeltu mutta jostain syystä tuo Umb ja Timmel on jäänyt väliin.. Tullut enempi kierreltyä tuolla gavia ja passo foppa eli mortirololla ja sitten taas toisaalla eli Dolomiittien aivan vimpan päälle mahtavilla upeilla ihanilla teillä.
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  13. #13
    Toinen diggaa hifkistä ja toinen nauttii jokereista. Joku on hetero ja toinen tykkää junista. Toiselle on tärkeää järvet ja toiselle mäet. Mistä näistä tietää kuka mistäkin nauttii. Toiset tykkää järvistä vähän kauempaa ja toiset tykkää snorklata.
    Viimeksi muokannut: seppo02; 27.05.2016 klo 01:04.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  14. #14
    Minusta tuo Umbrailpass ei ollut mitenkään erityinen kokemus...
    Reissut: http://kettulantalli.fi ja muut höpinät: http://takapiha.org
    Bikeologia: Honda NX650 Dominator > Yamaha TT600R > BMW F650GS Dakar > BMW R1150GS Adventure > BMW R1200GS Adventure
  15. #15
    On se Umbrail ihan kiva! Kapeampi ja parempikuntoinen kuin Stelvio (Stelviokin on ihan hyväkuntoinen)... Mutta Sveitsin puolella ne tauot on hinnakkaita kun kahvista tai limonadista joutuu pulittamaan monta euroa. Äänestin kuitenkin Stelvion itärinnettä koska sitä en itte ole ajanut alaspäin!
    Umbrail alas:
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 27.05.2016 klo 11:44.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  16. #16
    Olen ajanut molemmat tiet moneen kertaan, mutta Stelvion useampaan niin ehkä se silloin olis Umbrail. Tosin Stelvio on niin paljon parempi, että ääni meni kuitenkin sille.

    Toisaalta kun kerran molemmat on tuttuja niin käytännössä reitin valintaan kait vaikuttaisi eniten mihin olen menossa.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  17. #17
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Lähellä ovat. Noustaan Bormiosta Selviolle ja yövytään siellä. Sit pitäs päättää et kumpi sen jälkee. Itärinne vai Umbrail kun molempiin ei aika riitä.
    Ööh, ei aika riitä. Kun tuutte passolle niin jatkatte itärinnettä alas ja ajatte sinne tunnelille asti ja käännytte takasi, aikaa palaa ehkä maksimissaan 1/2 tuntia.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  18. #18
    "Selvion huipulla ollaan siis yötä ja Gardalta Gavian ja Bormion kautta sinne ajetaan. Stelviolta Gmundeniin ja joko se on Umb Stelvio itä tai Timmel."

    "Kysyinkin näköjään tyhmästi. Joko timmel ja umb olis pitäny olla."

    Nyt putosin kyllä vähän kärryiltä.

    Jos siis on tarkoitus mennä Stelviolta Gmundeniin niin kaikki reitit on ajettavissa. Stelviolta Umbrailpassin kautta passo Rombolle(Timmel) kertyy vajaa parikymmentä kilsaa enemmän kuin Stelviolta itärinteen kautta Rombolle, joten molemmat käy.

    Jos taas vaihtoehtoina on Umbrail - passo Resia - Gmunden tai sitten Stelvion itärinne - Rombo - Gmunden niin tuo passo Rombon reitti on kait reilu 50km pitempi ja Rombohan on maksullinen, mutta reittinä kuiten mielestäni parempi.

    Jos kuitenkin menee passo Resian kautta niin sitten kannattanee koukata Nauderssista Sveitsin puolelle ja siellä Vinadista Samnaun verovapaalle alueelle, koska se tie, vaikka onkin pikkuruinen, niin se on kuitenkin mun mielestä mieleenpainuvampi kuin Nauderssista suoraan Landeckiin menevä. Ja samalla voi tankata mopon vähän edullisemmin ja hakee hajuja Samnaun kylästä, ne on kuullemma halvempia siellä.(kunhan muistaa, että siinä rajalla on alvi-alueen raja eli jos ostelee kalliimpaa niin verot pitäisi maksaa siinä rajalla)


    ps. ja onhan siinä vielä tosimiehen reitti: Aamulla Stelvion itärinne alas ja samantien ylös Umbrailille, sieltä sitten passo Rombolle, muttei menekkään alas itävaltaan vaan ajaakin ne Rombon serpentiinit takas italiaan ja jatkaa siitä passo Giovon yli Vipitenoon ja sieltä sitten passo Brenneron kautta itävaltaan. Ei tartte maksaa Rombon tiemaksua kun se maksupaikka on siellä passon toisella puolella itävallassa. (näin ainakin oli kun sen viimeksi ajoin)
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 27.05.2016 klo 10:24.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
  19. #19
    Alkup. kysymykseen, Stelviolle tullessa romppeet hotellille ja saman tein Itärinne alas ja ihan lähellä olevaan Glorenzaan http://www.glurns.eu/en/the-town-of-...enza/12-0.html iltakahveelle. Siinä on aukiolla motoristeja enemmänkin, mutta aina yksi sekaan mahtuu - ja on yksi idyllisimmistä paikoista joissa olen kaffeita hörppinyt. Ja sitten takaisin ylös, itärinne on kivempi vetää ylös, niin kuin passot yleensä.

    Mutta muutoin suunnittelisin edellisen opeilla, lisäten ehdottomasti tuon Glorenzan reitille!
    <p>.</p>
  20. #20
    2015 ajoin stelvion ja täytyy sanoa että jalkratas miehiä oli äivän älyttömästi mutta muuten mukava tie ajella kun kelit sattui vielä nappiin.jos sieltä ajelee niin kannattaa viivähtää päivä tai kaksi bormiossa. Kiva paikka
  21.  
  22. #21
    Stelviolla en ollut ainut gessunkuski.niitä riitti.
    Naiskuskeja ei niinkään.